Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B8 / A5 8T koodausvinkkejä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi Drive Select. Löytyy tehdasasennuksena mutta Individual puuttuu. Ei navia. Luulisi että jotain olemassa olevaa (kuten comfort) saisi muokattua itselleen mieluisaksi mutta en ole keksinyt miten.

    Pikkaisen muuten harmittaa kun kaikkia kivoja lisäfeatureita mitä tässäkin ketjussa mainitaan, ei saa muokattua omassa autossa. Vaadittavat täpät yksinkertaisesti puuttuvat. Pitkälti vuosimallikysymys, uskoakseni.
    Tarkoitatko, että nuo täpät puuttuvat VCDS:stä, ettei saa drive selectia koodattua? Jos näin, niin ne puuttuivat myös itseltäni, mutta ominaisuudet sai silti ohjelmoitua ilman täpiäkin, kun muutti sitä koodiriviä (ykkösiä ja nollia), jotka ajavat saman asian. Ohjeita kyllä löytyy tästä ja ulkolaisista ketjuista. Kts. esim viesti nro 94, jossa osviittaa asiasta.

    Comment


      Jaahas. Kyllähän näitä löytyy, osa on vaan erilailla avattu (kirjoitettu) VCDSssä. Nyt parkit palavat täydellä kirkkaudella ja himmenee vilkun kanssa.

      Mutta ADSää en osaa vieläkään muuttaa siten, että tekisin Comfortista Individualin. Täpät löytyy mutta mitäs seuraavaksi? Ilmeisesti MMI-valikkoon ADS ei saa lisättyä?
      Attached Files

      Comment


      • Navilliseen MMI:hin tuon saa lisättyä näytölle tuon Audienthusiastin ohjeen mukaan. Ilman navia ei onnistu. Taitaa olla alhaalla vaan nuo sivut, ei oo hetkeen päässyt sinne..

        Linkki lainattu edelliseltä sivulta: http://www.audienthusiasts.com/Project_ADS.html

        Comment


        • Tässä myös ohjeet ja keskustelua aiheesta.
          http://www.a5oc.com/forums/a5-s5-top...udi-drive.html

          Comment


            Seurasin tätä ohjetta ja lopputuloksena oli että ADS valikosta löytyy vain Auto ja Individual. Loput vaihtoehdot kadonneet. En kuitenkaan missään päässyt katsomaan saati itse määrittelemään mitä tuo Individual pitäisi sisällään. Missasinko jotain?

            Tosiaan tuo http://www.audienthusiasts.com/Project_ADS.html on alhaalla, siellä olisi ilmeisesti melko hyvää tekstiä kun sivustoon viitataan monella muullakin Audi-aiheisella saitilla.
            Viimeksi muokannut okkim; 5.4.2015, 10:06. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

            Comment


            • Start/stop napin viimeinen tila jää muistiin...

              Tänään testattu A5 2013 ja toimii eli napin tila jää muistiin ei tarvi aina painella jos ei halua
              jostain syytä käyttää "typerää" start/stop toimintoa !

              - module 09-Cent. Elec.
              - enter Security Code (should be showed up by VCDS from security access ) usually 20113
              - Adaptation on Channel 34:
              subtract 4 to the value --> Start&Stop always disabled
              add 32 to the value --> memorize last status (the Start & Stop status at engine startup will be the one at last engine shutdown)
              - test & save

              Comment


                Tänks veri meni.

                Comment


                  Tulipa itsekin koodattua tuo start/stop muistitoiminto käyttöön, näyttää toimivan.

                  Comment


                    Ei ole B8 tai edes audi mutta kun tässä ketjussa käsitellään VCDS-kikkailua melko yleisestikin.

                    Tänään tuli huomattua eräs feature tuossa Skodassa.

                    Eli moottoritiellä nostin nopeutta vielä karvan verran yli sallitun jolloin huomasin että ajovalot kytkeytyivät päälle vaikka sää oli aurinkoinen ja katkaisin oli "auto" asennossa. Takaisin päivävaloille ei onnistunut vaihtaa muuten kuin auton uudelleen käynnistämällä tai kun nopeus oli hetken ollut alle 60km/h.

