Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vikakooditukiryhmä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mitähän tuo vuotopaikkaan suihkittava voisi olla?
    Tuo lambdan group 33 oli kuitenkin tyhjäkäynnillä reilusti miinuksella mutta heti kaasua painaessa meni vähän plussalle.

    Onko tätä settiä kukaan vaihtanut?
    https://spareto.fi/tuotteet/v10-3672...lleenkierratys

    Vai olisko tässä nyt vaan sitä legendaarista karstaa venttiilit täynnä? Puhdistuksen hinta teetettynä?

    edit: Aamulla työmatkalla ekan 1km aikana (koodien nollauksen jälkeen auto oli ainoastaan tyhjäkäynnillä 1min ennen tätä aamua) auto nykäisi pari kertaa kevyessä kiihdytyksessä jonka jälkeen toimi taas kuin unelma seuraavat 15km kunnes olinkin jo töissä :D
    Viimeksi muokannut miccomus; 24.1.2019, 07:38. Perustelu: Aamu valkeni

    Comment


    • Joku outo ristiriita tuossa kyllä on. Vikakoodi on laihasta seoksesta, mutta jos 33 on reilusti miinuksella tyhjäkäynnillä niin se kertoo rikkaasta seoksesta.

      Lambdan osuus on tietysti helppoa sulkea pois. Nollaa vikakoodit (samalla nollautuu seossäädöt) ja sitten group 99 kautta lambdasäätö pois päältä kokonaan ja ajamaan. Silloin lambda ei säädä seosta ollenkaan ja jos auto toimii paremmin, niin voidaan alkaa epäillä lambdan viallisuuttakin. VCDS pitää käsittääkseni jättää päälle ja siihen group 99 näkymään jotta säätö pysyy pois päältä. Viimeistään kun auton sammuttaa ja käynnistää uudestaan niin kaikki palaa taas ennalleen, joten pysyvästi sitä ei vahingossa voi ohittaa.

      Comment


      • No mutta voisko tuo rikas seos tyhjäkäynnillä johtua siitä että ilmat on reilusti pakkasella ja auto haluaa lämmittää paremmin vettä sisätilan lämmittämiseksi? Heti se 33 meni nollan tuntumaan kun painoi vähäsen kaasua.
        Tuo ensimmäinen vikakoodi P0420 on tullut jo paljon ennen lambdojen vaihtoa. Lambdat on Boschit jotka meni suoraan alkuperäisiin liittimiin jne.
        MAF:n vaihdon jälkeen auto piristyi kyllä selkeästi ja lukemat g/s oikeilla jäljillä.

        Tässä sisällä lämpimässä aloin järkeillä viimeisen 140tkm tapahtumia ja tuossa pari talvea sitten öljytikusta katkesi toinen kynsi ja jotenkin muistelen o-renkaan olemassaolon..? Nythän tikku ei istu kunnolla paikalleen ja sehän voi taas aiheuttaa vaikka ja mitä pientä moottorin toimintaan. Eikös vaan?

        Edit: Kaikissa varaosanumeron perusteella olevissa tikuissa oli tiiviste mutta kappas vaan minullahan ei ollut oikeastaan sopivaa paikkaa sille edes. Laitoin kuitenkin tiivisteen ja aamulla työmatkalla kulutus kyllä nousi ylemmäksi noin litralla. Vikakoodia en lukenut enkä myöskään resetoinut fueltrimmien arvoja. Voidaankos tästä päätellä jotain?
        Viimeksi muokannut miccomus; 25.1.2019, 10:55. Perustelu: Öljytikun puuttuva o-rengas

        Comment




        • Vikakoodien nollauksen jälkeen noin 350km ajon jälkeen sieltähän se taas ilmestyi... Nuo kuvan arvot ovat noin 400km vikakoodin nollaamisen jälkeen.
          Vikavalo tuntuis syttyvän useinmiten joko kun päästää kaasulta tai sitten kevyesti kiihdyttää.
          Polttoaineen keskikulutus on kyllä selkeästi kasvanut 1-2l riippuen ajosta.

          Nyt olisi todellakin hyvät neuvot tarpeen!!

          Comment


          • Tyhjäkäynnillä seokset ilmeisesti on nyt ok, tuo -0,3% on niin vähän ettei siellä ainakaan imuvuotoja (enää) ole.

