Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vikakooditukiryhmä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...3/P1625/005669

    18033/P1625/005669 - Powertrain Data Bus:
    Implausible Message from TCU Possible Symptoms
    - Malfunction Indicator Light (MIL) ON

    Possible Causes
    - Wiring and/or Connector(s) from/to Transmission Control Module (J217) faulty

    Possible Solutions
    - Check Wiring and/or Connector(s) from/to Transmission Control Module (J217)
    - Check Measuring Value Block (MVB) 125+

    Special Notes
    This Fault Code is stored in case of Communication Problems with the Transmission Control Module (J217).
    Eli katkonaista häiriötä yhteydessä tiptronicin ohjainpoksiin, joka sijaitsee pelkääjän puolella lattiamaton alla.
    Ensimmäisenä nostaisin lattiamattoa pelkääjän puolelta ja tutkisin onko tipin poksi kastunut ja liitännät/poksi itsessään hapettunut. Nää vehkeet on aina tunnettuja siitä että vuotavat vesiä sisäänsä ja kastelevat maton alla olevat ohjainpoksit.

    Comment


    • Liittimet oli tosi hyvät. Kokeiltiin toisella vikakoodinlukijalla mitä näyttää.. moottorinvikavalo syttyy edelleen ja auto ei oireile millään tavalla

      Comment


        kiuu, ole ystävällinen ja lue tämä ennen seuraavaa postausta, kiitos!
        https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...on-huono-juttu

        Comment


          E. Tuli kirjoitettua puutaheinää kun luulin että siellä on edelleen se tipin ecuun liittyvä vikakoodi. Nythän se helikopterivalo syttynee ton tehottoman katin takia, tai voihan se olla lambdavikakin mutta yleensä katti tiensä päässä tuolla vikakoodilla.
          http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...5/P0421/001057

          Kun se katin kenno sulaa tai alkaa kilistä myöhemmin niin kyllä sen sitten huomaa ajossa
          Viimeksi muokannut vV8m5; 30.6.2021, 23:06.

          Comment


          • Moi! Tuli P0299 vikakoodi ja valittelee että ”control range not reached” ymmärsinkö nyt että pitää koko dumppi vaihtaa? Sori jos epäselvästi kirjoitettu harjottelen vielä autojen kanssa räpläämistä? A4 B8 1.8TFSI quattro.

            Viimeksi muokannut Killeri; 5.7.2021, 09:53. Perustelu: Tapatalk-allekirjoitus poistettu.

            Comment


            • Alkuperäinen kirjoittaja kiuu Näytä viesti
              Liittimet oli tosi hyvät. Kokeiltiin toisella vikakoodinlukijalla mitä näyttää.. moottorinvikavalo syttyy edelleen ja auto ei oireile millään tavalla
              Autoon syttyi perjantaina öljyvalo ja öljyä piti lisätä reilusti, tikku oli aikalailla kuiva. Auto on ollu mulla 5 viikkoa ja samanapäivänä autoon vaihdettiin öljyt kun ostin sen. Sillä on keretty 5viikossa ajaa 4tkm. Voiko tuo katalysaattori liittyä tähän?

              Comment


              • Moi vikakooditietäjät,

                Audi S3 (vm 2008) alkoi kenkkuilemaan sähkösäätöisen alustan ja valojen korkeus/etäsyyssäädön osalta. Vikailmoiitus ajovaloista ja iskarin merkkivalo palavat jokseenkin koko ajan (sammuvat hetkittäin, syttyäkseen taas pienen hetken kuluttua). Huollossa (independent ja merkki) raapivat päätään aiheen kanssa ohjainlaitteen jännitteisiin liittyvän vikakoodiraportin osalta.

                Eteen korkeusanturit on jo kertaalleen vaihdettu molemmin puolin, ja nyt vikakoodia näyttää niin oikealle eteen kuin taaksenkin, jos oikein tuota listausta luin? Mitä viisaammat tuumitte, onko jotain kätevää konstia testata yksittäisen korkeusanturin sähköinen toiminta, samoin kuin ohjainlaitteen, jotta pääsisi jäljille kumpiko hälyjä antaa, yksittäinen anturi, vai itse ohjainlaite?

