Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5, ECU rikki?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Varmistetaas vielä tässä, että eihän tarvinnut boksin osanumeron viimeisen kirjaimen mätsätä, että pystyy tuon yhteyden testaamaan (virrat päällä, muttei käynnistä)? Eikö me amalin kokeiltu mun boksilla sun autossa, jossa AZB kone?

    Comment


      #32
      Koekeiltiin muistaakseni vaan salauskantaa ristiin, En muista kävikö sun boksi mun autossa.
      Periaatteessa pitäs pystyä kokeilemaan ristiin.
      Mulla on kakkosecuna risan boksi, jossa on ässän viriohjelma.

      Comment


        #33
        Ei kun niinhän se oli joo! Muisti on huono ja tosi lyhyt. :)

        Comment


          #34
          Lainataas..

          Ajoin hiekkatiellä vasemman eturenkaan terävään monttuun ja auto sammui samantien. Samalla syttyi punaista kannua, huutomerkkiä (!)ja tais olla vielä jäähynesteen kuvakin.

          ECU:uun ei saa yhteyttä mihinkään osioon. ECU saa virtaa ja maat toimii. Lastua on otettu irti useamman kerran ja kokeiltu kontakti spaylla, ei vaikutusta. Muutaman kerran auto ei ole lähtenyt käyntiin huonon lastun ja adapterin kontaktin vuoksi. Tällä kertaa vika ei korjaantunut kyseisellä operaatiolla.
          Silmämääräisesti yritin katsella ja flukella pinnejä piippailla, mutta oma osaaminen jää vajaaksi tältä osin.

          ECU on lähdössä nyt tsekattavaksi.

          Onko kenelläkään ylimääräistä ECUa lainata? M boksi taitaa olla alkuperäisenä. En tiedä voiko sitä kokeilla millä tahansa S4 boksilla. Tarkoitus vain laittaa kiinni piuhoihin ja virrat päällä kokeilla saako yhteyden (ei käynnistää). Näin saisi rajattua vikaa.

          Comment


            #35
            No kyllä se aika varmasti on se salauskanta tai sen liitokset. Itse tiedän jo suomessa pelkästään 5 eri autoa, joissa tuo salauskanta on feilannut erinäisillä tavoilla.

            Comment


            • #36
              Kyllä multa joutaa ecu testiin. Käy irroittelemassa jos tarviat, auto pääsääntöisesti seisoo pihassa huomisillasta eteenpäin.

              Comment


                #37
                Itsellä oli ongelma kahden ecun kanssa joissa oli salauskanta. Mittarilla katsottuna kaikki oli ok, mutta ei vaan toiminut. Sitten kun kannan tinasi uudelleen toisella tinalla, homma alkoi toimimaan. Vanha tina oli pinnasta hapettunutta, ja erittäin ohutta. Joku siinä oli ettei se johtanut sähköä kunnolla. Uudella tinalla alkoi heti toimimaan.

                Comment


                  #38
                  Ecun vika selvisi. Omasta oli chippi mennyt pimeäksi. Salauskanta ja pinnit olivat ok.

                  Comment


                    #39
                    Luultavasti kontaktin pätkiminen sen on lopulta pimentänyt, jos kerran kuoppaan ajaminen sen tappoi.

                    Comment


                    • #40
                      Ecu rikki? S4 B5

                      Tervehdys uusi foorumilainen ilmoittautuu ongelmiensa kanssa.
                      Miten herkkiä nuo ECUt ovat hajoamaan? Olen ymmärtänyt että ecun ei tarvitse olla täysin samoilla numeroilla vaan niitä voi ohjelmoida ristiin, kunhan muistit ovat samaa kokoa? Mitkä mallit mahtanee käydä tilalle? Ecu: 8D0 907 551 D

                      Itse ongelma alkoi kun kuskin puolen EGT-anturi näytti 1035c lukemia kokoajan. Avasin anturin ja mittailin liittimen kontaktit. Jännitteitä mitatessa yleismittarin tikku luiskahti ja oikosulki anturin + ja -, jonka jälkeen kone rykäsi ja meni vikatilaan. Anturin + menee ecun pin.50, josta se vaikutti haarautuvan lambdoille ja kaasupolkimelle.