                    Hetken tuumailtua totesin että tämähän voisi olla ihan kätevä ominaisuus jos tuota ajovalojen syttymisnopeutta saisi säädettyä vähän paremmin Suomen nopeusrajoituksiin sopivaksi. Eli taajamissa ja muualla hitaammilla teillä olisi drl:ät mutta vaikka yli 95km/h nopeuksissa syttyisi päävalot.

                    Voikohan noita syttymisen nopeuksia jotenkin säätää?

                    Ai niin ja mitenkähän nuo saattovalot voi vaihtaa päävaloista sumareihin? Botnialla sanoivat että tällainen muutos kannattaisi tehdä niin säästää xenoneja.
                    Viimeksi muokannut Lipponen; 15.8.2015, 21:06.

                    Comment


                    • Morjens,

                      Pystyykö 3G MMI Navi +:sta koodaamaan dvd-soittimen toimivaksi myös silloin, kun auto on liikkeessä? Auto on A4 3.0 V6 TDi -2010. Toistaiseksi ei näytä dvd:tä kuin paikoillaan olevassa autossa.

                      Comment


                      • Pystyy, mutta se ei mennyt ihan ruksi ruutuun periaatteella. Se oli suojakoodin takana adaptioneissa jossain. Suojakoodikin piti generaattorilla hakea joskus aikasemmin netistä.

                        https://trick77.com/enable-vim-tv-pl...s-vag-com-mmi/

                        Comment


                        • Alkuperäinen kirjoittaja Lipponen Näytä viesti
                          Ei ole B8 tai edes audi mutta kun tässä ketjussa käsitellään VCDS-kikkailua melko yleisestikin.

                          Tänään tuli huomattua eräs feature tuossa Skodassa.

                          Eli moottoritiellä nostin nopeutta vielä karvan verran yli sallitun jolloin huomasin että ajovalot kytkeytyivät päälle vaikka sää oli aurinkoinen ja katkaisin oli "auto" asennossa. Takaisin päivävaloille ei onnistunut vaihtaa muuten kuin auton uudelleen käynnistämällä tai kun nopeus oli hetken ollut alle 60km/h.

                          Hetken tuumailtua totesin että tämähän voisi olla ihan kätevä ominaisuus jos tuota ajovalojen syttymisnopeutta saisi säädettyä vähän paremmin Suomen nopeusrajoituksiin sopivaksi. Eli taajamissa ja muualla hitaammilla teillä olisi drl:ät mutta vaikka yli 95km/h nopeuksissa syttyisi päävalot.

                          Voikohan noita syttymisen nopeuksia jotenkin säätää?

                          Ai niin ja mitenkähän nuo saattovalot voi vaihtaa päävaloista sumareihin? Botnialla sanoivat että tällainen muutos kannattaisi tehdä niin säästää xenoneja.
                          Kannattaa miltei haeskella Passatin koodauksia ja soveltaa niitä. B8:n elektroniikka on aivan eri eläin, joten 1:1 ei onnistu mitenkään verrata koodauksia.

                          Comment


                            Kerrohan mikä lisäarvo tuossa Skodan valoautomatiikassa on? Päivänvalossa on mielestäni turhaa polttaa xenoneita, oli nopeus mitä hyvänsä. Jos mun auto olisi koodattu noin, tekisin kaikkeni että pääsisin siitä eroon ;)

                            B8ssa coming/leaving home -valot saa vaihdettua sumareihin 09 Central Electonics - coding alta, mutta tosiaan Skodan koodaus lienee jotain muuta. Mutta samalla logiikalla lähtisin etsimään. Coming /leaving home onkin muuten etusumuvalojen lähestulkoon ainoa lisäarvo ;)
                            Viimeksi muokannut miiahone; 16.8.2015, 21:59. Perustelu: hymiöt oli mitä sattuu merkkejä ;)

                            Comment


                            • Oliskos kellään tietoa miten saisi pois tuon ärsyttävän turva ominaisuuden, kun auto on käynnissä ja sillä on ajettu, sitten pysähdyt vaikka postilaatikolle...
                              ja avaat kuskin oven niin moottori sammuu samantien ???
                              Ei ole oikein löytynyt sopivaa/toimivaa ohjetta kuukkelin avulla...

