Aina kun tuo power supply too low tulee niin tarkistaisin akun ja latauksen kunnon.Voi tulla herkästi jos esim. auto on seissyt useita päiviä.Jos se tulee niin sen mukana tulee aina jotain muutakin koodia. Jos sulla vcds on käytössä niin sieltä näet akun ja latauksen jännitteen. Eli tarkistus noista, koodien nollaus ja katsoo tuleeko ne uudelleen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vikakooditukiryhmä
Collapse
X
-
-
Hämeenlinnaan kellään lainata VCDS? Imusarjan läppämoottorin vaihdon jälkeen auto ei starttaa. Tosin hyytyi jo aiemmin.
Tarvittisi oikeastaan 48h-72h ajaksi, 12 lonkeroa palkkaa, Hartwall 5.5%. :D Kelpaako?
Ilmeisesti koodausta tarvii jotta autolla olisi mahikset käynnistyä, osanumero kun vaihtui D-päätteisestä M-päätteiseksi?
Tai jos joku läpikulkumatkalla, niin Tiiriössä olisi potilas josta tarvisi lukasta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja mäggäri Näytä viestiHämeenlinnaan kellään lainata VCDS?
Kannattaa katsoa nuo muutkin konsernifoorumit lävitse, kyllä siellä piuhan omistajia löytyy.
Comment
-
On käytössä TDIq:lta, sori crosspostaamisesta pariin eri ketjuun saman aiheen tiimoilta, mutta A4 B7 3.0tdi ja kanavat 013 sekä 014, eikös suuttimien mg-arvojen pitäisi elää startissa? Mulla näyttää 0.00 jokainen, eli jotain sähkövikaa ettei suuttimet aukea, ni ihmekös tuo kun ei käynnisty. :D
Comment
-
Tuli 08 a5 3.0tdi quattrossa aluksi DPF-merkkivalo ja hetken päästä moottorin vikavalo tauluun. Myös hehkunvalo vilkkuu. DPF-merkkivalo sammui mutta muut valot jäi. Auto myös jossain vikatilassa kun tehot katosi.
Vikakoodit luettu ja yritetty nollata, koodit tulevat kuitenki heti takaisin joten ei voi pakkopolttoakaan käynnistää.
Mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään?
4 Faults Found:
5188 - Diesel Particulate Filter (Bank 1)
P242F 00 [167] - Restricted/Clogged
MIL ON - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 208874 km
Date: 2017.12.25
Time: 20:30:44
Engine speed: 683.00 /min
Normed load value: 26.7 %
Vehicle speed: 0 km/h
Coolant temperature: 74 °C
Intake air temperature: 23 °C
Ambient air pressure: 990 mbar
Voltage terminal 30: 14.320 V
Unlearning counter according OBD: 40
Engine speed: 683.0 /min
Vehicle speed: 0.00 km/h
Field regeneration status-Bit 0: 00000000
Field regeneration status-Bit 16: 00010000
Field regeneration status-Bit 24: 00000000
Field regeneration status-Bit 8: 00000000
Particul.filter diff.pressure: 8 hPa
Exh t Adap TP Flt Us: -270.0 °C
Exhaust gas vol.flow particulate filter: 63.6 m³/h
Distance since last regeneration: 0 m
5380 - Valve for Air Filter Bypass Flap (N275)
P1016 00 [039] - Open Circuit
Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 208874 km
Date: 2017.12.25
Time: 20:30:42
Engine speed: 680.50 /min
Normed load value: 27.5 %
Vehicle speed: 0 km/h
Coolant temperature: 74 °C
Intake air temperature: 23 °C
Ambient air pressure: 990 mbar
Voltage terminal 30: 14.400 V
Unlearning counter according OBD: 40
Engine speed: 680.5 /min
Vehicle speed: 0.00 km/h
Coolant temperature: 74.3 °C
Ambient temperature: 7.5 °C
Ambient air pressure: 980 hPa
AFS dm: 54.2 kg/h
Intake air temperature: 23.8 °C
