Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Tietäisikö kukaan käykö 4B0 920 932R/VDO 110 008 948/050 mittaristo, Audi A6 2.8 Quattroon vm.2000?
Tuo mainittu mittaristo on uusi käyttämätön ja ulkoisesti täysin samanlainen kuin autossa tällä hetkellä oleva mittaristo jossa seuraavat tunnisteet: 4B0 920 980L/VDO 110 008 948/010 ja molemmissa lukee made in germany. Omassani se vika että keskinäytön pikselit puuttuu kokonaan, muutoin toimii normaalisti.
Tai vaihtoehtoisesti ottaa uudesta mittarista tuon keskinäytön vanhaan mittariin. Kumpi vaihtoehto olisi helpompi/halvempi vaihtoehto ja miten asiassa kannattaisi edetä kun itsellä ei oikein ole kokemusta eikä uskallusta moiseen operaatioon. Olen lueskellut ettei merkkiliikkeet mielellään noita asentele eikä suuremmin puhu eikä pukahda jos asiasta kyselee. Eteläsuomessa jos halukkaita operaatioon, niin mielihyvin otetaan apua kohtuutonta korvausta vastaan!
Viimeksi muokannut henry63; 15.3.2018, 22:26.
Perustelu: Kirjoitusvirhe/ilmaisu
Kiitos Killerille vinkistä, mittaristo "probleemi" selvisi varsin nopeasti! Eli ei kannata alkaa temppuilemaan
tuon uuden mittariston kanssa, koska vanha mittaristo muutoin täysin toimiva eli tuon keskinäytön "info" vaihto niin homma hoituu parhaiten, edullisimmin ja ajankohta lähinnä itsestä kiinni.
Jos tarvetta uudelle mittaristolle A kutoseen niin tollasella tunnisteella kun 4B0 920 932R/VDO 110 008 948/050 mittaristo löytyy
tori.fistä https://www.tori.fi/uusimaa/Audi_A6_...26356.htm?sa=1 ja taitaapa löytyä myös A kasin mittari.
Viimeksi muokannut henry63; 18.3.2018, 15:12.
Perustelu: liittyy samaan asiaan.
Auto a6 2.5 tdi 02. Automaatti. Moottorikoodi AYM. Näyttö alkaa himmenee ja lämpötila vaihtelee nollan tai tasan 87 välillä. Onko korjaajaa ? Saako korjattua ?
Slitin laakkoselle, mittaristo 1500e työt 300e. HUH!
Pitää kysellä mitä amalin tuumaa hinnaksi ja onko sillä mahdollista myös koodata uus mittaristo käyttöön. Itse irrotan ja asennan kyllä sillä ei pitäis olla vaikee
Laita viestiä eleworks@outlook.com niinkuin vV8m5 aikaisemmassa viestissä kirjoitti. Aki korjasi mun
A kutosesta keskinäytön odotellessa ja arvelisin tuon sinun mittaristokorjauksen maksavan 190-250€
ja tulee kerralla kuntoon.
Onko mulla menny nyt joku ohi, jos mittarin korjaa niin se ei vaadi käynnistyksen eston koodausta? Vain jos mittarin vaihtaa uuteen ? Viestiä laitan kyllä, pohdiskelin asiaa vain tässä yleisesti
Saa sen pöydälläkin testattua. Mulla on sitä varten tehdyt kaapelit ja tiedän että Akilla on kans. Helpompi se on testipenkissä testata kuin autoon käydä kiinnittään ja sitten taas irrottaa jos joku ei toimikaan. Ei niitä muuten voisi postin välityksellä millään korjailla jos ei pääsisi testaamaan.
Mutta C5 mittariston irrotus on tosiaan 5 min homma, ei siinä mitään.
Olen yrittänyt etsiä tietoa mittarin irrotuksesta mutten löydä. Jos on noin helppo homma niin heittäkää ihmeessä informaatiota tännekki päin ? Parit mittarit tullu irrotettua 90 luvun alkupään autoista ja niissä piti purkaa koko kojelauta irti, nopeusmittarin vaijeri oli kaikista työläin. Oma mielenkiinto vain haluaa oppia uusia asioita =)
PS. Kohta käyn vaihtamassa moottorin lämpötila-anturin ja kokeilen auttaako asiaan, oli sen verta halpa että päätän testata etukäteen odotellessa mittarihuoltoa.
(EDIT: Laadukas 323F mazda jossa on tyylikkäät nousevat lamput!, ohi heitto vV8m5:lle)
Samallalailla taitaa olla kaikissa tuon aikakauden audeissa tuo mittaristo kiinni, oikeasti 5min homma jos sopivat työkalut on valmiiksi käden ulottuvuuksilla.
Saa sen pöydälläkin testattua. Mulla on sitä varten tehdyt kaapelit ja tiedän että Akilla on kans. Helpompi se on testipenkissä testata kuin autoon käydä kiinnittään ja sitten taas irrottaa jos joku ei toimikaan. Ei niitä muuten voisi postin välityksellä millään korjailla jos ei pääsisi testaamaan.
Mutta C5 mittariston irrotus on tosiaan 5 min homma, ei siinä mitään.
Akille kun menin ja irroitin mittarin valmiiksi että työ helpottuu, mutta laitettiinpa takaisin kiinni, testaus,irti,korjaus, kiinni,testaus,calibrointi,testaus,valmis!
Jokainen tyylillään!!!
No tokkiinsa jos autolla ajaa pajalle ni on helppo tehdä noin. Vaan jos asuu vaikka Utsjoella niin helpompaa toimittaa pelkkä irtomittaristo.
Mutta C5 mittariston irrotus (en ees viiti avata noita youtube linkkejä).
- Ratti niin taakse ja alas kun saa
- Rattiakselin ja mittariston välistä muovi pois, lähtee ihan käsin vetämällä
- Mittariston alareunasta kaksi ruuvia irti
- Mittaristo näkyville ulos kolostaan ja takaa liittimet auki, lukitusklipsit vaikka pienellä talttapäällä jos ei kynnellä saa.
Päivitän hiukan, vaihdoin jäähdytinnesteen lämpötila-anturin. Lämmöt palas normiksi mittariin. Edellinen anturi oli aika hapettunut. Olikoha vika sittenkin siinä ? Meinasin rikkoo uuden anturin ku vanha tiiviste jäi paikalleen uutta anturia laittaes olikin 2 tiivistettä :D voimalla kokeilin, onneks järki tuli mukaan ihmetelles miks vanhas anturis ei ollu tiivistettä :D
Kyllä, keskinäyttö johtuu juotos viasta tai jostain muusta polttimon palamisesta joka vaatii varmasti korjausta mut jäähdytinneste mittari tuntus toimivan. Ainakin toimii joka kerta toisin ku ennen uutta anturii.
Mittariston voi tosiaan testata ja kalibroida joko autossa tai pöydällä. Jos auto on saatavilla, niin kattavampi testi, kun kaikki auton toimilaitteet on kytkettynä. Tarpeellista silloin, kun on epäselvää, onko vika mittaristossa tai muualla. Selkeiden mittaristovikojen testaus onnistuu hyvin pöydällä.
Ota amaliniin yhteys mittarin korjauttamiseksi tai osta ebaystä 20 eurolla vag-tacho + VCDS kloonijohdot ja purkaamolta toinen mittari ja naita se kaapelien avulla auton ajonestoon.
Comment