Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vikakooditukiryhmä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lueskelin eilen tuossa oman A4 B7 Avant 1.8Tq ja sieltä tuli täinnäinen koodi.
    01501 - Bulb for Blinkers; Rear Left (M6) 30-00 - Open or Short to Plus

    Ross-Tech sivuilta ei löytynyt tuosta mitään

    Comment


    • No aika itsestään selvä vika, vasemmassa takavilkussa ongelma. Joko lamppu palanut tai sitten liitinhäiriö.

      Comment


      • Hyvää iltaa.
        Nyt on probleema päällä maallikolla. Kyseessä on A4, B6 korimallinen, 2.0 Fsi moottorilla oleva Audi.
        Auto seisoi pidemmän ajan ja keskiviikkona katsastin sen taas ja tänään ilmeni tällanen vika. Moottorihäiriön merkkivalo palaa, käynnistyksessä oli ensin kovin pitkä "vieteri", eli starttautti kohtuu pitkään ennen kuin käynnistyi ja kävi ihan normaalisti. Nyt sitten käytin akunkengän irti ja enää ei käynnisty ollenkaan.
        Luin nyt sitten vikakoodit V-checker VAG V302 lukijalla ja tulos oli tällanen.

        16705.P0321
        Sytytyksen/Virranjakajan moottorinopeuden sisääntulopiirin vaihteluvälin/toiminnan ongelma.

        Ja..

        16706.P0322
        Sytytyksen/virranjakajan moottorinopeuden sisääntulopiirissä ei signaalia.

        Eli tuo eka oli varmaan jo ennen akunkengän irti kytkentää ja toinen sen jälkeen.

        Mutta siis missä vika ja mistä ja miten voisi etsiä?

        Kiitos asiallisista vastauksista jo etukäteen.

        Comment


        • Noitten lukijoitten antamat suomennetut vikakoodit ovat kyllä aivan järkyttäviä, mutta kun tuon numeerisen osuuden (pisteeen tilalle välissä välilyönti) syöttää vaikka tuolla:
          http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...ry:Fault_Codes
          -"Searchiin" niin saa paljon informatiivisempaa tietoa -tosin englanniksi ja tässä tapauksessa kyse siis moottorin käyntinopeusanturista G28 jonka vaihdosta kannattanee aloittaa

          Comment


          • Voisko se olla vasemman takavilkun lamppu?
            Viimeksi muokannut Killeri; 25.2.2017, 16:20. Perustelu: Tapatalkin allekirjoitus poistettu.

            Comment


            • Reissun päällä autoon tuli tällainen koodi. 16395/P0011/000017 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached. B7 Avant 2.0TFSI.

              Comment


              • Tällästä. B8 2009 kyseessä.
                Merkkarilla ehdottivat uutta imusarjaa (576,90€ + työt) mutta tuttava moottorikoneistamolla meinas, että imusarjan putsaus vaan ja sitten ohjelmaa sisään, egr samalla pois käytöstä. Tulisi vähän halvemmaksikin ja saisi päivitettyä tuon samalla sinne 180-190 hevosvoimaan, ollut mielessä jo pitkään. Kokemuksia?

                Häiriövalo syttyi viikko sitten ekaa kertaa, nollasin, ja eilen uudelleen.

                Comment


                • Kai se softallakin paranee, jos sieltä softasta on poistettu tuon vian valvonta.

                  Alkuperäinen vika lienee läppämoottorin vivuston kulumisessa, läppä pääsee vähän liian pitkälle ja siitä häiriö. Aika moni noita on korjaillut ihan kotikonsteinkin. http://www.vagarena.fi/index.php?topic=20986.0

                  Comment


                  • Jaa juu. Meen iltapäivällä näyttämään tuota softapajalle, katotaan mitä meinaavat. Noilla mun kilsoilla (216tkm) vivusto ei välttämättä edes ole vaihtokunnossa vielä. Eikä se nyt semmonen ole, vikaa jos tulee niin sehän korjataan, mutta "tarpeeton" imusarjan vaihto ei oikein innosta.

                    Edit: Joo pestään imusarja, tulpataan egr ja otetaan 194/420 lukemat..
                    Viimeksi muokannut Volver; 7.3.2017, 12:59.

