Mystinen juttu vm. 2001 A6 Avant B4:ssä.
Kun auton pesee, se ei ota kierroksia ennen kunnollista kuivumista kuin n. 1200 rpm.
Käy siis vain tyhjäkäynnillä, hieman nopeammalla kuin normaalisti (tyhjäkäynti on normaalisti n. 800 rpm).
Siirtoajo toki onnistuu kun vaihtaa vaan isompaa pesään, mutta vielä mystisempää on se, että kun auto on tuossa tilassa, niin vetämällä tasaisen nopeuden säädintä RESET-asentoon toimii se kuin kaasupoljin - paitsi, että se ikäänkuin kytkee kaasun päälle ja kaasuttaminen loppuu vasta kun painaa jarrua.
En minä muutenkaan paljoa ymmärrä, mutta en varsinkaan tätä ilmiötä.
Mikä paikka siellä oikein kastuu ja mitä sille voi tehdä.
Kaasupolkimen vieressä on liitin, ilmeisesti liittyy tasaisen nopeuden säätimeen?
Se liitos tuntuu olevan kunnossa - eikä se nyt kai sieltä konepesussa kastu?
sivula@welho.com
Kun auton pesee, se ei ota kierroksia ennen kunnollista kuivumista kuin n. 1200 rpm.
Käy siis vain tyhjäkäynnillä, hieman nopeammalla kuin normaalisti (tyhjäkäynti on normaalisti n. 800 rpm).
Siirtoajo toki onnistuu kun vaihtaa vaan isompaa pesään, mutta vielä mystisempää on se, että kun auto on tuossa tilassa, niin vetämällä tasaisen nopeuden säädintä RESET-asentoon toimii se kuin kaasupoljin - paitsi, että se ikäänkuin kytkee kaasun päälle ja kaasuttaminen loppuu vasta kun painaa jarrua.
En minä muutenkaan paljoa ymmärrä, mutta en varsinkaan tätä ilmiötä.
Mikä paikka siellä oikein kastuu ja mitä sille voi tehdä.
Kaasupolkimen vieressä on liitin, ilmeisesti liittyy tasaisen nopeuden säätimeen?
Se liitos tuntuu olevan kunnossa - eikä se nyt kai sieltä konepesussa kastu?
sivula@welho.com
Comment