Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B8 / A5 8T koodausvinkkejä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ahaa, Ok, ne sun edellisetkin autot oli siis B8:ja? Joo mulla oli ihan manuaalipenkit ilman muisteja niin varmaan sitten toimii eri tavalla.
    Eikö ne asetukset tallennu siihen avaimeen? Eli jos muutat radion asetuksia tai mitä nyt vaan siellä MMI valikoissa vaikka niin eikö ne tallennu siihen avaimeen mikä sulla on kulloinkin käytössä?

    Comment


    • Joo, B8:t. -08 ja -09 avant ja sedan.
      En tiedä tallentuuko avaimeen, vai tunnistaako auto avaimen ja jatkaa ns. edellistä istuntoa (nyt ei kuitenkaan jatka). Eikö avainta koodata vain huollossa, ei vcds:llä?
      Mutta radion memory-tila oletuksena autoa käynnitäessä on hakusessa, enkä ole paikallistanut löytyykö VCDS:stä tai Hidden Menusta (vai löytyykö mistään).

      Comment


        Joo en osaa sanoa. Itsellä tuossa baijerilaisessa menee niin että auto haistaa asetukset siitä avaimesta jolla menen autoon tms. Jos sitten muutan jotain asetusta vaikka penkissä tai ajotietokoneessa tai radiossa niin ne päivittyy tuohon avaimeen ja seuraavalla kerralla tuolla avaimella on nuo asetukset voimassa. Tai noin olen ainakin ollut havaitsevinani.

        Comment


        • Tuli eilen koodailtu b8:a vähän lisää.

          ADS päälle, radiona perusmankka niin ei voi muulla kuin vcds:llä muuttaa moodeja, nyt kaikki dynamic tilaan ja ainakin kaasun vastaavuus parani ja servotronic:ssa huomasin myös parannusta. Ilmeisesti voi eri avaimille ohjelmoida eri moodit, täytyy jossain vaiheessa kokeilla comfort asetusta emännän avaimeen niin voi helpommin todeta eroja :)
          http://www.audienthusiasts.com/Project_ADS.html

          Toiseksi koodasin bluetooth handsfreehen puheohjauksen päälle. Toimii niin kuin pitääkin.

          Comment


          • Mistä tuon puheohjauksen saa koodattua päälle?
            E: Löyty.. http://www.audienthusiasts.com/VagComTelephone.html ?
            Viimeksi muokannut Kartza; 10.1.2015, 11:37.

            Comment


            • Jos autosta löytyy puheohjaus monitoimiratista, niin siihen saa 3G:ssa päälle koodattua bluetooth hands freen.

              Comment


                Ei selvinnyt ainakaan vielä tuo MMI:n ja karttojen päivitys, vaikka yritin kovasti lueskella ja googlailla. Minulla kun on hieman eri versio tuossa omassa verrattuna noihin Laurin linkittämiin ohjeisiin (kuva alla).

                Click image for larger version

Name:	WP_20150109_001.jpg
Views:	1
Size:	93,3 Kt
ID:	1623427

                Comment


                • Jep. Ohjeet on 3G High:lle ja sinulla jo 3G+.

                  Comment


                  • ADS ohjelmointi ilman nappeja on vähän siinä ja tässä kannattaako. Itse sen tein. Kaasuvasteessa en huomaa eroa. Vaihtoehdot ovat comfort/dynamic/sport molemmissa (kaasu ja ohjaus, vaihtoehdot ilmeisesti eroavat uudempien ja vanhempien vuosimallien välillä?). Ohjausvaste taas tuntuu aika raisusti. Ohjelmoinnin tehtyä tajusin, että oletuksena on AUTO. Sen menettää ohjelmoinnissa. Nyt asetukset ovat aina joko/tai. Hyvä homma sinänsä, mutta minusta Auto toiminto oli hyvä koska sport-moodilla (minusta sport ja dynamic ovat yksi ja sama) ohjausesta häviää tunto ja minusta se tuntuu keinotekoiselta ja raskaalta, mutta sopii lujempiin nopeuksiin, koska se vakauttaa. Nyt kun pidät normaalisti comfortilla, että on jotain tuntoa, jää sportti saamatta lujassa ajossa ellei sitä itse kytke ja monestiko muistaa tai ehtii? Ja jos tuo kaasuvaste toimii, niin comfort säästää polttoainetta arkiajossa (ei syötä "yli") ja taas se auto toiminto on pois jolloin kun sattuu ajelemaan urheilullisemmin jää vasteen muutos pois. Kyllä ne on mietitty jo tehtaalla toimivaksi. Itse mietin palauttamista ainakin ne oletukset Autolle (mitätöi individual asetuksen ja silloin ei toimi valinta MMI:ssä, mutta valikot jää jos haluaa palauttaa tai laittaa napit). Enemmän hyötyä tuosta on jos on alusta ja sport diffi autossa (ja silloin taitaa napit tulla pakostakin?). Kaasu ja ohjausvaste toimii parhaiten autolla. Onko kukaan asentanut nuita nappeja?