            Kierroksilla näyttää sitten menevän todella laihalle, koska säätö on jo tapissa rikastuksen puolella (25%).

            Ei mulla kyllä hyviä ehdotuksia ole ilmeiseksi syylliseksi, toivottavasti viisaammat kommentoi jotain. Jos olisi minun autoni, niin kokeilisin kyllä ajaa koneen lämpöiseksi, nollata fuel trimmin, ohittaa lambdasäädön ja lähteä ajamaan. Jos auto toimii paremmin, niin lambdaa epäilisin. Jos taas jopa huonommin (kun lambdan tekemä rikastus jää pois) niin sitten se vika tuskin ainakaan siinä on.

            Hakuammuntaa, mutta ilmaista sellaista, verrattuna osien vaihteluun.

            Comment


            • Kiitos! Tässä kohtaa tosiaan ainut muutos oli tuo öljytikun o-rengas.
              Turbon bypass voi olla vaikka ja mitä, mutta vaikka se ei koodia annakkaan niin voisko sieltä tulla liika ilmaa joka sitten taas...?

              Ross-Tech Wiki viittaisi myös tuohon polttoainepuoleen ja etenkin pumppuun. Oliskos heittää mitkä groupit pitäisi logittaa ja mitä arvoja sieltä löytyä? Löysin vanhan ketjun jossa oli ollut myös korkea kulutus ja tehoja hukassa. Omat ajot ovat pitkälti niin rauhallisia etten välttämättä tehopuutetta normi työmatkalla ehdi kaipailla...

              Edit2: Tai sitten jos aloittaisi helpommasta niin pa-suodatin? Se on kyllä kertaalleen vaihdettu 200tkm kohdalla. Tai sitten tukin korkeapainepuolen anturi? Tämä sopiva? https://spareto.fi/tuotteet/0-261-54...lttoaine-paine
              Viimeksi muokannut miccomus; 27.1.2019, 09:14. Perustelu: Polttoainepumppu..? Korkeapainepuolen anturi?

              Comment


              • Tilanne jatkuu...

                Ja kun arvoja vertaa tänne
                http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...B/BPJ/BPY/BWA)
                Etenkin Group 106 jossa on polttoainepumpun arvot prosentteina niin eikös tästä voida päätellä kaksi vaihtoehtoa:
                a)polttoainesuodatin on tukossa?
                b)nimenomaan tankissa oleva polttoainepumppu on tulossa tiensä päähän?

                Comment


                • Ehtiskö joku ottamaan toimivasta 2.0 TFSI koneesta arvot vertailtavaksi?

                  Comment


                  • 3,0 TDI:n 176 kW vikakoodi P2016

                    Viitsisikö joku kertoa, mikä mahtaisi olla vikana, kun koodi on P2016 ja mitä luokkaa korjauskustannukset tulevat olemaan.

                    Comment


                      Tuossapa linkkia 21 euroa nakyy maksavan ebayssa nuo liikerajoittimet.

                      Comment


                        Alkuperäinen kirjoittaja miccomus
                        Tilanne jatkuu...

                        Ja kun arvoja vertaa tänne
                        http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...B/BPJ/BPY/BWA)
                        Etenkin Group 106 jossa on polttoainepumpun arvot prosentteina niin eikös tästä voida päätellä kaksi vaihtoehtoa:
                        a)polttoainesuodatin on tukossa?
                        b)nimenomaan tankissa oleva polttoainepumppu on tulossa tiensä päähän?
                        Jos tuosta polttoainesuodattimen vaihdosta on 100tkm, niin vaihda se nyt ihan ensin.

                        Comment


                        • Vähän monologina menee mutta selvittely jatkuu edelleen. Vaihdoin kokonaan uuden öljytikun jossa on o-rengas vakiona ja istuu paikalleen hienosti. P0420 koodia ei ole sen jälkeen näkynyt kun vaihdoin öljytikun ja alipainejärjestelmä on nyt tiivis :)
                          Autossa ei tällä hetkellä ilmene mitään vikaa ja esim. öljytikun nostaa pois niin tyhjäkäynti menee heti huonoksi niin eikös tästä voisi olettaa alipainejärjestelmän toimivan eikös?
                          Edelleen tuo P2177 ja aina joskus sytyttää vikavalon.
                          Ainoat syylliset mitä minä keksin on juurikin tuo polttoainepumpun %-arvo joka heiluu 55-59% välimaastossa. Sekä tuo Lambda (partial) %-arvo joka hiipii koodin nollaamisen jälkeen nopeasti tuonne 10-15% lukemaan.
                          Se mitä seuraavaksi... polttoainesuodatin vaihdettu = ei vaikutusta. Seuraavaksi vaihtoon menee polttoainepumppu tankissa. Vai onko parempia ehdotuksia? Imuvuoto mutta miksi vaan tyhjäkäynnillä? Kaasuläpässä karstaa?