                    Comment


                      Eikös näissä uusimmissa noi läpät oo sellaset, että kannattas pitää käytössä? Pullalla käytettiin isän auto tuossa vaihdossa ja muistaakseni osat+työt oli lähellä tuota kuin sulle ilmotettu osan hinta. Ja laitettiin siis sellaset vahvistetut sarjat, joissa muoviosat on korvattu metalliosilla.

                      Comment


                      • Softaaja oli sitä mieltä, et ne läpät on turhat. Mä en noista mitään ymmärrä, mut jos joku ennen perjantaita kertoo miksi ne pitäisi pitää käytössä niin pitää miettiä uusiksi.

                        Comment


                          Nyt vasta tajusin, että kyseessähän on ilmeisesti 2.0TDi. Siihen on osaa sanoa sitäkään vähää, oma kokemus on 3.0TDi koneesta.

                          Comment


                            VIN: WAUZZZ8E93A293913 License Plate: OJZ-292
                            Mileage: 302720km-188101mi Repair Order:


                            Chassis Type: 8E (8E - Audi A4/S4/RS4 B6/B7 (2001 > 2008))
                            Scan: 01 02 03 08 09 0F 11 15 16 17 18 25 36 37 45 46 55 56 57 65
                            67 69 75 76 77

                            VIN: WAUZZZ8E93A293913 Mileage: 302720km-188101miles
                            -------------------------------------------------------------------------------
                            Address 01: Engine Labels: 06B-906-018-AVJ.lbl
                            Part No SW: 8E0 909 518 AA HW: 8E0 909 018 A
                            Component: 1.8L R4/5VT G 0004
                            Coding: 0011701
                            Shop #: WSC 33278 133 00032
                            VCID: 6FB8D9CBFB82D62FC43-5160

                            No fault code found.
                            Readiness: 0000 1100

                            -------------------------------------------------------------------------------
                            Address 03: ABS Brakes Labels: 8E0-614-517.lbl
                            Part No: 8E0 614 517 A
                            Component: ABS/ESP allrad 1726
                            Coding: 00000
                            Shop #: WSC 00000
                            VCID: 2616FCEF11F8D767775-51F2

                            3 Faults Found:
                            00778 - Steering Angle Sensor (G85)
                            66-10 - Not Matched - Intermittent
                            00285 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Right (G45)
                            30-00 - Open or Short to Plus
                            01044 - Control Module Incorrectly Coded
                            35-00 - -



                            e: Steering Angle Sensor ja Contor Module Incorreclty Coded hävis uudelleen koodaamalla ja G85 kalibroinnilla. Ilmesesti ei aiemmin mennyt koodaus perille, boksihan siellä sökönä on... jatketaan harjotuksia.
                            Milläs näitä lähtis korjailemaan, voiko kaikki johtua viallises abs yksiköstä.
                            Viimeksi muokannut Hege; 7.3.2017, 20:10.

                            Comment


                              Alkuperäinen kirjoittaja välkky Näytä viesti
                              Työkaverin B8 2.0TDI vuosimalli 2009 alkoi herjata sähköistä käsijarrua ja seuraavana päivänä syttyi lisäksi luistoneston ja moottorinohjauksen häiriövalot. Osaako kukaan antaa vinkkiä mistä vikaa lähtis hakemaan? G28 anturi vaihtoon?
                              Tämä muuten korjaantui EGR:n vaihdolla vaikka koodit ei siihen suoraan viitanneetkaan.

                              Comment


                              • Arvon kohtalotoverit. Osaako joku auttaa miestä mäessä, kun vaimon A3:n antoi alla olevia vikoja jo toukokuussa viime vuonna. Jos alla olevat viat kuittasi, niin ainoastaan tuo P3138 on tullut uudestaan jonkin ajan kuluttua. Liittyykö tämä nyt jotenkin noihin imusarjan läppiin? Selviääkö vain vaihdolla vai onko jotain vippaskonsteja millä saa korjattua?

