Tarina kuuluu näin: Ostin tuon auton muutama kuukausi sitten ja näin talven tultua ajattelin laittaa lämmitykseen yöksi kun defan letkulämppäri siihen oli näemmä asennettu. Kuitenkaan lämppäri ei lähtenyt lämmittämään ollenkaan. Jotenka purin sen vastusmötikän ja selvisi että vastus on palanut (osa vastuksesta oli aivan pikimusta) Noh sitten sen mötikän sarjanumeron mukaan tilasin uuden(käytetyn) osan ja asensin paikalleen. Ilmasin järjestelmän niin hyvin kun vain pystyin eli siellä ei pitäisi olla yhtään ilmaa. Noh ensikoetuksella ja muutamana kertana sen jälkeenkin lämmitin toimi kuten pitääkin.
MUTTA! Nyt yhtenä päivänä lämmitystolppaan laittaessa napsahti tolpan sulake rikki. Koitin useamman kerran ja sulake napsahti jokakerta. Autotallissa sitten mittailin johtojen vastukset ja missään ei pitäisi olla oikosulkua. Laitoin vähän järeämmän sulakkeen takaa virtaa lämppäriin ja sitten alkoi tapahtua. Letkulämppärin muoviliittimen juuresta alkoi muovi sulaa joten otin äkkiä johdon pois seinästä. Eli virta kulkee selvästi kyllä loppuun asti mutta itse vastuksessa on jotain hämminkiä.
Johtopäätös: Aloin epäillä että tuo autossa jo kerran rikki mennyt letkulämppäri ei ehkä kuulukkaan siihen laisinkaan, vaan on otettu esimerkiksi jostain toisesta autosta josta johtuen ei toimi kunnolla. Vai voiko olla jonkilainen asennusvirhe?
Kysymys: Voisitteko laittaa kuvaa jos on samanlainen auto ja letkulämppäri? Tai jos joku pystyisi katsomaan omasta defan lämmittimsestä sarjanumeron?
Tai jos jollain muutenvaan on jotain fiksua neuvoa tai selitystä asialle?
Olisi kiva saada moottoria lämpimäksi näin talvella ennen käynnistystä. Kiitos jo ennakkoon avusta!
MUTTA! Nyt yhtenä päivänä lämmitystolppaan laittaessa napsahti tolpan sulake rikki. Koitin useamman kerran ja sulake napsahti jokakerta. Autotallissa sitten mittailin johtojen vastukset ja missään ei pitäisi olla oikosulkua. Laitoin vähän järeämmän sulakkeen takaa virtaa lämppäriin ja sitten alkoi tapahtua. Letkulämppärin muoviliittimen juuresta alkoi muovi sulaa joten otin äkkiä johdon pois seinästä. Eli virta kulkee selvästi kyllä loppuun asti mutta itse vastuksessa on jotain hämminkiä.
Johtopäätös: Aloin epäillä että tuo autossa jo kerran rikki mennyt letkulämppäri ei ehkä kuulukkaan siihen laisinkaan, vaan on otettu esimerkiksi jostain toisesta autosta josta johtuen ei toimi kunnolla. Vai voiko olla jonkilainen asennusvirhe?
Kysymys: Voisitteko laittaa kuvaa jos on samanlainen auto ja letkulämppäri? Tai jos joku pystyisi katsomaan omasta defan lämmittimsestä sarjanumeron?
Tai jos jollain muutenvaan on jotain fiksua neuvoa tai selitystä asialle?
Olisi kiva saada moottoria lämpimäksi näin talvella ennen käynnistystä. Kiitos jo ennakkoon avusta!
Comment