Vaihdoin akun miinus-kengän ja mittasin viikko sitten ladatun akun varauksen vielä uudestaan: 12,3V.
Heti käynnistyksen jälkeen lataus auton oman mittarin mukaan 14V, mutta hetken lämmettyään alkaa lataus tippua ja kuulua hento ulina laturista. Nyt kunnolla lämmettyään auton mittarin mukaan lataus ~13,2V.
Apukäynnistyskaapelia jatkona käyttäen mittasin jännitehäviöt uudestaan.
Akun- ja laturin runko:
0,06V (lyhyet+sumarit päällä)
0,07V (lyhyet+takalasinläm. )
Akun + ja laturin B+:
0,26V (lyhyet+sumarit)
0,19-0,29V seilaa tuota väliä (lyhyet+takalasinläm.)
Akulta mitattuna lataus:
Lyhyet päällä 13,8V (auton mittari näyttää 13,2)
Lyhyet+takalasinläm. 13,2V (auton mittari näyttää 12,7 ja laskee)
Kokeilen vielä uudella akulla. Jos ei sitten ala toimimaan niin lyön jotain kuparilevyä laturin rungon ja moottorin kannakeen väliin.
E. Uusi akku paikallaan, akun navoista latausjännite lyhyet valot päällä 13,9V. Lyhyet valot + takalasinläm. päällä 13,7V. Pitkiä ja takalasinlämppäriä ei uskalla käyttää yhtä aikaa kun tippuu lataus alle 13V.
Vanha akku näytti tunnin irrallaan olon jälkeen 12,5V. Joten akussa ei vikaa.
Ihmetyttää kun käynnistyksen jälkeen lataa täydet, mutta lämmettyään alkaa lataus tippua ja laturi ulista.
Tilaan vielä uuden boschin häiriönpoistajan (tuohon laitoin vanhasta alkup.) ja kokeilen sulakkeita irrottamalla, mikä sähkölaite velmuilee.
Heti käynnistyksen jälkeen lataus auton oman mittarin mukaan 14V, mutta hetken lämmettyään alkaa lataus tippua ja kuulua hento ulina laturista. Nyt kunnolla lämmettyään auton mittarin mukaan lataus ~13,2V.
Apukäynnistyskaapelia jatkona käyttäen mittasin jännitehäviöt uudestaan.
Akun- ja laturin runko:
0,06V (lyhyet+sumarit päällä)
0,07V (lyhyet+takalasinläm. )
Akun + ja laturin B+:
0,26V (lyhyet+sumarit)
0,19-0,29V seilaa tuota väliä (lyhyet+takalasinläm.)
Akulta mitattuna lataus:
Lyhyet päällä 13,8V (auton mittari näyttää 13,2)
Lyhyet+takalasinläm. 13,2V (auton mittari näyttää 12,7 ja laskee)
Kokeilen vielä uudella akulla. Jos ei sitten ala toimimaan niin lyön jotain kuparilevyä laturin rungon ja moottorin kannakeen väliin.
E. Uusi akku paikallaan, akun navoista latausjännite lyhyet valot päällä 13,9V. Lyhyet valot + takalasinläm. päällä 13,7V. Pitkiä ja takalasinlämppäriä ei uskalla käyttää yhtä aikaa kun tippuu lataus alle 13V.
Vanha akku näytti tunnin irrallaan olon jälkeen 12,5V. Joten akussa ei vikaa.
Ihmetyttää kun käynnistyksen jälkeen lataa täydet, mutta lämmettyään alkaa lataus tippua ja laturi ulista.
Tilaan vielä uuden boschin häiriönpoistajan (tuohon laitoin vanhasta alkup.) ja kokeilen sulakkeita irrottamalla, mikä sähkölaite velmuilee.
Comment