Measuring blocks 72-77 suuttimille
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vikakooditukiryhmä
Collapse
X
-
Eli siis; virrat päälle ja auto käyntiin (kuitenkin niin että auto on käyntilämmin niin kuin ohjeessa sanotaan)
--> Piuha kiinni jaSelect Control module
--> 01 Engine osioon
--> Meas. blocks 08
--> Avautuviin taulukoihin 72-77 Jolloin pitäisi antaa suuttimien syöttö ajoitukset?
013 - 019 Löytyy suuttimien syöttö määrät ja ne pitävät kutinsa tai ainakin antavat raja arvoissa olevia lukuja.
Pahoittelut, joudun näin rautalangasta pyörittämään sillä suuttimien arvot näyttää kaikki noissa blockeissa 0.0 ms. En usko että kaikki 6 olisivat täysin nollassa, VAIKKA autoon on hetki sitten vaihdettu kaikki kunnostetut suuttimet sillä yhäkin tapahtuu lämpimällä startatessa kyykkäystä niin kuin suuttimet ketjuun olen tästä kirjoittanut. Tehtiinkö jotakin väärin päin vai mistähän moinen johtuu? Startin vika on lähes poissuljettu koska kyykkäys hävisi pariksi kuukaudeksi suuttimien vaihdon jälkeen, tai sitten onnettarella on sormensa pelissä ja kusee mun muroihin.
Aiheuttaa erittäin paljon harmaita hiuksia kun ei saada vikaa esiin.
Comment
-
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (-----CDNC) Labels: 06H-907-115-CAB.clb
Part No SW: 8K2 907 115 A HW: 8K2 907 115 D
Component: 2.0l R4/4V TF H14 0002
Revision: E1H14---
Coding: 010C000C180F0160
Shop #: WSC 00000 000 00000
ASAM Dataset: EV_ECM20TFS8K2907115A A01003
ROD: EV_ECM20TFS8K2907115A.rod
VCID: 2D5114DF7CD6072972-8078
1 Fault Found:
4096 - Bank 1: CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28)
P0016 00 [104] - Incorrect Correlation
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 29
Mileage: 263123 km
Date: 2017.04.23
Time: 13:18:03
Engine speed: 1115.00 /min
Normed load value: 4.3 %
Vehicle speed: 52 km/h
Coolant temperature: 95 ?C
Intake air temperature: 16 ?C
Ambient air pressure: 990 mbar
Voltage terminal 30: 13.876 V
Unlearning counter according OBD: 39
Readiness: 0000 0000
Tuommoista pukkaa, mistäs nuo anturit G40 & G28 löytyy ja saako ne vaihdettua itse
Comment
-
-
Joo tuossahan on tosiaan jako pielessä tai anturi rikki sanoo interjetti. Tuo kävi ihan ok siihen saakka kun ei startannut tallin pihalta ma iltana.
Edellisenä päivänä (su) sytytti sen keltaisen pakokaasujärjestelmän valvonta valon joka ei seuraavana päivänä palanut vaikka ajoin töihin ja takaisin kunnes koitin lähteä illalla tallilta liikkeelle jolloin se sama valo palasi lisäksi epc valo ja auto ei käynnistynyt.
Milläs tuo ajoitus tarkistetaan?
Comment
-
-
-
" Haulla en löytänyt (tai en osaa etsiä), eikä ole ohjekirjaa. Autona A4 B7, mittaristossa vilkkuu keltaisella (O) <-- tuollainen vikavalo, paitsi sulut 3 osassa. ei vaikuta ajamiseen. Vikakoodit katsottu, eikä löytynyt. Vilkkuu siis ajotietokoneen näytössä yläreunassa, samassa vilkkuu mm. polttimovaroitin sekä polttoainevalo. Kellään sattunut kohdalleen? "
itellä tuli tämä sama vastaan, takana ihan uudet palat ja edessä melkein uudet.. ei onnistu kuitata pois tuota vikakoodia.. mikä avuksi?
tämmösen ilmotuksen antaa vaan ku lukee vikakoodit jarruista.. : 1826. Ole hyvä ja tarkista huoltokirja
sitte ku googletin tuota 1826 numeroa niin se antaa jotai inffoa että ois ohjaukulmissa vikaa? sensor for steering angle
alkaa palamaan käpy jo tuon kans..Viimeksi muokannut turhis; 20.5.2017, 02:05.
