Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lämppärin kenno tukossa ? a4 b7 2.0tdi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lämppärin kenno tukossa ? a4 b7 2.0tdi

    Eli,
    -ei puhalla lämmintä sisälle, kylmää kylläkin.
    -moottorin lämmöt normaalit
    -lämmityskennolle menevä alavesiletku lämmin
    -lämmityskennolle menevä ylävesiletku haalea/paineeton, kuitenkin kierroksia nostaen saa paineen ja jopa ilmattuakin.
    paineet kuitenkin laskee ja samantien joutukäynnillä.
    -kun käynnistän webaston vesi yrittää alkaa kiertämään hetkeksi mutta tapahtuma loppuu lämppärin kennon alavesiletkun pariin "sätkimiseen" ja epämääräisen ääneen. Vesi ei siis pääse kiertämään ? alipaineeseen liittyvä asia? Olisko roska kennossa? joku ulkopuolinen venttiili/hana ?

    -Termari vaihdettu, ei apuja
    -ei vikakoodeja (luettu)
    -nesteet ei häviä mihinkään ainakaan näkyvissä määrin.
    -vika ilmaantui jäähdyttimen vaihdon jälkeen.

    #2
    Oletko ilmannut järjestelmän akun vierestä lämmityslaitteen letkussa olevasta ilmausreiästä?

    Comment


    • #3
      jep,

      juuri siitä saa ihan kivasti suihkua ulos kun kierrokset pitää parissa tonnissa.
      lämpöä ei vaan sisään irtoa.
      Webastokin tuntui ottavan alkuun pari sekuntia imua jostain ennenkun alkoi täydellä potkimaan sen pienen 10sekuntia kunnes kierto lakkasi.

      Kävi audi centerissäkin mutta ne ei saanut edes vettä kuulema yläletkuun asti ??? Sehän ei tosin paikkaa pidä :P

      Comment


      • #4
        Vesipumpun pyörä irti?

        Comment


          #5
          Pitäisi toimia Webaston normaalisti, vaikka olisi pumppu rikki. Nappaa lämppärin letkut irti ja suihkuta vettä vastakarvaan kennoon. Varmistuu, ettei ole kenno tukossa. Oon harrastanut tuota kennon ilmaamista niin, että ilmausruuvi auki puhalletaan paisariin suulla ilmaa. Saa sen verran painetta, että ilmat häviää.

          Comment


          • #6
            viikonloppuna ajattelin kokeilla kennon tukoksen selvityksen, sitten taitaa olla olla jakopään vaihto remppa edessä ellei auta.

            Comment


              #7
              Ei tuo nyt vesipumppuun liity varmasti. Jos kerta et saa Webaston pumpulla vettä kiertämään, niin jossain on ilmaa tai tukos. Onhan nyt varmasti kaikki moottorin ilmauspisteet käyty läpi?

              Comment


                #8
                kun käynnistän webaston vesi yrittää alkaa kiertämään hetkeksi mutta tapahtuma loppuu lämppärin kennon alavesiletkun pariin "sätkimiseen"
                Eli kiehuu. Pasin kanssa samoilla linjoilla, ilmatasku järjestelmässä.

                Onko webasto ollut irti, sen letkut oikeinpäin asennettu ?

                Comment


                • #9
                  Eikö kannattaisi tuohon ilmaamiseen kokeilla Saab vainaan kytkimen ilmauksen konstia. Paisuntasäiliön korkkiin esim. polkupyörän venttiili kiinni ja pumpulla painetta jotain 0.5 bar. Taatusti ilmataskut lähtee. Saabin korjaamo käsikirjassakin neuvottiin ko. oleva juttu, muuten ei onnistu. Pitää myös joku ilmausruuvi avata.
                  Viimeksi muokannut Hilakitkutin; 24.11.2012, 10:55. Perustelu: Oleellinen lisäys.

                  Comment


                  • #10
                    Lämppärin kenno ei ollut tukossa ja ilmaa tuntuu tosiaankin olevan järjestelmässä.
                    On ilmattu perinteisellä ja puhaltamalla paisariin. ( toimii muuten tuokin) Ilmaa tuntuu vaan jäävän johonkin aina.
                    Nyt saa jonkinlaista haaleaa lämpöä ettei ihan jäädy sisällä..