                    2G navin päivitys kiinnostaa. Onko tietoa miten tehdään ja mistä tuorein lätty löytyy?
                    Viimeksi muokannut Poikarukka; 10.1.2015, 21:53.

                    Comment


                      Kyllä 1.8 tfsi:ssä on selkeä ero kaasuvasteessa esim. dynamicin ja efficiencyn välillä. Sinulla on varmaan tuossa V8:ssa muutenkin vääntöä sen verran reilusti ettei eroa juuri huomaan, kun ei ole turbo viivettäkään olemassa.

                      Tuota 3G+ malliakin on ilmeisesti päivitelty, mutta en vielä saanut täyttä selvyyttä asiaan. Periaate kuitenkin sama, kun 3G:ssä.

                      Comment


                      • Jos autossa ei ole alunperin ads:ää niin tuskin se mitään moodeja vaihtelee "auto" asetuksella. Ja onko itse asetusta kanavilta 63-> edes näkyvillä ilman long coding aktivointia.

                        Veikkaan että s5:ssa on hieman eri kaasunvastesäädöt vakiona :)

                        Comment


                          Ainakin A4:nen toimii " auto" asetuksella. 3.0 V6 TDI:llä ainakin kaasupolkimen toiminta ja ohjaustunto muuttuu selkeästi noilla asetusmuutoksilla.

                          Toiminnan saa palautettua alkuperäisiin säätöihin kun laittaa kanavat adaptio kanavat autolle ja poistaa long coding valikon kautta täpät Byte 7,8,17 ja 19 kohdista.

                          Tuolla ohjeella pääse jo aika hyvin perille. Tosin tuossakin on pari "asia virhettä":
                          Audi Drive Select (ADS)
                          Viimeksi muokannut okkim; 5.4.2015, 10:10. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                          Comment


                            Miten b8 toi akun vaihto tehdään?
                            Tuolla toisessa ketjussa oli lähinnä 4f ohjeita ja ymmärsin et olis näissä jotenkin erilainen?
                            Akkuakaan ei vielä edes ole eli siihenkin voi antaa vinkkejä, vai onko ne BEM koodilliset pelkkää marmoritavaraa?

                            Comment


                              Vaihdoin uuden akun tuossa reilu kk sitten omaan b8:iin (normiakusta -> AGM akkuun). Noita BEM koodeja ei löytynyt tarvikeakuista, mutta sarjanumero löytyy. Katselin netistä koon ja akun tyypin puolesta mahdollisimman lähellä olevan VARTA akun (VAG)sarjanumeron ja uuden akun kyljestä akun sarjanumeron. Nuo kun syötin akkuvalvontaan niin hyväksyi heti kerralla ja on toiminut toistaiseksi hyvin.

                              Olikohan se nyt näin VCDS:llä: 19-CAN@gateway _> Long Adaptation -> Channel 4 -> Battery identification


                              Oma kysely koodauksesta olisi noista takavaloista.
                              Eli vaihdoin eilen halogen takavalojen tilalle pre fl Led takavalot. Näillä johdoilla asensin. Ja koodaukset tein Kufatecin ohjeiden mukaan, kun audin alkuperäisiä led valojen koodauksia ei tahtonut hyväksyä. Muuten valot toimii oikein, mutta auton mittaristossa suuntavilkun merkkivalo vilkkuu nopeammin, kuin ennen. Vilkut toimivat auton ulkopuolella aivan oikein ja vilkkuvat rauhallisesti, mutta tuo mittaristo tuntuu levottomalta. Mikähän tuohon mahtaa vaikuttaa?

                              Edit: Laitetaan nämä takavalojen ohjeetkin tähän samaan:
                              46-Central Conv. -> Adaptation. Mutta vaatii Security access koodin ennen kuin pääsee oikeita valikoita muokkaamaan. Koodi, jonka VCDS tarjoaa hyväksyttiin, mutta ei vieläkään päästänyt oikeita kanavia muokkaamaan. Löysin sitten netistä tällaisen security access koodin 16017, joka toimi.
                              Liitteenä olevasta pdf:stä löytyy koodaukseen kanavat ja tiedot.
                              Attached Files
                              Viimeksi muokannut Marqs; 14.1.2015, 19:07.