Comment
-
...
Ei taida olla turhiksen vika ohjauksesta, jos kerran (0) tulee. Se on jarrupalojen häly. Siellä menee lenkki johtoa palojen läpi ja jos lenkki katkeaa hälyttää paloista.
Onko jostain nurkasta palaan menevä johto irti? Aloita etupäästä, joisaain kaikissa ei takana olekaan... Palan ei saane takaisin, mutta johdot yhdistämällä pitäisi loppua.
Comment
-
ihmettelen vaa tuota että se valo kävi jo poissa tuossa yöllä ku töissä ollessa koitin tota ratin kääntelyä millä saa sen asentotunnistimen asentotiedon takas sinne. mut sitte muutama tunti siitä ku lähin aamulla töistä se palo taas siellä.. mutta pitää alkaa kattomaa ne johdot läpi.. takana ei oo anturin johtoja.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jronkainen Näytä viesti-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (-----CDNC)
1 Fault Found:
4096 - Bank 1: CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28)
P0016 00 [104] - Incorrect Correlation
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Tähän liittyen päivitystä eli olihan siinä jako pompannut ja venat mutkalla. Kansirempalla ja jakopään uusimisella tuosta selvittiin.
Jakopäässä ei ollut aivan ilmeistä vikaa mutta pielessä oli kuitenkin ollut. Pulla saa selventää lisää jos joku kokee tarvitsevansa lisäinffoa.
Comment
-
Kuka haluaisi rassata radion kuntoon? Ehkä koodata CAN-väylän vai tarviiko jotain uusia? PK-seutu, itellä ei niin rutiinilla nämä mene...
Address 19: CAN Gateway (J533) Labels: 4F0-907-468.clb
Part No SW: 4F0 907 468 M HW: 4F0 907 468 F
Component: GW-BEM 4CAN-M H06 0035
Revision: LB100029 Serial number: 2900L09B1500C2
Coding: 000B03
Shop #: WSC 25780 001 1048576
VCID: 3979CB6FB0AC49D693D-806C
Subsystem 1 - Part No SW: 8K0 915 181 C HW: 8K0 915 181 C
Component: J367-BDM H07 0125
2 Faults Found:
01044 - Control Module Incorrectly Coded
000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 1
Reset counter: 82
Mileage: 268040 km
Time Indication: 0
Date: 2017.06.13
Time: 19:06:05
Freeze Frame:
Bin. Bits: 00011
Voltage: 12.00 V
Count: 7
00384 - Optical Databus
011 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01101011
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 3
Reset counter: 82
Mileage: 268032 km
Time Indication: 0
Date: 2017.06.13
Time: 15:20:50
Freeze Frame:
Bin. Bits: 01111
Voltage: 12.70 V
Count: 7
Bin. Bits: 00000
2 Faults Found:
4695 - Function Restriction due to Faults in Other Modules
U1113 00 [032] - -
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
4699 - Function Restriction due to Faults in Other Modules
U1113 00 [032] - -
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Readiness: 0 0 0 0 0
Address 56: Radio
Cannot be reached
-------------------------------------------------------------------------------
Address 5F: Information Electr.
Cannot be reached
Ilmaiseksi ei tarvitse tehdä, sovitaan YV:llä.
Kiitos!
Comment
-
Mikähän voisi olla syynä kun moinen P0302 00 [096] - Misfire Detected vikakoodi palaa aina vaan takaisin ja tähän mennessä on vaihdettu tulpat ja puola? Onko seuraavana vaihtolistalla suutin ja miten sen voi todeta onko suutin rikki vai jotain vielä kalliimpaa?
