Noniin eli näitä ihania pakkasaamun iloja. Lukot jäässä, virta-avain napsahti kuskin oven lukkoon poikki. Toinen avain löytyy millä pääsee sisään, mutta sepä ei käykkään virtalukkoon. Olisko jotain konstia millä sen pätkän sais ulos sieltä että vois mahdollisesti käydä teettään uuden avaimen? Vai pitääkö lähtee lukkoja vaihtaan?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Avain katkes lukkoon..
Collapse
X
-
Vieras
Syanoakrylaatti (pikaliima) tarttuu useimmiten huonosti metallia metalliin liimatessa, ellei sitten aktivaattoria saisi lukkopesään suihkittua. Veikkaanpa että lopputuloksena on liimaiset kädet ja lukkopesä, ja avaimen tynkä yhä jumissa. Superpaksulla liimalla + aktivaattorilla voisi onnistuakin jos avain liikkuu kevyesti, mutta itse jättäisin väliin niin kauan kuin on mitä tahansa muita keinoja. Jos liimakikkoja haluaa kokeilla, niin mieluummin sitten vaikka ruuvarin päähän vahvaa 2-puolista teippiä tai vastaavaa.
Comment
-
Joku isompi magneetti? BAssokajarielementin esimerkiksi?
Tosin kun tarkemmin miettii, niin taitaa magnetisoitua myös lukkopesä ja pureutuu samalla vastavoimalla avaimenpätkään. :)
Comment
-
Kyllä toi vara-avain ainakin on.. V*tuttaa ku se ei käy virtalukkoon..
Edit: Mites toi lukkopesä lähtee kasikympissä irti jos onnistuis niin vähän helpommin?
Edit2: Sain sen kaivettua jo näkyville rautalangan pätkällä, mutta ulos se ei suostu tuleen..Viimeksi muokannut Janne__; 8.11.2012, 17:51.
Comment
-
Ovipahvi pitää purkaa pois. Lukkotangot irti kahvasta. Kahva tais olla kiinni sieltä lukkopesän puolelta sellaisella raudalla joka käännetään auki. Toinen puoli on kiinni vain pellin välissä. Ainakin oli typ89 coupessa, luulisin että samanlainen. En muista käännettiinkö ylös vai alas. Lähtee siis koko kahva pois. Lukkopesä on siinä kahvassa sit yhdellä ruuvilla kiinni, saattaa saada pelkän lukon pois mutta voi olla hankala laittaa takasin. Jos jollain olis kuva siitä kahvan takapuolesta niin tää teksti olis tarpeeton.
Comment
-
Hyvillä pinseteillä tai pienellä terävällä perhokoukulla lähtisin liikenteeseen.
On virallisia sarjoja rikkinäisen avaimen ulosvetoon (on myös monenlaista yleisavainta)
http://www.ukbumpkeys.com/product_Br...1940_index.php
Googleen kun laittaa "broken key pullers" niin näkee jo vähän mallia millaista työkalua on tarjollaViimeksi muokannut Patasuvanto; 8.11.2012, 20:19.
Comment
-
Tässä vaiheessa voisin sanoa, että autot ovat aina yksilöitä. Vikoja alkaa löytymään varsinkin, kun aletaan katsomaan ajoneuvon ikää - riippuu toki miten aikaisemmat omistajat ovat peliä huoltaneet/korjanneet. Kaikkea pientä vaivaa niistä löytyy aina, jos ei miellytä - osta _uusi_ auto.
Comment
-
Vieras
25v vanha auto muuttuu uudeksi vain jokaisen osan vaihtamalla. Tuon ikäisessä ja luultavasti jonkin verran rullatussa autossa on aivan väistämättä säännöllisesti pientä tai isompaa vikaa. Jotain voi päätellä siitä, että ennen lakimuutosta 25v vanha auto olisi mennyt museorekisteriin (nyt vasta 30v vanhat) :).
Voit lohduttautua sillä, että saat koko auton vaihdettua helposti 5 kertaa samalla rahalla kun uudessa maksaa vaikkapa turboremppa.
Comment
-
Loppuu jossain vaiheessa automerkit kesken jos 300€ autoja ostaa ja hermoilee vioista :)
Kävin joskus naapurin hammaslääkäristä pummimassa niitä hammaslääkärin piikkejä. Ovat jotain kirurginterästä (eli kovaa) ja kädensijat yleensä sellaiset joista saa kunnolla kiinni. Niillä on yhtä jos toista tullut töissä ronkittua ahtaista paikoista. Katkenneita antenninliittimiä, latausliittimiä, usb-liittimiä jne. Toimivat hyvin myös yksinkertaisina tiirikoina johonkin pöytälaatikon tai kaapin lukkoon kun avaimet on työkaverin taskussa kotona ja pitäisi saada kassalipas kaapista.
Comment
Comment