                    Webaston toiminta palautui kennon huuhtelun jälkeen ja se puhaltaa lämpimää muttei kuumaa vieläkään.
                    Mitä muita ilmaus pisteitä järjestelmästä löytyy kun ylävesiletkun reikä?

                    Comment


                    • #11
                      Pesitkö lämppärikennon kunnolla vai katoitko vain että vesi kiertää?
                      Itsellä oli tuossa ensimmäisinä kylminä päivinä samaa vikaa ettei tullut kuin haalea ilmaa sisään. Kierroksilla vähä lämpöisempää. Syynä oli osaksi tukkoutunut lämppärin kenno. Vesi kuitenkin kulki läpi mutta ei vain lämpö johtunut kennolle tarpeeksi.
                      Porakonepumpulla kierrätin pesuainevettä edestakas nii alkoi pelaamaan.
                      Viimeksi muokannut LilJon; 25.11.2012, 19:47.

                      Comment


                        #12
                        Koitahan vielä ilmata siitä lämppärin kennon letkusta myös keula reilusti alhaalla tai ylhäällä. Oon muutaman Eberin asentanut 2.0 TDI:hin ja ei oo koskaan ollut ilmaus kovin vaikea homma. En muista, että siellä olis muita ilmauspaikkoja, ellei moottorin päällä ole putkea, jossa on ilmausruuvi, kuten 1.8t:ssä. Koitahan niin, että ajat moottorin lämpimäks ja järjestelmän paineelliseks ja sitten tyhjäkäynnillä raotat varovasti tuota lämppärin letkua. Silloin luulis paineella tulevan aika hyvin ilmaa pois.

                        Comment


                        • #13
                          Työnsin vettä puutarhaletkulla kennon yläputkesta sisään ja hyvin tuli paineella ulos. Täytyy tehdä tuota ilmausta vaan aina systemaattisesti joka ajon jälkeen, jospa se sieltä sitten aikanaan poistuu.

                          Comment


                            #14
                            Työnsin vettä puutarhaletkulla kennon yläputkesta sisään ja hyvin tuli paineella ulos.
                            Tuo ei ikävä kyllä todista et kenno olis täysin kunnos. Kyllä se mullaki virtas hyvinki mut "selvä" se silti oli.

                            Comment


                            • #15
                              Onjelma ratkennut vihdoin. lämmintä ( ainakin näillä keleillä tarpeeksi) virtaa ja ilmaus on onnistunut.
                              Sillä tosiaan selvittiin kunhan kärsivällisyyttä riitti !
                              Suur kiitos vinkkejä kertoneille ! :D
                              Taas tuli opittua lisää.

                              Comment


                              • #16
                                Piti Nuolaista ennenkuin tipahtaa. Vika palannut eli lämpöä minimaalisesti sisään ajossa ja webastollakin vaan haaleaa ilmaa.

                                Comment


                                • #17
                                  Täälläkin TÄYSIN sama vika, kennoa en ole vielä huuhdellut. Vika ilmenee -10 pakkasen jälkeen..jos lämpimämpää kuin -10 niin toimii ihan ok.

                                  Comment


                                    #18
                                    Irroitin juuri yhdestä B7 2.0tdi;stä kennon ja halkaisin. Pari kanavaa on jotenkin auki, lopuissa keltaista mömmöä tukkeena. Mittarissa 220tkm.
                                    Petruksen auto on myös pihassa odottamassa jakopäätä. Sinne laitettiin Forten puhdistusaine, mutta ei ainakaan vielä ole auttanut. Tuntuma on että kennon vaihdoksi menee siinäkin.
                                    Noin tunnin homma vaihtaa, kenno jotain 40e luokkaa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Itsellä oli sama ongelma -05 2.0 tfsi moottorissa vesipumpun/jakopää remontin jälkeen. Autossa on myös webasto ja aina kun pisti webaston päälle niin rupes tuleen tulikuumaa ilmaa tyhjäkäynnilläkin, webaston vesipumppu vissiin jaksaa kierrättää vettä paremmin kennon läpi.. Mutta vaikka lämmöt 90 ja jätti käymään tyhjäkäyntiä (webasto pois päältä) niin minuutin päästä tuli jo ihan kylmää ilmaa sisälle. Yritin ilmausruuvista ilmailla, nostin vesisäiliötä ylemmäs ja raotin letkua niin ei auttanut. Pistin myös vatiin jäähdytin nestettä ja pistin kennolta tulevasta ylemmästä putkesta letkun vatiin, ja toisen pään "imemään" vadin pohjalta. Kuplia tuli vähäsen mutta samalla kuului pientä "lorinaa" kennosta. Ei tullut silläkään kuntoon. Tänään otin kennoon menevät molemmat putket irti, ensin pistin paineilmaa kennon läpi. Sen jälkeen hanasta suoraan vesiletkulla vettä täyttä kyytiä kennon läpi. Sen jälkeen kaadoin letkusta vielä kennon läpi raakaa jäähdytin-nestettä, ja auton letkut piripintaan jäähdytin-nestettä. Ja hätäsesti takasin kennoon kiinni, jottei ilmaa pääse joukkoon. Lopuksi vielä kun pistin auton käymään ja raotin ylempää letkua jollon sieltä puhautti vielä aavistuksen verran ilmaa.

