Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vikakooditukiryhmä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Terve taas.

    Kirjoittelin aijemmin audin raskaasta kylmäkäynnistä ja savutuksesta. Syynä oli pumpun mekaaninen puoli, eli pumppu meni vaihtoon ja nyt homma tuon osalta OK. Mutta, ESP valo syttyy edelleen ajossa koneen lämmettyä. Aluksi vilahtaa lopulta jääden palamaan kokoajan. Pumpun ajoitus on säädettu 2.8 ATDC.
    Vikakoodit on samat mitä ennen remonttia olivat ja löytyvät niin abs:stä että vaihdelaatikosta.

    00550- start of injection regulation
    17-10 control difference- intermittent
    18265- Load Signal: Error Message from ECU
    P1857 - 35-10 --- intermittent

    Voisiko se sittenkin olla MAF? Jokusen viestiä ylempänä näet maffin arvot, mitkä olivat ennen pumppu remonttia. Voisiko jollain muulla testerillä nähdä nuo vikakoodit tarkemmin kuin tuolla budjetti vac-comilla?

    Comment


      Onko se pumppu säädetty jollakin muulla kuin tuolla halpis vag-comilla (jolla ei basic settings osioon edes pääse)?

      Comment


      • Tuolla halpis-versiolla vain katsottu että ajoitus on tuo 2.8 ATDC. Vaihdoin pumpun purkamatta keulaa sen kummemmin, eli yläkuolokohdassa kone ei ollut! (ehkä jopa tuurilla meni sen verran lähelle että lähti edes pyörimään, mutta ei se kaukana voi olla jos ennakko on tuo 2.8 ja kone käy?)

        Comment


        • En tiedä kuuluuko tänne, siirtäkää jos parempi osio löytyy..
          Tarvitsen apuja/osaamista login ottamiseen vw t5:ssa. Mulle on tulossa toiselta harrastajalta keskisuomesta ecu ko autoon. Siihen on muutettu softa (174-->n 200hp) ja näin kun "etänä" se tehdään niin pitäisi ottaa logi ja laittaa spostilla softan tekijälle. Näkee sitten siitä onko tarvetta muutoksille.
          Jos suoraan sanoo niin olen huono tietokoneiden kanssa enkä laiskuuttani jaksa edes tällä hetkellä opetella tuota asiaa. Vcds olen ostanut, ei ole asennettu koneelle mutta kuiteskin läppäri ja ohjelma löytyy.
          Jos jotakuta kiinnostaa tulla n kuukauden päästä kyytiin läppärin kanssa niin voipi laittaa spostia. Korvausta vastaan tietenkin.
          Ajelen sen aikaa tuolla vakio-ohjelman omaavalla eculla. Auto ei ole vielä valmis; odottelen osia maalarilta. Lupaili kylläkin viikonlopun aikana ruiskuttaa osat, tuulilasin tilasin eilen.. Joten varmaan aika realistinen on tuo kuukausi ennenkuin olisi ajankohtaista lähteä ottamaan logia.
          Auto sijaitsee Vaasassa ja sposti on peeki(ät)wippies.fi

          Comment


          • Nonii vihdoinkin löytyi 1 varma vika joka korjattiin. Kampiakselin asentoanturin johto oli sisältä poikki. Mutta se ei ainakaan vaikuttanu audin käyntiääneen. Edelleen kuulostaa tiisseliltä. Kunnon kalkatusta kuuluu. Oonko ymmärtäny oikein että nokkaakselin säädin toimii öljynpaineella? Eli jos se nokkaketjun koppa vuotaa öljyä niin siinä ei varmaankaan ole tarpeeksi painetta...vai? Sinne kerran jo uusittu tiiviste. Kai se on taas pakko ottaa nokat näkyville ja katsoa säätimen kunto ja toimivuus. Alkaa olee ideat loppu.