                Tokihan yksittäisiä antureita vaihtamalla ja katsomalla poistuuko vikailmoitus mittariston näytöstä asiaa voisi haarukoida, mutta vajaa vuosi sitten vaihdetun anturin vikaantuminen vaikuttaisi epätodennäköiseltä. Ei toki mahdotonta sekään...

                Ohessa liitteenä pitkä listaus testerin raportteja jos ne teille viisaammille jotain vihiä antaisivat kummastako päästä vaivaa lähteä eliminoimaan.

                Cheers!
                Attached Files

                Comment


                  Vai olisko johtosarja, noille antureille on varmaan yhteinen jännitesyöttö.

                  Comment


                    Voiko B4 koppasen diagnostiikka liittimet olla jossain muuallakin, kuin tuolla pyyhkijänkotelossaolevan sulakerasiassa sulakkeiden vieressä?
                    Toisessa B4 Compestani ne sieltä löytyi, mutta tekniikanvaihto Compesta ei. Voisiko ne olla poistettu vai jossain muualla.
                    tarvitsisi päästä abs yksikköön käsiksi.i

                    Comment


                      Varmaan jossain muualla kun 1.8t ecun takiahan siihen lienee laitettu jo obd2 mallinen diagnostiikka? Ecu löytynee pelkääjän jalkatilasta, jospa se olisi siinä lähellä. Molemmat etujalkatilat kannattanee tutkia ja etupenkkien alta, tai keskikonsolin syövereistä.

                      Comment


                      • Audi Q5 2.0TDi -11, 8R
                        Ajovalojen automaattinen korkeuden säätö ei toimi, ei pääse edes sisään tuonne 55. Kuuluko tuo 9 ja 19 myös samaan vikaan?
                        Vikavaloja ei polta mittari taulussa. Apukuskin jalkatilassa oleva ohjain boxi vaihdettu, mutta ei vaikutusta. Koodien ajohetkellä ei auto kylläkään ollut käynnissä, voiko siitä johtua ettei 55 pääse sisälle?
                        Koodi lista:

                        -----------------------------------------------------------
                        09-Cent. Elect. -- Status: Malfunction 0010

                        19-CAN Gateway -- Status: Malfunction 0010

                        55-Headlight Range -- Status: Cannot be reached 1100

                        -------------------------------------------------------------------------------
                        Address 09: Cent. Elect. (J519) Labels:. 8K0-907-063.clb
                        Part No SW: 8K0 907 063 P HW: 8K0 907 063 P
                        Component: BCM1 1.0 H30 0392
                        Revision: 10030001 Serial number: 00000001178635
                        Coding: 2600D0914034AF010001000300001D0D0F1C27080601010100 0000
                        Shop #: WSC 06335 000 00000
                        VCID: 3C2134E8766F2D2B93B-8068

                        Subsystem 1 - Part No SW: 8R1 955 119 A HW: 8R1 955 119 Labels: 1KX-955-119.CLB
                        Component: WWS416 110802 H11 0050
                        Serial number: 90243014110725162513
                        Coding: 01DD13

                        Subsystem 2 - Part No SW: 8K0 955 559 HW: 8K0 955 559 Labels: 8K0-955-559.CLB
                        Component: RLS H04 0003
                        Serial number: 11610285
                        Coding: 024D25

                        Subsystem 3 - Part No SW: 8K0 941 531 AS HW: 8K0 941 531 AS
                        Component: E1 - LDS H03 0031
                        Serial number: 00000000000908110537

                        1 Fault Found:
                        01771 - Control Module for Headlight Range (J431)
                        004 - No Signal/Communication
                        Freeze Frame:
                        Fault Status: 01100100
                        Fault Priority: 6
                        Fault Frequency: 1
                        Reset counter: 188
                        Mileage: 246499 km
                        Time Indication: 0
                        Date: 2021.08.11
                        Time: 21:35:00

