Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kaukokeskuslukitus Inca-Pro

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kaukokeskuslukitus Inca-Pro

    Autona audi a4 b5 vm-95 siihen tarvis asentaa tämä sarja http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=10 Ongelmaksi tuli keskuslukon pumpulta oikeiden johtojen löytyminen, olisko jollakin tietoa mihin napaan lukitus kytketään ja kytketäänkö se tuon setin mukana tulevan ohjeen mukaan alipaine toimiselle keskuslukolle? Kytkettiin tänään se pumpulle tulevaan vihreään johtoon josta mitattiin että siihen tulee +12 ja kun avainta kääntää voltteja on nolla. Kytkennän jälkeen pumppu pyörii mutta tuntuu ettei tarpeeksi kauan verrattuna siihe jos kääntää avaimia ovessa..

  • #2
    Takaluukun ohjaukseen suosittelen. Ne on yksinkertaisesti painike tyyppiset molemmat (maadoittavat), sulku ja avaus. Ovien signaali on toisessa plussaa ja toisessa maadoittava. Vaatii vähän enemmän miettimistä. Eli takaluukun lukossa on mikrokytkin ja ne tulee suoraan keskuslukituksen boksille. Siihen väliin vain toiseksi "kytkimeksi" rinnalle.

    Ikkunoiden sulku tuossa vanhassa vaatisi erillisen johdon viedä eteen sähköikkuna releelle. 97 lähtien taitaa olla karva tuolle takanakin.

    Comment


      #3
      Heh heh, samasta sarjasta itekin täällä kyselen mutta heikkoa on.
      http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=118773

      Selaappa tuo mun linkki läpi, sieltä löytyy kytkentäohje -00 mallin A4 jos vaikka johtojen värit täsmäis.

      Eihän tuossa muuta ole kun että tietäis ovien avaus ja lukitus -johtojen värit, muu on selvää.

      Comment


      • #4
        eipä täsmää mun autoo noi johtojen värit.. sen takia asennus vähä tökkii :D jasiis autohan on -95

        Comment


        • #5
          mitä itse asentanut jälkikäteen noita kauko-ohjattavia lukituksia, niin nuo alipaine pumpulliset tarvitsevat pidemmän liipaisuajan, kuin sähkölukot. Taitaa siitä boksistakin löytyä pari eri asentoa toinen sähkölukollisille ja toinen alip. Pumpullisille.

          Comment


          • #6
            Kuten tuossa sanoin, takakontin avaukseen on hyvä laittaa ainakin tuossa -95:ssa. Helppo kytkentä ja lyhyt signaali riittää, että toimii. Uudemmissa johtimet on eri väriset.

            Eli tästä haaroittaa kauko-ohjausboksiin jsiten, että molemmat boksin omiin releisiin. Lepotilassa ei yhdistä, mutta kytkettäessä maadoittaa. ts. releestä yksi jalka jää kytkemättä (lepotilan kytketty jalka), yhteisestä jalasta maahan (vaikka kytkee yhteen boksin maajohdon kanssa) ja kolmanteen sitten tuo keskuslukituksesta haaroitettu. Avaus on harmaa-valkoinen ja sulku sini-punainen. Boksin virta ja maadoitus sitten ihan keskuslukituksen johtimiin.

            http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=41163

            Tällä kytkennällä toiminta vastaa siis sitä, että avainta olisi käytetty takakontin lukossa.

            Jos vilkut haluaa kytkeä, niin oikea on siinä ihan vieressä ja vasemman puolen joutuu vetämään vasemmalle takavalolle, mikä on ihan helppo juttu, kun suojamuovin irroittaa.

            Comment


              #7
              Nyt paloi fati tähän paskaan, kun ei osaa niin ei osaa.
              On foorumia googletettu ja näyttäis että avauksen pääväri näyttäis olevan tuo harmaa/valkoinen mutta sitten lukituksen puolelta löytyykin jo 4 vaihtoehtoa joista 2 sai hylätä koska niiden värisiä johtoja ei -00 mallista löytynyt, eli jälkelle jäi puna/rusk ja sin/vihr mutta vaikka kumpaankin testattu niin avaamaan ei suostu, napista kyllä lukitsee mutta ei avaa, oli sitten missä johdossa tahansa.

              Eli ostetaan asennuspalvelu, kiitos.

              Comment


              • #8
                Eipähän se onnistunu vieläkään.. Janiin autossa on tehtaalla asennettu varashälytin joten voisiko se vaikuttaa kytkentöihin koska mielestäni olen kaikkia mahdollisia kokeillut mitä täältä foorumilta löytyy.. ja nyt tarvisi tietää ton kaukoboksin kytkentä ja miten se kytketään autoon. boksin värit on = http://i7.photobucket.com/albums/y27...tti76/1001.jpg ja kytkentäkaavio http://i7.photobucket.com/albums/y27...tti76/2001.jpg ja olen nyt tällä hetkellä kokeillu tota positiivistä ja negatiivistä ja alipainetoimiselle lukolle mut ei tunnu millään toimivan..