            Comment


            • Luin vikakoodit ja löytyi tämmöistä:

              01177 Moottorinohjausyksikkö (engine control unit)
              00792 Ilmastointi painekytkin (air conditioner pressure switch-F129)
              00604 Potentiometri v71:ssa (potentiometerin v71-G113)

              Mistä etsiä vikapaikat, että saa kuntoon ? Kiitos :-)

              Audi A3 -99
              Ensimmäinen koodi löyty moottori osiosta loput ilmastointi/lämmitys osiosta.
              Viimeksi muokannut Jysca; 31.5.2015, 09:34.

              Comment


                Mikä auto, mistä ohjainyksiköistä vikakoodit löytyi, oliko intermittent vai jatkuvia vikoja?

                Comment


                • Eikö muka kenelläkään ole kokemusta samoista ongelmista ja vikakoodeista? Edelleen kaivataan apua kyseisiin ongelmiin.

                  Comment


                  • Onko kellään tietoa mistä suomesta voisi löytyä nokka akselin säätimen korjaussarja tai koko säädin halvemmalla?

                    Comment


                    • 01562 - Rear Right Door: Can't Unlock
                      01561 - Rear Left Door: Won't De-Safe

                      Audi A4 B6 1.8T AEB 2002 hantinpuolen takaovi ei aukea ja tämmöset koodit antaa.

                      Comment


                      • Osaisko joku kertoo jotain näistä ja mitä näille vois tehdä jne... Tai mitenkä VCDS:llä ajetaan rajat jne, ei oikein oo hanskassa se homma vielä :)

                        Address 08: Auto HVAC Labels: 8E0-820-043.lbl
                        Part No: 8E0 820 043
                        Component: A4 Klimaautomat 1012
                        Coding: 00000
                        Shop #: WSC 63351
                        VCID: DEB3F8F35AC2CEEE46F-5000

                        2 Faults Found:
                        01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
                        41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
                        00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)
                        30-00 - Open or Short to Plus

                        Address 16: Steering wheel Labels: 8E0-953-549.lbl
                        Part No: 8E0 953 549 L
                        Component: Lenksáulenmodul 0308
                        Coding: 01112
                        Shop #: WSC 63351
                        VCID: 3C77D27B2C9E7CFE88B-4A9C

                        1 Fault Found:
                        01334 - Door Control Module; Rear Right (J389)
                        49-10 - No Communications - Intermittent

                        Address 46: Central Conv. Labels: 8E0-959-433-MAX.lbl
                        Part No: 8E0 959 433 AF
                        Component: Komfortgerát T03 0315
                        Coding: 06976
                        Shop #: WSC 63351
                        VCID: 75E1075F4F34EDB6B75-4A3A

                        Subsystem 1 - Part No: 8E1959801
                        Component: Tõrsteuer.FS BRM 4.22

                        Subsystem 2 - Part No: 8E1959802E
                        Component: Tõrsteuer.BF BRM 0002

                        Subsystem 3 - Part No: 8E0959801A
                        Component: Tõrsteuer.HL BRM 0002

                        Subsystem 4 - Part No: 8E0959802A
                        Component: Tõrsteuer.HR BRM 0002

                        9 Faults Found:
                        01320 - Control Module for Climatronic (J255)
                        49-10 - No Communications - Intermittent
                        01366 - Opened Due to Crash Signal
                        35-00 - -
                        01811 - Supply Voltage for Door Controller; Drivers Side (J386)
                        37-10 - Faulty - Intermittent
                        01559 - Drivers Door
                        37-10 - Faulty - Intermittent
                        01331 - Door Control Module; Driver Side (J386)
                        80-10 - Single-Wire Operation - Intermittent
                        01705 - Selection Switch for Mirror-Adjust (E48)
                        27-10 - Implausible Signal - Intermittent
                        01560 - Passenger Door
                        61-00 - Won't De-Safe
                        01802 - Door Warning Lamp; Pass Side (W36)
                        57-10 - Electric Circuit Failure - Intermittent
                        01562 - Rear Right Door
                        61-00 - Won't De-Safe
                        Viimeksi muokannut Janza; 8.7.2015, 19:58. Perustelu: Laitampa muutkin samalla..

                        Comment


                          Sulla on läppämoottori jumissa, ei rajojen opetus siihen auta.

