Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 ESP-valo/ratinasentotunnistin.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Otas liittimet auki jotka löytyy kuskin penkin alla ja ruiskuta esim. CRC contact cleeneriä tai vastaava tuotetta ja kasaan ja vika koodien nollaus.

    Comment


    • #62
      Jos vikakoodit palaa heti takaisin kun kalibroitu ja herjaa samaa vikaa niin taitaa olla uuden kääntökulma tunnistimen hankinta. Ja jos oli tunnistin irti niin pysyikö samassa asennossa vai pääsikö pyörimään?

      Comment


      • #63
        Alkuperäinen kirjoittaja KYLÄHULLU Näytä viesti
        Jos vikakoodit palaa heti takaisin kun kalibroitu ja herjaa samaa vikaa niin taitaa olla uuden kääntökulma tunnistimen hankinta. Ja jos oli tunnistin irti niin pysyikö samassa asennossa vai pääsikö pyörimään?

        Sen verran tullut taas tehtyä, että hankin uuden (käytetyn) tunnistimen. Eilen vaihtelin paikalleen, mutta ei korjannut vikaa.
        Näissä uudemman mallisissa on semmoinen tappi mitä pitää painaa/ratti painaa paikallaan ollessa, että asentotunnistinta pääsee pyörittämään. Eli samassa asennossa on.

        Akun jännite näyttää vagcomilla ja yleismittarilla katsottuna 11.97V ja käynnissä ollessa about. 13V riippuen kuormasta. Ok?

        Seuraavaksi täytyy varmaan purkaa ja tutkia asentotunnistimen alla oleva osa, mihin tulee vakkari ja muut viikset kiinni.

        Comment


        • #64
          Alkuperäinen kirjoittaja Antsaa Näytä viesti
          Sen verran tullut taas tehtyä, että hankin uuden (käytetyn) tunnistimen. Eilen vaihtelin paikalleen, mutta ei korjannut vikaa.
          Näissä uudemman mallisissa on semmoinen tappi mitä pitää painaa/ratti painaa paikallaan ollessa, että asentotunnistinta pääsee pyörittämään. Eli samassa asennossa on.

          Akun jännite näyttää vagcomilla ja yleismittarilla katsottuna 11.97V ja käynnissä ollessa about. 13V riippuen kuormasta. Ok?

          Seuraavaksi täytyy varmaan purkaa ja tutkia asentotunnistimen alla oleva osa, mihin tulee vakkari ja muut viikset kiinni.
          Vaatii joskus ajolenkin pienellä vauhdilla kalibroinnin jälkeen mutta sen varmaan olet tehnyt?

          Comment


          • #65
            Itseasiassa kalibroin noilla rosstechin ohjeilla, login 40168, rattia ainakin 30 asetta vasemmalle ja takaisin, meas. blocks ja 001. Sanoo että ok. Taidan viellä kokeilla sitä hiljaa ajamista ja kalibroiti jos vaikuttaisi.

            Comment


            • #66
              Alkuperäinen kirjoittaja Antsaa Näytä viesti
              Itseasiassa kalibroin noilla rosstechin ohjeilla, login 40168, rattia ainakin 30 asetta vasemmalle ja takaisin, meas. blocks ja 001. Sanoo että ok. Taidan viellä kokeilla sitä hiljaa ajamista ja kalibroiti jos vaikuttaisi.
              Ja tarkistaa jos vikakoodit poistunut kalibroinnin jälkeen ne pitäisi poistua ku kalibroinnut mutta joskus voi pysyäkin joten joutuu erikseen poistamaan

              Comment


              • #67
                Nyt on kokeiltu kaikenmailman kalibroinnit ja muut, mutta ei vaikutusta asiaan. Purettiin tänää autosta "steering wheel column module" pois, laitteen kyljessä koodi 8E0 953 549 J, joka on ilmeisesti vanhan mallinen. Nyt meinasin viellä tämän osan ostaa uuden kun ei keksi missä muuallakaan vika voisi olla. Sisä ilman lämpiäminen siis sytyttää esp valon.
                Rosstechin sivuilta löytyy myös maininta: MY 2001: Steering Column Control Module (J527) was the most common fault, joka pätisi minun autoon. Saa siis tarjota tuommoista jos löytyy ylimääräistä.

                Comment


                • #68
                  Nyt on vaihettu "steering wheel column module" 8E0953549J -> 8E0953549N ja valo sammui. Normaali kalibrointi rosstechin ohjeiden mukaan toimi.

                  Comment


                  • #69
                    Ratkesiko ongelma?

                    Vaimon A4 1.8tq vm 02 sama vika, eli koodit 18036.P1628 ja ESP valo pari kertaa syttynyt ajon aikana.
                    Kerran sammui itsestään ja kerran oli pakko sammuttaa moottori ja käynnistää uudestaan että sammuis.

                    Moottorin lämpömittari kans näyttää omiaan mutta ei kai liity tähän?

                    Tarttis hyviä neuvoja...