                                Auton käytöksessä on huomattu seuraavaa:
                                - Ennen vikojen nollaamista lähtenyt huonommin käyntiin, kun heti nollauksien jälkeen,
                                - Välillä tulee mielestäni bensan katkua käynnistämisen jälkeen,
                                - Käyntiääni (tai jokin muu?) kovenee välillä, kun lähtee ajamaan pihasta tasaisella kaasulla 1-2 vaihteella, kierrokset eivät nouse, mutta edestäpäin kuuluu ääni, niinkuin jokin ottaisi yhtäkkiä kierrosta ja loppuu heti kun kaasua höllää,
                                - Kulkupuolella voisi ehkä olla pientä laiskuutta, mutta en osaa varmalla sanoa,
                                - Tyhjäkäyntikin tasoittu hieman vikojen nollausten jälkeen.

                                Tulpat ja puolat vaihdettu vuosi sitten, kun oli ekassa sylinterissä sytytyskatkosta.


                                Auto Audi A3 1,8 TFSI 2008, ohjelmoitu.

                                Chassis Type: 8P (1K0)

                                Address 01: Engine Labels: 06J-907-115-BZB.clb
                                Control Module Part Number: 8P7 907 115 G HW: 8P1 907 115 B
                                Component and/or Version: 1.8l R4/4V TFSI 0030
                                Software Coding: 0103000318070160
                                Work Shop Code: WSC 66565 257 00032
                                VCID: 3D71DF7F648475F6BF5-8068

                                2 Faults Found:

                                012600 - Intake Manifold Runner Control
                                P3138 - 000 - Regulation Deviation
                                Freeze Frame:
                                Fault Status: 01100000
                                Fault Priority: 0
                                Fault Frequency: 254
                                Reset counter: 255
                                Mileage: 145642 km
                                Time Indication: 0
                                Date: 2016.05.12
                                Time: 18:34:59

                                Freeze Frame:
                                RPM: 1581 /min
                                Load: 10.2 %
                                Speed: 24.0 km/h
                                Temperature: 79.0°C
                                Temperature: 39.0°C
                                Absolute Pres.: 990.0 mbar
                                Voltage: 13.970 V

                                000665 - Boost Pressure Regulation
                                P0299 - 000 - Control Range Not Reached - Intermittent
                                Freeze Frame:
                                Fault Status: 00100000
                                Fault Priority: 0
                                Fault Frequency: 20
                                Reset counter: 255
                                Mileage: 145318 km
                                Time Indication: 0
                                Date: 2016.05.03
                                Time: 17:57:23

                                Freeze Frame:
                                RPM: 5141 /min
                                Load: 78.4 %
                                Speed: 114.0 km/h
                                Temperature: 96.0°C
                                Temperature: 34.0°C
                                Absolute Pres.: 1000.0 mbar
                                Voltage: 14.097 V

                                Comment


                                • Airbag vika..

                                  Helou! Osaisko joku jäsenistä antaa vinkkiä Q7 -12vm:n airbag herjan korjaamiseen?

                                  01218 - Side Airbag Igniter; Passenger Side (N200)
                                  001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent - MIL ON

                                  VCDS:llä saa kuitattua pois ja ilmestyy uudestaan satunnaisen ajan kuluttua.
                                  Onko tässä vehkeessä tuon bägin liitin myöskin penkin alla niinkuin tuntuu olevan aika monessa VAG-konsernin kulkineissa..

                                  Comment


                                  • Kyllä ne aina sieltä penkin alta löytyy, ja värikin aina keltainen. Vialliselle räjäyttimelle menis mun rahat vedonlyönnissä. Voihan sitä liitintä ronklata heti koodien nollauksen jälkeen, jos ei siinä syty niin aika epätodennäköistä että vika olisi johdotuksissa..

                                    Comment


                                    • Alkuperäinen kirjoittaja ville_the_pugman Näytä viesti
                                      012600 - Intake Manifold Runner Control
                                      P3138 - 000 - Regulation Deviation
                                      Freeze Frame:
                                      Fault Status: 01100000
                                      Fault Priority: 0
                                      Fault Frequency: 254
                                      Reset counter: 255
                                      Mileage: 145642 km
                                      Time Indication: 0
                                      Date: 2016.05.12
                                      Time: 18:34:59

                                      Freeze Frame:
                                      RPM: 1581 /min
                                      Load: 10.2 %
                                      Speed: 24.0 km/h
                                      Temperature: 79.0°C
                                      Temperature: 39.0°C
                                      Absolute Pres.: 990.0 mbar
                                      Voltage: 13.970 V
                                      Osaako kukaan kertoa tuosta viasta mitään? Onko A3 8P TFSI malleissa kuinka yleisiä nuo imusarjan viat? Pienimmätkin vinkit auttaisivat alkuun.