                          Comment


                          • Hah.. pitää rueta purkamaan jossain vaiheessa. Kuitenkin toimii mielestäni ihan normaalisti. Onko noi moottorit hanskalokeron takana?

                            Taitaa ovista vaan olla piuhat poikki.

                            Comment


                            • 3,0 tdi (CLAA) vikakoodi
                              1 Fault Found
                              10382 - Thermostat for Cylinder Head
                              P199E 00 [039] - Open Circuit
                              Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
                              Freeze Frame:
                              Fault Status: 00000001
                              Fault Priority: 2

                              Ilmeisesti myös syynä Start&Stopin toimimattomuuteen samalla. Usein tuntuu flekti jäävän päälle pitkäksi aikaa sammutuksen jälkeen, lämmöt auton oman mittarin mukaan kuitenkin ihan ok.

                              Mahtaako olla isompikin homma, vaikka lämmöt näyttäisikin olevan muuten ok, lienee syytä hoitaa kuntoon piakkoin.

                              Comment


                                Pystyykö joku lahden suunnalta tänää lukasee vikakoodit 2.0tfsi b7:sta? Moottorivalo sytty ja olis kiva tietää. Laittakaa yv:tä jos onnaa.

                                Edit. Ilmeisesti huohotin menossa särki. Jotain siihen suuntaan oli vikakoodeja antanu neljä kertaa. Ja 1500km sitten turbo yliahtoja. Näin kertoi korjaamonsetä. Kun en muuta keksiny niin vein aamulla pajalle.
                                Viimeksi muokannut Sabotaasi; 18.8.2015, 11:26.

                                Comment


                                  Mitäköhän tuo auto yrittää kertoa, aamulla tuli keskimmäisestä jarruvalosta ilmoitus että palanut, sitten liikkeelle lähdettäessä aina kun nopeus käy alle 10km/h, tulee nopeuden ylitys ilmoitus.
                                  Liikennemerkki minkä sisällä km/h ja vieressä 1.
                                  Katsoin ajotietokoneesta nopeusvaroituksen, se ei ole päällä ja raja 200km/h.

                                  Comment


                                    Onko A4:ssa samalla tavalla kuin A6:ssa. Nopeushälytys 1 CHECK napin takana ja nopeushälytys 2 asetetaan ajotietokoneesta.
                                    Attached Files

                                    Comment


                                      Taitaa se olla, seuraavalla käynnistyksellä ei ilmoitusta enää tullut.
                                      Tuli tuota CHECK nappia paineltua, eli sain ilmeisesti sen aktivoitua ja myöhemmin deaktivoitua.

                                      Comment


                                      • Audi A6, Airbag-valo palaa, antaa koodin 04BD ??

                                        Eli Boschin "testeri" antoi koodia 04BD, laukaisupiiri vyönkir. 2. rivi keski katkos.

                                        Mistä voisi alkaa vikaa etsimään, ei nollautunut. Leima jo vanha eikä ajatusta.

                                        Nyt kaikki audi-tietäjät, apua kaivataan, ja jos joku Turun alueella kaveri + kone pystyy auttamaan, niin aina kohtuullinen korvaus annetaan...

                                        mailaa yv. tai gmailiin: lgjansku@gmail.com

                                        terv. "uusi tulokas", Jansku

                                        Comment


                                        • Oma auto antaa flektistä seuraavia vikakoodeja:
                                          001683 - Fan 2 Control Circuit
                                          P0693 - 001 - Short to GND

                                          006481 - Radiator Fan 2 (V177)
                                          P1951 - 002 - Movement Restricted / Jammed - Intermittent

                                          006473 - Control Module 2 for Coolant Fan
                                          P1949 - 001 - Defective - Intermittent

                                          Viikonloppuna tutkin asiaa ja tulin siihen tulokseen, että flektin yhteydessä oleva ohjainlaite on rikki. Ohjainlaite on Boschin valmistama ja siinä on osanumero 3137229011 ja 1137328163, niin ohjainlaite käy varmaankin muustakin autosta, kunhan osanumerot täsmää?