                        -------------------------------------------------------------------------------
                        Address 19: CAN Gateway (J533) Labels:. 8T0-907-468.clb
                        Part No SW: 8T0 907 468 AB HW: 8T0 907 468 H
                        Component: GW-BEM 5CAN H06 0117
                        Revision: GB800053 Serial number: 5300G1180286CA
                        Coding: 00CC07
                        Shop #: WSC 06335 123 12345
                        VCID: 015F851C510D80C380D-8054

                        Subsystem 1 - Part No SW: 8R0 915 181 HW: 8R0 915 181
                        Component: J367-BDM H07 0141
                        Serial number: 00000000003790111390

                        Subsystem 2 - Part No SW: 8K0 959 663 HW: 8K0 959 663
                        Component: J532_DCDCStab H17 0042
                        Serial number: 11221001121021200181

                        1 Fault Found:
                        01771 - Control Module for Headlight Range (J431)
                        004 - No Signal/Communication
                        Freeze Frame:
                        Fault Status: 01100100
                        Fault Priority: 2
                        Fault Frequency: 1
                        Reset counter: 188
                        Mileage: 246499 km
                        Time Indication: 0
                        Date: 2021.08.11
                        Time: 21:35:58

                        Freeze Frame:
                        Bin. Bits: 10111
                        Voltage: 11.90 V
                        Count: 6
                        Bin. Bits: 10000
                        Time: 25.40 s

                        -------------------------------------------------------------------------------
                        Address 55: Headlight Range
                        Cannot be reached

                        -------------------------------------------------------------------------------

                        Comment


                        • Kyllähän noi 09 ja 19 vikakoodit kertoo juuri siitä, että osoite 55 (J431) ei juttele. Ensimmäisenä varmistetaan se "pyhä kolminaisuus" eli J431 boksin käyttöjännite + maadoitus + väylälinjat. Jos näistä löytyy vikaa, niin korjataan. Jos ei, niin voidaan alkaa epäillä että tuo J431 on kaput.

                          Comment


                          • Kiitos, pitää käyttää boxi irti ja tsekata että tulee virta boxille.
                            Pystyykö näitä boxeja korjaamaan? Näytää uusi maksavan n.300.
                            Viimeksi muokannut Killeri; 12.8.2021, 15:36. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistetu.

                            Comment


                            • Olisko näille jotain arvailuja? Kiesinä siis -05 A6 3.2FSI ja ajettu 360tkm. Käy viidellä selkeästi koska ravistaa koko autoa kun käy... Huomenna ois tarkoitus mitata puristuspaineet nyt ainakin ja kokeilla toisella puolalla tuohon 5.sylinteriin. Sit jos puristuspaineet kunnossa, niin imusarjan aukiottoa ja samaan hintaan carbon clea imusarjoille. Josko sit alkais vika löytymään. Voihan tuo toki olla huono suutinkin.

                              Address 01: Engine (AUK) Labels:. 06E-910-559-BKH.clb
                              Part No SW: 4F1 910 559 HW: 4F1 907 559
                              Component: 3.2l V6 FSI 0040
                              Revision: --H15--- Serial number:
                              Coding: 01050003190F0920
                              Shop #: WSC 02335 785 00200
                              VCID: 6889BA449E7FBF17617-803C

                              4 Faults Found:
                              18502 - Intake Manifold Tuning Valve (Bank 1)
                              P2070 - 000 - Stuck Open - Intermittent
                              Freeze Frame:
                              Fault Status: 00100001
                              Fault Priority: 2
                              Fault Frequency: 3
                              Reset counter: 165
                              Mileage: 359486 km
                              Time Indication: 0
                              Date: 2021.06.19
                              Time: 13:24:32

                              Freeze Frame:
                              RPM: 704 /min
                              Mass Air / Rev.: 283.4 mg/str
                              Temperature: 91.5°C
                              Idle
                              Absolute Pres.: 750.1 mbar
                              Speed: 7.0 km/h