7901 - Right Engine Mount Solenoid Valve (N145)
P1575 00 [039] - Short to Plus
Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 208874 km
Date: 2017.12.25
Time: 20:30:42
Engine speed: 680.50 /min
Normed load value: 27.5 %
Vehicle speed: 0 km/h
Coolant temperature: 74 °C
Intake air temperature: 23 °C
Ambient air pressure: 990 mbar
Voltage terminal 30: 14.400 V
Unlearning counter according OBD: 40
Engine speed: 680.5 /min
Vehicle speed: 0.00 km/h
Engine mounting valve: right: activation: 0.00 %
Engine mounting valve: left: activation: 0.00 %
Gearbox mounting valve 1: activation: 0.00 %
Gearbox mounting valve 2: activation: 0.00 %
Vehicle voltage terminal 30: 14400 mV
5189 - Particulate Trap Bank 1
P2002 00 [039] - Efficiency Below Threshold
Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 208874 km
Date: 2017.12.25
Time: 20:30:44
Engine speed: 683.00 /min
Normed load value: 26.7 %
Vehicle speed: 0 km/h
Coolant temperature: 74 °C
Intake air temperature: 23 °C
Ambient air pressure: 990 mbar
Voltage terminal 30: 14.320 V
Unlearning counter according OBD: 40
Engine speed: 683.0 /min
Vehicle speed: 0.00 km/h
Field regeneration status-Bit 0: 00000000
Field regeneration status-Bit 16: 00010000
Field regeneration status-Bit 24: 00000000
Field regeneration status-Bit 8: 00000000
Particul.filter diff.pressure: 8 hPa
Exh t Adap TP Flt Us: -270.0 °C
Exhaust gas vol.flow particulate filter: 63.6 m³/h
Distance since last regeneration: 0 m
Readiness: 0 0 0 0 0
Comment
-
Perheen Polosta halvaantui kuskinoven sisäpuolen ovenkahva. Ovipahvia käytin senverran irti, että näin vaijerin olevan kiinni molemmista päistä.
Vikakoodina oli tällainen, mutta onko tällä yhteyttä asiaan?
1 Fault Found:
03301 - Response Closing Status of Drivers Door
008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 12
Reset counter: 225
Mileage: 113421 km
Time Indication: 0
Date: 2012.05.21
Time: 15:31:35
Comment
-
Terve!
Itse olen vielä varsin tuore VCDS käyttäjä joten kysytäänpä täältä tähän apuja. Appiukon A4 B6 automaatti tekee seuraavaa, moottorin lämmetessä ei lähde käyntiin ennen kuin kone on viilentynyt. Ei sytytä mittaristoon mitään valoja. Starttaa konetta kyllä normaalisti mutta ei käynnisty. vikakoodit seuraavanlaiset:
Address 01: Engine Labels: 06B-907-557-ALT.lbl
Part No SW: 8E0 909 557 J HW: 8E0 909 057 A
Component: 2.0L R4/5VS G 0002
Coding: 0011581
Shop #: WSC 63351 000 00000
VCID: 3A2DCC3EE040DE57545-5160
1 Fault Found:
17887 - Brake Boost Vacuum System
P1479 - 008 - Mechanical Failure
Readiness: 0000 0000
-------------------------------------------------------------------------------
Address 02: Auto Trans Labels: 01J-927-156.lbl
Part No SW: 8E0 910 155 E HW: 01J 927 156 HH
Component: V30 01J 2.0l 5V RdW 3220
Revision: 00000004 Serial number: 00000000472236
Coding: 0000001
Shop #: WSC 11300 205 55264
VCID: 270B054A03F253BF3BB-5160
1 Fault Found:
18201 - Transmission Output Speed Sensor 2 (G196)
P1793 - 000 - No Signal
Freeze Frame:
RPM: 1184 /min
RPM: 1216 /min
RPM: 170 /min
(no units): 6.0
Torque: -10.0 Nm
Temperature: 38.0°C
T.B. Angle: 0.0°
Bin. Bits: 1010 0 0
Mahtaako näillä olla mitään yhteyttä asiaan?