                              Comment


                              • Saako tolla VCDS:llä koodattua sillain et panoramakatto menis kiinni kaukosäätimestä?

                                Comment


                                • Oliskos tästä apua, jos siis ei nyt mene, kun pidät kaukosäätimen lukitusnappia pari sekuntia pohjassa?
                                  http://www.myturbodiesel.com/wiki/co...ote-operation/

                                  Comment


                                    Onko zäbää'n tahtotila siis sulkea/avata panoraamakatto ja ikkunat samalla kertaa avaimesta vai saada panoraamakatto ja ikkunat erilleen? Mulla ei ole panoraamaa itsellä eli en voi testata, mutta ainakin ikkunoille pitää olla auton MMIssä kerrottu Windows convenience open --> on. Ainakin vm-15 etu- ja takaikkunat määritellään erikseen, voisi olettaa että kattoluukulle olisi myös erikseen asetus. Mutta mikäli ei, tuota Maxpres'in ohjetta voisi kokeilla.

                                    Comment


                                      Ihmettelen, jos ei sitä kattoluukkua saa koodattua avaimen mukavuustoimintoon, jos ei jo suorilta saa MMI:stä päälle. Nimimerkillä B6:ssakin tehtaan jäljiltä sulkeutuu luukku ikkunoiden ohella avaimesta nappia pohjassa pitämällä. Saisi käsittääkseni koodattua myös aukeamaan halutessaan.

                                      Comment


                                        Alkuperäinen kirjoittaja miiahone Näytä viesti
                                        Kerrohan mikä lisäarvo tuossa Skodan valoautomatiikassa on? Päivänvalossa on mielestäni turhaa polttaa xenoneita, oli nopeus mitä hyvänsä. Jos mun auto olisi koodattu noin, tekisin kaikkeni että pääsisin siitä eroon ;)

                                        B8ssa coming/leaving home -valot saa vaihdettua sumareihin 09 Central Electonics - coding alta, mutta tosiaan Skodan koodaus lienee jotain muuta. Mutta samalla logiikalla lähtisin etsimään. Coming /leaving home onkin muuten etusumuvalojen lähestulkoon ainoa lisäarvo ;)
                                        Kiitokset kaikille noista ohjeista. Pitää perehtyä kun joutaa.

                                        Joku ajatushan simply clever insinöörillä on ollut kun tuollaisen omituisuuden on sinne jo koodannut. Saattaa olla ominaisuus on myös 4F:ssä koska appi oli joskus miettinyt miksi hänellä on valot päällä keskellä kirkasta päivää.

                                        Voisin kuvitella että esim talvella voi käydä niin että valkea valoton auto hukkuu maisemaan. Valot voisivat edes auttaa risteävän tien havainnoimista. Totta toki että lamppua kuluisi enemmän kuin normaalisti.

                                        Comment


                                          Kattoluukusta ja ikkunoista osui tälläinen silmään ross-techin forumilta

                                          Enable Remote Operation Windows and Sunroof
                                          [46 - Cent. Conv.] [Coding - 07] -> [Long Coding Helper] Byte 2
                                          Bit 2 - Set to 1

                                          Comment


                                          • Joo, sieltä MMI kautta sai sen panoraaman säädettyy niinkun halusinkin...

                                            Comment


                                            • TPMS antaa mail functionia

                                              TPMS:ssä yritetty saada pois käytöstä. Näillä ohjeilla, jota täältä löytyy ja parin muun sivuton ohjeiden mukaan..ei onnistu

                                              Radioon ei pääse VCDS:llä käsiksi? Mikähän tuonne mahtaisi olla security key/code?

                                              Comment


                                              • Onko Juhalla varmasti koodattu TPMS eikä erillisellä purkilla? Joissakin alkupään B8:ssa on ollut myös aktiivinen TPMS ja sen pois koodaaminen on vähän työläämpää. Radiossa ei pitäisi olla mitään suojausta ellei ole komponenttisuojaus päällä. Onko navilla vai ilman? Jos on navilla niin pahoin pelkään MOST-väylän vikaa jos VCDS ei lue radiota.

