Audi A4 guattro V6 2,5 Diesel vm 2003 antaa noi vikakoodit WAG koodinlukijalla. Kun vika on aktiivinen menee moottori ilmeisesti ns. vikasietotilaan ja ei ota kuin 3000 kierrosta ja turbo ei anna tehoa. Katsoin vikakoodin 01375 syyt ja en ymmärtänyt yhtään mitään niistä. Puhutaan joostain moottorin kiinnityksen venttiileistä ???? Korjaustoimena mm. tarkista johdotukset/liittimet moottorin kiinnityksen osalta. Tuo 00575n taas viittaa imusarjan paineen olevan painerajan alapuolella. Tai turbon tehooon. Ja lisäksi solenoidiventtiilin N75 olevan viallinen ? . Olisko se sitten tuo N75 ? Lienee se josta menee letku turbolle ? Olisko kellään tollasta N75 solenoidia myydä olis varmaan halvempi kuin tuo turbo ?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vikakooditukiryhmä
Collapse
X
-
2.0TFSI vikakoodi.Tässä googletellu vikakoodia 000B46, huonolla menestyksellä. Onkos täällä kellään mitään ideaa? Häiriövalo syttyy aamulla noin 5 km ajon jälkeen, nollauksen jälkeen pysyy koko päivän pois. Ei vaikuta käyntiin eikä vetoihin. Myllyyn vaihdoin männät ja laakerit sekä imusarjan, muut viat häipyivät mutta tuo pentele vaan jatkaa oloaan.
Comment
-
Q5 -18 vikakoodeista
Kävin VW-auton pikahuollossa luetuttamassa vikakoodit, kun sillointällöin mittaristoon ilmestyy jokin valoista ilmoittava vika Kaikki valot kuitenkin toimivat ja häiriöilmoitus poistuu jokakerta auton uudelleenkäynnistyksellä.
Valoista ei pikahuollosta löytynyt mitään ilmoitusta. Takakontin kiinnianturista taasen löytyi vikakoodi. No tuo ei mua haitanne, eli en aio tehdä tuolle asialle mitään.
Mutta sitten pikahuoltoheppu löysi ilmoituksen, joka menee näin: Ohjelmistoversion valvonnan tarkastus. Ja vika on vieläpä aktiivisena päällä koko ajan.
Huoltoheppu ei osannut kertoa, että mitä tuo tarkoittaa, vaan neuvoi mua menemään huollon ajanvaraustiskille. No huoltomyyjä ei osannut neuvoa muuta, kuin että varataanko diagnoosiaika hintaan 215e. En varannut.
Kysymykseni kuuluu, että osaako joku kertoa, mitä tuo vikakoodi/ilmoitus mahtaisi tarkoittaa?Viimeksi muokannut ErkkiMerkki-69; 26.9.2023, 15:41.
Comment
-
Jaa..meikä ei mitään näistä älyä! Näkyykö se tossa jossakin? Helkkari..ei onnistu näköjään kuvan liittäiminen, enkä saa tätä tekstiäkään enää poistettuu? No lisäämpä sit suoraan tähän tekstiin mitä numeroita tuossa paperissa näkyy.
005F - Informaatioelektroniikka1 ( USD/ ISOTP / 8W0035183C / 0211 / 050 / EV_MUHigScl6C3DELP /
Tapahtuma
Tapahtumakoodi 00613 [1555] Ohjelmisto valvonnan tarkastus
SAE-koodi B201A00
Ja sit vielä alimpana lapussa on 005F - ESPViimeksi muokannut ErkkiMerkki-69; 26.9.2023, 16:11.
Comment
-
Case Study: B201A - Check Software Version Management
https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/18798/
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja välkky Näytä viestiEli ilmeisesti Address 5F: Information Electr. (J794)
E. Karttoja tai MMI:tä päivitelty?
Comment
-
Pakko kyllä myöntää, että valitettavasti toi ei mua auta. En tajua tosta juurikaan mitään. Vikakoodienglanti ei ole mun osaamisalaa ollenkaan. Enkä omista myöskään minkäänlaisia vikakoodinlukuvehkeitä..
Comment
-
Tai sitten antaa vaan olla. Tuo vikakoodi kertoo siitä että 5F-moduulin softaversiota on jossain vaiheessa päivitetty mutta tietoa päivityksestä ei ole ajettu valmistajan tietokantaan. Sen saa tosiaan VCDS-käyttäjä kyllä kuitattua pois mutta toisaalta se on ihan yks hailee vaikka koodi siellä muistissa olisikin. Ei se auton toimintaan vaikuta millään tavalla.
Comment
-
Hei, kiitos kovasti kaikille neuvoista! Voipi olla, että annan tän asian nyt olla. Mutta jos meinaan asennuttaa tähän jossakin vaiheessa ton navigaattorin toimintaan, josta jo toisessa aiheessa kyselin, niin siinä samalla varmaan saavat kuittailla tonki vian poies.
