B3 edut
Todennäköisesti mittari vaihdettu "uuteen" käytettyyn kun on alkuperäinen hajonnut.
Hyvä auto tuo berttakolmonenkin on, mutta nyt kun on tottunut berttaneloseen niin tuohon ei ole enää paluuta. Ajoin itsekin tuollaisella autolla (tosin 1.6. kaasutinmoottorilla) sen nelisen vuotta ja noin 35 000 km eikä hirveästi vikoja ollut. Suurimmat remontit olivat kannentiivisteen uuteen vaihtaminen ja jäähdytinnesteen häviäminen, ilmeisesti oli vesipumppu rikki. Aiempi omistaja oli käynyt alustan läpi, joten sen suhteen ei ollut ongelmia.
Enemmän tässä ABK-moottorissa on ollut vikoja kuten tyhjäkäynnin heijaamista ja nykimistä, joita B3:ssa ei ollut. Öljyäkään ei käytännössä kuluttanut, taisin tuon neljän vuoden aikana pari kertaa lisätä öljyä, kun taas tähän "uudempaan" joutuu noin kerran kuukaudessa lisäämään öljyä. Saa nähdä miten tuo Valvoline vaikuttaa tuohon öljynkulutukseen.
Joten yhteenvetona, jos vaan jaksat autoa huoltaa ja korjailla, mukava auto tuokin on omistaa ja ajaa!
Ei tossa oo mittarissa ku 136tkm, mut en sit tiiä et kuinka paljon kusettaa :)
Hyvä auto tuo berttakolmonenkin on, mutta nyt kun on tottunut berttaneloseen niin tuohon ei ole enää paluuta. Ajoin itsekin tuollaisella autolla (tosin 1.6. kaasutinmoottorilla) sen nelisen vuotta ja noin 35 000 km eikä hirveästi vikoja ollut. Suurimmat remontit olivat kannentiivisteen uuteen vaihtaminen ja jäähdytinnesteen häviäminen, ilmeisesti oli vesipumppu rikki. Aiempi omistaja oli käynyt alustan läpi, joten sen suhteen ei ollut ongelmia.
Enemmän tässä ABK-moottorissa on ollut vikoja kuten tyhjäkäynnin heijaamista ja nykimistä, joita B3:ssa ei ollut. Öljyäkään ei käytännössä kuluttanut, taisin tuon neljän vuoden aikana pari kertaa lisätä öljyä, kun taas tähän "uudempaan" joutuu noin kerran kuukaudessa lisäämään öljyä. Saa nähdä miten tuo Valvoline vaikuttaa tuohon öljynkulutukseen.
Joten yhteenvetona, jos vaan jaksat autoa huoltaa ja korjailla, mukava auto tuokin on omistaa ja ajaa!
Comment