                          Comment


                            Tuskin menee hukkaan tankkipumpun vaihto noilla metreillä.

                            Comment


                            • Totta ja alkaa tuntumaan siltä vähän jokaisen osan kohdalla :D ei vais tuossa autossa on paljon asioita kohdallaan ja pieni palava mielenkiinto korjailla sitä kuntoon. Hyvä käyttäauto kun on :)

                              Comment


                              • Tankin pumppu on vielä postissa ja tässä ajellessa olen vähäsen logitellut menoa. Nyt tuo öljytikkupäivityksen ja kelien hienoisen lämpenemisen jälkeen Lambda (partial) lukema jämähti 24,3% lukemaan että nyt sentään ollaan jo säätöalueella :D Polttoainepumpun paine vähäsen kyykähti kovemmassa kiihdytyksessä rajoissa 4,5-5,2bar ja jos tästä vielä imuvuotoja etsisin niin oliskos se starttiapu spray parasta mitä suihkia?

                                Comment


                                • Kuitenkin jotain vielä joskus kiinnostaa P2177 vikakoodin mysteerit niin jatketaan taas. Tosiaan tuolla öljytikkupäivityksellä oli muutoksia autoon ja nyt moottorin vikavalon jälleen sytyttyä fueltrimmien Lambda (partial) lukema ehti vähän jo tippuakkin ja oli nyt 23%.
                                  Tuon koodin tultua muutamaan kertaan vikavalo syttyy -> auton moottorin toiminta tuntuu menevän sekaisin ja paras puhti katoaa. Sekä kiihdytyksessä matalilla kierroksilla tulee käyntiin epätasaisuutta.
                                  Heti kun vikakoodit nollaa niin auto toimii kuin unelma :) Tosiaankin se polttoainepumppu menee vaihtoon vielä kun vihdoin saapui, mutta voidaanko tuosta em. käytöksestä päätellä jotain? Tuntuu niin ihmeelliseltä että koodien nollauksen jälkeen auto toimii kuten kuuluukin mutta jokin pilaa seokset muutaman kymmenen kilometrin ajon jälkeen.

                                  Comment


                                  • Vikakoodien nollaus nollaa seoksen korjauskertoimet. Lambda alkaa taas säätää niitä ja jos meno muuttuu kurjemmaksi lambdan säätäessä, niin eikö se lambdan viallisuus sitten olisi johtopäätös...?

                                    Ehdotan vielä (viimeisen) kerran sitä mitä aiemminkin, koodien (eli seossäätöjen) nollaus, lambdasäädön ohitus ja ajelemaan vaikka pidempikin lenkki. Jos auto koko lenkin toimii hienosti ilman lambdasäätöä, niin eikö syyttävä sormi jo aika vahvasti osoita sitä lambdaa kohti?

                                    Lupaan, etten tämän jälkeen enää tästä jankuta koska on jo aika mones kerta kun tätä lambdaa noilla oireilla ehdotan syyksi... En vaan ole bongannut, että sitä olisi vieläkään poissuljettu.

                                    Comment


                                    • http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/099-100.html

                                      Eli tuon perusteella 99 auki ja menoksi kunnes tulee lambda regulation OFF ?

                                      Comment


                                      • Group 99 auki ja joko se OFF tulee jo sillä, tai jos ei tule niin sitten alakulmasta Switch to basic settings ja sitten viimeistään pitäisi tulla OFF. En muista varmaksi.

                                        Sitäkään en tiedä varmaksi, pitääkö VCDS jättää siihen tilaan niin pitkäksi aikaa kuin haluaa sen olevan OFF, varmuudeksi kannattaa jättää.

