Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C4 lämppäri ja vikakoodien lukuongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 C4 lämppäri ja vikakoodien lukuongelma

    Syksyllä aiemmin mielestäni lämppäri toimi, ainakin lämmönsäädön osalta. Nyt lämpö ei muutu, lämmönsäätöläppä oli jäänyt melko haalealle mikä ei tietenkään riittänyt kun alko kovat pakkaset.

    Testasin 9V paristolla konehuoneen puolella olevien läppämoottorien toiminnan, molemmat liikkuivat mielestäni takeltelematta kumpaankiin suuntaan. Ajoin lämmönsäätimen täysille jotta autolla tarkenee. Pitkälle matkalle pitää pukeutua hawaijipaitaan, nyt tarkenee...

    V-testerillä en pääse lämmityslaitteen aivoihin sisään, en myöskään VCDS:llä.
    Panelin oma systeemi antaa vikakoodeiksi 13.5 ja 13.7 jotka vissiin on sen kolmannen moottorin jumiutumiseen liittyviä juttuja.

    Mikäs tätä nyt vaivaa, pitääkö vaihtaa paneeli vai puhdistella ne moottorit? Oudointa on ku ei pääse vikakoodeja lukemaan.
    Viimeksi muokannut NordBling; 4.12.2012, 09:41.

    #2
    V-testerillä en pääse lämmityslaitteen aivoihin sisään, en myöskään VCDS:llä.
    Onko aito VCDS? Halpiskaapeleilla ei ilmastoinnin kommunikaatio tyypillisesti toimi kovin hyvin.

    Comment


    • #3
      2x2- liittimestä suoraan rs232 sarjaporttiin, ei ole mitään ostettua kaapelia. Pitäiskö kokeilla eri nopeuksilla?

      Testeri on V-checker VAG v302
      Tällä sain esim airbag-valon kuitattua, luettua moottorin, vaihdelaatikon ja absien vikakoodit, mutta ei lämmityslaitteen. Voiko olla johdosta kiinni?

      Comment


        #4
        On se. Ilmastointi on jostain syystä tarkka ajoitusten kanssa.

        Comment


        • #5
          Ostin 2x2 adapterin koodilukijan obd-johdon ja auton väliin, ei edelleenkään löydy lämmityslaitetta. Puhaltimen moottori pysähtelee kuitenkin, kun yhteyttä yrittää ottaa, mutta comm error on lopputulos. Sama reaktio on litellä yrittäessä. Missä lämppärin äly on? Ohjauspanelissa?

          Comment


            #6
            2X2 adapteri ei muuta niitä ajotuksia millään tavalla, joista tuossa aikaisemmin puhuin.
            Aidolla Ross-tech VCDS kaapelilla luku luultavasti onnistuu "heittämällä".

            Comment


            • #7
              Juu ymmärrän kyllä, mutta kiinnostaa silti tietää missä lämppärin äly on.

              Comment


                #8
                Se on siinä keskikonsolin paneelissa.

                Comment

                Working...
                X