Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 ESP-valo/ratinasentotunnistin.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B6 audi 1.8t AVJ -01 kyseessä.
    Vaihdoin hammastangon (käytetty samasta koneesta,vuosimallista,vetotavasta...)
    Vaihtoprosessi oli aika simppeli, vedin ratin suoraan, avain pois ja ratti lukkoon ja kaikki irti.
    Sama asia purkuautosta, kaikki samassa asennossa irti.

    vaihto onnistu mutta esp valo palo mittarissa. Vikakoodi: 00778 Steering angle sensor. Implausable signal.
    Koodin ku poisti ni valo sammu. 100m pääs ajamaan ja valo sytty taas.

    sit katottiin livedatasta g85 anturin tietoa ja hyvin muuttu numerot ratin mukaa. ratti suorassa oli 0 astetta niinku kuuluuki.
    Lähin siit rosstechin ohjeitten mukaan tekemään g85 kalibrointia, login koodi 40168 ja sit basic setting ja group 1. Lukee suoraan että Locked. Sen jälkeen ei enää live data sanonu anturille mitään muuta ku -2.5 astetta ja siinä pysyy. ei väliä missä asennossa ratti on. Myöskin abs moduulin software coding on 00000. Oikean koodin ku kertoo sille ni hyväksyy, mutta ei pysty silti tekemään mitään. abs moduulin ikkunan ku sulkee ja avaa uudestaan ni software code on muuttunut taas 00000.
    Myöskin nyt mittaristossa vilkkuu käsijarruvalo, abs valo ja esp valo palaa.
    Vikakoodeja on: 01044 Control module incorrectly coded
    00778 Steering angle sensor. unknow

    Onko vastaavaa tullut ennen vastaan kellään?
    Tosiaan on testattu ottaa akku irti koko yöks, on ajeltu edes takas nopeasti hitaasti, veivattu rattia edes takas sinne tänne ja samalla koitettu koodata.

    Comment


      Kyllä, tuttua hommaa.
      Ensinnäkin, katsoitteko, että ratinasentoanturi näyttää nollaa kun ajoi suoraan, ennen kalibroinni yritystä? Jos ei näyttänyt, niin raidetangon päät/ratin asento väärin.

      Lähin siit rosstechin ohjeitten mukaan tekemään g85 kalibrointia, login koodi 40168 ja sit basic setting ja group 1.
      No et oo kyllä tehnyt Rosstechin ohjeen mukaan. Lukaseppa ne uudestaan ja tee TARKALLEEN ohjeen mukaan.
      Huomaa, että login koodi on eri kuin coding.

      Comment


      • Ekaan kysymykseen mainitsin: "sit katottiin livedatasta g85 anturin tietoa ja hyvin muuttu numerot ratin mukaa. ratti suorassa oli 0 astetta niinku kuuluuki."

        En tiedä mistä koodeista sä ny puhut mutta http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...#Basic_Setting
        Alhaalla on g85 calibration.
        login koodi 40168
        sen jälkeen basic settings group 1 ja pitäs olla valmis. mutta tualla group 1'ses lukee että g85 on "locked"
        Täysin noitten linkis olevan ohjeitten mukaan menty mutta ei wörkkaa.


        Tuo itse abs moduulin software coding näyttää 00000 koodiks. Sitä kun koittaa coodata (kertoa mikä kone, mitkä jarrut yms...) ni hyväksyy koodin, mutta moduulista kun poistuu ja tulee takas ni on unohtanut sen.
        Viimeksi muokannut Killeri; 8.7.2020, 14:47. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

        Comment


          Ensimmäinen lause ohjeessa: "All of the following procedures must be performed in order, WITHOUT shutting off the ignition or exiting out of the ABS controller."

          Niin sun pitää tehdä koko tuon sivun ohje putkeen eli:

          - login
          - coding
          - basic settings


          Muuten coding nollaantuu. eikä anna tehdä basic settingsejä. Ja huomaa, loginiin mennään pariinkin eri kertaan koko ohjeen aikana.

          Comment


          • Siis tein tällei.
            moduuliin sisään
            login: 09575
            coding: 04275
            login: 40168
            Ratti 90 astetta sinne tänne keskelle takas
            basic settings:
            group 1 GO!
            Status: Locked / Blocked (en oo varma kumpi oli)

            Missään vaiheessa ei siis moduulista ulos menty tuon prosessin aikana. Sitten ku oltiin tunti kokeiltu sit alettiin kokeilemaan jokasta mahdollista reittiä ja erillaisia tapoja.

            Mielenkiintonen homma on et VCDS ei antanut kun tuon locked statukseks.
            Kokeilin piruuttaa obd11'l tehä samat hommat.
            Ja samantien heittämäl status OK ja vikakoodit poissa.
            täysin samat askeleet samas järjestykses tehtiin vcds'äl kuin obd11'l

            Eli ongelma korjattu!
            Viimeksi muokannut Killeri; 8.7.2020, 17:40. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

            Comment


              Oliko Aito VCDS? Olen törmännyt, että piraatilla ei onnistu.

              Comment


              • Noi tunnistimen kalibrointi on tehty jossain autois vitus vaikeeks VCDS, Esim bosch ja autologicil paina nappii ja käännä rattii ja se on siin.

                Comment


                • Sama juttu oli aikoinaan tytön golfissa. Vcds ei millään, toisella testerillä laakista toimimaan.

                  Comment

                  Working...
                  X