Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S8 D2 servotronic kääntyy kevyesti vain vasemmalle
Täällä sama homma, vasemmalle keventää mainiosti kaupungissa. Mutta oikeilla kääntäessä voi kesken kääntämisenkin löydä pahasti vastaa. Mikä siellä jumittaa, anyone?
Ei ole riippuvainen palikoitten ja öljyjen lämmöstä.
Tänään ajellessa ei ole kertaakaan keventänyt oikeelle kääntäessä.
Onkos siellä nyt yksi vai kaksi relettä? Ja yksi vai kaksi venttiiliä? Ja varmaan joku ohjausboksi jossain, vai?
Jos puhutaan samanikäisestä A6:sta (oletan että A8 on vastaava) niin siellä on siis normaaliin ohjausvaihteeseen verrattuna:
- servotronic ohjausvaihde
- johtosarja sille
- ohjainlaite
Ohjainlaite tulee relepaikkaan kiinni ja on releen näköinen joten siitä puhutaan hieman virheellisesti releenä. Siellä on enemmän älyä sisässä kuin normaalissa releessä. Sen ohjainlaitteen voi ottaa pois jolloin servotronic menee "pois päältä". Suosittelen siis ohjainlaitteen poistoa ja sitten seurantaa että esiintyykö ongelma vielä. A6:ssa kontrolleri on ratin läheisyydessä muovien alla, kyljessä selkeästi teksti "SERVOTRONIC".
Nythän kävi niin että en kerinny vielä ohjainlaitetta vielä etsiä, vaan..
Sunnuntai ajelulla ollessa, vähän tavallista nopeammasta vauhdista, tein rivakan käännöksen oikealle. Kesken mutkan huomasin että ohjaus meni aivan lukkoon. Sitten vilkasin mittaristoon niin sehän oli koko kone sammunut.
Siinä valuttelin audin tien laitaan ja vähä aikaa katselin ihmeissäni :O Noh kone taas käyntiin ja ei mitään ongelmaa. Kokeilin ohjausta -> servotronic toimi täydellisesti molempiin suuntiin! Ja on toiminut koko päivän ilman yhtäkään valittamisen aihetta! :)
Minun teoria on, että rivakka käännös nopeassa vauhdissa, sai aikaan semmoisen paineen ohjausvaihteessa, että joku paska siellä lähti liikkeelle. Jonka ansiosta homma nyt toimii. Ja että V8 kyykkäs kaasu ylhäällä mentäessä, kun hydrauliikkapumppu oli vailla voimaa tavallista enemmän.
Parempia teorioita? :D
Comment