                                        Comment


                                        • Kiitos! Testaan tuon nyt heti tänään kun taas olen paremmin maisemissa. Eli tuo poistaa käytöstä nyt molemmat lambdat vai miten? Olettaen että auto toimisi niin vaihtoo menisi lambdat vai vaan toinen?

                                          Comment


                                          • Käsitykseni mukaan vain toinen lambda (etummainen) säätää seosta. Toinen on katin jälkeen eikä tee muuta kuin valvoo katalysaattorin toimintaa. Jos siis lambda säätää seokset aivan pieleen, niin se etummainen on syypää.

                                            Korjatkaa fiksummat jos lipsahti väärää tietoa, en satavarmaksi faktaksi julista.

                                            Niin ja muista tosiaan nollata ne vikakoodit ennen säädön ohitusta, jotta seokset on taas perustilassaan ennen testin tekoa.

                                            Comment


                                            • Tässä rapotti tilanteesta. Nollasin koodit ja ajoin 3km. Tuota säätöä en saanut ohitettua vaan se olisi nyt vaatinut jonkun kikkavitosen? Kuva kertokoot loput.


                                              Tuli vielä mieleen että olisko pitänyt olla pelkästään tuo 99 Grouppi valittuna..???

                                              Comment


                                              • Jaa, olikohan se sittenkin basic settingsien puolelta valittava se group 99... Eihän tuo näytä ollenkaan oikealta. Pitäisi kai käydä kokeilemassa itse autoon, ennenkuin antaa ohjeita jotka on ihan puutaheinää.

                                                Basic settings ja sieltä group 99, jos ei suoraan lue että OFF niin sitten painetaan siitä ON/OFF/Next napista.

                                                Comment


                                                • No siellähän se Basic settingeissä kuten nimikin kertoo. En vain tajunnut heti...
                                                  Mutta kun laitoin tuon Group99 OFF asentoon niin auton tyhjäkäynti alkoi heitellä ja kulkupuoli oli sitä kuuluisaa kengurubensaa :D Ajelin muutaman km lenkin ja pihaan tultua suljin tuon Basic settings ruudun ja avasin heti perään Measuring blocksit jossa näytti tältä:

                                                  22:18:56 Group 032: Lambda Regulation
                                                  2.6 % Lambda (Idle) Self-Adaptation
                                                  0.0 % Lambda (Partial) Self-Adaptation

                                                  22:18:56 Group 033: Lambda Regulation
                                                  6.3 % Bank 1 Lambda Control
                                                  1.48 V Bank 1 Voltage of Oxygen Sensors

                                                  Ja auto kun ei toiminut hienosti niin eikös vikalistalta tuo lambdavika ole nyt pois suljettu ja palataan takaisin polttoainepumpun vaihtoon?

                                                  Comment


                                                  • Kai tuosta niin voisi päätellä, ettei lambda ole se syyllinen. En kyllä ymmärrä huonostikaan, miksi bensapumpun aiheuttamat ongelmat korjaantuisivat vikakoodien nollauksella aina hetkeksi, mutta eipä se ainoa asia ole jota en ymmärrä.

                                                    Loppuu oma vähäinen osaaminen kesken tämän kanssa.

                                                    Comment


                                                    • No en meinaa minäkään uskoa polttoainepumppua tähän syylliseksi. Korkeapainepumppukaan tuskin tässä tapauksessa on viallinen kun paineet nousee eikä öljykään bensalle haise. Lisäksi kuppi on vaihdettu n.30tkm sitten.
                                                      Taidan palata ympyrässä takaisinpäin ja tilata uuden MAF-anturin. Se on mielestäni nyt ainut joka tässä vaeltaa ja hermoja kiristää :D Juuri toisessa ketjussa sitä kyselinkin http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...postcount=1267 Lisäksi sain yhdeltä kohtalotoverilta vinkin että hänen 95% vastaavat ongelmat olivat korjaantuneet MAF:n vaihdolla. Hänellä ja niin myös minulla MAF näyttää ihan järkeviä arvoja kun painaa kaasun pohjaan mutta sitähän minä en tiedä mitä seilailee kun ajelee ruuhkassa... Eli kannattaisko kokeilla ajaa MAF:n piuha irti ja kattoa mihin fueltrimmit menee?

