Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C5 mittaristo ei toimi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Audi A6 mittariston korjaus

    Kuka korjais jaeger mittariston

    Comment


    • #32
      http://www.audiclub.fi/audifinns/member.php?u=10095

      Comment


      • #33
        Sercap korjaa Keminmaassa.

        Comment


        • #34
          Kiitos, pitää kysästä sieltä
          Viimeksi muokannut okkim; 25.9.2017, 11:33. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

          Comment


          • #35
            Tietäisikö kukaan käykö 4B0 920 932R/VDO 110 008 948/050 mittaristo, Audi A6 2.8 Quattroon vm.2000?
            Tuo mainittu mittaristo on uusi käyttämätön ja ulkoisesti täysin samanlainen kuin autossa tällä hetkellä oleva mittaristo jossa seuraavat tunnisteet: 4B0 920 980L/VDO 110 008 948/010 ja molemmissa lukee made in germany. Omassani se vika että keskinäytön pikselit puuttuu kokonaan, muutoin toimii normaalisti.
            Tai vaihtoehtoisesti ottaa uudesta mittarista tuon keskinäytön vanhaan mittariin. Kumpi vaihtoehto olisi helpompi/halvempi vaihtoehto ja miten asiassa kannattaisi edetä kun itsellä ei oikein ole kokemusta eikä uskallusta moiseen operaatioon. Olen lueskellut ettei merkkiliikkeet mielellään noita asentele eikä suuremmin puhu eikä pukahda jos asiasta kyselee. Eteläsuomessa jos halukkaita operaatioon, niin mielihyvin otetaan apua kohtuutonta korvausta vastaan!
            Viimeksi muokannut henry63; 15.3.2018, 22:26. Perustelu: Kirjoitusvirhe/ilmaisu

            Comment


              #36
              Jos sinulla toimiva mittaristo, keskinäyttö vaihtoon. Laita viestiä eleworks@outlook.com
              Nimim. amalin vaihtaa odotellessa.

              Comment


              • #37
                Kiitos Killerille vinkistä, mittaristo "probleemi" selvisi varsin nopeasti! Eli ei kannata alkaa temppuilemaan
                tuon uuden mittariston kanssa, koska vanha mittaristo muutoin täysin toimiva eli tuon keskinäytön "info" vaihto niin homma hoituu parhaiten, edullisimmin ja ajankohta lähinnä itsestä kiinni.
                Jos tarvetta uudelle mittaristolle A kutoseen niin tollasella tunnisteella kun 4B0 920 932R/VDO 110 008 948/050 mittaristo löytyy
                tori.fistä https://www.tori.fi/uusimaa/Audi_A6_...26356.htm?sa=1 ja taitaapa löytyä myös A kasin mittari.
                Viimeksi muokannut henry63; 18.3.2018, 15:12. Perustelu: liittyy samaan asiaan.

                Comment


                • #38
                  Auto a6 2.5 tdi 02. Automaatti. Moottorikoodi AYM. Näyttö alkaa himmenee ja lämpötila vaihtelee nollan tai tasan 87 välillä. Onko korjaajaa ? Saako korjattua ?

                  Comment


                    #39
                    Kaksi viestiä ylempänä
                    Laita viestiä eleworks@outlook.com
                    Nimim. amalin

                    Comment


                      #40
                      Aki taitaa vaan tätä kirjoittaessa olla jossain 11h itäänpäin. En tiedä miten vastailee posteihin eikä asia minulle kuulu. Kunhan välihuomautuksena.

                      Comment


                      • #41
                        Slitin laakkoselle, mittaristo 1500e työt 300e. HUH!
                        Pitää kysellä mitä amalin tuumaa hinnaksi ja onko sillä mahdollista myös koodata uus mittaristo käyttöön. Itse irrotan ja asennan kyllä sillä ei pitäis olla vaikee

                        Comment


                        • #42
                          Laita viestiä eleworks@outlook.com niinkuin vV8m5 aikaisemmassa viestissä kirjoitti. Aki korjasi mun
                          A kutosesta keskinäytön odotellessa ja arvelisin tuon sinun mittaristokorjauksen maksavan 190-250€
                          ja tulee kerralla kuntoon.

                          Comment


                          • #43
                            Onko mulla menny nyt joku ohi, jos mittarin korjaa niin se ei vaadi käynnistyksen eston koodausta? Vain jos mittarin vaihtaa uuteen ? Viestiä laitan kyllä, pohdiskelin asiaa vain tässä yleisesti

                            Comment


                            • #44
                              Ei vaadi koodausta! Mittaristo helpompi korjata testata jos kiinni autossa. Korjaus n. 1-2 tuntia
                              Siis testataan kiinni autossa!

                              Niin ja mittari calibroidaan kiinni autossa!
                              Viimeksi muokannut okkim; 16.4.2018, 10:22. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                              Comment


                              • #45
                                Siis en irrota mittarii valmiiks ? Onkse niin helppo irrottaa sit paikan päällä ? Tää oli kesän paras tieto !

                                Comment


                                • #46
                                  EI tarvi tehdä mitään, irroitus ja kiinnitys 5-10 min.

                                  Comment


                                    #47
                                    Saa sen pöydälläkin testattua. Mulla on sitä varten tehdyt kaapelit ja tiedän että Akilla on kans. Helpompi se on testipenkissä testata kuin autoon käydä kiinnittään ja sitten taas irrottaa jos joku ei toimikaan. Ei niitä muuten voisi postin välityksellä millään korjailla jos ei pääsisi testaamaan.

