Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tuuletin vikisee

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Tuuletin vikisee

Eli siis ongelma on seuraava. Kun laittaa sisätilan puhaltimen päälle, alkaa kuuluun repsikan puolelta jostain vikinää. Mistä johtuu ja miten sen saa loppuun? Niin ja autona 80 b3.

Puhallin on nimenomaan repsikan puolella hanskalokeron takana.
    Konehuonen puolella nosta se muovi suojuus pyhkijän alta. Löydät joko sisäilmasuodatin ja tai ritilä, ota se pois ja imuroit roskat. Jos vikinä ei lopu, ongelmia sähkömoottorissa, hiilet,akseli kulunut ehkä?

Comment

Pitää huomenna kokeilla ku on vähän valosampaa.. Tähän asti oon ongelman ratkassu vääntämällä musiikkia kovemmalle :D

Comment

Mun vanhassa B3:ssa ei ollut raitisilmasuodatinta, ainoastaan jotain suojaverkkoa siinä.
        Aina putosi puhaltimen päälle neulasia,kuivia lehtejä, jne.
        Marmorilla asennettiin kotimainen FAS suodatin (motonet vielä myy niitä patrunoita), sitten loppui se ongelma, toki tämä oli 90-luvulla, joten autossasi voi olla puhallin vetelemassa viimeisiä.
        Se on tämän näköinen ja pystyasennossa, joten kaikki roskat jäävät pohjaan ja pitävät meteliä.
        Attached Files

Comment

Kuule tämmönenkin löytyi, jos uutta puhallinta et vaihda (epäilen jotta laakerit huutaa) taitaapi olla aika vanhasta threadista, mutta lainataan nyt kumminkin
          Puhallin on ollut vanhassa 80:ssä hiljaa monta vuotta kun nuo puhaltimen laakerit voiteli hyvin. Myös tuohon bensa-aanelkkuun olen saman toimenpiteen tehnyt, eikä se enää sen jälkeen ole ääntä pitänyt. Olen kyllä rasvannut kuivan laakerin aina kun se on alkanut antamaan ensimmäisiä varoituksia, eli vain heilahduksissa.
          Tuosta ylempäähän jo löytyykin, mistä moottori löytyy.

Tähän asti oon ongelman ratkassu vääntämällä musiikkia kovemmalle :D
          Joo, Kotiteollisuus esim. on kova sana;)

Comment

Pitääpi tosiaan huomenna tutkiskella. Kiitos neuvoista :)

Comment

Laakeri loppu puhaltimesta, rasvaamalla saattaa saada hetkeksi hiljaiseksi. Paras tapa on vaihtaa uusi puhallin. Laakeri sinulla todennäköisesti kylmänä ääntää enemmän ja lämpimässä autossa ei juuri vikinää kuulu?

Comment

Kyllä se vikisee aina, oli auto lämmin tai kylmä.. Taidanki heti mennä vilkaseen sitä :)

Edit: Vikinä hiljeni kun putsasin isoimmat lehdet pois tuulettimesta. Vielä kuuluu pientä ääntä, mut eiköhän seki hiljene kun saa imuroitua loputkin silput.. Viikonloppuna olis tarkotus viä lämppärin kenno vaihtaa, jos sit tulis vähän enemmän lämpöö sisälle :)
                Viimeksi muokannut Janne__; 25.10.2012, 16:36.

Comment

Working...
                X