Varmistetaas vielä tässä, että eihän tarvinnut boksin osanumeron viimeisen kirjaimen mätsätä, että pystyy tuon yhteyden testaamaan (virrat päällä, muttei käynnistä)? Eikö me amalin kokeiltu mun boksilla sun autossa, jossa AZB kone?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 B5, ECU rikki?
Collapse
X
-
Lainataas..
Ajoin hiekkatiellä vasemman eturenkaan terävään monttuun ja auto sammui samantien. Samalla syttyi punaista kannua, huutomerkkiä (!)ja tais olla vielä jäähynesteen kuvakin.
ECU:uun ei saa yhteyttä mihinkään osioon. ECU saa virtaa ja maat toimii. Lastua on otettu irti useamman kerran ja kokeiltu kontakti spaylla, ei vaikutusta. Muutaman kerran auto ei ole lähtenyt käyntiin huonon lastun ja adapterin kontaktin vuoksi. Tällä kertaa vika ei korjaantunut kyseisellä operaatiolla.
Silmämääräisesti yritin katsella ja flukella pinnejä piippailla, mutta oma osaaminen jää vajaaksi tältä osin.
ECU on lähdössä nyt tsekattavaksi.
Onko kenelläkään ylimääräistä ECUa lainata? M boksi taitaa olla alkuperäisenä. En tiedä voiko sitä kokeilla millä tahansa S4 boksilla. Tarkoitus vain laittaa kiinni piuhoihin ja virrat päällä kokeilla saako yhteyden (ei käynnistää). Näin saisi rajattua vikaa.
Comment
-
Itsellä oli ongelma kahden ecun kanssa joissa oli salauskanta. Mittarilla katsottuna kaikki oli ok, mutta ei vaan toiminut. Sitten kun kannan tinasi uudelleen toisella tinalla, homma alkoi toimimaan. Vanha tina oli pinnasta hapettunutta, ja erittäin ohutta. Joku siinä oli ettei se johtanut sähköä kunnolla. Uudella tinalla alkoi heti toimimaan.
Comment
-
Ecu rikki? S4 B5
Tervehdys uusi foorumilainen ilmoittautuu ongelmiensa kanssa.
Miten herkkiä nuo ECUt ovat hajoamaan? Olen ymmärtänyt että ecun ei tarvitse olla täysin samoilla numeroilla vaan niitä voi ohjelmoida ristiin, kunhan muistit ovat samaa kokoa? Mitkä mallit mahtanee käydä tilalle? Ecu: 8D0 907 551 D
Itse ongelma alkoi kun kuskin puolen EGT-anturi näytti 1035c lukemia kokoajan. Avasin anturin ja mittailin liittimen kontaktit. Jännitteitä mitatessa yleismittarin tikku luiskahti ja oikosulki anturin + ja -, jonka jälkeen kone rykäsi ja meni vikatilaan. Anturin + menee ecun pin.50, josta se vaikutti haarautuvan lambdoille ja kaasupolkimelle.
Purkkiin pääsee vag comilla kiinni ja antaa vikakoodeja:
Acceleration position sensor 2 (G185): Signal too high P1634
exhaust gas temp sensor 1 (g235): Open or short to plus P1453
exhaust gas temp sensor 2 (g236): Open or short to plus P1457
Nollaamisen jälkeen polkimen vikakoodi tulee heti takaisin ja egt viat käynnissä käytön jälkeen. Kokeiltu polkimen sopeutusta(adp ok), mutta ei apua. Polkimen johtosarjan irroittamisen jälkeen viat katovat ja epc valo sammuu. egt:t ei kuitenkaan vaikuta toimivan ja muutenkin jännitteen outoja. esim egt:n "pulssi" piuhaan tulee ilman virtoja 1.7v, virrat päällä 11.7v ja käynnissä 14+. Ennen oikosulkua olin mittaavinan että kyseiseen johtoon tulisi 12v tasainen jännite (virrat päällä/käynnissä). Polkimen 2. anturin liittimeen tulee taas 5v ja n.10v jännitteet. Miten pitäne vaikuttaa tuo polkimen johtosarjan irroitus? Mitään vikakoodeja ei tule sen jälkeen.
Että näin :) Osaisiko joku auttaa tai sattuisiko jollain olemaan sopiva ecu myynnissä/lainattavissa?
Comment
-
Akun kenkä irti ja ecu pöydällä yön yli. Ei muutosta.
Mittaustuloksetkin alkoi näyttää vähän järkevimmille kun selvisi että yleismittarin toinen johto oli murtunut.
Eculta kaasupolkimelle menevä johtosarja T15->T6 niin onkohan tuossa välissä mitään muuta kun johtoa? Kytkentäkaavio mukaan ei pitäsi olla mutta suoraa yhteyttä ei ole. Jännitteet kuitenkin näyttäsi tulevan oikein.
Olisiko oikosulku voinut sitten poltaa tuon vänkärin toimivan egt:n ja sillä oireilee nuin? Molemmat egt irti antaa tuota samaa acceleration sensor 2 too high virhettä. vagcom näyttää kokoajan 98% eikä muutu polinta painaessa. anturien vastukset muuttuu kyllä polkimen mukaan. muistaakseni 1.2kohm->2kohm molemmissa
Täytyy vielä mittailla enempi toimivalla mittarilla..
Comment
-
Päivitentäänpä tännekkin. Ongelma saatu korjattua. Ilmeisesti ECU:n maa oli palanut kaasu, egt, lamba(jälkimmäiset, mitä ei autosta löydy mutta kytkentä kaavasta kyllä) akselilta. Kaasupolkimen toinen anturi ei saanut vertailu jännitettä ollenkaan. Tinasin anturille uuden maapiuhan eli yhdistin ecun pinnit 32 ja 33. Vikakoodit katosi ja kaikki vaikuttaa toimivan normaalisti.
Oikasin vielä tuon hajonneen EGT anturin saamaan signaalin toimivalta anturilta. Yhdistetty pinnit 20 ja 61 ECU:sta. Jospa se näillä taas vähän aikaa...
Comment
Comment