                    Comment


                    • #70
                      Terve
                      Antsaa, eli vaihdoitko uuden ohjauskulma-anturin ja sen jälkeen vika poistui? Itsellä täysin samat koodit, eilen nollattiin Laakkosella, mutta illalla jälleen esp valo tulille:-(
                      Laakkosella katsoivat, että anturi antaa ihan oikeata arvoa ja pitäisi olla kunnossa. Antsaa, paljonko kustansi uusi anturi?
                      Missä tarkalleen on tuo liitin 30, kuskin penkin alla?
                      Soittopyyntö marmorille jätetty....aamulla...:-(:-(:-(
                      Auto siis minullakin B6 A4 1, 8T q 2005
                      Viimeksi muokannut timop75; 30.10.2013, 12:10. Perustelu: Auton malli lisätty

                      Comment


                        #71
                        Se Terminal 30 ei ole liitin, vaan yleistunnus jatkuvalle jännitteelle.

                        Comment


                        • #72
                          ESP VALO

                          Moi
                          Kiitos tiedosta. Täälläkin vika ratkaistu, ohjauskulma-anturi ehyt, ratin ohjausyksikkö sökö, uusi tilattu ja vaihto ensi viikolla. Eli kaikki toiminnot vilkun viiksistä yms. lähtien kulkevat tämän yksikön kautta. Teki Laakkosella tämä noin 700 €, eli kun itselläni ei tuohon osaaminen riittänyt...:-(

                          Comment


                          • #73
                            Itehän menin vaihdattaan 4F:ään sekä ohjauskulma-anturin ja ton steering column boksin. Syletti vähän vaihdattaa se G85 kun ei vikaakaan näköjään siinä ollut. Mut merkkiliikkeen diagnoosi katsokaas ja ite ku en paremmin tienny. :/

                            Comment


                            • #74
                              Nostellaas hiuka, multa vika poistunut vallan. Enkä tehnyt asian eteen mitään.

                              Comment


                              • #75
                                Itselle ilmestyi sama vika, ABS ja ESP valot komeilee taulussa sammumatta. Vika alkoi satunnaisella valojen syttymisellä, sammuivat kun auton käynnisti uudestaan. Nyt valot palaa kokoajan. Vikakoodit oli jäänyt jarruvalokytkimestä ja abs-anturista. Jarruvalokytkin vaihdettu, ei vaikutusta.
                                Attached Files

                                Comment


                                  #76
                                  Jos se on Bosch 5.7, niin on ollut pyöräanturi-koodilla ohjainyksikkövikoja.

                                  Comment


                                    #77
                                    Katso oikean etupyörän nopeustietoa VCDS:lla.

                                    Pystyykös B6:ssa vaihtamaan anturit ristiin vasemmalta oikealle?

                                    Comment


                                    • #78
                                      Mistä nään yksikön tyypin? Miltä kanavalta näkee nopeustiedot?

                                      Comment


                                        #79
                                        Ei niitä kanavia tuossa yksikössä montaa ole, siitä vaan selaamaan.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Kovin herjaa "no response from kontroller". Eikä kyllä näkynyt mitään pyörintätietoja tulevan, jos siis osasin oikein katsoa siitä käyrästöstä.

                                          Comment


                                            #81
                                            Mikä hiton käyrästö? Measuring blokeista katotaan anturitiedot.
                                            Pääsitkö edes ohjainyksikköön sisälle, jos kerran tulee no responce from controller?

                                            Comment


                                            • #82
                                              Olin siis väärässä paikassa. Miten nuo anturitiedot saa kaivettua esiin? Itselle vielä ihan hepreaa suurin osa VCDS:tä. Yksikkö on juurikin tuo Bosch 5.7.

                                              Comment


                                                #83
                                                Manuaali löytyy niinkin yllättävästä paikasta kuin softan toimittajalta:
                                                http://www.ross-tech.com/vcds/tour/m-blocks.php

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Näköjään. Oma piraatti-VCDS lopetti kokonaan yhteistyön joten pitää illemmalla yrittää kaverin vastaavalla uudestaan. Saisiko tuosta yksiköstä kurkattua, että onko siinä näkyvää vikaa?

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Jos et oo ennen yksikköä avannut, niin en suosittele. Mulla on tossa iso laatikollinen korjauskelvottomia yksiköitä, kun porukka on "ihan vaan kurkannu" ja sit tullu näyttämään, että saisko siitä vielä kalua.

                                                    Ilman mikroskooppia et vikaa nää.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Saatiin pyörintänopeudet esiin ja juurikin tuo vikakoodin jättänyt etuoikea näytti kokoajan 1.0km/h, kun taas muut seurasivat nätisti nopeutta. Tuo ABS-anturi siis mykkänä vai voiko siltikin olla ohjainyksikkövika?

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Eikö tuo kolmas koodi viittaa sinne yksikköön suoraan?

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Niin munkin mielestä, mutta viisaammat vahvistakoon.

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Kyllä.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Ei siinä sitten auta kuin ottaa yksikkö syyniin. Laitoin Amalin sulle viestiä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X