Olen ollut muutamaan otteeseen kiinostunut ostamaan Audi TT:tä. Hienon näköinen auto, kohtuullisen suorituskykyinen neliveto. Lueskeltuani arvosteluja kansainvälisiltä palstoilta olen lähes järestään törmännyt kommentteihin "instrument clusterin" vaihdoista. Jotkut ovat joutuneet vaihdattamaan tuon mokkulan useampaankin kertaan.
http://townhall-talk.edmunds.com/direct/view/.ef10cf3/0
Ja Audi Worlin TT forumilta löytyi haulla "cluster replaced" 899 dokumenttia. Erään kirjoittajan arvion mukaan jokaiseen TT:hen joutuu jossain vaiheessa vaihtamaan tuon instrument clusterin. Tilannehan muistuttaa lähes VAGin legendaksi muuttunutta ilmamassamittaria.
Onko tuohon clusteri ongelmaan muuta ratkaisua kuin vaihdella niitä aika ajoin? Kellään kokemusta miten huolto toimii asiansuhteen Suomessa? Onko jenkkimallin TT:n klusteri erilainen kuin Suomessa vai miksi tältä palstalta ei löydy mitään asiasta?
Kun kysyin paikalliselta Audi kauppiaalta hänen kokemuksia TT:n tyyppiviasta niin kaveri sanoi että "jos se olisi hirveän yleinen, niin TT:lle olisi jo tehty recall". Yleinen tai ei, mutta paljon näyttää kauhutarinaa olevan netissä.
http://townhall-talk.edmunds.com/direct/view/.ef10cf3/0
Ja Audi Worlin TT forumilta löytyi haulla "cluster replaced" 899 dokumenttia. Erään kirjoittajan arvion mukaan jokaiseen TT:hen joutuu jossain vaiheessa vaihtamaan tuon instrument clusterin. Tilannehan muistuttaa lähes VAGin legendaksi muuttunutta ilmamassamittaria.
Onko tuohon clusteri ongelmaan muuta ratkaisua kuin vaihdella niitä aika ajoin? Kellään kokemusta miten huolto toimii asiansuhteen Suomessa? Onko jenkkimallin TT:n klusteri erilainen kuin Suomessa vai miksi tältä palstalta ei löydy mitään asiasta?
Kun kysyin paikalliselta Audi kauppiaalta hänen kokemuksia TT:n tyyppiviasta niin kaveri sanoi että "jos se olisi hirveän yleinen, niin TT:lle olisi jo tehty recall". Yleinen tai ei, mutta paljon näyttää kauhutarinaa olevan netissä.
Comment