Tämmöistä oli ross-tech wikissä mahdollisina syyllisinä:
Ignition system
Fuel injectors
Fuel pressure
Running out of fuel
EVAP canister purge valve
Evaporative emission system
Low compression
Base engine problems
Controle Module damaged
Address 01: Engine (-----CDNC) Labels: 06H-907-115-CAB.clb
Part No SW: 8K2 907 115 A HW: 8K2 907 115 D
Component: 2.0l R4/4V TF H14 0002
Revision: E1H14---
Coding: 010C000C180F0160
Shop #: WSC 00000 000 00000
ASAM Dataset: EV_ECM20TFS8K2907115A A01003
ROD: EV_ECM20TFS8K2907115A.rod
VCID: 2D5114DF7CD6072972-8078
2 Faults Found:
4057 - Cylinder 2
P0302 00 [096] - Misfire Detected
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 263968 km
Date: 2017.06.14
Time: 14:18:24
Engine speed: 758.00 /min
Normed load value: 7.1 %
Vehicle speed: 0 km/h
Coolant temperature: 88 °C
Intake air temperature: 24 °C
Ambient air pressure: 1000 mbar
Voltage terminal 30: 13.782 V
Unlearning counter according OBD: 39
4051 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 00 [096] - -
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Readiness: 0000 0000
Comment
-
Address 08: Auto HVAC Labels: None
Control Module Part Number: 4L0 910 043 HW: 4L0 820 043 F
Component and/or Version: KLIMABETAETIGUNGH05 0040
Software Coding: 0002070
Work Shop Code: WSC 46081 002 1048576
VCID: 61CE3DABB85A0D3632-8034
4 Faults Found:
02379 - Positioning Motor for Left Side Vent (V299)
003 - Mechanical Failure
Freeze Frame:
Fault Status: 01100011
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 45
Reset counter: 36
Mileage: 318931 km
Time Indication: 0
Date: 2017.06.09
Time: 16:52:55
Freeze Frame:
Voltage: 14.10 V
Temperature: 32.0°C
(no units): 195.0
(no units): 151.0
Temperature: 29.0°C
01087 - Basic Setting Not Performed
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
Freeze Frame:
Fault Status: 01100101
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 18
Mileage: 299836 km
Time Indication: 0
Date: 2016.12.07
Time: 17:17:22
02887 - Potentiometer on Motor for Side Vent; Left (G164)
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100101
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 58
Mileage: 318931 km
Time Indication: 0
Date: 2017.06.09
Time: 16:53:42
Freeze Frame:
Voltage: 13.90 V
(no units): 195.0
(no units): 151.0
02508 - Temperature Sensor for Refrigerant (G454)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101010
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 2
Reset counter: 74
Mileage: 320352 km
Time Indication: 0
Date: 2017.06.16
Time: 18:14:11
Eli täyttöhuollon jälkeen puhaltaa vain kuumaa. Perusasetuksia yrittänyt tehdä, mutta ei onnistu. Ilmeisesti johtuen tuosta -> 02379 - Positioning Motor for Left Side Vent (V299) ei pääse rajoihin ja jättää testin kesken.
mistähän tämä mahtaa löytyä jos vähän kokeilis koputella? Sekä tuo anturi?!
Comment
-
Address 61: Battery Regul. Labels: 4F0-910-181.lbl
Control Module Part Number: 4L0 910 181 HW: 4L0 915 181
Component and/or Version: J0644 BEM H12 0530
Software Coding:
Work Shop Code: WSC 40970 222 65032
Additional Info: 4F0915105C von 5DO J2278G669
Additional Info: Geraet 65032
VCID: 64C034BFA748181ED9-8030
Fault Codes have been Erased
2 Faults Found:
02254 - Interface to Generator
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 1
Reset counter: 18
Mileage: 318931 km
Time Indication: 0
Date: 2017.06.09
Time: 16:14:28
03041 - Energy Management Active
000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 318931 km
Time Indication: 0
Date: 2017.06.09
Time: 16:14:28
Mistä nämä johtuu? Voiko olla, että vaihdon yhteydessä ei ole osattu koodata akkua oikein?
Comment
-
02379 - Positioning Motor for Left Side Vent (V299)
003 - Mechanical Failure
Freeze Frame:
Fault Status: 01100011
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 45
Reset counter: 36
Mileage: 318931 km
Time Indication: 0
Date: 2017.06.09
Time: 16:52:55
Freeze Frame:
Voltage: 14.10 V
Temperature: 32.0°C
(no units): 195.0
(no units): 151.0
Temperature: 29.0°C
02887 - Potentiometer on Motor for Side Vent; Left (G164)
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100101
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 58
Mileage: 318931 km
Time Indication: 0
Date: 2017.06.09
Time: 16:53:42
[/QUOTE]
Ennen kuin joku ehtii viisastelemaan niin suutinhan on vasemmalla mutta onko tuo potentiometri heti siinä suuttimen takana vai? Ja onko nuo yllä olevat koodit samasta lähteestä "potentiometer on motor ja positioning motor"?
Comment
Comment