Comment
-
Mistä lähtisitte vikaa ettimään audi a8 1995
Joo eli täristää välillä tyhjäkäynnillä antaa vikakoodit
-00543 suurin käyntinopeus saavutettu, ei oiretta,katkonainen
-00561 seoksen säätelyarvo lisäaineen sopeutuksen ylärajan yläpuolella katkonainen
-01088 seossäätö samatku ylemmässä
Sytkämoduulit vaihdoin seuraavaks aattelin imuvuodot katella ja lambdan vai onko suoria vinkkejä mistä vois johtua. Ja missäs lambda sijaitsee? Ilmeisesti alapuolelta putki irrotettava ja sieltä näkyy? Kiitos jo etukäteen :) auto siis 4.2l 1995 a8
Comment
-
Jees kiitos tuoltä näyttäs polttoainepaineesta jotain sanovan,ilmamassamittarista ja imuvuodoista sekä ohjauspiirin rele1 jtn luki(hyvä englanti :D). Tuo alin koodi ilmeisesti kierrokset käyny niin korkealla että sitä herjailee (ei kierrostenrajotinta?). Asiasta viidenteen tärinä hävis pakkasten tullessa ja ilmaantuki alunperin noilla nollakeleillä
Comment
-
Eilen töistä kotiin tullessa ja pihaan pysähtyessä kiinnitin huomion tosi raskaaseen tyhjäkäyntiin, kuin olisi käynyt vajaalla. Yhtäkkiä alkoi nostaa itsekseen kierroksia ~1500rpm ja tippui takaisin normaaliin mutta edelleen kävi tosi raskaasti ja tätä jatkui. Nyt aamulla auto käyntiin ja käy ainoastaan tosi raskaasti mutta ei enään osta kierroksia itsekseen.
Edittiä: tälle päivää kierrokset humpaa 1000rpm-1500rpm välillä.
Vikakoodit P1545 ja P0507, ei valoja mittaristossa.
Tämä selvisi uudella pannukakku venttiilillä ja koodien nollauksella.Viimeksi muokannut any1; 31.1.2018, 17:05.
Comment
-
Auto (A8 4.2TDI) oli maalaamolla etupuskurissa olleen jäljen takia, ja nyt ilmestyi sport differential malfunction näyttöön. Lukaisin vikakoodit, ja niitähän oli korjaamokäynnin aikana ilmestynyt noin 30 moduuliin. Osa johtunee puskurin irroituksessa irroitetuista liittimistä, osa akun tyhjenemisestä korjaamolla, mutta osa uusiutui nollaamisen jälkeen. Pitäisikö tässä esim 22-AWD edes olla tavoitettavissa? Lämpökameraankaan ei saa yhteyttä + CAN-väylällä ongelmia. Huonosti kiinnitetty liitin?
Edittiä: Vika löytyi. Yksi palanut 5A sulake onnistui generoimaan melko mukavan määrän koodeja. Olisiko lämpökameran liitin tms. osunut runkoon autoa maalaamolla ilman etupuskuria siirrettäessä...Attached Files
Comment
-
Moi! Löytyisikö Oulusta VCDS-apuja jonkinlaista korvausta vastaan? A4 B6 1.8t sytytti tänään abs- ja esp-merkkivalot ja vikakoodit voisi lukaista.
Edit. Apu löytyi, kiitos Tonille.Viimeksi muokannut Tigerstedt; 5.2.2018, 18:11.
Comment
-
B8 S4 -09 ja S-tronicin temppuilu. Pari kertaa keltanen varotus tullut tauluun ja lähtenyt heti poiskin. Vaihtaa ihan normaalisti ja tuntus toimivan hyvin.
