Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 ei starttaa välillä.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 ei starttaa välillä.

    Eli ongelmakohteena vuoden -97 b5, kone 2.8 ja vaihteistona tiptronic. Oireilee seuraavanlaisesti: ei starttaa, ei edes mittarivalot himmene tai solenoidi päästä ääntä kun yrittää startata. Virrat tulee ihan normaalisti. Ollaan kokeiltu heilutella avainta virtalukossa ja liikuteltu vaihdekeppiä sekä poljeksittu jarrua jos ois jokin mahdollinen kontaktihäiriö jossain liittimessä mutta tuloksetta. Haulla yritin etsiä käynnistymisongelmien topiceja, mutta tämän tyylistä ei ainakaan kohdalle osunut. Nyt alkaa vähän epätoivo iskeä kun ei tiedä mistä lähteä ongelmaa purkamaan. Olisko ideoita mistä kohtaa vois ongelmaa etsiä? Vika ilmaantui pari päivää sitten, mutta toimi ensimmäisen oikun jälkeen päivän ihan ok, mutta nyt teki tempun uudestaan. Vikakoodeja en ole päässyt vielä lukemaan.

    EDIT. Pääsin itsekin kokeilemaan käynnistää audia ja ainoa mitä startatessa tapahtuu on se, että joku rele antaa äänen kojelaudan alla jossain sulakerasian tienoilla ja mittaristosta sammuu jokainen valo kun avaimesta vääntää. Tutkimukset jatkuu...
    Viimeksi muokannut tw74; 20.11.2012, 15:09.

  • #2
    Virtalukon pohja vois olla.

    Comment


    • #3
      Tähän mennessä kokeiltua: sulakkeiden tarkistus, apuvirtaa, lisämaadoitus korin ja moottorin väliin, uusi virtalukon pohja = ei vaikutusta. Eli eipä tuossa tainne olla jäljellä muuta kuin itse starttimoottori, joten kai se on kaivauduttava auton alle tuolla pakkasesaa vaikkei hirveesti himottaisi näillä ilmoilla.

      Comment


      • #4
        Mulla teki B5:n -97 sammaa. Vika oli starttimoottori.

        Comment


        • #5
          Sen verran päivitystä tilanteeseen, että edellämainittujen tarkistusten lisäksi on näpelöity starttimoottoria joka toimii (ainakin kun kytki solenoidille virtaa suoraan akusta), ja sitten jarrupolkimella olevat kytkimet on tarkastettu ja todettu ehjäksi. Vieläkö on jotain paikkoja mikä voisi vaikuttaa siihen ettei lähde startaamaan? Autohan on a4 b5 tiptronic -97. Joutuuko siihen tekemään "thyyning" virityksen eli erillisen starttinapin?

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja tw74 Näytä viesti
            --Joutuuko siihen tekemään "thyyning" virityksen eli erillisen starttinapin?

            Hanki yleismittari tai vie jonnekin korjaamoon, mutta älä pilaa autoa millään nappivirityksillä. Kannattaa myös huomioida se, että sitä et nappistartilla laillisesti saa katsastettua.

            Comment


            • #7
              Kyllä sitä on mittailtu yleismittarin kanssa, mutta ei tosiaan vikapesäkettä oo löytynyt. Sen verran tuli huomioitua ettei vaihdekepin juuressa oleva jarrun polkemista ilmoittava valo toimi kunnolla. Kun kopsuttelee niin syttyy himmeästi ja välillä ei pala laisinkaan. Että onko siellä jossain jotain mikrokytkimiä tms jotka vois vioittuessaan estää starttaamisen? Vaan onpahan ensimmäinen ja viimeinen automaattivaihteinen meidän taloudessa. Kaikenlaisia sitä. Startatessa rele naksahtaa polven kohdalla, joten vika löytyy sen ja startin väliltä. Osaisiko joku tietävä kertoa mikä liitin siellä virtalukon pohjassa on solenoidille menevä heräte? Pinni 15?
              Viimeksi muokannut tw74; 25.12.2012, 20:41. Perustelu: Lisäys

              Comment


              • #8
                Moro. Eli kaverin puolesta kyselen missä voisi olla vika. Kyseessä -97 a4 2.8 v6 automaatti 142kw. Toimi moitteettomasti mutta seuraavalla kerralla kun yritti lähteä liikenteeseen ni auto ei sano mitään. Puhallin,valot ja kaikki muu toimii mutta auto ei vain starttaa joten mistä lähtisi vikaa etsimään??

                Comment


                • #9
                  Varmaan kun katsoo ylläolevat viestit niin niistä on melko hyvä aloittaa. Tai noista itse aloittasin autossa kuin autossa.

                  Comment


                  • #10
                    Palaako mittaristossa ajonestonmerkkivalo?
                    Jos kerran automaatti niin onko jotain vaihdekepin välissä?
                    Vaihdekepinasentotunnistin tai mikä lienee oikea termi rikki?

                    Comment


                    • #11
                      virtalukon pohja, startti sökönä tai jotain automaagilootaan liittyvää.

                      Comment


                      • #12
                        Virtalukon pohjasta löytyi ongelman aiheuttaja..

                        Comment


                        • #13
                          Hoplaa! Onkin unohtunut kirjoitella aiheesta tänne. Ongelmahan ei ratkennut virtalukonpohjan vaihdolla eikä monenkaan muun asian tekemisellä. Itse asiassa ongelma ei ole ratkennut vieläkään mikä autoa vaivaa. Tein väliaikaiseksi patentiksi painonappivirityksen että auton saa käyntiin niin että vaimo pääsee töihin, mutta varsinainen vian selvitys jääköön kesälle että pystyy operoimaan kotipihassa. Suurinpana epäilynä on joku vaihdelaatikkoon kohdistuva anturi joka tunnistaa onko autossa vaihde päällä ja sitä myöten estää auton starttaamisen. Toinen epäilyn kohde on rele sulakerasian takana jota mittailin (en nyt muista numeroa), nelinapainen jossa yhteen tulee jatkuva +, yhteen -, ja kun virrat laittaa päälle tulee kolmanteenkin napaan +, ja kun starttaa häviää kaikista navoista jännite. Olisiko kenties rele vika kyseessä?

                          Comment


                          • #14
                            Lainaan tätä Tomin ketjua, vaikka ongelma on päinvastainen. Sama moottori, sama kori mutta manuaali. Autossa siis toisinaan jää startti käynnistyksen jälkeen pyörimään. Siis ei pyöri vapaana vaan koneen mukana. Vaihdettu on virtalukon pohja ja uusi startti. Kaveri just katsoi kytkentäkaavioista että ainakaan manuaalissa ei olisi edes relettä mikä voisi jumia päälle. Ideoita miksi tekee silti moista?
                            Alkuperäinen kirjoittaja audiq Näytä viesti
                            Hanki yleismittari tai vie jonnekin korjaamoon, mutta älä pilaa autoa millään nappivirityksillä. Kannattaa myös huomioida se, että sitä et nappistartilla laillisesti saa katsastettua.
                            Millä perusteella nappistartilla ei saisi katsastettua laillisesti? Jos virran ottaa napille jostain mihin tulee virta vain sytytysvirta kytkettynä niin ei kai tuossa mitään laitonta pitäisi olla?

                            Comment

                            Working...
                            X