                      Purkkiin pääsee vag comilla kiinni ja antaa vikakoodeja:
                      Acceleration position sensor 2 (G185): Signal too high P1634
                      exhaust gas temp sensor 1 (g235): Open or short to plus P1453
                      exhaust gas temp sensor 2 (g236): Open or short to plus P1457

                      Nollaamisen jälkeen polkimen vikakoodi tulee heti takaisin ja egt viat käynnissä käytön jälkeen. Kokeiltu polkimen sopeutusta(adp ok), mutta ei apua. Polkimen johtosarjan irroittamisen jälkeen viat katovat ja epc valo sammuu. egt:t ei kuitenkaan vaikuta toimivan ja muutenkin jännitteen outoja. esim egt:n "pulssi" piuhaan tulee ilman virtoja 1.7v, virrat päällä 11.7v ja käynnissä 14+. Ennen oikosulkua olin mittaavinan että kyseiseen johtoon tulisi 12v tasainen jännite (virrat päällä/käynnissä). Polkimen 2. anturin liittimeen tulee taas 5v ja n.10v jännitteet. Miten pitäne vaikuttaa tuo polkimen johtosarjan irroitus? Mitään vikakoodeja ei tule sen jälkeen.

                      Että näin :) Osaisiko joku auttaa tai sattuisiko jollain olemaan sopiva ecu myynnissä/lainattavissa?

                      Comment


                        #41
                        Katoitko, ettei lipsahdus polttanut sulaketta?

                        Comment


                        • #42
                          Sulakkeet ehjiä (ecun vieressä olevat 3kpl ja loput kuskin oven välissä) ei kait niitä muualla ole jemmassa?. Ecu näytti ehjältä päällisin puolin, eikä löytynyt mittarilla palaneita komponentteja (mitä nyt osasi mitata..)

                          Comment


                            #43
                            Yleisesti ecut ja muut moduulit kestää hyvinkin ulkoista jännitettä ja oikosulkuja.
                            Oletko käyttänyt ecun johtosarjan irti, jos ecu on edelleen suoja tilassa?

                            Comment


                            • #44
                              Akun kenkä irti ja ecu pöydällä yön yli. Ei muutosta.
                              Mittaustuloksetkin alkoi näyttää vähän järkevimmille kun selvisi että yleismittarin toinen johto oli murtunut.

                              Eculta kaasupolkimelle menevä johtosarja T15->T6 niin onkohan tuossa välissä mitään muuta kun johtoa? Kytkentäkaavio mukaan ei pitäsi olla mutta suoraa yhteyttä ei ole. Jännitteet kuitenkin näyttäsi tulevan oikein.

                              Olisiko oikosulku voinut sitten poltaa tuon vänkärin toimivan egt:n ja sillä oireilee nuin? Molemmat egt irti antaa tuota samaa acceleration sensor 2 too high virhettä. vagcom näyttää kokoajan 98% eikä muutu polinta painaessa. anturien vastukset muuttuu kyllä polkimen mukaan. muistaakseni 1.2kohm->2kohm molemmissa

                              Täytyy vielä mittailla enempi toimivalla mittarilla..

                              Comment


                              • #45
                                Päivitentäänpä tännekkin. Ongelma saatu korjattua. Ilmeisesti ECU:n maa oli palanut kaasu, egt, lamba(jälkimmäiset, mitä ei autosta löydy mutta kytkentä kaavasta kyllä) akselilta. Kaasupolkimen toinen anturi ei saanut vertailu jännitettä ollenkaan. Tinasin anturille uuden maapiuhan eli yhdistin ecun pinnit 32 ja 33. Vikakoodit katosi ja kaikki vaikuttaa toimivan normaalisti.

                                Oikasin vielä tuon hajonneen EGT anturin saamaan signaalin toimivalta anturilta. Yhdistetty pinnit 20 ja 61 ECU:sta. Jospa se näillä taas vähän aikaa...

                                Comment

                                Working...
                                X