                                    Mutta C5 mittariston irrotus on tosiaan 5 min homma, ei siinä mitään.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Olen yrittänyt etsiä tietoa mittarin irrotuksesta mutten löydä. Jos on noin helppo homma niin heittäkää ihmeessä informaatiota tännekki päin ? Parit mittarit tullu irrotettua 90 luvun alkupään autoista ja niissä piti purkaa koko kojelauta irti, nopeusmittarin vaijeri oli kaikista työläin. Oma mielenkiinto vain haluaa oppia uusia asioita =)

                                      PS. Kohta käyn vaihtamassa moottorin lämpötila-anturin ja kokeilen auttaako asiaan, oli sen verta halpa että päätän testata etukäteen odotellessa mittarihuoltoa.





                                      (EDIT: Laadukas 323F mazda jossa on tyylikkäät nousevat lamput!, ohi heitto vV8m5:lle)

                                      Kiitos videoista !
                                      Viimeksi muokannut Pelimies; 12.4.2018, 19:26.

                                      Comment


                                        #49
                                        Samallalailla taitaa olla kaikissa tuon aikakauden audeissa tuo mittaristo kiinni, oikeasti 5min homma jos sopivat työkalut on valmiiksi käden ulottuvuuksilla.

                                        https://www.youtube.com/watch?v=K2QxsxxwuD0

                                        https://www.youtube.com/watch?v=qcGJsGB40AQ

                                        Parit mittarit tullu irrotettua 90 luvun alkupään autoista ja niissä piti purkaa koko kojelauta irti
                                        Ei kai ollut rapeita ranskiksia? :D
                                        Viimeksi muokannut vV8m5; 12.4.2018, 19:01.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                                          Saa sen pöydälläkin testattua. Mulla on sitä varten tehdyt kaapelit ja tiedän että Akilla on kans. Helpompi se on testipenkissä testata kuin autoon käydä kiinnittään ja sitten taas irrottaa jos joku ei toimikaan. Ei niitä muuten voisi postin välityksellä millään korjailla jos ei pääsisi testaamaan.

                                          Mutta C5 mittariston irrotus on tosiaan 5 min homma, ei siinä mitään.
                                          Akille kun menin ja irroitin mittarin valmiiksi että työ helpottuu, mutta laitettiinpa takaisin kiinni, testaus,irti,korjaus, kiinni,testaus,calibrointi,testaus,valmis!
                                          Jokainen tyylillään!!!

                                          Comment


                                            #51
                                            No tokkiinsa jos autolla ajaa pajalle ni on helppo tehdä noin. Vaan jos asuu vaikka Utsjoella niin helpompaa toimittaa pelkkä irtomittaristo.

                                            Mutta C5 mittariston irrotus (en ees viiti avata noita youtube linkkejä).

                                            - Ratti niin taakse ja alas kun saa
                                            - Rattiakselin ja mittariston välistä muovi pois, lähtee ihan käsin vetämällä
                                            - Mittariston alareunasta kaksi ruuvia irti
                                            - Mittaristo näkyville ulos kolostaan ja takaa liittimet auki, lukitusklipsit vaikka pienellä talttapäällä jos ei kynnellä saa.

                                            That's it.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Päivitän hiukan, vaihdoin jäähdytinnesteen lämpötila-anturin. Lämmöt palas normiksi mittariin. Edellinen anturi oli aika hapettunut. Olikoha vika sittenkin siinä ? Meinasin rikkoo uuden anturin ku vanha tiiviste jäi paikalleen uutta anturia laittaes olikin 2 tiivistettä :D voimalla kokeilin, onneks järki tuli mukaan ihmetelles miks vanhas anturis ei ollu tiivistettä :D

                                              Comment


                                              • #53
                                                Todennäköisesti, ehkä, mutta mitenkäs se näytön himmeneminen sitten? Tarkoitat siis keskinäyttöä?

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Kyllä, keskinäyttö johtuu juotos viasta tai jostain muusta polttimon palamisesta joka vaatii varmasti korjausta mut jäähdytinneste mittari tuntus toimivan. Ainakin toimii joka kerta toisin ku ennen uutta anturii.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Mittariston voi tosiaan testata ja kalibroida joko autossa tai pöydällä. Jos auto on saatavilla, niin kattavampi testi, kun kaikki auton toimilaitteet on kytkettynä. Tarpeellista silloin, kun on epäselvää, onko vika mittaristossa tai muualla. Selkeiden mittaristovikojen testaus onnistuu hyvin pöydällä.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      a6 c5 2.4 v6 -98 mittari sekoilee vai mikä ???

                                                      viisaat auttakaa!

                                                      mittaristo alkanu seota !

                                                      abs + punanen huutomerkki .. tämä vika liittyy abs ohjauspoksiin

                                                      mutta vikavalot eivät ole jääneet tähän

                                                      syttys seuraavaks

                                                      öljyvalo + piippaus ( punanen kannu valo alko vilkkua ) tämä on tullut ajoittain ei aina

                                                      nyt

                                                      meni kierosluku mittari mykäks kesken ajon! hetken oltua tämäkin alkai toimia taas !

                                                      nyt taas ei mitään ongelmia !

                                                      vikakoodit luettu delphin ohjelmistolla ja ainoastaan löytyy tuo abs vika

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Ota amaliniin yhteys mittarin korjauttamiseksi tai osta ebaystä 20 eurolla vag-tacho + VCDS kloonijohdot ja purkaamolta toinen mittari ja naita se kaapelien avulla auton ajonestoon.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Vag-tacho johto löytyy mutta vcds täytyy olla täys versio ja licenssi maksaa 100e

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Audi A6 c5 nopeusmittari ei toimi.

                                                            Mistähän voisi vikaa lähteä etsimään? Auton vuosimalli on 1998, ja 2.8 V6 quattro tarkemmin.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Tuosta: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?p=830164

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X