Kuitenkin yhtenä työaamuna tuli varotustekstit ja pakki, että kakkosvaihde tippu pois käytöstä. Uudelleen käynnistämällä taas pelannut.
Sen jälkeen pahoilla lumikeleillä päivän kahen ajan nykäs aina oikein kunnolla, kun laittoi paikallaan d/r päälle.
Luettiin koodit, ja tällasta tarjoaa. Millaseen remonttiin täytyis alkaa varautumaan?
Myös kuskin ovi alkoi reistailla. Jos ovet laittaa lukkoon, ja avaa, niin etuoven saa vaan sisäpuolelta auki. Muuten toimii, jos ei vaan lukkoon laita. Onkos se suoraan uus lukkolaite vaihdettava? Tästäkin koodi kyllä tallessa. Olisko jollakin osanumeroa tarjoilla..?
Myös tuo rengaspainevalvonnan jatkuva ujellus pitäs selvitellä, rasittava vaiva. :)
Kiitos etukäteen jo!
Address 02: Auto Trans (J217) Labels:| 0B5-927-156.clb
Part No SW: 8K0 927 156 H HW: 0B5 927 156 D
Component: 0B5 30TFSIRdW H02 0009
Revision: --H02--- Serial number: 0000000275
Coding: 000001
Shop #: WSC 06335 000 00000
ASAM Dataset: EV_TCMDL501 A02044
ROD: EV_TCMDL501.rod
VCID: 3940A610B8D3888E8D-806C
2 Faults Found:
9711 - Sensor for Gear Actuator 1
P17E0 00 [096] - Mechanical Malfunction
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 37
Mileage: 136486 km
Date: 2018.01.29
Time: 07:38:32
Engine speed: 1236 /min
Transmission input speed: 1236 /min
Transmission output speed: 80 /min
Engine torque: 84 Nm
Transmission fluid temperature: 62 ?C
Accelerator position: 11.6 %
Clutch status: Kupplung 1 kann Moment ?bertragen
8040 - Torque Restriction due to Clutch Temperature
P17D8 00 [032] - -
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 2
Reset counter: 24
Mileage: 135881 km
Date: 2018.01.20
Time: 23:32:15
Engine speed: 686 /min
Transmission input speed: 686 /min
Transmission output speed: 0 /min
Engine torque: 72 Nm
Transmission fluid temperature: 51 ?C
Accelerator position: 0.0 %
Clutch status: Kupplung 1 kann Moment ?bertragen
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes (J104) Labels:. 8K0-907-379-V1.clb
Part No SW: 8K0 907 379 AJ HW: 8K0 907 379 AJ
Component: ESP8 quattro H04 0040
Revision: -------- Serial number: --------------
Coding: 292D02
Shop #: WSC 06335 000 00000
VCID: 01300EF09883104E85-8054
2 Faults Found:
02214 - Tire Pressure Warning
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 4
Reset counter: 241
Mileage: 135519 km
Time Indication: 0
Date: 2018.01.17
Time: 18:21:27
Freeze Frame:
Hex Value: 0x4B00
Hex Value: 0x4016
Hex Value: 0x1235
Hex Value: 0x0EB3
Hex Value: 0x00FF
01315 - Transmission Control Module
013 - Check DTC Memory - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101101
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Reset counter: 240
Mileage: 136486 km
Time Indication: 0
Date: 2018.01.29
Time: 07:38:33
Freeze Frame:
Hex Value: 0x0900
Hex Value: 0x4A06
Hex Value: 0x1227
Hex Value: 0x23B7
Hex Value: 0x00FF
Comment
-
2010 A4 Allun kattoluukku ei enää toimi. Nousee tuuletusasentoon takapäästään muttei liiku siitä eteenpäin. VCDS adaptointi ei toimita mitään. Manuaalinen adaptointi ei toimita mitään. Mitä tehtäis?
