Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mikä paikka oikein kostuu...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mikä paikka oikein kostuu...

    Mystinen juttu vm. 2001 A6 Avant B4:ssä.
    Kun auton pesee, se ei ota kierroksia ennen kunnollista kuivumista kuin n. 1200 rpm.
    Käy siis vain tyhjäkäynnillä, hieman nopeammalla kuin normaalisti (tyhjäkäynti on normaalisti n. 800 rpm).
    Siirtoajo toki onnistuu kun vaihtaa vaan isompaa pesään, mutta vielä mystisempää on se, että kun auto on tuossa tilassa, niin vetämällä tasaisen nopeuden säädintä RESET-asentoon toimii se kuin kaasupoljin - paitsi, että se ikäänkuin kytkee kaasun päälle ja kaasuttaminen loppuu vasta kun painaa jarrua.
    En minä muutenkaan paljoa ymmärrä, mutta en varsinkaan tätä ilmiötä.
    Mikä paikka siellä oikein kastuu ja mitä sille voi tehdä.

    Kaasupolkimen vieressä on liitin, ilmeisesti liittyy tasaisen nopeuden säätimeen?
    Se liitos tuntuu olevan kunnossa - eikä se nyt kai sieltä konepesussa kastu?

    sivula@welho.com

    #2
    Vikakoodit lukuun, niin helpottuu arvailu.

    Comment


    • #3
      Itsellä oli joskus saman tyyppinen ongelma Passat 3BG:ssä. Ongelmat alkoi talvella, aina kun ajoi pitemmän matkan niin kaasupoljin lakkasi toimimasta. Vian läysin auton sähkökeskuksesta joka on kuskin puolella siinä tuulilasin alapuolella olevassa kaukalossa ja menee siitä läpi kojelaudan sisään. Sieltä löytyi liittimiä jotka oli märkiä ja talvella ne tietenkin oli jäässä ja sitten kun ajoi pitkään niin ne suli ja ongelmat alko. Niin ja tuo Audi A6 on rakenteelta monelta osin samanlainen kuin kyseinen Passatti.

      Comment


      • #4
        Kiitos, tuo kuulostaa tutkimisen arvoiselta vialta.
        Ja arvokkaalta neuvolta.
        Eli pelti auki ja tuulilasian edessä/alla oleva musta suojamuovi pois ja sieltä löytyy ilmeisesti tämä sähkökeskus?
        Onko minkä näköinen palikka?
        Ovatko liittimet näkyvissä vai tarvitseeko avata jokin kuori tms.

        ES

        Comment


          #5
          Katot vaan sinne tuulilasin edessä olevan muovin alle, ettei siellä ole vettä lainehtimalla. Siellä on alla se musta muovilaatikko, jossa ECU ja muut liittimet.

          Comment


          • #6
            Noudatin Amalinin ja Pikkuhärskin neuvoja.
            Tällä hetkellä auto on kuiva mutta seuraavan pesusn yhteydessä pääsee kokeilemaan.
            Siinä vieressä on hälyttimen sireeniboxi jonka olen ottanut pois. Nämä liittimet siellä olivat aivan valtoimenaan. Voisikohan siinä olla syy? Koesteana yhdistää pari niistä liittimien pinneistä? Laitoin kosteudenpoistosprayta ja peitin liittimet jesusteipillä.
            Katsotaan.
            Kiitos vain avusta.
            Sitten seuraavaan avunpyyntöön:
            Kun AirBagin merkkivalo palaa ja vikakoodi ilmoittaa pelkurin penkin sensoria, niin onko todennäköistä, että jokin johto penkin alla on irti ja jos/kun sen korjaa niin saada merkkivaloa nollattua muuta kuin testerillä vai korjaantuuko itsestään kun vika löytyy?
            Vielä haluaisin tietoa "lastutuksesta" l. ohjelmoinnista.
            Jos sen tekee niin kuluttaako entisestään enemmän nokka-akseleita?
            Onko vinkkejä missä tuon saisi edullisesti tehtyä?
            Löytyykö keltään sitä etumaskin kromikehystä sinne puskurin alaosaan?
            sivula@welho.com
            Lisäksi on etsinnässä 4- tai 5-puolaiset alumiinivanteet (16" tai mieluiten 17"), replicat käy. Mieluiten ilman renkaita, Vaihdossa hyväkuntoiset alkuperäiset Audin "puhelin-tyyppiset" aukoilla varustetut alumiinivanteet (16" 7" ET 45 5 x 112) joissa kehnohkot kesärenkaat päällä. Ei niissä mitään vikaa ole, en vain pidä mallista.