                                      Comment


                                        Missä todellinen vika...

                                        Eli auto on 2000-vuosimallin S3:n, APY-moottorilla tuossa toissapäivänä teki sellaisen tempun, että kaupasta lähtiessä ei enää ajovalot, vilkut sekä sisälämmitin/puhallin toiminut.
                                        No ei muuta, kuin kanssa-autoilijoita varoen köröttelin kotiin ja katsoin vikakoodit kiinakapulalla, tosin kapula ei anna, kuin alkuosan vikakoodista, esim. 18084-163 mutta olen yrittänyt hieman päästä jyvälle ongelmasta ja lainannut tähän viestiin vastaavat koodit ross-tech:kin sivuilta:

                                        18084/P1676/005750 - EPC Warning Lamp (K132) Circuit: Electrical Malfunction
                                        17833 EVAP purge valve (N80) short to ground
                                        17843/P1435/005173 - Secondary Air Pump Relay (J299): Short to Ground
                                        17829/P1421/005153 - Secondary Air Injection Solenoid Valve (N112): Short to Ground
                                        17523 lambda sensor heating b1 s1 short to ground intermittent

                                        Edellä mainittujen koodien nollauksen jälkeen ilmestyi myös uusia:

                                        18010/P1602/005634 - Power Supply B+ Terminal 30: Voltage too Low
                                        17925/P1517/005399: Power Supply Relay for ECU (J271 or J363): Electrical Malfunction
                                        17841/P1433/005171 - Secondary Air Pump Relay (J299): Open Circuit

                                        Moottoritilassa olevat 2 relettä olen vaihtanut uusiin, sekä akun päällä olevat sulakkeet ja niiden rasia on putsattu pienestä hapettumasta.

                                        Sisällä olevat sulakkeet olen käynyt useampaan kertaan läpi ja ne ovat ehjiä.

                                        Tällä hetkellä tilanne on edelleen sama, kuin pari päivää sitten, eli virrat päälle ja polttoainepumppu pyörähtää ja auto lähtee hyvin käyntiin.
                                        Toisioilmapumppukin toimii mutta edelleen valot, vilkut ja sisäpuhallin on pois pelistä.
                                        Missä vika?

                                        Comment


                                        • Ok, kiitos vastauksesta Jultsu! Koitetaan ronklata ja tutkiskella asiata..

                                          Comment


                                            Vika korjattu.
                                            Piti ajatella tilannetta ns. "out of the box" ja todeta, että mitäs kautta ne virrat sitten kulkevat, kun kääntää avaimesta?
                                            Eli, viallinen virtalukon pohja oli syyllinen, vaikka vikakoodeja tuli virtareleitä myöden.

                                            Comment


                                              Mistähän voisi johtua Central Electricin alla olevat jännitekoodit? Ross-Techin mukaan
                                              When found in an individual control module, it's most likely a local source (e.g. wiring/connectors).
                                              When found in multiple control modules at the same time, it's most likely a common source (e.g. ground spot, battery, generator).
                                              Eli vaikuttaisi, että vika ei ole akussa/maadoituspisteessä vaan tuon comfort-boksin liitännässä/johdoissa? Mitään ongelmia en ole havainnut, koodit vain aina ilmestyvät. Olisiko ideoita, miten lähteä tutkimaan?
                                              Koodi:
                                              Address 09: Cent. Elect.        Labels: 8E0-907-279-8E2.lbl
                                                 Part No: 8E0 907 279 E
                                                 Component: int. Lastmodul  KAN 0305  
                                                 Coding: 00004
                                                 Shop #: WSC 63351  
                                                 VCID: 347A0A4604DC75E13D-4B00
                                              
                                              2 Faults Found:
                                              00532 - Supply Voltage B+ 
                                                          53-10 - Supply Voltage Too Low - Intermittent
                                              00532 - Supply Voltage B+ 
                                                          52-10 - Supply Voltage Too High - Intermittent

                                              Comment


                                                Ensin pitäisi saada selville että missä tilanteessa tuo vikakoodi tulee, käynnistyksen jälkeen vai miten.
                                                Vaikea kun ei ole aikaleimaa.
                                                Melkein viallinen ohjainlaite, jos tuo ylijännite ilmoitus ei löydy muista ohjainlaitteista. Ei nyt yht'äkkiä tule mieleen että miten vain yhdelle ohjainlaitteelle voisi tulla ylijännitettä.