Address 46: Central Conv. (J393) Labels:. 8K0-907-064-46.clb
Part No SW: 8K0 907 064 DP HW: 8K0 907 064 DP
Component: BCM2 1.1 H02 0328
Revision: 00002001 Serial number: 0128846399
Coding: 01000620203900140120023280000000
Shop #: WSC 06335 000 00000
VCID: 0109B50D989FB24C17-8054
Subsystem 1 - Part No SW: 8K0 959 591 A HW: 8K0 959 591
Component: J245 PS133 H06 0041
Subsystem 2 - Part No SW: 8K0 959 591 A HW: 8K0 959 591
Component: J394 PS229 H06 0041
4 Faults Found:
01512 - Control Module for Sliding Roof
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
Freeze Frame:
Fault Status: 01100101
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 5
Reset counter: 121
Mileage: 204340 km
Time Indication: 0
Date: 2018.03.18
Time: 14:55:21
01512 - Control Module for Sliding Roof
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 156
Mileage: 204452 km
Time Indication: 0
Date: 2018.03.18
Time: 18:07:02
02907 - Control Module for Roof Shade (J394)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 156
Mileage: 204452 km
Time Indication: 0
Date: 2018.03.18
Time: 18:07:06
00830 - Convertible Top Control Module (J256)
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Reset counter: 121
Mileage: 204554 km
Time Indication: 0
Date: 2018.04.04
Time: 16:56:48
Comment
-
A3 8P 1.4TFSI 2009, kilsoja 133 tkm
Ko. autossa oli ABS/ESP vikaa jotka alkoi n.1,5v sitten, ABS:it ei toimineet jne. Sitten kesällä 2017 tuli takaisinkutsu ESC-ohjainlaitteen päivitykseen jonka piti olla joku softapäivitys. Ei tullut kuntoon softapäivityksellä vaan koko ohjainlaite päivitettiin elokuussa 2017. Täällä sivun lopussa juttua tuosta ESC ohjainlaitteen takaisinkutsusta:
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...t=32017&page=5
Auto toimi normaalisti eiliseen saakka kunnes eilen illalla tapahtui seuraavaa:
Käynnistys kaupan pihalla, pakki päälle ja kun auto liikahti metrin pari niin:
- Syttyi punainen ratin kuva (ohjaustehostin vika) ja keltainen "luisteleva uto" (ESP häiriö) ja keskelle näyttöä teksti"ESP fault! See owner's manual".
- Sitten auton sammutus ja uudelleenkäynnistys. Ohjaustehostimen vikavalo hävisi, mutta ESP-valo ja teksti jäivät.
- Parinsadan metrin ajon jälkeen myös ESP-valo ja teksti hävisivät
Autolla ajettu tänään eikä vikavaloja ole syttynyt uudelleen.
Ekana tuli mieleen että onko jälleen kyse samasta viasta/ESC/ABS tms. modulista? Vikakoodit tosin erit.
Seuraavana tuli mieleen että alkaisiko akku olemaan finaalissa. Se kuitenkin on alkuperäinen eli jo 9v vanha. Mittasin tänään navoista akun jännitteen. Se oli 12,70 V kun auto sammuksissa.
Auto käynnissä, valot päällä, penkinlämmittimet ja takalasinlämmitin ja radio päällä, jännite 13,98 V. Eli ei vissiin oikein akkuun viittaa, vai?
Tänään kaveri luki vikakoodit VCDS:llä ja tämmöistä löytyi.