                              16689 - Cylinder 5
                              P0305 - 000 - Misfire Detected - Intermittent - MIL ON
                              Freeze Frame:
                              Fault Status: 10100001
                              Fault Priority: 6
                              Fault Frequency: 15
                              Reset counter: 193
                              Mileage: 359806 km
                              Time Indication: 0
                              Date: 2021.07.10
                              Time: 10:46:22

                              Freeze Frame:
                              RPM: 2144 /min
                              Mass Air / Rev.: 474.2 mg/str
                              Temperature: 85.5°C
                              Part Throttle
                              Load: 76.5 %
                              Speed: 24.0 km/h

                              16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62)
                              P0116 - 000 - Implausible Signal - Intermittent
                              Freeze Frame:
                              Fault Status: 00000100
                              Fault Priority: 4
                              Fault Frequency: 1
                              Reset counter: 200
                              Mileage: 359887 km
                              Time Indication: 0
                              Date: 2021.07.16
                              Time: 16:11:42

                              Freeze Frame:
                              RPM: 640 /min
                              Mass Air / Rev.: 185.3 mg/str
                              Temperature: 100.5°C
                              Idle
                              Voltage: 12.65 V
                              Speed: 0.0 km/h

                              Comment


                              • 4125 - Sensor Reference Voltage C
                                P0697 00 [036] - Open Circuit
                                Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
                                Freeze Frame:
                                Fault Status: 00000001
                                Fault Priority: 2
                                Fault Frequency: 1
                                Mileage: 281772 km
                                Date: 2021.08.08
                                Time: 20:26

                                Mistähän saisi kaivettua mitkä anturit kuuluvat tähän C piirin.Ei ois ihan hakuammuntaa vian paikantaminen ja johtosarjan tutkiminen

                                Comment


                                  Tapaus VW Passat '06, 3.2 VR6 4-motion. VCDS tarjoaa autoscannissa AWD-ohjaimelle punaista riviä, vikakoodi status 0010. Sitten kun ohjainlaitteen avaa niin haldexilla ei ole mitään vikakoodeja muistissa. Edelleen auto-scan kuitenkin näyttää punaista 0010. Mikä juttu?

                                  Comment


                                    Mulla on tälläiset vikakoodit A6 C7:ssa, voiko liittyä mitenkään toisiinsa?
                                    03608 - Humidity Sensor in Fresh Air Intake Duct
                                    014 - Defective - Intermittent

                                    0001 - Front Heater for Lane-Holding Assist
                                    C1101 15 [009] - Open or Short to Plus

                                    Huomasin että kaukovaloavustin ei toimi, mittaristoon syttyy se valo että olisi päällä mutta ei sytytä pitkiä valoja vaikka olisi kuinka pimeää.


                                    Comment


                                      Onko tuulilasia vaihdettu lähiaikoina? Tuo alempi koodi viittaa tuulilasin kameran PTC vastukseen. Siksi kaukovaloavustinkaan ei toimi koska käyttää samaa kameraa. Tuossa alla threadi missä sama vikakoodi ja ongelma ollut vastuksen liittimessä.

                                      https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/24069/

                                      Comment


                                        Ei ole tuulilasia vaihdettu. Kiitos linkistä, pitää tutkia toi liitin

                                        Comment


                                        • Audi A3 8P (2009), 1.9TDI, Automaatti. Ostin auton n. kaksi viikkoa sitten. Se käytettiin ensin autotohtorilla ja katsastuksessa ja mitään tähän liittyvää vikaa ei löytynyt (oikea etujousi oli poikki, mutta se on nyt korjattu.)

                                          Ajoin sillä melkein ton kaksi viikkoa ilman minkäännäköistä ongelmaa, ei merkkivaloja, ei mitään. Tällä ei välttämättä ole asian kanssa mitää tekemistä, mutta näin tehtyäni vikavalo syttyi ensimmäisen kerran: Pysäytin auton tien reunaan oikealle puolelle niin että auto oli oikealle kallellaan, jätin vilkun oikealle ja sammutin auton ja virrat. Kuului kaksi piippausta. (oikeanpuolen parkit jäi päälle, mikä kait on ihan tarkoitus, saksalainen vehje kun on.)