                              Comment


                              • "Jos autossa ei ole alunperin ads:ää niin tuskin se mitään moodeja vaihtelee "auto" asetuksella. Ja onko itse asetusta kanavilta 63-> edes näkyvillä ilman long coding aktivointia.

                                Veikkaan että s5:ssa on hieman eri kaasunvastesäädöt vakiona :) "

                                Kyllä autossa on kaikki valmiina paitsi napit. Ilman nappeja autoon on koodattu "auto" tilaan ja osa comfortille. Ne ovat normaalit oletus asetukset. Minulla on ollut aiemmin kaksi A5:ttä ja kyllä ne vasteet elää mielestäni, kun vaihtaa automaatin sportilla tai nostaa nopeutta tai ajaa rajusti. Ohjaus ainakin varmuudella ellei sitä servotronicin normaaliksi toiminnoksi ajattele. Eihän ADS ole kuin valinta nappi, johon myöhemmissä vuosimalleissa on lisätty välivaihtoehtoja. En tiedä olisiko servotronicille vastekäyrä joka muuttuu ja sitten eroaa eri moodeilla, mutta muuttuu kuitenkin tilanteen mukaan vai onko se yksi vaste muuttumaton vaste. En nyt mistään löydä toimintakuvausta audin asiakirjoista. Korjatkaa toki faktoilla, jos löytyy.

                                Ehkä pieni ero on dynamic/sport kaasuvasteella. Imuläppien avautuminen tuntuu terävemmin ja vapaalla polkiessa ärähtää enemmän. Tiedä sitten.

                                Comment


                                  Penkin lämmitys 3->2 10minsa päästä.

                                  [08-Auto HVAC]
                                  [10-Adaptation]
                                  [Channel 50] level 3 to 2; adjust value as required; default value = 10 (minutes); value 0 = off
                                  [Channel 51] level 2 to 1; adjust value as required; default value = 0 (minutes)

                                  Itellä ei toiminut. Joku vois testata uudemmassa ku 2009 ja myös testata a5:ssa

                                  Comment


                                    Hidden Menu. Koodasin päälle (mielestäni) mutta mistä sen menun pitäisi löytyä?

                                    2G navi, vm 2009

                                    Jaaha, itselleni vastaten. Google auki ja löytyy. Setup ja Car -namiskat samaan aikaan pohjaan.
                                    Viimeksi muokannut okkim; 5.4.2015, 10:08. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                                    Comment


                                      Saako automaattisesti avautuvan takaluukun koodattua myös sulkeutuvaksi kauko-ohjaimesta? Yleensä kaikkitietävä Google ei osannut auttaa muuten kuin näyttämällä youtube-pätkiä, missä Q7:n luukku sulkeutuu mutta ei se miten se on toteutettu.

                                      Comment


                                        ADS:stä vielä (mm. Poikarukka): Sport Differential tai Adaptive Shock Absorbers eivät ole vakiona autoissa eli jälkikoodattu ADS ei niihin auta.

                                        Comment


                                        • Auto menossa määräaikaishuoltoon, katoaako muutetut adaptation channel arvot jos ohjainlaite jostain syystä päivitetään? Lähinnä kiinnostaa joutuuko huollon jälkeen näpyttelemään FL-takavalojen arvot uudelleen?
                                          Saako Vag-comilla jollain näppärällä tavalla nämä arvot esim exceliin? Niin ettei jokaista kanavaa tarvi manuaalisesti käydä läpi.

                                          Comment


                                            Ainakaan mulla ei ole mitkään koodaukset kadonneet määräaikaishuoltojen yhteydessä. Tosin en tiedä onko ecua kokonaisuudessaan päivitelty, ainakin ohjauksen ohjelmaa on muutettu mutta se ei kadottanut mitään omia virityksiä.

                                            Tietääkseni mitään Excel-raporttia VCDS:stä ei saa, mutta jos huomaat huollon jälkeen vaikkapa takavalojen pakkosyötön kadonneen, niin silloin on syytä olettaa että myös kaikki muut koodaukset ovat palautuneet defaulteiksi ja sun pitää enikeis koodata ne kaikki yksi kerrallaan.
                                            Viimeksi muokannut okkim; 5.4.2015, 10:07. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                            Comment


                                              Tänään oli viimein aikaa penkoa tuota aiemmin kyselemääni valotunnistimen säätö asiaa, mutta mistään en onnistunut löytämään kohtaa jossa valoisuustunnistimen asetuksia voisi muuttaa. Tosin voi olla etten vaan osannut, kun sen verran vähän on toistaiseksi tullut tuota VCDS:ää käytettyä.

