Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

sisätilojen lämpöongelmia a4 b5, hieman piristetty afn kone

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • sisätilojen lämpöongelmia a4 b5, hieman piristetty afn kone

    Eli vesiongelmia ollu jo pari vuotta, nyt pahenee ankarasti.

    Lyhyesti: työntää vesiä ulos sillon tällön noin paisuntasäiliön paikkeilta jäähdyttyään, lämmintä ei riitä sisään tyhjäkäynnillä pakkasella eikä myöskään kovemmilla kierroksilla kiihdytyksen jälkeen. Paikallaan kierroksia antamalla ei hävitä lämpöjä. Sisäkennon suunnalta kuulunu jo pari vuotta välillä lirinää. Sisään ei oman ymmärrykseni mukaan vuoda nestettä. Vesipumppu merkkipalikka ja silleen. Vaihto on kohta kilsojen mukaan tulossa mutta joku muuki siellä tuntuis vikailevan. Välillä huutaa kojetaulussa nesteitä ja säiliökin näyttää tyhjältä sillon, mutta hetken päästä iteksiään tai korkkia avaamalla säiliö täyttyy niinku letkuista säiliöön.

    Hyvät neuvot ois kovin tarpeen.

    #2
    Epäilyttävästi vaikuttaa kansi/kannentiivisteongelmalta.

    Comment


    • #3
      Niin se pieni piristys sisältää n. 60 000km sitten laitetun uuden turbon, ohjelman, suuttimet, vaki kannentiivisteen+pultit, järeempi kytkin ja uuden jakajapumpun vakio nestepäällä. Näine hyvineen onhan siinä jonkun verran vakiota enemmän voimia ja vääntöjä.

      Turbossa sen verran ollu vastatuulta, että karstaa keräilee sinne kääntyvien johdinsiipien alle joka tarkoittaa sitä ettei siivet käänny alipaineella riittävästi, ahdot karkaa pilviin. Pahimmillaan ihan saa koneen sammumaan kun ahdot käy niin tapissa. Eräällä turbopajalla Kuopiossa koneistivat uusiks sen kammion pohjan (takuuhommia), mutta omaan silmään se jäi vielä vähän epäkurantin näköiseksi koska ei ollut enää varoja koneistaa ilman johdinsiipien muokkailua ja heillä ei siihen hommaan just silloin enää ollut aikaa/viitsimystä. Ohjelman tekijä sitten hoksas tuon yliahto asian ja kun osaa oikein ajella urku auki niin sillon ei synny tätä häiriötä. Silloinhan tietysti ois voinu pahvi ottaa itteensä, mutta ei ainakaan öljyissä näy mitään ylimääräistä.

      Näistä lämpövaivoista taitaa muutkin kärsiä, niin kysyisinkin että mikä se HC-mittaus olikaan sieltä nesteiden puolelta. Onko niitä mittareita ihan pikkupajoillakin vai pelkästään merkkihuolloilla?

      Comment

      Working...
      X