                                          Comment


                                          • Homma selvä!! Kiitos Otso!

                                            Comment


                                            • Onhan se auto taas pelannut liian pitkään hyvin. Tänään kaupan pihasta olin lähdössä hörähti käyntiin ja sammu saman tien. Uusi yritys ja auto käyntiin ja ajelin kotio--> koodit lukuun tässä tulos:
                                              005488 - Engine Start Blocked by Immobilizer P1570 - 000 - - Intermittent

                                              Mitäs tuo nyt sitten oikein meinaa? Ajonestostahan se herjaa, mutta mitä vois tehdä asialle? Potilaana A4 -07 2.0TDi(bpw). Poistin koodin ja käynnistin uudestaan niin ei mitään ongelmaa. Pitääkö sitä vaan ajella ja starttailla että mitä muuta se rupee herjaamaan. Itsehän toivon että ei mitään, mutta todellisuus taitaa olla toinen.

                                              Comment


                                                Todennäköisesti ei ole tunnistanut avainta sillä kertaa.
                                                Diiseliauto vielä kyseessä, hehkutatko näillä keleillä ennen starttia? Meinaan entisessä bensa A6 tuo ongelma oli välillä jos väänsi avaimen heti startti asentoon, kun antoi mittariston valojen sammua, niin ei ollut ongelmaa.
                                                En lähtisi autoa viemään vielä mihinkään korjaukseen, vaan seuraisin tilannetta.
                                                Luitko ajoneston vikakoodit myös? Se saattaisi kertoa enemmän.

                                                Comment


                                                • Audi A4 B7 Avant 2TFSI q antaa tällaista koodia, kun 05495 mikä mahtaa olla. Liittyykö jotenkin moottorin kumityynyn moottoriin? Ei löydy Ross-Tech haulla tuota koodia.

                                                  Comment


                                                  • Millähän lie luettu kyseinen koodi? Koodi kokonaisuudessaan kerrottuna selventää kummasti.

                                                    Comment


                                                    • Vikakoodien lukulaitteella luettu. 05495-100 on koodi

                                                      Comment


                                                      • Ei vissiin osaa fiksusti tulkita VAG-koodeja. VCDS:llä jos pääset lukemaan niin saa jotain fiksuakin ulos. :)

                                                        Comment


                                                        • Niin no samainen laite o ollut useamman vuoden käytössä ja aina on löytynyt vastinetta koodille ( Vag konsernin tuotteille tarkoitettu lukija) :) täytyneen selvitellä löytyisikö lähistöltä VCDS

                                                          Comment


                                                            Audi Q5 -09, laatikon koodailua

                                                            Naapuri ropaili vaihtaa Q5 mekatroniikan. Mekatroniikka on oikeinlainen ja valmiiksi ohjelma sisässä, mutta töpselin päässä antaa vikakoodin 18109/P1701 Transmission control unit:Locked

                                                            Tarkoittaa, että pitäisi käyttää software version managementtiä (SVM) , jonka saa vain audi korjaamoista... ?!?!?! Näin ainakin kerrotaan Ross-Techin sivuilla.

                                                            Kysymys: 1. Saako tuota lukitusta edes VCDS:llä poistettua vaikka koodin saisikin hyppysiin? Jos saa niin miten se menee näppiharjoitteluna?
                                                            2. VCDS antaa osaan autoista, mistä koodeja olen lukenut suoraan security access key:n (se mainio ponnahdusikkuna) Q5 kohdalla näin mm. ei tapahtunut, niin mistä sen voisi onkia?

                                                            Kunhan tuon lukituksen saisi pois niin pääsisi sopeuttamaan laatikkoa...

                                                            Kiitos vastauksista, jos niitä nyt sattuisi tulemaan... Suomi24 sivuston kaltaisia "Ei kannattaisi tietämättömän alkaa ropaamaan näin uusien kanssa, rikki vaan saatte p#%&eet" vastauksia ei kaivata.

                                                            Comment


                                                            • Luulis ettei komponenttisuojaa saa avattua ilman tehdasyhteyttä? :o

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X