                                          Siitä lähdettyäni, moottorin vikavalo syttyi. Mitään vikaa ei kuitenkaan tuntunut olevan, auto toimi kuten pitää ja kulkee hyvin. Päästyäni kotiin, luin vika koodit ja tuloksena oli:

                                          Koodi:
                                          001139 (-096 CAN BUS): Central Locking Switch: Front Passenger Door Unlocking
                                          kohotin olkapäitä, nollasin vikakoodit ja sammutin auton. Lähdin muutaman tunnin päästä uudelleen ajamaan ja valo ei enää syttynyt. Ajattelin, että se oli joku satunnainen ongelma joka poistui. Kuitenkin kotiinpäin ajaessani kesken matkan kuului piippaus ja moottorin vikavalo syttyi taas. Pysähdyin matkalle, tarkistin koodit ja tuloksena oli sama 01139. Nollasin taas ja ajoin kotiin ilman sen enempiä valoja. Seuraavana päivänä lähdin liikkeelle, ei mitään valoa. Pääsin takaisin kotiin, ei ongelmaa. Ajattelin, että se oli siinä. Parin tunnin päästä lähdin uudelleen ja tällä kertaa sama juttu: kesken matkan piippaus ja vikavalo palamaan. Eikun pysäyksiin ja koodit lukuun. Sama 01139. En nollannut, heitin vain lukijan taakse ja jatkoin matkaa.

                                          Mikäs tässä voisi olla vikana? Nyt siis toi valo syttyy seuraavalla matkalla jos sen nollaa, mutta ekaan puoleentoista viikkoon ei mitään missään. En nyt millään usko, että toi pysähtyminen olisi tuon vian saanut aikaiseksi, mutta jos sai, niin miten se korjataa? Ajetaan auto toiselle puolelle tietä vinoon ja jätetään vilkku päälle? :D

                                          Comment


                                            Mitä netistä katselee tuolla 001139 koodilla niin löytyy seuraavaa:

                                            001139 - Exhaust Pressure Sensor 1 (G450) P0473 - 000 - Signal too High

                                            Tuo koodi sytyttää moottorin vikavalon mutta sinun laittamasi keskuslukitukseen liittyvä ei sitä tee. Kannattaa lukea koodit VCDS:llä niin näet oikeasti mikä autossa vikana.

                                            Comment


                                            • Kiitos! Ei oo nyt vielä mahdollisuutta VCDS:ään, mutta ei pitäs olla pitkäaikainen puute.
                                              Jos se nyt sattuu tuo vika olemaan, niin onko vihjeitä mitä sille pitää tehdä? Vaihtaa sensori, taikka jos sensori on ok, niin mistä vika johtuu? Onko tolle jotain helppoa "tee näin niin vika menee pois" kikkaa :D

                                              Comment


                                                Kyllä tuo kannattaa vaan VCDS:n kanssa lukea, ennemmin kuin arpoa ja ampua rahapyssyllä uusia osia kiinni. Helpoimmillaan voi olla vain DPF:n paine-eroanturi rikki, maksaa ehkä 30€ ja on minuutin homma vaihtaa, pahimmillaan koko hiukkassuodatin. VCDS:llä näkee välittömästi mitta-arvoista mistä on kyse.

                                                Voihan sen anturin vaihtaa joka tapauksessa jos haluaa helpointa vaihtoehtoa sokkona kokeilla, se on 2009 vuotisessa vielä todnäk alkuperäinen eikä nekään ikuisia ole. Se ei ole kallis kikkare eikä vaihtoon tarvita mitään erikoisempia työkaluja.

                                                Comment


                                                • Kannattaa toki ottaa yhteyttä myyjäliikkeeseen kun on noinkin tuore tapaus. Josko he hoitaisivat kuntoon. Sikäli mikäli auto on ostettu liikkeestä eikä yksityiseltä.

