Eli olisiko jollain tietoa, miten tuon voisi kalibroida, sillä nyt näyttää 4-5 astetta liian vähän. Kiitos jo etukäteen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ulkolämpötila mittarin kalibrointi, coupe -89
Collapse
X
-
ulkolämpömittari
Hei
Se anturi on B4.ssä 1k NTC vastus. (puskurin sisällä jäähdyttimen edessä itsellä)
Näyttö, lcd paneeli, on B4.ssä ainakin siinä mittariston keskellä alhaalla. jos on tuossa CoupeQ.ssa samanlainen niin siellä näytössä ei ole mitään millä kalibroidaan tai ei ainakaan mitään säätöruuvia tms. ole.
Näytti olevan hybridipiirilevy ja näyttö, hyvin samanlainen mitä aspocomp tuossa Oulun ruskossa värkkäsi joskus 1992 kun tuli käytyä exculla siellä. Laaserilla vetävät viivaa poikki vastusalueesta ja siinä samalla mitataan sitä vastusta. kun lukema on oikea niin valo pois. -> luulisin ettei ole vikaa siinä näytössä.
-
missä se johto menee?
Hei
Kysytään nyt vielä kun itsellä on astetta pahempi ongelma eli anturi on löytynyt ja näyttö kans, siinä välissä vain on katkos. Eli Mistä kautta se johto kulkee ja onko siellä liittimiä tms. jotka voisivat olla irti?
( eli näyttö irrallaan ja anturi suoraa kiinni niin näyttää oikein, labrapowerista sähköt)
Näytti olevan ETKA.ssa kuva jonka mukaan NTC anturista seuraavana on piuhanpätkä ja liitin, johto voisi mennä oikeaa reunaa tai sitten vasempaa reunaa moottorin ohi, kai se päätyy lopuksi sinne kojetauluun ratin alle jonnekin. Ideoita tarkastuskohteista tai muita neuvoja?
Comment
Comment