            Comment


            • #7
              B6/B7 A4:ssä oli ainakin sellaista vikaa että bägin johdot menee poikki penkin alta.

              Comment


                #8
                eesi hei! liian monta kysäriä. Haulla varmasti löytyy vaikka mitä.
                Airbagvalo pitää kuitata pois sen jälkeen kun vika korjattu, jos herjaa sensoria voi olla että tokenee anturin vaihdolla jos on "resistance too high" voi olla johto/kontakti vikaa.
                Lastutuksessa diesielin-osiosta löytynee vastauksia.
                Kromikehyksestä sen verran että riippuu siitä on autosi facelift vai ei.
                Niistä vanteista osto-ilmo olisi kova sana.

                Comment


                • #9
                  Kiitos!
                  Vanteiden myynti-ilmoitus pitäisi ollakin olemassa.
                  Mistä tuon Faceliftin tunnistaa?
                  Jokin madallettu alusta tuossa kuulemma ainakin on.
                  Tutkiskelen noita osioita joita ehdotat.
                  Kiitti!
                  Eesi

                  Comment


                    #10
                    Aika selvästi kaasun asentotunnistusvialtahan tuo haiskahtaa. Täysin sähköinen kaasuhan tuossa käsittääkseni on. Moottori ei saa polkimelta järkevää tietoa eikä siten mitään oikein tapahdu. Cruisen kautta taas syötät ikään kuin kaasupolkimen ohitse tiedon kaasun asennosta moottorille, joten siksi se cruisen viiksestä toimii noin miten toimii.

                    Comment


                    • #11
                      Missä tuo asentotunnistaja sijaitsee? Onko se sellaisessa paikassa, että tuo peseminen provosoi vian? Ja onko se liitin siellä kaasupolkimen vieressä/läheisyydessä tekemisissä tämän asian kanssa?
                      Kiitos jo etukäteen!
                      E

                      Comment


                      • #12
                        Löytyikö tähän vikaan ratkaisua koskaan?? Minulla tekee ihan samat oireet kun auton pesee ja nyt kun tänään oli sade keli niin auto hyytyi parkkipaikalle täysin eikä toimi kaasupoljin. Poljinta kun painaa niin syttyy abs:n ja esp:n valot ja kierrokset nousee reiluun 1000rpm ja hehkun valo vilkkuu. Ei ole väliä onko auto käynnissä tai pelkästään virrat päällä nii valot syttyy tauluun paitsi sillon ei tietenkään kierrokset nouse ku auto sammuksissa!!

                        Comment


                        • #13
                          En ole vieläkään löytänyt vikaan ratkaisua. Mutta kun auton pesee koneessa jossa on alustan pesu niin tuo vika ilmenee, samoin kun on suuria lätäköitä ja ne roiskuttavat vettä. En omaa nosturia ja katsastuksessa unohtui katsoa - jostakin tulee vesi ja kastelee sekä kuskin, että takatilan lattiamaton. Eli reikä siellä on, puuttuukohan jokin pilsssiveden tulppa tms.? Kaasupolkimen luona on katkaisija/liitin tms. tasaisen nopeuden säätimelle ja maalaisjärjellä oletan vian johtuvan sen kastumisesta.