                                      Nyt tuntuis toimivan huomattavasti paremmin, ajoin auton lämpimäks ja -10 asteen pakkasella tuli vielä 5min tyhjäkäynnin jälkeen hyvin lämmintä ilmaa. Ehkä pikkusen kylmempää mitä ajettaessa mutta tarpeeks lämmintä kumminkin.

                                      Vissiin on rakenteeltaan kenno semmonen että sinne meinaa pakosti jäädä jonkunlainen ilmalukko joka häikkää toimintaa.

                                      Taitaa myös olla ominaisuus että tyhjäkäynnillä ja kovemmalla pakkasella ei noissa oikein vesikierto riitä pitämään kennoa ihan kuumana.

                                      Näin meillä, sai kyllä kauan tapella ja hermot meni!

                                      Edit: Auton mittarissa muuten 127tkm

                                      Comment


                                        #20
                                        Terve. Juuri samaa vikaa itellä. Missä 4F:ssä sijaitsee tuo ilmausruuvi? Jouluna, kun oli pitempi matka niin meinas tulla vilu. Sitten, kun ylämekeen pudotti pienempää vaihdetta, että saa kierroksia niin rupes sisällekin tulemaan lämmintä. n.300km ajon jälkeen, kun pääsin perille niin naotin paisarin korkkia ja johan pulisi. Auto seiso sen 3päivää ja sit lähettiin takas. Hyvin teki lämmintä koko matkan. Nyt, ei meinaa millään tulla lämmintä sisälle. Lämmöt normaalis, mutta ilamsatointi ei nosta tuota puhaltimen nopeutta ollenkaan (kuten se normaalisti nostaa sitä mukaan, kun kone lämpenee). Ilmeisesti kenno niin kylmä? Oon nyt useamman kerran kokeillu ajaa lämpöseks ja sitten paisarin korkkia koittanu aukasta. Välillä nousee min. alapuolelta max. yläpuolelle ja sit tulee lämmintä. Kuitenkin hetken ajaa niin lämpö loppuu. Pitäis nyt koittaa tuota ilmausruuvia, kun vain löytäis sen.

                                        Tämä siis ilmaantui jäähdytin nesteiden vaihdon jälkeen.

                                        Comment


                                          #21
                                          Rammo, luitko tämän?

                                          http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=114794

                                          Ollut ongelma 4F:ssä.

                                          Comment


                                            #22
                                            Ilmausruuvi löytyy tuulilasin alareunassa olevan muovin alta.
                                            Attached Files

                                            Comment


                                              #23
                                              Kiitokset Kimmolle varsin selvistä kuvista. En nyt ainakaan haluaisi uskoa tuon kennon hajonnee. Toimi kuitenkin ennen nesteiden vaihtoa hyvin vielä -20 pakkasilla. Ja joulun menoliikenteessä parhaimmillaan Jalasjärvellä -26 ja kyllä sielä ny jotenkin tarkeni.

                                              Toivotaan, että ilmaus auttaa. Jos ei, niin saako tuota kennoa poropeukalo vaihdettua konetilan puolelta ilman mitään erikoista?
                                              Edit: siis sisältä se pitää pois ottaa...

                                              Comment


                                              • #24
                                                missähän tuossa -98 nelosessa sijaitsee se lämppärin kenno

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Hommaa tiedos.

                                                  http://www.audiworld.com/tech/int54.shtml

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X