A6 vm.-06 pissapojan säiliön varoitusvalo palaa näytössä vaikka säiliö on täynnä. Ilmoitus ei ole joka kerta näytöllä eli vissiin jotain anturivikaa? Saako tuon jotenki helposti pois sekoilemasta, on meinaan aika rasittavaa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 4F pissapojan varoitusvalo
Collapse
X
-
Noo...ehkä mää oon vaan tottunu edellisillä autoilla ajaa ilman sitä hälyä :). Meinasin vaan, että jos tuon vian korjaaminen on vaikeaa nii pystyykö sen anturin koodata pois pelistä? Toki ny ensisijaisesti koittaisin ite saada sen pelittää, mutta ei oikeen innosta viiä pörhölle ja maksaa maltaita tuon takia.
Comment
-
Palatakseni vielä asiaan, tietääkö kukaan miten voisin tsekata tuota pissapoika ongelmaa eli miten voin tsekata anturin tai onnistuuko vikakoodin nollauksella? Pissapojan säiliön päällä on tosiaan se suojalevy ja sitäkään en tiiä miten sen saa irti mikäli ny se pitäis irroittaa. Kiitoksia etukäteen :)
Comment
-
Tuumailtuani asiaa vielä tulin siihen tuloksen, että taitaa olla tosiaan liitin hapettunut koska valo palaa satunnaisesti tai nyt oikeastaan palaa melkeen koko ajan. Se liitinki sitte löytyy vissiin sisälokasuojan takaa ja kysymys kuuluukin, että kuinka vaikea sitä on irroittaa ite ja kurkata sinne? Toisena vaihtoehtona ammattimiehelle vieminen ja kuinkahan kauan sillä kestää kyseinen operaatio tehdä?
Comment
-
Mulla oli tänään perselämmittimen takuukorjauksessa auto ja siinä samalla sitte tuli kysästyä, että mitäs tuo pissapojan valon korjaus maksaa nii hinnaks tulis n. 250 euroa...huhhuh. Pelkkää anturia ei kuulemma saa eli pitää ostaa koko säiliö ja eivät ees vaivautuneet esittää liittimen tsekkaus vaihtoehtoa.
Comment
-
Tämä ärsyttävä piippaus tulee aina kun auton käynnistää ja näyttää koko ajan sitä suihkulähdettä mittaristossa. Pyytää siis täyttämään pissapojan, vaikka säiliö on täynnä. Myyjä sanoi, että uusi tasoanturi on hanskalokerossa, niin voi itse sitten vaihtaa. Noh, tänään päätin ruveta sitä tutkimaan ja raotin lokasuojaa nähdäkseni säiliön kokonaisuudessaan. Eihän siellä ollut anturille edes paikkaa. Vain pumput lasille ja ajovaloille, joihin molempiin menee 2 piuhaa. Nettiä sitten tutkiessani löysin ulkomaan foorumeilta, että jotkut ovat päivittäneet ajotietokoneita parempiin malleihin, minkä jälkeen auto luulee, että siellä olisi anturi, mikä sitten tämän vikavalon aiheuttaa. Ymmärsin, että tällaisessa tapauksessa hyppylangalla saisi valon ohitettua, mutta en ole löytänyt, että mihinkä sen laittaisin. Onko muilla tietoa tai kokemusta tällaisesta?
Comment
-
Noniin nyt sain kuspoikavalon pois a6 c6:sta. Otin jalkatilasta vasemman jalan viereisen muovin pois, jossa on myös konepellin avauslippa. Sen takaa löytyy kolme 17 pinnistä liitintä. Punainen, vihreä ja musta. Mustaan liittimeen tosiaan tulee pinniin 9 ja 10 piuhat, mutta eivät jatka siitä mihinkään. Nämä piuhat vain katkaisin ja yhdistin toisiinsa.
Comment
Comment