Sopivasti nyt talven ja pakkasten myötä kamina sanoi sopimuksensa irti, jipii. Tai oirelihan toi jo aikaisemminkin, mutta viime talven roihusi ja kesän tuuletti niinkuin pitikin.Alkusyksyllä tosin oli kerran kärähtänyt 5 ampeerin sulake, joka on ilmeisesti vastaanottimen/ohjauspuolen virtoja. Laiskuuttanin uusin varokkeen ja pari kuukautta menikin etteivät nallit napsuneet ja laitetta käytin varmaan päivittäin ainakin sisälämpötilan seuraamiseen.
Sitten pari kertaa polttikin saman nallin vielä lyhyen ajan sisään. Tällöin 5 amppeerinen paloi välittömästi sulakerasiaan laiton jälkeen. Vihdoin ja viimein päätin hellittää, ettei malmikokkoa tarvitse päästä polttelemaan ja siirsin korjausta hamaan tulevaisuuteen. Se tulevaisuus koitti nyt sitten pakkasten pakottamana..
Tutkin konehuoneen puolelta johtosarjaa, sen kiinnityskohdat ja varsinkin läpiviennin, mutten löytänyt silmämääräisesti mitään hankaumia. Sulakerasialle silmäiltyäni huomasin myös kaminan sulakkeen palaneen ja kokeilin siihen sekä ohjauspuolelle uusia nalleja ja kas, kummatkaan eivät palaneet sekä eberi hurahti hetken päästä lyhyesti. Myös kaukosäädin vaati sopeutusta.
Asetin ajan ja touhuilin muuta hetken aikaa. Koitin kaukosäätimeltä aina välillä ja useimmiten ei saanut yhteyttä, tarjoten "conp" herjaa. Kuuntelin auton vieressä huomaten eberin starttailevan lyhyesti, samoin kuin virtojen kytkennän jälkeen kerran kuuluisi tehdä, ja kaukosäätimen kadottaneen aika-asetukset, sekä on/off napin syttyneen palamaan. Tarkistin maa- ja virtapiuhojen kiinnitykset todeten ne kireiksi ja puhtaiksi sekä yleismittarilla akkujännitteen löytyvän.
Hetkeksi sain kaminan starttaamaankin, kun välittömästi aika-asetusten jälkeen käynnistin lämmityksen. Katsoin vikamuisin tällöin ja ennen en moista tekstiä sieltä kautta ole saanutkaan, nimittäin "n adj" tai jtn vastaavaa olin näkevinäni. Tämän jälkeen en ole saanut yhteyttä enää laitteeseen, laite luonnollisesti sammui samalla. Nallit ovat edelleen ehyet.
Onko moista ongelmaa kellään esiintynyt? Haulla löysin jotain kaukosäädin puolen vikoja lähinnä kantavuuteen liittyen ja jonkin myynti-ilmoituksen, jossa oli vastaanotin uusittu. Jotenkin epäillyttää tuo vastaanotin, kun välistä sulake paloi välittömästi rasiaan laiton jälkeen ja nyt ei..
Sitten pari kertaa polttikin saman nallin vielä lyhyen ajan sisään. Tällöin 5 amppeerinen paloi välittömästi sulakerasiaan laiton jälkeen. Vihdoin ja viimein päätin hellittää, ettei malmikokkoa tarvitse päästä polttelemaan ja siirsin korjausta hamaan tulevaisuuteen. Se tulevaisuus koitti nyt sitten pakkasten pakottamana..
Tutkin konehuoneen puolelta johtosarjaa, sen kiinnityskohdat ja varsinkin läpiviennin, mutten löytänyt silmämääräisesti mitään hankaumia. Sulakerasialle silmäiltyäni huomasin myös kaminan sulakkeen palaneen ja kokeilin siihen sekä ohjauspuolelle uusia nalleja ja kas, kummatkaan eivät palaneet sekä eberi hurahti hetken päästä lyhyesti. Myös kaukosäädin vaati sopeutusta.
Asetin ajan ja touhuilin muuta hetken aikaa. Koitin kaukosäätimeltä aina välillä ja useimmiten ei saanut yhteyttä, tarjoten "conp" herjaa. Kuuntelin auton vieressä huomaten eberin starttailevan lyhyesti, samoin kuin virtojen kytkennän jälkeen kerran kuuluisi tehdä, ja kaukosäätimen kadottaneen aika-asetukset, sekä on/off napin syttyneen palamaan. Tarkistin maa- ja virtapiuhojen kiinnitykset todeten ne kireiksi ja puhtaiksi sekä yleismittarilla akkujännitteen löytyvän.
Hetkeksi sain kaminan starttaamaankin, kun välittömästi aika-asetusten jälkeen käynnistin lämmityksen. Katsoin vikamuisin tällöin ja ennen en moista tekstiä sieltä kautta ole saanutkaan, nimittäin "n adj" tai jtn vastaavaa olin näkevinäni. Tämän jälkeen en ole saanut yhteyttä enää laitteeseen, laite luonnollisesti sammui samalla. Nallit ovat edelleen ehyet.
Onko moista ongelmaa kellään esiintynyt? Haulla löysin jotain kaukosäädin puolen vikoja lähinnä kantavuuteen liittyen ja jonkin myynti-ilmoituksen, jossa oli vastaanotin uusittu. Jotenkin epäillyttää tuo vastaanotin, kun välistä sulake paloi välittömästi rasiaan laiton jälkeen ja nyt ei..
Comment