Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B5 hävitti kaikki virrat.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 B5 hävitti kaikki virrat.

    Erikoinen vika ilmeni Audin ollessa maalarilla vk-loppuna. Lunkan maalattua maalari laittoi johtosarjat kiinni ja avasi takakontin lukon kaukosäätimestä laittaakseen kontin alas ja kiinni. Kuuntelimme avausäänen olevan hieman vaisu. Tämän jälkeen koitin autoa startata, jolloin ei mitään virtoja koko laitteessa. Sulakkeiden kimppuun ja piipparilla testaamaan mitkä pelaa mitkä ei. Yhtä 5A lukuunottamatta kaikki Ok. Sen vaihdettua taas ratin taakse, mutta ei muutosta. Tulipeltiin asti muovit pois keulalta, jossa sijaitsee 40A pääsulake.. Kappas vain...sekin rikki. Uusi tilalle mutta vieläkin mykkänä kokolaitos.

    Onko vastaavia kokemuksia.? Osaako joku kertoa missä kaikkialla B5 pitää sulakkeita sisällää. Itse löysin kuskin puolelta sekä tulipeltin luota boksin vierestä.

  • #2
    Akun jännite mitattu?

    Comment


    • #3
      Akussa jännitettä 12.5v, myös apuvirtaa tarjottiin heti aluksi.

      Comment


      • #4
        Mittaa jännite siten, että maan otat rungosta ja tarkista onko maadotus akulta OK.

        Comment


        • #5
          Akun maadoistus tarkastettiin heti kun löytyi 40A palaneena. Kumminkin niin iso sulake autopuolella, että sen on täytynyt maadoituksen olla todella heikko/ niin hyvä että salamoi.

          Comment


          • #6
            Akku kävi tänään varmuuden vuoksi kuormitustestissä. Kelpo lukemia näytti. Tilalla käytettiin pakka uutta akkua. 4 starttausta onnistuneesti, jonka jälkeen kaikki virrat katosi. Ettei vain virtalukko temppuilisi.

            Comment


            • #7
              Ratin takana pari relettä numeroilla 204 ja 213. Onko kellään tiedossa kaaviota josta näkisi mitä kyseiset releet ohjaavat ? Audi liikeestä asia varmaan selviäisi. Epäilen että kyseiset releet liittyvät virtojen katoamiseen.

              Comment


              • #8
                Löytykö tälle viaelle ratkaisua?

                Itellää kans ruvennu ilmenee samanlaista taysin mystistä vikaa. Eka kerta ilmeni jokin aika sitten. teki pari kertaa kyseistä ongelmaa. Jonka jälkeen sai taas ajella jonkin aikaa normaalisti, kunnes eilen ilta-auringon häikäisemänä ja ajatuksissani ajoin hidasteesta hieman liian kovaa, ehin kuitenkin jarruttaa jonkin verran, että tömähdys ei ollut edes kovin kova. Silti se taisi vaikuttaa johonkin nytten?

                Onko tämä pääsulake konehuoneen puolella? Ei ole tullut aijemmin vastaan.

                Lisänä vielä semmoinen, että kun akulta lähtevä hifeille menevän päävirtajohdon ottaa kokonaan pois, niin auto lähes aina antaa virrat, ja toimii normaalisti. Voisko tämä virtajohto antaa jotakin höiriötä, joka ajatuskin tuntuu täysin omituiselta. Toisaalta akun +:ssa on kiinni myös jokin toinen johto mikä lie.

                Täysin mystinen sähkövika. Ihan kun auto saisi sähköisen EMP- pulssin joka hävittäisi autosta kaikki virrat hetkeksi. Kaikki kuitenkin toimii muuten normaalisti vedot on tallella jne. Loppujen lopuksi tämän täytyy liittyä jotenkin auton päävirtaan, elikkää suurehkoon, koska autosta tosissaan häviää kaikki sähköt.

                Comment


                  #9
                  Voisiko hifien johto osua maihin?

                  Comment


                  • #10
                    täytyy sekin tarkistaa, en kyllä jaksais uskoa. Tossa pari töyssyä (huonoa tietä) ajelin tänääkin, ja noiden töyssyjen kohdilla kaikki virrat sammu hetkeks. (sen verra täristi jotakin nytten ilmeisesti)

                    Toisaalta matkan varrella myöhemmin oli vielä pahempia töyssyjä eikä mitään silloin tapahtunut...

                    Comment


                      #11
                      Taitaa se pääsulake olla kuskin jalkotilassa.

                      Comment


                      • #12
                        No se selittää jo jotakin :) Katoin noi äkkiä läpi aijemmin, ja 2 niitä isoa oli, johtosarjat takaa näytti olevan OK. (näin äkkiä vilaistuna) 50A ja 40A oli, molemmat ehjiä, toki jotakin ihmeellistä niissä tais olla. voin napata pari kuvaa ku ehin, ja pistää jos joku viisaampi osais sanoa, tarviiko uusia.

                        Lisänä aikaisempaan se, että en usko, että hifeille menevä päävirtajohto on syypää, koska ajelin ilman, että se oli kytketty akkuun, ja auto teki tasan samaa pari otteeseen, juuri töyssyjen kohilla. =O

                        Comment


                          #13
                          Onhan ne akun navat kunnolla kiinni?

                          Comment


                          • #14
                            Selkis mistä luultavammin tämäkin vika johtui; tänään kun autoa askartelin tuossa. Yksinkertaisesti kyseisen kuvan johto oli löysällä liitoksessaan akussa. Johto nähtävästi menee auton sisälle. En ole tuota pulttia kiristänyt tiukalle, ja ainakun on ollut töyssy/pomppu, niin tuo liitos on saattanut irtaantua akusta hetkeksi, jonka aikana kyseinen sähköttömyyden tila syntyi. Kuva yrittää demonstroida tätä asiaa.

                            Ainahan tästä ei voi olla täysin varma, joten seurataan nytten toimintaa. Jos auto vielä temppuilee jatkossa, kovasti voisin uskoa syyksi virtalukonpohjaa. Se ei taas selitä sitä, miksi trip-mittari nollaantuu söhköjen menetyksen yhteydessä.

                            Sulakkeistakin otin kuvaa...
                            Attached Files

                            Comment


                            • #15
                              Anteeksi viive. Oli niin lysti ajella bertta femmalla, että jäi netit kattomatta :)

                              Vika selvisi lopulta. Niinkin yksinkertainen kuin maadoitusjohtimen haurastuminen. Johdin käytettiin irti samalla, kun putsailtiin hapettumia akunkengästä. Hypistelyn ja mittarin piippauttamisen jälkeen maadoitusjohdin todettiin toimivaksi, kuitenkin sillä epäilyksellä että akulle annettiin lisämaata. Noh.. Homma korjaantui lopulta uudella maadoituskaapelilla. Päällisin puolin hyväkuntoinen, mutta aivan roskis kamaa.

                              Comment

                              Working...
                              X