                                                  Comment


                                                    Nyt kaipais vähän apua, kun ei oikein valkene mistä on kysymys. Aamulla noin puolen kilometrin ajon jälkeen syttyi mittaristoon merkkivalo, joka ohjekirjan mukaan on "Pakokaasujen valvontajärjestelmä". No takaisin kotio ja lukemaan vikakoodit. Niitä löytyi kaksi:

                                                    Mileage: 67800km-42128miles

                                                    01-Engine -- Status: Malfunction 0010
                                                    5F-Information Electr. -- Status: Malfunction 0010



                                                    1 Fault Found:
                                                    5551 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62)
                                                    P0116 00 [237] - Implausible Signal
                                                    MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
                                                    Freeze Frame:
                                                    Fault Status: 00000001
                                                    Fault Priority: 2
                                                    Fault Frequency: 1
                                                    Mileage: 67034 km
                                                    Date: 2022.02.16
                                                    Time: 08:16:53

                                                    Engine RPM: 240.00 /min
                                                    Normed load value: 100.0 %
                                                    Vehicle speed: 0 km/h
                                                    Coolant temperature: 71 °C
                                                    Intake air temperature: 2 °C
                                                    Ambient air pressure: 980 mbar
                                                    Voltage terminal 30: 9.880 V
                                                    Unlearning counter according OBD: 40
                                                    Exhaust gas temperature sensor 1: 15.0 °C
                                                    Exhaust gas temperature sensor 2: -0.0 °C
                                                    Exhaust gas temperature sensor 3: 4.6 °C
                                                    Exhaust gas temperature sensor 4: -0.6 °C
                                                    Shut-off timer: last engine shut-off time: 32829 s

                                                    Readiness: 1 1 0 0 0





                                                    Address 5F: Information Electr. (J794) Labels:| 3V0-035-MIB-STD2.clb
                                                    Part No SW: 5L0 035 200 HW: 5L0 035 200
                                                    Component: MU-S--ER H05 0135
                                                    Serial number: SKZAZ2P4636811
                                                    Coding: 03130600FF00000011110001000800002F0000C40120810000
                                                    Shop #: WSC 33361 790 00999
                                                    ASAM Dataset: EV_MUStd4CTSAT 001018
                                                    ROD: EV_MUStd4CTSAT_SK35.rod
                                                    VCID: 5BE3980873A80F63923-800E

                                                    No fault code found.


                                                    Enempää tutkimatta kuittasin moottorin koodin ja merkkivalo poistui.

                                                    Kun ripesin tutkailemaan tarkemmin mistä oikein oli kysymys, niin moottorin vikakoodi on vanha ja näyttäisi tullen startissa. Oiskohan vaan haamuilmoitus, liittyen webaston käyttöön.

                                                    Tänään ei siis ole jäänyt mitää vikakoodia.

                                                    Olisko näkemystä mistä oikein on kysymys? Entä vinkkejä mitä kannattaisi logittaa tai muuten tutkailla tuoreeltaan, jos tilanne toistuu?

                                                    Comment


                                                      Ainakin voltage 9.8V on aika alhainen, varmasti webaston käytön takia. Jos ecu ei saa kunnon tietoa moottorin lämpötilasta (G62/ implausible signal) varmasti rikastaa liikaa vaikka moottori on jo lämmin joten päästöt korkealla ja sen takia vikavalo päälle.

                                                      Näin itsekin ymmärrän asian. Jos G62 sökö, kyllä VAG-valo tulee takaisin ja joudut vaihtamaan anturin.

                                                      Comment


                                                        Itse epäilen, että tuo moottorin vikakoodi voisi liittyä jälkiasennus Webastoon, jonka olemassaolosta auto ei tiedä. Silloin moottorin lämpötila 71°C erottuu muista mitatuista lämpötiloista ja siitä epäuskottava signaali vikakoodi. Tämä tosin on ihan omaa spekulointia.

