Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kupeen ohjaamon sähköjuttuja

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kupeen ohjaamon sähköjuttuja

    Elikkäs, ensinnä sähkölaseista; Miten saisin kaikki "asennot" toimimaan samaan tapaan kuin tällähetkellä toimii kuskupuolen ala-asento-painike(vaikea selittää), elikkä kun namiskaa painaa niin lasi menee alas asti. Muihin asentoihin liikuttaessa namiskaa pitää siis pitää pohjassa... Pystyykö tuota logiikkaa jotenkin näppärästi muuttamaan, vai pitääkö lisäillä jotain kilkkeitä että tuon saa toimimaan?


    Sitten, nuo soitinpaikan yläpuolella olevat namiskat, elikkäs penkinlämmittimien, sumuvalojen ja hätävilkkujen kytkimet. Onko niihin mahdollista vaihtaa niitä sisällä olevia valoja, vai pitääkö se aina vaihtaa koko kytkinhäsmäkkä jos meinaa haluta ne valot toimimaan?



    Sitten kävi semmoinen mielessä että voisi tehdä tuon keskikonsolin paneeliosan kokonaan uusiksi esm rosterista taikka alumiinista ;) mutta miten nuo juurikin sumuvalojen ja penkinlämmittimien kytkimet toimivat.. meneekö niistä kaikki virta läpi, vai ohjaako nuo vain jotain releitä jotka ovat muualla? (ts, riittäsikö noille pienet kytkimet[jotka ei kestä kovinpaljoa virtaa], vai kannattaako tämmönen projekti jättää jo heti kättelyssä suunnittelupöydälle?)


    Sitten vielä mittareista... mittaristossa oleva lämpömittari ei toimi ollenkaan, ja bensamittari tekee joskus sen että ei näytä mitään(tapahtuu kuitenkin harvemmin)... Tuo Bensamittarin pätkintä johtunee löysäkosketuksesta jossain... mutta tuon mittariston voisi koittaa nypätä irti niin pääsisi käsiksi sinne liittimiin.. onkohan tuommonen kuinka yleistä, ja mistä tuon bensamittarin ja lämpömittarin anturin löytää?

  • #2
    Keskikonsolin valoista:

    http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewto...imoiden+vaihto

    Comment


    • #3
      Niin ja se bensa/lämpömittariongelma on ilmeisesti aika yleinen. Eli vika mittaristossa. Tinailemaan vaan.

      Comment


      • #4
        Noniin, nyt kun taas sattuu lomaa olemaan niin pitääpä nostaa uudemman kerran asia esille... Elikkä mittaristo on ollut nyt pariin otteeseen pöydällä erinäisistä syistä johtuen.. Koetin sitten katsella josko näkyisi jossain heikkoja juotoksia, mutta niissä ei näyttänyt olevan mitään vikaa. Mittailin myös että diodit ovat kunnossa ja puhdistin kaikki kontaktpinnat mitkä nyt äkkiseltään keksin. Em. toimenpiteillä ei kuitenkaan ollut vaikutusta mittarin toimintaan. Eli pääosin lämpömittari näyttää nollaa, joskus se kuitenkin toimii hetkenaikaa, yleensä lähdön jälkeen mutta toimita kuitenkin lakkaa pikapikaa...

        Seuraavaksi pitäisi varmaan tutkailla että onko tuo lämpöanturi ehjä. Vaan mistähän tuosta mun kärrystä tuo kyseinen lämpöanturi löytyy? Mahtaisikohan olla jompikumpi allaolevassa kuvassa näkyvistä? Mitenkäs sitten, minkälaisia arvoja anturin pitäisi näyttää kylmänä ja kuumana, josko vähän koittaisi yleismittarilla mesoa....

        Comment


          #5
          Nuo anturit ei sitten VW.n tiskillä mitään halpoja ole. Kannattaa istua ennenkuin ne hinnat sanoo :)

          Comment


          • #6
            http://www.sjmautotechnik.com/troubl...g/cooling.html Tuolta vois löytyy vastauksia noihin kysymyksiin. Mittarille on (ainakin mulla) tuo useampinapainen (ruskea) anturi, luokkaa 74 euroo, ite jätin vaihtamatta toistaseks. Noita liittimiä on kai hapettunukki, et ei oo välttämättä hirmu kallista korjata.

            Comment


              #7
              Mittarille tulee tieto siitä termarikotelon alla olevasta moninapaisesta anturista jonka KUULUU OLLA RIKKI vuosimallin mukaan. Näyttää hetkellisesti jotakin sopivalla lämpöalueella ja lopun aikaa ei mitään. Sotkee mahdollisesti myös moottorinohjausta ja ilmastoinnnin toimintaa. Merkkiriistämöä sopivammalla hinnalla antureita saa kerhon kautta sekä joistakin tarvikeliikkeistä.

              Comment


                #8
                Antureista puheenollen, oma Vertin lähettämän kuvan ylempi ympäröity anturi (osanro. 034 906 161) on omasta autostani ilmeisesti rikki. Perhealbumi antaa osalle hinnaksi ~35 euroa, paljonkohan sitten on merkkitiskillä osan hinta? Mikä mahtaisi olla hinta kerhon kautta osalle?

                Comment


                  #9
                  Tiskillä vaivaiset 83,20 eur sis alv, nahkahousumaassa reilu 30 +alv. Teppo varmaan selvittää päivän hinnan tarvittaessa.

                  Comment


                  • #10
                    Minulla on myös 2.3 coupe jonka lämpömittari lopetti toimimasta:(
                    Testasin mittarin toiminnan(laitoin 2-napaa yhteen tuosta ALEMMASTA anturista ja mittari alkoi nousta) eli vikaa mitä luultavamminkin on tuossa prkleen alemmassa anturissa...

                    Voisko joku kertoa mitä tuollainen sitten maksaa ja saako jostain esim. tarvikkeena, myös käytetty käy jos jollain sellainen sattuu nurkassa olemaan?? Toi minun anturi oli ainakin 4-napainen.

                    Comment


                    • #11
                      Jees nyt on taas saanut aikaiseksi vähän tutkailtua... Elikkä jos/kun kyseessä on tuo alempi liitin niin se on itsellänikin nelinapainen... isäntä oli sitten käynyt kysymässä merkkiriistämöstä uutta vastaavaa, mutta ne oli kuulemma olleet kolminapaisia... Toimivatko kyseiset tässätapauksessa? Ei millään viittisi "summissa" ostaa kun hintaa oli päälle seittemänkymppiä :/

                      Jollain havaintoa mistä tommosia saisi etuisammin?

                      Ja entäs sitten jos kerhon kautta tuommosia hommaa.. ilmeisesti pitää jäsen olla, mutta keltä/mistä tuommosia voi sitten kysellä?

                      Comment


                        #12
                        Kyl se kolminapainen käy heittämällä siihen nelinapaiseen liittimeen. Uudempi malli ei tarvitse syöttövirtaa - siitä syystä onkin sillä yks napa vähemmän.

                        Comment


                        • #13
                          jepulis, nyt on uusi kolminapainen anturi asennettuna ja mittari toimii jälleen niinkuin pitääkin.
                          hintaa kertyi loppuviimein karvan vajaa seittemän kymppiä..

                          Nyt voisikin sitten siirtyä masentelemaan humppakoneita ja koittaa josko löytäis tun sähkölasien ohjausboksin ;)

                          Comment

                          Working...
                          X