Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi a6 -00 2.4l muutama ongelma!

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Audi a6 -00 2.4l muutama ongelma!

Eilen kävin tuommoisen farmarin ostamassa, ja kun siinä on muutama pikku ongelma jotka pitäis saada kuntoon, niin olisikohan täältä apua? ohjekirjaa kun ei tuohon löytynyt, niin oon ihan pihalla koko autosta :D

1. Mitä sisältyy 200tkm huoltoon? Nyt ois ajankohtasta se tehdä, ja itse aattelin, mutta ei mistään löydy että mitä siihen sisältyy?

2. Miten vakionopeudensäädin menee päälle? tullut kokeiltuu melkeen jokaista nappulaa siinä, mutta ei tunnu toimivan. paskana?

3. Löydettiin auton takapuskurista parkkitutkan sensorit piuhoineen, mutta siinä ei sitä pitänyt olla. Ei se mitään oo piipannu vaikka peruuttelis, niin saako tuon jostain kytkettyä pois päältä vai onko sekin paskana?

4. Avaimessa on keskimmäinen nappula takaluukun avauksen nappi. tästä ei kuitenkaan mitään tapahdu, niin mikä voi olla rikki? Kokeiltu kahdella avaimella :o

T. ensiaudin ostanut henkilö joka ei tiedä näistä mitään :D

1.Huoltokirja kertoo oleellisimmat. Öljyt ja tarkista onko hihna vaihdettu viime huollossa. VAG vehkeissä on hihnanvaihtoväli 90 tai 120tkm monesti. Jos saksankielinen huoltokirja, on hihna zahrniemen tms.
    2.Jos on erillinen vipu, vedä ittees päin ja päässä olevasta napista asetat nopeuden. Vihreä nopeusmittari ilmestyy tauluun. Jos on se vilkkuviiksessä oleva, pistä ylänappi res kohtaan ja sitten napista asetat nopeuden.
    3. Pitäis olla nappi, yleensä menee automaattisesti päälle, kun pistää pakin sisään.
    4.Paina nappia useampi sekunti, olikohan 3-4s ennen kuin mitään tapahtuu. Onhan orkkis kaukosäätö(tuon ikäisessä varmaankin, mutta itsellä on esim. vanhemmassa jälkiasenteinen ja niissä tuppaa olemaan niitä ylimääräisiä nappeja).

Kaikki ulkomuistista, joten minkään nimeen en vanno.

Comment

Huoltokirja oli saksaks juu, mutta kuuluuko siihen sit jotain säännöllisiä suodattimien vaihtoja tai muuta vastaavaa vai riittääkö se öljyn vaihto? Jakopää vaihdettu 138tkm kohdalla, eli siihen on vielä 25tkm. Täytyyki tuossa tänään kokeilla vielä tuo vakkari jos toimis. Noin ei sitä taideta olla kokeiltukkaan kun siinä oli se "res" myös saksaks :D Missäs tämän tutkan nappi pitäis olla kun ei oo löytynyt mitään siihen viittaavaa nappia?

Comment

http://koti.mbnet.fi/tupitkan/kuvat/...at_P-nappi.jpg

Tuossa on octavian tutkanappi, en löytänyt nopsaan audista, mutta suht samannäköinen se muistaakseni on. Keskikonsolissa ja tuo p kirjain pitäisi löytyä.

Comment

Jakopään vaihtovälinä suositellaan 90tkm tai viisi vuotta. Monesti voi tulla aika täyteen ennen kilometrejä, joten kannattaa tsekata myös vaihtovuosi. Jos vakkari on samanlainen kuin minulla, napit vilkkuviiksen yhteydessä, saa sen päälle painamalla päässä olevaa nappia kun ajat haluttua nopeutta. Ei syty mittaristoon valoa tuon ikäisessä. Ja öljyjen yhteydessä kannattaa aina vaihtaa myös öljynsuodatin. Myöskään ilmansuodattimet (moottori+raitis) ei paljoa kustanna, jos ei tietoa milloin vaihdettu. Jarrunesteen vaihto suositeltavaa kahden vuoden välein.

Comment

Itse kun kysyin tuosta jakopäästä, niin ei ollut mitään 5:den vuoden rajaa (ei edes suositusta), vaan pelkkä 90tkm:ä. Itse vaihdatin n.80tkm:n jälkeen ja edellisestä vaihdosta oli n.7 vuotta. Ja syy vaihtoon oli termari uusiksi ennen pakkasia. Moottorissa on lappu saksaksi, että jakopään vaihto 120tkm:n välein.

Comment

Saksassa tuppaa vaihtovälit olemaan pidempiä kuin Suomessa. Edellisessä Fordissani oli jakopäällä vaihtoväli 150tkm/10v, kaksi kertaa se tuli siihen vaihdettua yli 300tkm:n ajon aikana ja hyvin kesti. Tuntuu noita suosituksia olevan niin monta kuin suosittelijaakin, jokainenhan sen saa itse päättää milloin vaihtaa. On noita remmejä mennyt poikki alle 90tkm ajettuinakin, joten tuollainen viisi vuotta kuulostaa ihan hyvältä vaihtoväliltä.

Comment

On aika vahva hihna bensa V6:ssa. Jos jollakin on mennyt henk.kohtaisesti poikki alle 90tkm:ssä, niin voi ilmoittautua. Jos merkkiliikkeessä sanotaan, ettei ole vuosista kiinni, niin ainakin minulle riittää. Jos ei itse aio huoltoa tehdä vaan teetättää sen vaikkapa merkkiliikkeesä, niin ns. vuosihuolto. Siinä ainakin huolto-ohjelman mukaan pitäisi tuo hihnan kunto tarkistaa, joten ei tarvitse paniikissa sitä turhaan vaihtaa. Jos itse huoltaa, niin eipä ole iso vaiva se hihnan kunto tarkistaa. Jos ei ole huoltohistoriasta tarkkaa tietoa, niin tekee sitten myös 2:den vuoden ja lisäksi 60tkm:n huollot. Eli tulpat, kaikki suodattimet ja tarvittaessa jarrunesteet. Hihnanvaihdon yhteydessä jakopääremelit, apulaitehihna, termari ja jäähdytysnestet. Öljyt 10-15tkm:n välein tai vähintään kerran vuoteen.

Comment

Ei tuo vakkari nyt mee päälle millään. Eli pitäskös mennä pelkästään kun painaa vilkkuviiksen päädystä sitä nappia?

Comment

Siinä viiksen kyljessähän on vakkarin virtakytkin. Olisko vaan jäänyt offille? Jos ei sittenkään pelaa niin vikakoodien lukuun, aika moni vika disabloi vakkarin käytöstä. Parkkitutkan nappi löytyy vain jos on edessäkin tutkat.

Comment

Se on siinä keskellä kokoajan. eikös se oo "on"? Kokeilin kyllä painaa sitä sivuille jos sit toimis, mut ei se auttanu. Täytyy lukee vikakoodit kuhan saa jostain lukulaitteen :(

Comment

Working...
                      X