                                                        Joka tapauksessa tuo on jo vanha vikakoodi, enkä usko sen liittyvän tämän aamuiseen merkkivalon syttymiseen. Pidän epätodennäköisenä, että mittaristossa olisi palanut viikon merkkivalo ilman, että sitä olisin huomannut.

                                                        Ihmetystä aiheuttaa erityisesti kaksi asiaa. Miksi merkkivalon syttymisestä tänä aamuna ei ole jäänyt vikakoodia? Miksi Information Electr. näyttää alun listauksessa "Malfunction 0010" mutta moduli näyttää kuitenkin "No fault code found"?

                                                        Comment


                                                          Ja engine RPM 240, vs. alle 10V.
                                                          Starttasitko autoa 16.2. klo 8.16?

                                                          Comment


                                                            Todennäköisesti, tuohon pyörimisnopeuteen ja kellonaikaan perustuen arvelin että vikakoodi on tullut startissa.

                                                            Comment


                                                              Mysteeri jatkuu. Tänä aamuna taas ilmesyi merkkivalo mittaristoon. Luin töissä vikakoodit ja ihan sama juttu.Sama koodi, mutta vanha ilmoitus. Tällä kertaa katsoin vain moottorin koodin. Huomio kiinnittyy päivämäärään. Kilometrien perusteella koodi on on tullut maanatai aamuna startatessa. Keksiikö kukaan mitään aiheesta?


                                                              Address 01: Engine Labels: 03L-906-018-CFF.clb
                                                              Control Module Part Number: 03L 906 018 SE HW: 03L 907 309 AG
                                                              Component and/or Version: R4 2.0l TDI X25 9979
                                                              Software Coding: 001D0012042600080000
                                                              Work Shop Code: WSC 92521 052 00000
                                                              ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018SE 003007 (SK35)
                                                              ROD: EV_ECM20TDI01103L906018SE.rod
                                                              VCID: 7F5B0C98C770F343DEB-802A
                                                              1 Fault Found:

                                                              5551 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62)
                                                              P0116 00 [237] - Implausible Signal
                                                              MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
                                                              Freeze Frame:
                                                              Fault Status: 00000001
                                                              Fault Priority: 2
                                                              Fault Frequency: 1
                                                              Mileage: 68360 km
                                                              Date: 2082.14.20
                                                              Time: 08:01:18

                                                              Engine RPM: 299.50 /min
                                                              Normed load value: 100.0 %
                                                              Vehicle speed: 0 km/h
                                                              Coolant temperature: 65 °C
                                                              Intake air temperature: -2 °C
                                                              Ambient air pressure: 1010 mbar
                                                              Voltage terminal 30: 10.000 V
                                                              Unlearning counter according OBD: 40
                                                              Exhaust gas temperature sensor 1: 15.0 °C
                                                              Exhaust gas temperature sensor 2: -0.0 °C
                                                              Exhaust gas temperature sensor 3: -0.6 °C
                                                              Exhaust gas temperature sensor 4: -4.5 °C
                                                              Shut-off timer: last engine shut-off time: 34742 s


                                                              Readiness: 1 1 0 0 0

                                                              e: Kun hoksasin hakea tietoa atk:lta vikakoodilla, niin selvisi, etten ole tämän ongelman kanssa yksin. Kyse on mitä ilmeisimmin siis jälkiasennuslämmittimen aiheuttamasta sotkusta. Kun auto on ollut käynnistämättä x tuntia, niin tehdään anturi tsekkaus käynnistyksessä. Kun ohjain ei tiedä lämmittimen olemassa olosta, niin se tulkitsee anturin vialliseksi, kun se näyttää aivan eri lukemaa kuin muut. Se miksi (ainakin mulla) vikavalo syttyy vasta muutama päivä koodin ilmestymisen jälkeen on yhä arvoitus. Samoin kuin tuo päivämäärä.

                                                              Viimeksi muokannut nomoreford; 2.3.2022, 11:33.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X