Comment
-
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...5/P0101/000257
Possible Causes- Mass Air Flow Sensor (G70) faulty
- Air Leak(s) after Mass Air Flow Sensor (G70)
- Excessive restrictions in the Intake/Exhaust System
- Dirty air filter, clogged snow screen, clogged CAT
- Ground Spots corroded or Paint Residue
- Wiring and/or Connections from/to Mass Air Flow Sensor (G70) faulty
- Check Intake Air Filter
- Check Mass Air Flow Sensor (G70)
- Check Ground Spots
- Check Wiring and/or Connections from/to Mass Air Flow Sensor (G70)
- When found in 2nd Gen 2.0T engines such as the CCTA make sure there are not any leaks in-between the MAF and the Turbocharger inlet. This type of problem will not cause a boost leak but can cause this Implausible Signal DTC
Comment
-
No se joku muukin olisi hyvä tietää.
5s menee kun googlettaa:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...5/P0471/001137
Comment
-
A4 1.8 tfsi 2013 CJEB
EPC varoitusvalo syttyy muutaman starttauksen välein, Motomaatti antoi seuraavat vikakoodit:
P001100 Pakopuolen nokka-akselin asetus ”myöhässä” -lohko 1, viitearvoa ei saavutettu.
P256300 Turboahtimen ahtoilman ohjauksen asentoanturi; epäuskottava
P000A00 Nokka-akselin asennon hidas vaste (Lohko 1)
Mistä kannattaisi alkaa syyllistä etsimään?
Comment
-
A4 B8 Avant (8K5) quattro 2.0 TFSI 165kw 2013 CNCD
P2014 Intake Manifold Runner Position Sensor / Switch Circuit Bank 1. Tollasta koodia antaa, moottorinvikavalo sammuu ja syttyy tasasen epätasaisesti. Välillä voi olla usemman viikon ettei vikavalo pala ja sitten taas saattaa muutaman päivän palaa. Oliskohan ihan pelkkä anturi vika vai onkohan läppien moottori jumissa?
Comment
-
Tälläset koodit A3 8p 2.0tfsi, lyö vikatilaan ja esp valon päälle. Meneekö kaasuläpän vaihdoksi?
Address 01: Engine Labels:. 06F-907-115-AXX.clb
Part No SW: 8P0 907 115 K HW: 8P0 907 115 B
Component: 2.0l R4/4V TFSI 0040
Revision: --H14--- Serial number: AUX7Z0F7FNN04G
Coding: 010300031C070160
Shop #: WSC 88119 993 599205
VCID: 3A2DCFC17056287A217-806E
VINID: 9D196AAAA220A074401801450453E35B4C
2 Faults Found:
005445 - Throttle Valve Controller
P1545 - 002 - Malfunction
Freeze Frame:
Fault Status: 01100010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 193518 km
Time Indication: 0
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Load: 0.0 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: -11.0°C
Temperature: -10.0°C
Absolute Pres.: 1000.0 mbar
Voltage: 11.430 V
005445 - Throttle Valve Controller
P1545 - 008 - Malfunction
Freeze Frame:
Fault Status: 01101000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 193518 km
Time Indication: 0
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Load: 0.0 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 42.0°C
Temperature: -6.0°C
Absolute Pres.: 1000.0 mbar
Voltage: 12.573 V
Comment
-
AudiTT 2009 vikakoodit
Autossani alkoi noin viikko sitten palamaan moottorin vikavalo. Auto on pelittänyt aivan normaalisti, vaikka tuo valo palaa ja tuntuu kiihtyvän ihan normaalisti. Tänään ajoin läheiselle korjaamolle jossa ystävällisesti lukivat koodit.
P2261 Turbo boost pressure not detected mechanical
P0299 Turno/Super charger underboost
P2187 System too idle at lean, bank1
Onko nyt tulossa sitten joku isompikin turboremontti, että auton voi kantaa suoraan varikolle vaihtoon? Onko kokemuksia, tuo remonttimies joka luki koodit sanoi että saattaa olla joku pikkuvikakin.. Onko kokemuksia?
Comment
-
Ei se välttämättä mitään isoa remonttia aiheuta vaikka kuvaukset äkkiseltään saattaa kuulostaa vakavilta, mutta esim auki jumiutunut blow off tai ahtovuoto saattais olla syyllisiä. Ihan mahdollisia kumpikin tuon ikäiseen autoon.
Eipä tuohon taida mitään varmaa kukaan pystyä tutkimatta sanomaan.
Comment
-
Paikallinen korjaamo sanoi, että kun nuo koodit tulee niin kyllä he lähtee vaihtamaan turbon.. ei sitä kuulemma päälleppäin voi nähdä onko vika vai ei - kustannukset 2000-3000e arvelivat. Olisiko jollain tietoa korjaamosta joka voisi myös yrittää korjata tai tutkia muuta syytä pk-seudulla? Nyt ei kyllä ole koko valo palanut viikkoon kun ne nollattiin.
Comment
-
Comment