Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B5 lämmityslaite käynnistyy piiiiitkällä viiveellä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B5 lämmityslaite käynnistyy piiiiitkällä viiveellä

    Elikkäs tässä alkoi tänään lämppäri temppuamaan. Puhallin käynnistyy vasta muutaman kilometrin ajon jälkeen. Ihan kuin olisi joku kosketus häikkä jossain. Kerran käynnistyttyään ei kuitenkaan sammuile vaan pysyy päällä. Kyseessä siis automaatti-ilmastoinnilla oleva malli. Mahtaako muilla olla kokemusta vastaavasta ongelmasta?

  • #2
    Ihan normaalia kylmillä ilmoilla, ei puhalla oikeastaan ollenkaan ennen kuin on antaa lämmintä.

    Comment


    • #3
      Eikö puhallin siis käynnisty aluksi ollenkaan? Mitä se ohjainyksikkö näyttää?

      Normaalisti se puhaltaa pienellä teholla, kunnes moottori on lämmennyt sen verran että lämpöä riittää sisällekin.

      Comment


      • #4
        ohjausyksikkö näyttää ihan normaalia.. Mitään ei vaan tapahdu ennen kuin on ajanut vähän matkaa. Siis aivan mykkä, tai ainakin niin pienellä, ettei sitä edes huomaa. Ihan sama vaikka naputtais tehot täysille. Sit ku käynnistyy, ni lentääki pipo päästä.

        Comment


        • #5
          Normaalia autoilmastoinnin toimintaa. Miksi ihmeessä sen pitäis heti tuupata täysillä sitä tuulta kun kennossa kiertävä neste on kylmää? Siinä tilanteessahan sulla tulee vaan kylmempi siellä kabiinissa.

          Eikö puhallusnopeus nouse manuaalisestikaan kun hetken ajettuasi?

          Comment


          • #6
            Huurteenpoisto ikkunoista nyt ekana tulee mieleen.. mut kaipa se on sit normaalia. Eli masiina ei puhalla mitään kun auton käynnistää. Ihmettelin vain kun faijan -04 A6 autoilmastoinnilla kyllä puhaltaa heti kun auton käynnistää.

            Comment


            • #7
              Nyt kun lähdin töihin päin, niin jätin koskematta koko puhaltimeen.. kyllähän tuo näyttäis pikkuhiljaa keräävän puhallusta isommalle. Ilmeisesti ei siis auta mitään kylmänä naputella puhallusta lisää.

              Comment


              • #8
                Tuulilasinapista pitää ruveta puhaltamaan lasille täysillä vaikka olisi kylmä moottori.

                Comment


                • #9
                  Oisko noissa vanhoissa ollu joku 3min kiinteä viive sen puhalluksen aloittamiseen. Tai pakotettu tuolla puhalluksella. Huomaa siitä että ei käynnistä konetta vaan pistää vain virrat päälle ja odottaa. Pitäs alkaa puhaltaa viiveellä. Syyhän on vain tuo että kone lämpiää nopeammin kun ei lämpöä sisään puhalleta heti. Huurun poistoon tuo pakotettu kylmän puhallus kyllä pelaa hyvin.

                  Comment


                  • #10
                    Pari päivää tuo toimi aivan normaalisti, mutta nyt teki pienet temput taas. ajon n. 20km ja pistin auton parkkiin n.10minuutiksi. sen jälkeen lähdin taas liikenteeseen ja koko puhallin ei sanonut mitään seuraavaan kymmenen kilsan aikana. Ei lähtenyt tuulilasin puhallus eikä mikään muukaan päälle. Yhtäkkiä taas sitten lähti toimimaan. Ärsyttävä pikkuvika.

                    Comment


                    • #11
                      Voisi tarkistaa puhaltimen johdot ja säätövastuksen.

                      Comment


                      • #12
                        Tai alkaa vaan olla hilet loppu puhaltimesta.

                        Comment


                        • #13
                          Itselläni teki vastaava auto ihan täysin samaa mutta tokeni heti kun vaihtoi puhaltimen moottorin. vanha ei jaksanut lähteä kylmällä ilmalla pyörimään ennenkuin tarpeeksi jostain montusta tärähti. kesällä toimi ihan ok. nyt on mukava kun toimii ja puhallus tehokin on aivan erilainen kun vanhassa. uusi moottori ei paljon maksa joten ei kannata miettiä.

                          Comment


                          • #14
                            Tähän voisi samaan topicciin nyt lisätä. Lähempänä nollakelejä tulee kabiiniin kuumaa ja ihan sama miten naputtelee lämpöjä.. ei vaikutusta, vaan lämpöä pukkaa.. nyt taas kovilla pakkasilla tehnyt sitä, että kabiini ei lämpene kunnolla. Sellasta haaleaa vaan puhaltelee. Jumiikohan lämmönsäätömoottorin läpät tms. Vanhassa bemussa teki samaa kun vesiventtiili jumitti. Löytyykös tästä sellaista? Automaatti ilmastoinnillinen malli siis ja -96.

                            Comment


                            • #15
                              Mitä tapahtuu jos säädät ilmastoinnin lo tai hi asentoon? Jos toimii silloin oikein, niin sisätilanlämpöanturissa vikaa, muuten ongelma lienee lämmönsäätöläpässä.

                              Comment


                              • #16
                                Ilmastoinnin läpille voi tehdä output-testin VCDS:llä. Sillä pitäisi nähdä liikkuuko ne oikein. Sieltä saattaa olla joku sökönä kerran lämmöt eivät säädy oikein.

                                Comment

                                Working...
                                X