Olisiko joku PK-seudulta tai muuten järkevän välimatkan päässä oleva valmis koodaamaan kulkineeseeni parit toiminnot? Auto on siis 2012 Q5 tuolla perus MMI:llä. Paljonko pyytäisit korvausta?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B8 / A5 8T koodausvinkkejä
Collapse
X
-
Comment
-
Jostain syystä, kun yritin laittaa tuota Audi drive selectia toimintaan, niin sieltä ei löytynyt noita bittejä 0,1,2,4, ainoastaan tuo bit 3 magnetic ride suspension. Eli tuohon tyssäsi tuo. Voisikohan sillä olla mitään tekemistä tämän kanssa, että moottori on ohjelmoitu, tai että auto on vasta vuosimallia 2008? Noi ensimmäisessä viestissä olevat koodaukset on kyllä kaikki onnistunut.
Vinkiksi vielä, niin niitä bittejä luetaan oikealta vasemmalle, kun muutetaan manuaalisesti.
Ensimmäinen bitti oikealta on 0, toinen 1, kolmas 2 jne.
Eli tässä koodirivissä 1:ksi on muutettu bitti nro 2.
0000100
Comment
-
Mitenkäs muuten muilla, tarviiko auton olla käynnissä kun koodailette? Mulla ei ross-techin piuha saa enää yhteyksiä noin minuutin päästä kun virtoja on käyttänyt päällä. Ilmeisesti katkaisee virran kokonaan mutta tarviiko se piuha auton virtoja? Auton käynnissä ollessa saa yhteyden kyllä pidemmänkin ajan päästä. Merkkihuollossa eikös auto ole aina sammuksissa kun lukevat vikakoodeja tms.?
Comment
-
Ok, mitenkäs sitten tuo akun varaustilan näyttö, onko sitä mahdollista saada näkyviin tuoosa vuoden 2008 mallin kulkineessa? Autossa on MMI 2. piilovalikosta kun ei löydy ollenkaan car - valikkoa ja tuonne 5F (Information elect.)valikkoon en pääse ollenkaan kiinni
Comment
-
Itselleni vastaus, onnistuu sittenkin piilovalikosta kun ottaa täpän POIS battery levelin kohdalta
Comment
-
Tuli välipäivien ratoksi koodailtua. Täältä lisää featureja; http://wiki.vag.cc/index.php?title=A...BE%D0%B4%D1%8B
Tuolta ohjeet esim. B8 kulma-ajovaloille. Toimii ku junanvessa.
Comment
-
Onko kenelläkään tietoa, että saako valojen automaattista syttymistä säädettyä myöhäisemmäksi?
MMI-valikosta on laitettu late-asentoon, mutta turhan aikaisin nuo aina syttyy päälle. Tänäänkin ollut aurinkoinen talvipäivä täällä, niin ksenonit palaa koko ajan jos valot on automaatti asennossa. Toisaalta taas, kun nuo itse kääntää pois päältä, niin sitten ei pala myöskään mittarivalot.
Comment
-
-
Eikös se day running light ole sama asia kuin "parkit" ja automatiikka käyttää juuri noita valoja valoisalla?
Comment
-
Kyllä, juuri kuten Aaprahammi tuossa kertoo. Tarkoitin siis noita päiväajovaloja tuossa kommentissani, eli varsinaiset ajovalot saisi syttyä myöhemmin päälle. Eihän tuossa ledinauhojen lisäksi ole erikseen edes parkkeja, eli kun kääntää valokatkaisijan automaatilta --> pois- asentoon ei pala mittarivalot (mitään välimuotoja ei tuossa minun valokatkaisijassa ainakaan ole). Navikin on aina "yö-moodissa", kun ksenonit palaa.
