Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 4F pissapojan varoitusvalo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 4F pissapojan varoitusvalo

    A6 vm.-06 pissapojan säiliön varoitusvalo palaa näytössä vaikka säiliö on täynnä. Ilmoitus ei ole joka kerta näytöllä eli vissiin jotain anturivikaa? Saako tuon jotenki helposti pois sekoilemasta, on meinaan aika rasittavaa?

  • #2
    Vag-comilla mittaristoon ja koodi uusiksi. En vain tiedä karttaa autoosi, joten anturin piuha irti ja hyppylanka piuhaan. Näin luulee säiliön olevan täynnä. Toki liitin voi olla hapettunut. Katso nyt se ensimmäiseksi.

    Comment


    • #3
      Missähä se liitin on? Avasin konepellin ja aattelin vähä tutkailla, mutta ku on nii helkkarin peitelty ettei sinne mitään nää. Muuteki joutava koko varoitusvalo, neste loppuu sitte ku loppuu ei siihen mitään varotuksia tarvita.

      Comment


      • #4
        Muuteki joutava koko varoitusvalo, neste loppuu sitte ku loppuu ei siihen mitään varotuksia tarvita.
        Tuo ny ei oikein pidä paikkaansa. Kiva ajella pimees loskakelillä ku nesteet on loppu ku ois voinu edelliseltä huoltoasemalta ostaa nestettä valon palaes.

        Comment


        • #5
          Noo...ehkä mää oon vaan tottunu edellisillä autoilla ajaa ilman sitä hälyä :). Meinasin vaan, että jos tuon vian korjaaminen on vaikeaa nii pystyykö sen anturin koodata pois pelistä? Toki ny ensisijaisesti koittaisin ite saada sen pelittää, mutta ei oikeen innosta viiä pörhölle ja maksaa maltaita tuon takia.

          Comment


          • #6
            Palatakseni vielä asiaan, tietääkö kukaan miten voisin tsekata tuota pissapoika ongelmaa eli miten voin tsekata anturin tai onnistuuko vikakoodin nollauksella? Pissapojan säiliön päällä on tosiaan se suojalevy ja sitäkään en tiiä miten sen saa irti mikäli ny se pitäis irroittaa. Kiitoksia etukäteen :)

            Comment


            • #7
              Anturi löytyy kun irrottaa sisälokasuojan.

              Comment


              • #8
                ahaa...taitaa jäädä mun ammattitaidolla tekemättä tuo operaatio. Auttaiskoha vikakoodin kuittaus?

                Comment


                  #9
                  Ei auta kuittaus.

                  Comment


                  • #10
                    no voi perse! Entä saako sen anturin pois pelistä sillä koneella?

                    Comment


                    • #11
                      Tuumailtuani asiaa vielä tulin siihen tuloksen, että taitaa olla tosiaan liitin hapettunut koska valo palaa satunnaisesti tai nyt oikeastaan palaa melkeen koko ajan. Se liitinki sitte löytyy vissiin sisälokasuojan takaa ja kysymys kuuluukin, että kuinka vaikea sitä on irroittaa ite ja kurkata sinne? Toisena vaihtoehtona ammattimiehelle vieminen ja kuinkahan kauan sillä kestää kyseinen operaatio tehdä?

                      Comment


                        #12
                        Jos kyse on hapettuneesta liittimestä, niin ei sinne sisälokarin sisään kurkkaamisessa tuntia kauempaa mene.

                        Comment


                        • #13
                          Mulla oli tänään perselämmittimen takuukorjauksessa auto ja siinä samalla sitte tuli kysästyä, että mitäs tuo pissapojan valon korjaus maksaa nii hinnaks tulis n. 250 euroa...huhhuh. Pelkkää anturia ei kuulemma saa eli pitää ostaa koko säiliö ja eivät ees vaivautuneet esittää liittimen tsekkaus vaihtoehtoa.

                          Comment


                          • #14
                            Onko tuo sisälokari vaan ruuveilla kiinni ja tartteeko sitä kokonaan ottaa irti vai pääseekö liittimeen käsiks muutaman ruuvin avaamalla?

                            Comment


                            • #15
                              Ruuvit irti ja sisäloksua vääntelemällä pääsee pumppuun ja anturiin käsiksi. Ei tarvii irrottaa kokonaan.

                              Comment


                              • #16
                                Kiitoksia vinkeistä. Katotaan tässä tutun kanssa joku päivä ja pannaan hyppylanka piuhaan mikäli ei lähe toimii pienellä voitelulla.

                                Comment


                                • #17
                                  Ei auttanu liittimen putsaus eli laitettiin hyppylanka, eipä pala valo enää. Todennäköisesti varsinainen vika on anturissa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tämä ärsyttävä piippaus tulee aina kun auton käynnistää ja näyttää koko ajan sitä suihkulähdettä mittaristossa. Pyytää siis täyttämään pissapojan, vaikka säiliö on täynnä. Myyjä sanoi, että uusi tasoanturi on hanskalokerossa, niin voi itse sitten vaihtaa. Noh, tänään päätin ruveta sitä tutkimaan ja raotin lokasuojaa nähdäkseni säiliön kokonaisuudessaan. Eihän siellä ollut anturille edes paikkaa. Vain pumput lasille ja ajovaloille, joihin molempiin menee 2 piuhaa. Nettiä sitten tutkiessani löysin ulkomaan foorumeilta, että jotkut ovat päivittäneet ajotietokoneita parempiin malleihin, minkä jälkeen auto luulee, että siellä olisi anturi, mikä sitten tämän vikavalon aiheuttaa. Ymmärsin, että tällaisessa tapauksessa hyppylangalla saisi valon ohitettua, mutta en ole löytänyt, että mihinkä sen laittaisin. Onko muilla tietoa tai kokemusta tällaisesta?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Noniin nyt sain kuspoikavalon pois a6 c6:sta. Otin jalkatilasta vasemman jalan viereisen muovin pois, jossa on myös konepellin avauslippa. Sen takaa löytyy kolme 17 pinnistä liitintä. Punainen, vihreä ja musta. Mustaan liittimeen tosiaan tulee pinniin 9 ja 10 piuhat, mutta eivät jatka siitä mihinkään. Nämä piuhat vain katkaisin ja yhdistin toisiinsa.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X