                                                Comment


                                                • Navillahan tuo on. Käsittääkseni autossa on abs antureihin perustuva järjestelmä.

                                                  Ongelman juontaa se, että autoon vaihdettiin ABS-yksikkö, joka on minun itseni hankkima ja tämä ei ilmeisesti ole yksi yhteen alkuperäisen kanssa, koska tulee tämä mail function herja (eli osa varmaan autosta,jossa ei ole ollut TMPS:ssää?)

                                                  Alkuperäistä yksikköä en pääse tutkimaan, koska se marmorilla hukattiin. Uusi osa marmorilla maksaa 2400e + plus työt eli sellainen 3000 siivu. Pystyisin elämään sen kanssa ettei autossa ole TPMS:ssää

                                                  Comment


                                                  • Kannattaa katsoa uuden ABS-yksikön osanumero ja vakoilla onko se TPMS:n kanssa yhteensopiva. Ensimmäistä viestiäni lainatakseni:
                                                    "TPMS (Rengaspainevalonnan) jälkiasennus
                                                    Kaikki B8/8T:t ovat lähtökohtaisesti varustettu TPMS:llä koodauksen puolesta. Raudan puolelta tosin vain osa ABS-yksiköistä tukee rengaspainevalvontaa. ABS-yksikkö tulee olla osanumeroltaan 8K0 907 379 AH tai AS (Lisävarustekoodi 1AT, 1AS ei toimi). Myös muissa tämä saattaa toimia, mutta testatusti ainakin näissä kahdessa."

                                                    AH ja AS:stä on tullut jo uudet versiot. Yhteensopivuuksia voi katsoa Täältä: Partsbase

                                                    Tuon perusteella siis uusista yksiköistä FH, GJ, FJ ja GN toimivat TMPS:n kanssa, eli ovat tarkoitettu varustekoodille 1AT.

                                                    Comment


                                                    • Moi,
                                                      Just tänään naputtelin omaan toimimaan tuon TPMS:n näillä ohjeilla
                                                      http://www.motor-talk.de/forum/aktio...hmentId=692135
                                                      tuolla on maininta security codesta:ainakin mulla toimi tuo koodi...
                                                      [Security Access - 16] (probably with login code: [COLOR="Blue"]61378[/COLOR])
                                                      Testasin myös niin kyllä se hyvin toimii !

                                                      Comment


                                                      • Jep, tuo tieto löytyy myös 1. viestistäni. ABS-yksikköä ei siis saa koodattua ilman "sisäänkirjautumista" tuolla login-koodilla. Aito VCDS ehdottaa login-koodia itse.

                                                        Comment


                                                        • Moi,
                                                          Olisiko Hämeenlinnan lähettyvillä kaapelin omistavaa "koodaria" joka pystyisi pistämään kaikki mukavan turhat toiminnot päälle 2013 b8:iin?

                                                          Comment


                                                            Alkuperäinen kirjoittaja maron82 Näytä viesti
                                                            Moi,
                                                            Olisiko Hämeenlinnan lähettyvillä kaapelin omistavaa "koodaria" joka pystyisi pistämään kaikki mukavan turhat toiminnot päälle 2013 b8:iin?
                                                            Jos ensi viikon sunnuntaina on vielä ajankohtainen, olen pistäytymässä hoodeilla. Laita yv

                                                            Comment


                                                              Apukuskin alas kääntyvä peili kun peruutusvaihde kytketään - B8.5

                                                              Faceliftissä on tämän konffaus on muuttunut. Jos haluaa että peili myös palautuu normaaliasentoon, yksi täppä menee toisin:

                                                              Osoite 52: Door Elec. Pass
                                                              - Long Coding > Byte 4, Bit 3 ja 4 päälle (itselläni myös Bit 6 päällä vaikkei mulla ole koria vasten sähköllä taittuvia peilejä, en ole kokeillut miten toi vaikuttaa - tod näk ei mitenkään)

                                                              Itse käyttö toimii kuten B8:ssa eli peilien säätökytkin täytyy olla käännetty oikealle peilille, jotta tämä ominaisuus toimii. Peili palautuu oikeaan asentoonsa liikkeelle lähdön jälkeen samaan aikaan kun ovien lukitus menee päälle.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X