Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4: omien- ja lisäpitkien vaihtokytkin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4: omien- ja lisäpitkien vaihtokytkin

    Kun foorumilla on ollut niin kovaa moraalisaarnaa niin päätin keventää omaa syyllisyydentuntoani tekemällä lisäpitkäni laillisiksi.

    Ajatuksena on ottaa suoraan viikseltä lähtevä johto, pistää se poikki ja ohjata sen virta vaihtokytkimen läpi siten että kytkimen tilan mukaan virta ohjautuu suoraan (?) omille pitkille tai lisäpitkien releelle.

    Kysymyksiä:

    Ottavatko omat pitkät virran suoraan viiksen kautta jolloin niiden vaatima virta kiertäisi myös vaihtokytkimen kautta? Vaihtokytkin on mallia orggis (facelift A4 eli pienemmät napit) ja samanlainen kuin on käytetty sumuvalojen ohjaukseen. Tässä huolettaa se että kestääkö kytkin tuon virran minkä omat pitkät vaativat. Aika kevyiltä näyttävät nuo kytkimen karvat touhon käyttöön.

    Mitä muita ongelmia tulee siitä että katkaisee tuon pitkien piuhan? Huomasin että ainakaan pitkien merkkivalo ei palaisi lisäpitkien kanssa mutta lisäksi toisesta omien pitkien virtapiuhasta otetaan sen puolen valon sulakkeen jälkeen heräte jonnekkin jota minä en saa selville. Kyseinen kohta on T10ad/8 tässä kuvassa. Onko kellään ajatusta mihin virta tuota liitintä pitkin jatkaa?

    Lisätään nyt vielä jälkikäteen että kyseessä siis B5 facelift.

  • #2
    Ota valmiista johdoista vain ohjausvirta relelle, niin ei tarvitse savun hälvettyä vaihtaa kytkentää. Tai no voihan kaiken aina kytkeä väärin...

    Comment


    • #3
      Jees, nykyinen kytkentä toimii näin mutta on hieman liikaa "referenssiä" keulalla. Toinen vaihtoehto on tietysti värkätä lisää releitä omille pitkille mutta koetan sitä välttää.

      Comment


      • #4
        Jos laillisuus on hakusessa niin mitenkäs se nyt sitten oikeasti on? Saako henkilöautossa olla referenssiä yli 75 keulalla vaikka kytkentä olis millanen? Raskaassa kalustossa saa, se on tiedossa. Henkilöautopuolesta ollut essonbaarissa vähän eri näkemyksiä. Ja koska olen nyt laiska, en jaksa ottaa selvää vaan kysyn teiltä :)

        Nimittäin omaankin projektiin voisi viritellä lisää juttuja jos vaan mahdollista. Nyt on jo 2 paria pitkiä ja ref melko täynnä ihan tehtaalta siis.

        Comment


        • #5
          Vastaan myös yhtä laiskasti asiaa tarkistamatta mutta periaate taitaa olla se että kaikkien valojen keulalla on toimittava mutta referenssit ei saa täyttyä yhtäaikaa päälläolevista laskettaessa. Olen jostakin "varmana" tietona saanut tämän vaihtokytkennän laillisuuden (katsastajan mielipide).

          Comment


          • #6
            Ainakin omasta kulkineesta hyväksyttiin katsastuksessa omien pitkien poisto. Lisäpitkissä oli 4x17,5 referenssiä. Mulla oli johdotkin poikki omilta pitkiltä. Alkuperäisissä umpioissa ei palanut pitkien kanssa mitään muuta kuin parkki.

            Tosin ei tuokaan mitään absoluullista totuutta laillisuudesta tarkoita vaikka läpi menikin.

            Comment


            • #7
              Oolrait, itselläkin oli ajatuksena ottaa vaan lamput pois omista pitkistä mutta se juuri kuulemma ei pitäisi mennä läpi. Se kiva noissa omissa pitkissä olisi että lumisateessa pääsee sääteleen korkeutta jolloin pystyy ajelemaan pitkät päällä.

              Comment


              • #8
                H4:stä oli hankaluuksia ottaa pitkien poltin pois. =)

                Esson baarissa väittettiin että tossa tapauksessa olisi lyhkäisten pitänyt jäädä palamaan alkuperäiseen umpioon. Kokeilin sitäkin, mutta valoteho ei kasvanut oikeastaan mitään, ja muutenkin laturi huutaa kuolemaa harrastuksen parissa.

                Comment

                Working...
                X