Otas liittimet auki jotka löytyy kuskin penkin alla ja ruiskuta esim. CRC contact cleeneriä tai vastaava tuotetta ja kasaan ja vika koodien nollaus.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B6 ESP-valo/ratinasentotunnistin.
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja KYLÄHULLU Näytä viestiJos vikakoodit palaa heti takaisin kun kalibroitu ja herjaa samaa vikaa niin taitaa olla uuden kääntökulma tunnistimen hankinta. Ja jos oli tunnistin irti niin pysyikö samassa asennossa vai pääsikö pyörimään?
Sen verran tullut taas tehtyä, että hankin uuden (käytetyn) tunnistimen. Eilen vaihtelin paikalleen, mutta ei korjannut vikaa.
Näissä uudemman mallisissa on semmoinen tappi mitä pitää painaa/ratti painaa paikallaan ollessa, että asentotunnistinta pääsee pyörittämään. Eli samassa asennossa on.
Akun jännite näyttää vagcomilla ja yleismittarilla katsottuna 11.97V ja käynnissä ollessa about. 13V riippuen kuormasta. Ok?
Seuraavaksi täytyy varmaan purkaa ja tutkia asentotunnistimen alla oleva osa, mihin tulee vakkari ja muut viikset kiinni.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Antsaa Näytä viestiSen verran tullut taas tehtyä, että hankin uuden (käytetyn) tunnistimen. Eilen vaihtelin paikalleen, mutta ei korjannut vikaa.
Näissä uudemman mallisissa on semmoinen tappi mitä pitää painaa/ratti painaa paikallaan ollessa, että asentotunnistinta pääsee pyörittämään. Eli samassa asennossa on.
Akun jännite näyttää vagcomilla ja yleismittarilla katsottuna 11.97V ja käynnissä ollessa about. 13V riippuen kuormasta. Ok?
Seuraavaksi täytyy varmaan purkaa ja tutkia asentotunnistimen alla oleva osa, mihin tulee vakkari ja muut viikset kiinni.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Antsaa Näytä viestiItseasiassa kalibroin noilla rosstechin ohjeilla, login 40168, rattia ainakin 30 asetta vasemmalle ja takaisin, meas. blocks ja 001. Sanoo että ok. Taidan viellä kokeilla sitä hiljaa ajamista ja kalibroiti jos vaikuttaisi.
Comment
-
Nyt on kokeiltu kaikenmailman kalibroinnit ja muut, mutta ei vaikutusta asiaan. Purettiin tänää autosta "steering wheel column module" pois, laitteen kyljessä koodi 8E0 953 549 J, joka on ilmeisesti vanhan mallinen. Nyt meinasin viellä tämän osan ostaa uuden kun ei keksi missä muuallakaan vika voisi olla. Sisä ilman lämpiäminen siis sytyttää esp valon.
Rosstechin sivuilta löytyy myös maininta: MY 2001: Steering Column Control Module (J527) was the most common fault, joka pätisi minun autoon. Saa siis tarjota tuommoista jos löytyy ylimääräistä.
Comment
-
Ratkesiko ongelma?
Vaimon A4 1.8tq vm 02 sama vika, eli koodit 18036.P1628 ja ESP valo pari kertaa syttynyt ajon aikana.
Kerran sammui itsestään ja kerran oli pakko sammuttaa moottori ja käynnistää uudestaan että sammuis.
Moottorin lämpömittari kans näyttää omiaan mutta ei kai liity tähän?
Tarttis hyviä neuvoja...
Comment
-
Terve
Antsaa, eli vaihdoitko uuden ohjauskulma-anturin ja sen jälkeen vika poistui? Itsellä täysin samat koodit, eilen nollattiin Laakkosella, mutta illalla jälleen esp valo tulille:-(
Laakkosella katsoivat, että anturi antaa ihan oikeata arvoa ja pitäisi olla kunnossa. Antsaa, paljonko kustansi uusi anturi?
Missä tarkalleen on tuo liitin 30, kuskin penkin alla?
Soittopyyntö marmorille jätetty....aamulla...:-(:-(:-(
Auto siis minullakin B6 A4 1, 8T q 2005
Comment
-
ESP VALO
Moi
Kiitos tiedosta. Täälläkin vika ratkaistu, ohjauskulma-anturi ehyt, ratin ohjausyksikkö sökö, uusi tilattu ja vaihto ensi viikolla. Eli kaikki toiminnot vilkun viiksistä yms. lähtien kulkevat tämän yksikön kautta. Teki Laakkosella tämä noin 700 €, eli kun itselläni ei tuohon osaaminen riittänyt...:-(
Comment
-
Itselle ilmestyi sama vika, ABS ja ESP valot komeilee taulussa sammumatta. Vika alkoi satunnaisella valojen syttymisellä, sammuivat kun auton käynnisti uudestaan. Nyt valot palaa kokoajan. Vikakoodit oli jäänyt jarruvalokytkimestä ja abs-anturista. Jarruvalokytkin vaihdettu, ei vaikutusta.
Comment
-
Manuaali löytyy niinkin yllättävästä paikasta kuin softan toimittajalta:
http://www.ross-tech.com/vcds/tour/m-blocks.php
Comment
Comment