                                                      Comment


                                                        Volkkari golf 2013 ei sammu avainta kääntämällä

                                                        Eli vikakoodit kuvassa.
                                                        Saka osas kertoo vaihda akku ja jos ei sillä korjaannu niin ne maksaa vianselvityksen.
                                                        Attached Files
                                                        Viimeksi muokannut Greenboy-; 8.2.2019, 22:47.

                                                        Comment


                                                        • Polttoaine pumppua en vaihtanut mutta muistin että hyllyssä oli vielä vanha MAF jossa ei silloin mitään vikaa ollut vaan sitä epäilin aikaisempaan vikaan syylliseksi. Eli vaihdoin tuon vanhan MAFin ja lisäksi venttiilikopan kannesta huomasin yhden pienen alipaineputken(oikealla puolella imusarjan yläpuolelta) jonka tiiviste oli aivan harmaa pölystä=eipä ole ollut tiivis liitos -> vaihdoin uuden o-renkaan.
                                                          Tilanne kääntyikin näyttämään nyt tältä:
                                                          1 Fault Found:
                                                          001056 - Catalyst System; Bank 1
                                                          P0420 - 002 - Efficiency Below Threshold - MIL ON
                                                          Freeze Frame:
                                                          Fault Status: 11100010
                                                          Fault Priority: 2
                                                          Fault Frequency: 2
                                                          Mileage: 313750 km
                                                          Time Indication: 0
                                                          Date: 2019.02.08
                                                          Time: 18:23:48

                                                          Freeze Frame:
                                                          RPM: 1346 /min
                                                          Load: 29.0 %
                                                          Speed: 51.0 km/h
                                                          Temperature: 90.0°C
                                                          Temperature: 15.0°C
                                                          Absolute Pres.: 990.0 mbar
                                                          Voltage: 13.589 V
                                                          Readiness: 0000 0000
                                                          ja
                                                          19:29:39 Group 032: Lambda Regulation
                                                          -0.6 % Lambda (Idle) Self-Adaptation
                                                          19.9 % Lambda (Partial) Self-Adaptation

                                                          Tuo vikakoodi on siis ilmestynyt autoon varmaan viimeisen 2v aina satunnaisesti ja kerran aikaisemmin joskus noin 30tkm sytytti kerran vikavalon ja sitten olikin taas hiljaista...

                                                          Ehdotuksia? Eikös tämä vähän MAFiin viittaisi jos en vieläkään sitä imuvuotopaikkaa onnistu löytämään?
                                                          Viimeksi muokannut miccomus; 9.2.2019, 20:14.

                                                          Comment


                                                            1.4 Tsi G28

                                                            Golf 1.4 Tsi automaatti vm 2007 sytytti vikavalon ja vikakoodina G28 no signal. Eikös kuitenkin kierroslukumittarin tieto tule tuosta anturista, joten sen pitäisi lakata toimimasta? Myös VCDS:llä katsottuna G28 kierroslukutieto näyttää tulevan oikein. Voisiko koodi kuitenkin tulla nokka-akselin asentotunnistimesta, vian päällä ollessa joutuu starttaamaan pitkään ennen kuin käynnistyy? Ja missähän tuo G28 edes tuossa koneessa sijaitsee?



                                                            [SIZE=2]1 Fault Found:
                                                            000802 - Engine Speed Sensor (G28)
                                                            P0322 - 000 - No Signal
                                                            Freeze Frame:
                                                            Fault Status: 01110000
                                                            Fault Priority: 0
                                                            Fault Frequency: 1
                                                            Reset counter: 255
                                                            Mileage: 123948 km
                                                            Time Indication: 0
                                                            Date: 2000.00.00
                                                            Time: 16:30:03

                                                            Freeze Frame:
                                                            RPM: 2014 /min
                                                            Load: 63.1 %
                                                            Speed: 80.0 km/h
                                                            Temperature: 86.0°C
                                                            Temperature: 6.0°C
                                                            Absolute Pres.: 970.0 mbar
                                                            Voltage: 14.478 V[/SIZE]

                                                            Comment


                                                              Volkkari ei sammu avaimesta.

                                                              Yritin jo vikakoodi tukiryhmän kautta mutta en saanu vastausta.

                                                              Eli vikakoodit kuvassa.
                                                              Saka osas kertoo vaihda akku ja jos ei sillä korjaannu niin ne maksaa vianselvityksen.
                                                              Attached Files

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X