                                              Se mikä ihmetytti, niin rain/light sensor G397 ei ole koodattu käyttöön autossani, kun kävin long codingin kautta läpi noita valikoita. Autossa kuitenkin kaikki pelaa ihan normaalisti automaatilla (pyyhkijät ja valot), mutta haluaisin vaan edelleen saada nuo varsinaiset ajovalot syttymään myöhemmin (hämärämmässä, kun mitä tehdasasetuksilla tapahtuu).

                                              Comment


                                                Audi Drive Select. Löytyy tehdasasennuksena mutta Individual puuttuu. Ei navia. Luulisi että jotain olemassa olevaa (kuten comfort) saisi muokattua itselleen mieluisaksi mutta en ole keksinyt miten.

                                                Pikkaisen muuten harmittaa kun kaikkia kivoja lisäfeatureita mitä tässäkin ketjussa mainitaan, ei saa muokattua omassa autossa. Vaadittavat täpät yksinkertaisesti puuttuvat. Pitkälti vuosimallikysymys, uskoakseni.

                                                Comment


                                                • Kyllä näistä kaikki (pl Drive Select koska löytyi jo) saatiin isän uuteen 2015 A4 Allroadiin laitettua. Ihan eivät siellä olleet missä näissä ohjeissa ja omassa 2009 A4:ssa oli, mutta löytyi kyllä kun vähän haki.

                                                  Comment


                                                  • En ole minäkään törmännyt, että faceliftissä puuttuis jotain mahdollisuuksia vs. pre-facelift. Ohjainlaitteita on toki hieman erilaisia, ja FL:ssä ei ole mm. xenonien korkeudensäädölle tai parkkitutkalle omaa ohjainlaitetta.

                                                    Comment


                                                      Alkuperäinen kirjoittaja Joopakoo Näytä viesti
                                                      Kyllä näistä kaikki (pl Drive Select koska löytyi jo) saatiin isän uuteen 2015 A4 Allroadiin laitettua. Ihan eivät siellä olleet missä näissä ohjeissa ja omassa 2009 A4:ssa oli, mutta löytyi kyllä kun vähän haki.
                                                      Satutko muistamaan mistä löytyy DRL:n kirkkauteen ja hämäräkytkimeen liittyvät jutut? Mistään en löydä vaikka kuinka pyörin VCDSn valikoissa. Nykyinen kärry on 2015, edellinen oli 2013 mutta siitä en ko arvoja edes yrittänyt muuttaa. Kaikki muut löytyvät samoilta paikoiltaan mikä oli odotettavissakin kun kyseessä on sama FL. Tai mistä mä varmaksi tiedän mutta epäilen vahvasti. Erot 2013 ja 2015 on kovin pienet muutenkin

                                                      Comment


                                                      • Tuosta hämäräkytkinjutusta en osaa sanoa kun se on tuossa omassa pre-faceliftissäkin hakusessa vielä.. Kirkkaus löytyi muistaakseni tämän ohjeen avulla:

                                                        [09 – Cent. Elect.]
                                                        [Security Access - 16] (enter security code. One of the default codes is- 20113)
                                                        [Adaptation - 10] -> Channel 3
                                                        Set between 5 and 100

                                                        Comment


                                                        • Muistaakseni hämäräkytkimen arvoja ei voi säätää, tai niille tarkoitettuja arvoja ei ole ainakaan uusimmassa VCDS:ssä kirjoitettu auki. DRL:n kirkkaus voi myös olla eri paikassa kuin pre-FL:ssä, pitäisi tarkistaa tuosta omasta.

                                                          Comment


                                                            Haen juuri tuota DRL kirkkautta maximiin parkki-asennossa. Eikös tuo Joelin konffaus kerro kuinka kirkkaana ne palaa kun vilkku on päällä - jostainhan sai mielestäni täpättyä tyyliin "pidä DRL aina maximissa"?

                                                            Kaikkein parasta olisi jos hämäräkytkimen herkkyyttä voisi säätää, mutta olin ymmärtänyt ettei siihen ole löytynyt keinoa jolloin parkkien käyttö DRL:na olisi parempi kuin mitään.

                                                            Comment


                                                            • Aivan, se oli hakusessa. Audizinellä sanoivat että faceliftissä olisi:
                                                              [09 – Cent. Elect.] [Coding - 07] -> Long Coding Helper -> Byte 3
                                                              Bit 2 - LEDs remain at full brightness with parking lights (1 = active)
                                                              Bit 7 - Turn off LED-strip DRLs with indicators (1 = active)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X