Comment
-
Mutta ainakin minulla auto-kytkennän jälkeen on "parkki" kytkentä ja viimeisenä vielä normaali ajovalakytkentä, eli yhteensä 4 asentoa jos 0 lasketaan mukaan. Voihan sitä ajaa silloin tuolla "parkki" asetuksella niin kauan kuin tunnostaa että ajovalot tarvitsee päälle? Siinä on samalla myös se etu että takavalot palaa DRL:ien kanssa, joka on ihan hyvä toiminto suomessa, ellei niitä ole jo koodattu päälle. Ilmeisesti sitä automatiikan valoisuuskytkintä ei kumminkaan voi sen enempää säätää kuin mitä valmiit asetukset antaa myöten.
Comment
-
Jep, näin taitaa olla että ne parkit on himmeämmät. Tosin ei niillä päivävaloillakaan kyllä pimeässä näe ajaa :)
Comment
-
Täytyypä katsoa vielä tuota valokatkaisijaa, kun olen katsonut vaan, että siinä on 0 ja sitten auto (en ole niin tarkkaan sinne toiseen suuntaan sitä katsonut). Mutta huonohan se on, jos parkki asennossa ledit sitten himmenee, silleen en halua ajella. Takavalot minulla palaa aina, oli jo valmiina, jos ei olisi ollut niin olisin ne koodannut käyttöön.
Kuvittelisin vaan, että valoisuustunnistinta voisi jostakin säätää. MMI:n hidden menukin kun on valikoita täynnä, mutta ei oikein löydy hirveästi niistä tietoa mistään ja VCDS löytyy itseltä, mutta en ole löytänyt ainakaan toistaiseksi ohjeita mistään tuon säätöön.
Sen verran löysin tietoa, että parkki asennossa ledit saa muutettua siten, että kirkkaus on sama kuin DRL moodissakin (100%), mutta käsittääkseni ne sitten palaa aina täydellä kirkkaudella eikä himmene ajovalojen mukana.
Comment
-
Valoisuustunnistimen raja-arvoa saa säädettyä 4F ja 8E -ympäristöissä wiki.ross-tech.com ohjeen mukaisesti. Niissä ei tosin olekaan MMI:stä valittavissa rain/light -sensorien raja-arvoja. Lähtisin etsimään 8K:ssa VCDS:llä vastaavasta paikasta apua valoisuustunnistimen raja-arvon säätämiseen.
Comment
-
Täytyy katsella joku päivä VCDS:llä tuota, kun on aikaa. Sen verran vähän on tullut toistaiseksi käytettyä VCDS:ää, että saattaa kestää, kun alan tutkimaan. Mutta hyvä tietää, että muissakin malleissa pystyy säätämään.
Jotenkin vaan käsitin, että jos laittaa parkki asennossa kirkkauden tappiin, niin ei himmentyisi ajovalojen kytkeytyessä päälle, mutta hyvä tietää tuokin.
Comment
-
Tuli omaankin autoon nyt laiteltua noita mittaripyyhkäisyjä, kierrosaikalaskureita ja muita hirveän tarpeellisia ominaisuuksia. Oikeasti hieno ja hyödyllinen juttu oli kyllä tuo ADS:n tilan muuttaminen Dynamicille, auto on kuin ihan eri laite ajaa. Jopa lähdöt helpottui manuaalilla kaasun vasteen nopeutumisen vuoksi, ja ohjaus on juuri sopivan napakka. Ehdottomasti kokeilemisen arvoinen ja nopeakin homma.
Ja tuo xenonien syttymisen myöhästäminen itselläkin pyörinyt mielessä, tyhmän aikaisin tuntuvat syttyvän..
Comment
-
En tiiä auttasko tää siihen ledi juttuun.. Täytyy testata ite..
[09 – Cent. Elect.] > [Coding - 07] -> Long Coding Helper -> Byte 3 > Bit 2 – Set to 1 (LEDs remain at full brightness with parking lights)
Jes tää toimii parkit asennossa myös ledit kirkkaana
Comment
-
Onkos muuten tietoa että pystyykö tai miten tehdään koodaus kun vaihdetaan halogeeni takavalot -13 facelift takavaloihin?
Valoihin saa sen ohjelmointidonglen mukaan, minkä voi kerran käyttää mutta jos onnistuisi ilman sitä, suoraan VCDSllä niin olisi kiva. Voi jättää sen donglen sitten vaikka varalle jos joskus myy valot eteenpäin...