                                                Comment


                                                • P0011 a6 4f vikakoodin selvitys

                                                  Moi. Kyseinen vikakoodi ilmestyi tänään ja onkohan poikkeuksetta aina jakopään ongelma kyseessä kun tota asento tunnistinta herjaa? Mikäli oikein olen ymmärtänyt niin jakopään toimintaa pystyy ilmeisesti testerillä mittaamaan? Olisikohan Seinäjoella kukaan pientä korvausta vastaan valmis tulemaan kyseisen testerin/ohjelman ja tietämyksen kanssa käymässä ennenkuin alan tilaamaan aikaa pajalle?

                                                  Comment


                                                  • Osaako joku sanoa mikä on vialla ? Poistin alla olevan vikakoodin ja se palasi vähän ajan päästä takaisin.

                                                    Address 08: Auto HVAC Labels: 8E0-820-043.lbl
                                                    Part No: 8E0 820 043 BM
                                                    Component: A4 Klimaautomat 3233
                                                    Coding: 00000
                                                    Shop #: WSC 00000
                                                    VCID: 6DDAC5D22793132932-515A

                                                    1 Fault Found:
                                                    00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113)
                                                    41-00 - Blocked or No Voltage

                                                    Tämän jälkeen ajoin testit ja tämä vikakoodi jäi päälle?

                                                    -------------------------------------------------------------------------------
                                                    Address 08: Auto HVAC Labels: 8E0-820-043.lbl
                                                    Part No: 8E0 820 043 BM
                                                    Component: A4 Klimaautomat 3233
                                                    Coding: 00000
                                                    Shop #: WSC 00000
                                                    VCID: 6DDAC5D22793132932-515A

                                                    1 Fault Found:
                                                    00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air recirculation Flap (G143)
                                                    09-00 - Adaptation Limit Surpassed

                                                    Mitä tämä adaption limit surpassed tarkoittaa ?

                                                    Comment


                                                    • Ilmankierrätyksen läppä on rikki. Voi olla moottori rikki, asentotunnistin rikki, vivusto rikki, mitä näitä vaihtoehtoja tuossa onkaan. Joudut varmaan purkamaan sen käsiisi tutkimista ja korjaamista varten.

                                                      Comment


                                                      • Mikähän tässä on?

                                                        Tommosta pukkaa:
                                                        Viimeksi muokannut Jormakka; 24.7.2017, 13:27.

                                                        Comment


                                                        • En halua pelotella mutta tolla koodilla on mennyt laatikoitakin vaihtoon. Toki mecha/ kytkin on myös vaihtoehto.. miten oireilee?
                                                          Viimeksi muokannut Killeri; 5.4.2017, 20:40. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                                          Comment


                                                          • Q7 07 vuosimalli. Ilma jousitus alkoi antamaan vikakoodia ja perä on ylhäällä.

                                                            Korkeustason säätö ylempi raja arvo ylhäällä 01400.
                                                            Venttiilin päällekytkennän kesto toiminnon pois kytkentä 02250.
                                                            Eli perän korkeus ei muutu, keula kyllä liikkuu ylös ja alas. Onko tuo ohjaus venttiili vika?
                                                            Viimeksi muokannut Killeri; 7.4.2017, 17:08. Perustelu: Tapatalk-allekirjoitus poistettu.

                                                            Comment


                                                            • Tervehdys!

                                                              Audi A6 3.0 TDI Quatrolla, tarvitsis löytää VCDSllä suuttimien korjaus arvot, minkähän alta kyseiset löytyisivät?

                                                              Pajan kaverin kanssa puolisen tuntia tuumailtiin ja löydettiin vain ruiskutus määriä..

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X