                Comment


                  #9
                  Täytyy kyllä sanoa että surkeaa on tietotaito täällä foorumilla tai sitten porukkaa ei vain kiinnosta.
                  Luulis nyt jostakin ETKAn tiedostoista löytyvän joka vuosimallin sähkökaaviot joista sitten vois kerätä jonkinlaisen kootun luettelon auto/malli/vm/johtojen värit.
                  Eihän tuosta ohjainboksista tarvitse muita kytkeä kuin:
                  -valkoinen avaus
                  -valko/musta lukitus
                  -musta maa
                  -paksu pun +12v
                  -ruskeat vilkkuihin

                  Jätin muut kytkemättä ja napista lukitsee mutta ei avaa.

                  Auton johdoista joka vm näyttää olevan harmaa/valk mutta toinen onkin sitten vaihtuva eli puna/rusk tai sini/vihr, vuosimallin mukaan.
                  mutta kun ainakin audeissa njoita alipainepumppuja on 3 eri mallia niin kuinkas kytkennät menee esim 3 -liitin mallissa?

                  Comment


                  • #10
                    niin mut tarttis autonjohdotus tietää. kai ny joku suomessaki on tommosee kotteroo kaukolukon pistäny :D
                    Viimeksi muokannut Veksii; 15.12.2012, 01:58.

                    Comment


                    • #11
                      niiin mulla tulee alipainepumpulle 3 liitintä : )

                      Comment


                        #12
                        Audifans.net:sta löytyy about sivun puolesta välistä ohjeet hälyttimen kytkemisestä '94 Coupeen, jos vähän paremmin natsaisi. Tuo RightClickin häly on ainakin ulkoisesti kovin samannäköinen kuin tuo Inca-Pro.

                        Comment


                          #13
                          Omaan vanhaan audi A neloseen vm -96 asentelin kyseisen kaukolukituksen. Kytkennöistä saati väreistä en muista enää mutta sen muistan, että lukituksen avaamiseen tarvittiin kaksi pulssia eli pelkkä pitkä painallus ei riittäny. Ensimmäisestä pulssista sytty vasta sisävalot ja toisesta sitten aukes lukot. Netistä sitten löysin tuollaisen lisäboxin missä yhden pulssin pysty muuttamaan kahdeksi.

                          Comment


                          • #14
                            Coupessa oli punasininen ja a3 8l sinivihreä johto. Avaus ja sulku signaali kytketään ainoastaan yhteen johtoon. Omassa laittanut aina kuskinovelle menevään lukon johtosarjaan johon menee kolme johtoa. Eli esim sinivihreä johto poikki ja siihen liittää toiseen pätkään avauksen ja toiseen lukituksen. Jos ei toimi, tai toimii ainoastaan toisinpäin, niin piuhat on väärinpäin.
                            Tuossa 2 kuvassa asennusohje 4 on just sama millä itellekin kytkin toimimaan. Ota kuskin ovipahvi pois ja katso siitä lukon pumpusta ne kolmen johdon värit. Yks on varmasti sinivihreä, sit seuraat sitä johtoa kuskin jalkatilaan ja kytket boxin sinne. Sieltä saat myös virran ja maan eikä tarvii välittää alkuperäisestä hälystä kun tavallaan kytket sen suoraan ennen vanhaa boxia. Niin ja tosiaan siinä kuvassa on ilmoitettu myös miten se 3.5 sekunnin pinnit pitää olla, se on riittänyt kaikkiin paineilmalukkoihin mihin oon kaukolukituksia laittanut.
                            Viimeksi muokannut pasi_orava; 15.12.2012, 14:49. Perustelu: Lisää.

                            Comment


                            • #15
                              onkos sulla pasi sit toiminu keskuslukko avaimella ovesta väännettynä ? jos kytkee sen kuskinlukolta sen kaukolukon

                              Comment


                              • #16
                                Juu pelaa kyllä.

                                Comment


                                • #17
                                  hieno homma, tarttee joku ehtoo mennä kokeileen saisko sieltä toimimaan

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ovesta löyty suoraa lukon takaa yksi kytkin josta lähtee paksu harmaa johto jossa on pienen matkan päässä liitin, liittimen takaa näkee 3 johtoa harmaa/valkonen, ruskea ja harmaa/ruskea.. harmaisiin tulee ~4.5v ja avaimen kääntäminen pudottaa voltit hetkeksi 2v..

                                    Sitten itse lukolla on 5 napanen liitin jossa on tuo Pasin mainitsema puna/sin johto, johon tulee 12v jatkuvasti, avaimen kääntäminen pudottaa voltit 11v ja nostaa heti takasin 12v.
                                    Tähän nelos kytkennällä kytkettiin johdot.. Pumppu pyörähtää hieman ja lopettaa vaikka ohjainboxi on kytketty pitemmälle viiveelle.. Ei tajua..

                                    Comment

                                    Working...
                                    X