                          Comment


                            #14
                            Suuria lätäköitä ilmestyy yleensä vesisateella. Ei pelkkä roiskevesi lammikosta riitä tuohon vaan kyllä se sama sadevesi on jo alas tullessaan päässyt autoon. Yleisin syy on ne erinäiset läpiviennit siellä tulipellissä, joskus harvoin myös vuotavista kattoluukun tiivisteistä tai tuulilasin juuresta.

                            Jos vikavalo syttyy niin siitä jää aina vikakoodi. Niitä kannattais lukea ja ottaa ylös ennen kuin ekana irrottaa akusta maakaapelin.

                            Comment


                            • #15
                              Saattaa olla. Empiirinen havainto (toistettuna) on kuitenkin se, että kun auton pesee pesurissa ilman alustan pesua tai harjalla ja painepesurilla niin ilmiötä ei ole. Ja kyllä silloin vettä tulee aika lailla paljon. Kattoluukkua ei ole ja välissä on vaihdettu tuulilasikin ja edelleen ilmiö jatkuu. Vikakoodi ilmoittaa tuon mainitsemani kytkimen kaasupolkimessa joka ohjaa tasaisen nopeuden säädintä. Mutta en käy väittämään jos kerran parempaa tietoa löytyy.

                              Comment


                              • #16
                                On se mulla ilmeisesti kosteus vika kun auto seisoi yön yli hallissa niin lähti toimimaan ja oli vikakoodi kaasupolkimesta muistissa...

                                Comment


                                • #17
                                  Just sama juttu täällä!

                                  Comment


                                  • #18
                                    Muuten taisin paikallistaa ainakin osa syyn vikaan. Siellä kun on se ECU:n suojalaatikko siel tuulilasin alla niin siellä laatikon sisällä ecun alla laatikon takaosassa on 3-4 pistoketta joista yksi(valkoinen) on ainakin sellanen mistä menee sinne polkimelle piuhat niin siel oli kosteutta mulla niissä pistokkeissa. Se kosteus on mulla ainakin ilmeisesti päässyt sen ecun laatikon pohjanvälistä kun siinä on sellanen kiinnitys pultti johon tulee mutterilla se pohja runkopeltiä vasten ja niitten välissä on tiiviste niin se mutteri puuttui kokonaan ja se pohja irvisteli sieltä ku ei millään kiinni niin luultavasti sieltä jostain imee kosteuden sisään. Siitä pistokkeilta/ecun laatikolta on suora yhteys/reikä kuskin puolen jalkotilaan! Käytin ne pistokkeet irti ja puhalsin paineilmalla jokaisen läpi ja ympäristöt sieltä ja sen kotelon ja sit sen kotelon takaa joka oli ihan täynnä paskaa kosteita lehtiä yms..varmaan vois vielä sikaliimalla sen kotelon pohjan tiivistää.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kuulostaa loogiselta. Miten tuohon ECU:n suojalaatikkoon ja liittimiin pääsee käsiksi? Mitä kaikkea pitää irrottaa tehdäkseen tuon kaiken mitä olet tehnyt?

                                      Comment


                                        #20
                                        Ei tarvi muuta kuin ottaa akun päällä oleva iso suojamuovi pois jos sellainen on, sitten vaan ecu-kotelon kansi auki. Yksi ruuvi on vähän hankalassa paikassa siellä takareunassa, mutta sen saa kyllä pois sopivalla räikkä-avaimella.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kiitos!

                                          Comment


                                          • #22
                                            Se laatikko on siinä kuskin puolella tuulilasin alla sen välitilan muovin alla. Kun otat sen laatikon kannen auki niin siel on sen laatikon toinen kiinnitys mutteri sen laatikon sisäpuolella apparin puoleisella reunalla ja sit se toinen mikä mulla puuttui on sen boxin ulkopuolella kuskin puoleisella reunalla! Kannattaa putsata ne välit ja paikat kunnolla mulla oli varmaan kilo kaikkee skeidaa siellä... viime yön ja tänä aamun sato kunnolla ja nyt auto toimi aamulla vaikka oli vettä tullu.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X