Morjens vaan kaikille, ensimmäinen audi alla jo kolmatta viikkoa ja kysymyksiä piisaa vaikka hyviä vastauksia olen foorumilta hakemalla saanutkin. Auto siis A6 2.5TdiQ vm.2000 ja AKE moottorikoodilla. Hyvää kyytiä sen mitä olen kerennyt ajamaan.
Syöttöpumppu on tässä ajassa jo keretty vaihtaa ja joku entisistä omistajista on vaihtanut jo nokkasarjan ja turbonkin. Jospa näiden osalta menisi jonkin aikaa. Kilometrit muuten ohjausyksikön lauetessa 329tkm. Saksasta koko pumppu samalla kuitenkin vaihtoon. Osat + vaihtotyö, ilman vaihtopumppua 1320€ jos jollakin vielä remontti edessäpäin. Lämpimänä käyntiin lähtö kyllä heikkeni vaihdon jälkeen, joten lieköhän ajoitus kuitenkaan aivan kunnossa..
Mutta asiaan. Autossa paloi jo ostohetkellä Oil Sensor-öljykannuvalo, joka nollautuu konepeltiä auki käyttämällä, tosin seuraava käynnistys sytyttää uudelleen. Myös mittaristossa oleva öljyn lämpömittari ei nouse ollenkaan, sekä lcd-näytöstä puuttuu pari riviä. Vikakoodina 00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266) 30-00 - Open or Short to B+. Tässä on ilmeisesti öljypohjassa tasoanturi, sekä ventiilikopan yläosassa paine- ja lämpötila-anturit..? Jompi kumpi anturi on vaihdettu edellisen omistajan toimesta. VagComilla kun tarkistin niin saa kaikki tarvittavat tiedot kyllä, öljynpaine OK ja öljynlämpötila nousee ihan normaalisti, mittari ei vain reagoi. Myös öljyä pitäisi olla kutakuinkin sopiva määrä. Jakopääremontti ja öljynvaihto tehty n.3000km sitten.
Voiko vika olla kuitenkin mittaristossa vai anturissa/johdoissa? Mistä mittaristo saa tiedon, anturilta vai moottorinohjauksesta? Voikohan anturia mittailla itse? Öljypohjassa oleva anturi on kyllä tosi törkyinen aikaisemman paluuputkien vuodon ja remontin jälkeisen ilmauksen jäljiltä. Saattanee vaikuttaa asiaan.
Ja lisäpähkinä vielä:
vikakoodit 00776 ja 00774 etu-ja takavasemmat Level control system sensor - Open or Short to Ground. Yhdistääkö joku nämä etu- ja taka-anturit toisiinsa vai onko puhdas sattuma, että samanpuolen anturit sököjä.
Syöttöpumppu on tässä ajassa jo keretty vaihtaa ja joku entisistä omistajista on vaihtanut jo nokkasarjan ja turbonkin. Jospa näiden osalta menisi jonkin aikaa. Kilometrit muuten ohjausyksikön lauetessa 329tkm. Saksasta koko pumppu samalla kuitenkin vaihtoon. Osat + vaihtotyö, ilman vaihtopumppua 1320€ jos jollakin vielä remontti edessäpäin. Lämpimänä käyntiin lähtö kyllä heikkeni vaihdon jälkeen, joten lieköhän ajoitus kuitenkaan aivan kunnossa..
Mutta asiaan. Autossa paloi jo ostohetkellä Oil Sensor-öljykannuvalo, joka nollautuu konepeltiä auki käyttämällä, tosin seuraava käynnistys sytyttää uudelleen. Myös mittaristossa oleva öljyn lämpömittari ei nouse ollenkaan, sekä lcd-näytöstä puuttuu pari riviä. Vikakoodina 00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266) 30-00 - Open or Short to B+. Tässä on ilmeisesti öljypohjassa tasoanturi, sekä ventiilikopan yläosassa paine- ja lämpötila-anturit..? Jompi kumpi anturi on vaihdettu edellisen omistajan toimesta. VagComilla kun tarkistin niin saa kaikki tarvittavat tiedot kyllä, öljynpaine OK ja öljynlämpötila nousee ihan normaalisti, mittari ei vain reagoi. Myös öljyä pitäisi olla kutakuinkin sopiva määrä. Jakopääremontti ja öljynvaihto tehty n.3000km sitten.
Voiko vika olla kuitenkin mittaristossa vai anturissa/johdoissa? Mistä mittaristo saa tiedon, anturilta vai moottorinohjauksesta? Voikohan anturia mittailla itse? Öljypohjassa oleva anturi on kyllä tosi törkyinen aikaisemman paluuputkien vuodon ja remontin jälkeisen ilmauksen jäljiltä. Saattanee vaikuttaa asiaan.
Ja lisäpähkinä vielä:
vikakoodit 00776 ja 00774 etu-ja takavasemmat Level control system sensor - Open or Short to Ground. Yhdistääkö joku nämä etu- ja taka-anturit toisiinsa vai onko puhdas sattuma, että samanpuolen anturit sököjä.
Comment