Meni kerralla pimeäksi mittarivalot, seisontavalot eestä ja takaa sekä rekisterikilven valo, olisko kellään kokemuksia onko valokatkaisia tämän takana! Vai olisko siellä rele kuiteskii välissä, sulakkeet ne tuskin on kun kaikilla taitaa olla omansa ! Auto on Audi 80 vuosimallia 89 !
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Valoa pimeyteen...
Collapse
X
-
icerAvainsanat: Ei mitään
-
Aika varmasti ongelman aiheuttaja on valoviiksi: http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=2804
EDIT: kirotusvihre
-
Vieras
Miika lienee oikeassa, tuppaavat hajoamaan. Omastakin pelistä ainakin kerran viiksi vaihdettu. Todennäköisesti joudut siis tuon viiksen vaihtamaan/vaihdattamaan... Jottei niitä tarvitsisi enää vaihdella, kannattaa relettää lähi/kaukovalot. Foorumilta löytyy asiasta (searchilla) paljon juttua vaikkapa haulla valoviiksi. Itse laitoin (moni muu tehnyt saman tempun) Bilteman valmiin Bolt-On "valonvahvistimen", jossa on piuhat, lampun kannat ja pari relettä. Asennuksen saa tumpelokin tehtyä suht. nopeasti ja viiksen säästymisen lisäksi (ei mikään halvin varaosa) saa valoille lisää jännitettä -> kirkkautta...
Comment
-
jensen
Itselläni meni pelkästään ajovalot ja pitkät viiksen takia. Pitkät ei toimi muuta kuin niitä väläytellessä. Takavalot toimi kuitenkin OK. Tässä minun kokemukseni.
Comment
-
Ainakin rekisterikilvenvalo ja mittaristovalo on samassa sulakkeessa. Parkkeja en muista, mutta tarkistaa ainakin kutos sulake. Parkit kai harvemmin viiksestä palaa, ekana menee suuremman virrankulutuksen omaavat ajovalot.
Comment
-
Vieras
Taas ollut silmät päässä, miten mä onnistuinkaan lukemaan että ajovalot+pitkät nimenomaan menivät + noi muut, sen siitä saa kun väsyneenä kirjoittelee :) Ehkei tosiaan ole viiksi, ellei sitten ole jotenkin "puoliksi rikki". Sulake toki voisi olla, mutta ellen mä ihan väärin taulukkoa tulkitse niin eikös nuo ole eri sulakkeissa? Jos kuitenkin takavalot, pakkivalo, lähi/kaukovalot yms. toimivat niin menee kyllä hankalaksi, paremmin tietävät kertokoon/arvailkoon.
(Mulla esim. loppuun kulunut takaluukulle menevä piuha aiheutti kaikenlaista mystistä (mm. takasumari meni päälle kun iski pakin silmään), kilven valot toimivat luukun ollessa auki ja muut eivät ollenkaan, vaikkei tämä toki kysyjän pulmaan autakaan...)
Comment
-
Itse itseäni lainaten:
Ongelma on, että takavalot eivät toimi, kuten eivät myöskään etuparkit ja mittarivalaistuskin on pimeänä... Ajovalot, peruutusvalot, suuntavilkut ja jarruvalot toimivat normaalisti.
No niin, auto käväisi huollossa ja ongelman syyksi paljastui rikkinäinen valokatkaisija. Eli ratti irroitettiin ja molemmat vasemmanpuoleiset viikset (valo- ja vilkkuviiksi) vaihdettiin.
Comment
Comment