Wednesday,25,April,2018,16:58:55:54650
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 8.1 x64
VCDS Version: 18.2.0.3 (x64)
Data version: 20180212 DS287.0
www.Ross-Tech.com
VIN: WAUZZZ8PX9A...... License Plate:
Chassis Type: 8P-AU35 (1K0)
Scan: 01 03 08 09 15 16 17 19 25 42 44 46 47 52 55 56 62 72
VIN: WAUZZZ8PX9A...... Mileage: 133680km-83064miles
01-Engine -- Status: OK 0000
03-ABS Brakes -- Status: Malfunction 0010
04-Steering Angle -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: Malfunction 0010
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: Malfunction 0010
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: Malfunction 0010
44-Steering Assist -- Status: Malfunction 0010
46-Central Conv. -- Status: Malfunction 0010
47-Sound System -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
55-Headlight Range -- Status: OK 0000
56-Radio -- Status: OK 0000
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes (-----) Labels:. 1K0-907-379-60EC1F.clb
Part No SW: 1K0 907 379 AN HW: 1K0 907 379 AN
Component: ESP MK60EC1 H45 0107
Revision: 00H45001
Coding: 11424012492B0003880E02E5922200403800
Shop #: WSC 43023 001 1048576
VCID: 7EF821E6E9220FB46A-802A
1 Fault Found:
01826 - Sensor for Steering Angle (G85); Supply Voltage Terminal 30
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 114
Mileage: 133651 km
Time Indication: 0
Date: 2018.04.24
Time: 21:29:25
Freeze Frame:
Count: 0
Count: 4
Count: 12800
Count: 294
Count: 51717
Count: 25
Count: 0
Count: 0
-------------------------------------------------------------------------------
Address 44: Steering Assist Labels: 1K0-909-14x-GEN3.clb
Part No: 1K0 909 144 E
Component: EPS_ZFLS Kl. 232 2501
Revision: 00H15000
Shop #: WSC 02069 000 90108
VCID: 2C5CDBAE8FDE4D2494-8078
3 Faults Found:
16344 - Control Module - RAM Error
014 - Defective - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101110
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Reset counter: 100
Mileage: 133651 km
Time Indication: 0
Date: 2018.04.24
Time: 21:29:25
Freeze Frame:
Voltage: 14.00 V
DU
Temperature: 10.0°C
Hex Value: 0x0000
Hex Value: 0x0000
Hex Value: 0x9EF0
Count: 8
16355 - Control Module - Watchdog Timer
014 - Defective - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101110
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Reset counter: 100
Mileage: 133651 km
Time Indication: 0
Date: 2018.04.24
Time: 21:29:25
Freeze Frame:
Voltage: 14.00 V
DU
Temperature: 10.0°C
Count: 0
Count: 0
Count: 60
Count: 0
02391 - Terminal 30 Reference
011 - Open Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101011
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 114
Time Indication: 0
Freeze Frame:
Voltage: 13.13 V
PD
Temperature: 10.0°C
Speed: 50.0 km/h
Torque: 0.0 Nm
Torque: 0.000 Nm
Term 15 On
Comment
-
Audi B7 2007
Kysellään täältä.
Vaihdoin ratin tosiaan vuosisitten ja homma toimi hyvin tähän syksyyn/alkutalveen.
Nyt sytyttelee pidemmillä matkoilla luistoneston valoa mittaristoon ja antaa kuvan mukaisen vikakoodin.
Tuon kääntökulmaanturin uusittuani (käytettynä) paheni vaan ja valo ei enään sammunut. Laitoin irroitetun "viallisen" takaisin niin pystyy ajelee Heinola - Lahti välin ilman valoa. Missä siis olisi vika?
Comment
-
Tulee mieleen, että onhan siellä alustassa kaikki kunnossa? Ratti on siis suorassa kun auto kulkee suoraan? Ja kun ratti on fyysisesti suorassa, näyttää G85 nollaa astetta?
Semmosia tapauksia olen nähnyt, jossa alustassa on sanomista niin ettei ratti oo suorassa, toki auto sitten tästä suuttuu kun ratin asento ei täsmää kiihtyvyysantureiden tietoihin auton kulkusuunnasta ja ratin asentotieto tulkitaan siten epäuskottavaksi. Tämän saa helpoimmin aikaan vaikka vaihtamalla raidepään ja korjaamalla sitten ratin suoraksi irrottamalla sen ja laittamalla takaisin eri asentoon, tätäkin on nähty...
Ja vikakoodi taas laitettu kuvana, eikä tekstinä... ei ole hyvä tämä.
Comment
-
Comment
Comment