Comment
-
Ite oon miettiny ihan samaa kuin Pide. Ajovalot syttyy liian aikaisin automaatilla. Tuo ledien kikkailu 100% ei mielestäni ole ratkaisu. Ledit kun on tarkoitettu himmenemään, että käännyttäessä erottaa vilkun paremmin. Nyt jos ne on kirkkaammat ja ajetaan parkeilla niin vilkkua ei erota yhtä hyvin. Ei hyvä. Jahka taas saan kaapelin niin tuota pitää tutkia. Kyllä sille täytyy joku lumen arvo olla, missä senonit syttyy ja näin ollen sitä kenties pääsee räppäämällä vcds:llä.
Comment
-
Radion asetusten muisti
Viime sunnuntaina sain hankittua itselleni VCDS-kaapelin ja aika on kulunut rattoisasti ohjelmoinnin parissa (MMI 3G HDD + kartat päivitetty, uusi akku ja vakionopeuden säädin asennettu ja koodattu, bluetooth handsfree koodattu esiin, yms).
Nyt on hakusessa radioon vielä ominaisuus, joka oli kahdessa aikaisemmassa A4:ssa. Onko jollain tietoa, mahtaako VCDS:llä tai hidden menusta löytyä asetus, jolla auto käynnistettäessä muistaisi viimeiksi sammutettaessa olleet radion asetukset. Aikaisemmissa Audeissa se toimi. Siis jos radiossa oli muistiin tallennetut kanavat näytöllä, niin ne olivat siinä myös seuraavan kerran käynnistettäessä. Nyt radio aukeaa aina niin, että kaikkien kanavien lista tulee esiin.
Pieni, mutta - ah -, niin häiritsevä ominaisuus kun se puuttuu.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Rammo Näytä viestiIte oon miettiny ihan samaa kuin Pide. Ajovalot syttyy liian aikaisin automaatilla. Tuo ledien kikkailu 100% ei mielestäni ole ratkaisu. Ledit kun on tarkoitettu himmenemään, että käännyttäessä erottaa vilkun paremmin. Nyt jos ne on kirkkaammat ja ajetaan parkeilla niin vilkkua ei erota yhtä hyvin. Ei hyvä. Jahka taas saan kaapelin niin tuota pitää tutkia. Kyllä sille täytyy joku lumen arvo olla, missä senonit syttyy ja näin ollen sitä kenties pääsee räppäämällä vcds:llä.
Valoautomatiikan raja-arvoja pystyy muuttamaan koodauksen kautta. Samasta paikasta löytyy myös parkkien täyskirkkaus. Ledien kirkkauden säätö vilkun toimiessa tapahtuu adaptio valikon kautta.
Comment
-
Pertti, niin minullakin aikaisemmissa, eli tämä on minullekin uutta. Audizine-sivustolta löysin hieman asiaa sivuavan keskustelun, jossa mm. radion asetukset liittyivät avaimien koodaukseen ( kuten esim. muistilla olevat sähköistuimet), eli omilla avaimilla autoon tullessa oli valmiina omat radioasetukset ja jos menet vahingossa vaimon avaimilla, niin ei ainakaan rokki soi. En kyllä löytänyt ohjeita, jotka olisivat auttaneet.
Kari, a5oc-sivustolta löytyy ohjeet 3G MMI-päivitykselle.
http://www.a5oc.com/forums/a5-genera...ersion-17.html
Lyhykäisyydessään niin, että tarvittavat päivitykset ajetaan järjestyksessä SD:ltä kovalevylle (minun tapauksessani tarvittiin kaikki neljä päivitystä, sinulla vuosimallista päätellen vain se viimeinen). Niissä meni noin 15-20 min./päivitys (riippuu kortin nopeudesta). Sitten karttojen päivitys (nopealta 32Gb kortilta kesti hieman päälle 2h) ja viimeisenä aktivointi (pari minuuttia). Olen tulossa Kuopioon 15.1., jos tarvitset apua, niin laita viestiä.
Comment
Comment