Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vikakooditukiryhmä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Tuo on otettu measuring blocks puolelta, mene päävalikosta basic settings. Kun valitset group 4 niin pyydetty ennakko vaihtelee noin 15 asteen verran vuorotellen early/late, tällöin myös toteutuneen ennakon pitää seurata.

    Edit. sulla ei taida olla täysversio ohjelmasta koska basic settings nappi on harmaana. Käy ajamassa täyskaasukiihdytys ja seuraa tuota actual start arvoa, täsmääkö spec.startin kanssa?
    Viimeksi muokannut TDIq; 12.5.2015, 15:44.

    Comment


    • Kiitos vinkistä, pitää testata kunhan ehtii. Budjetti-version vagcomilla mennään.

      Comment


      • No niin, lappulattissa kävin loggailemassa. Siivoilin niistä tuommoisen kivan taulukon. Mitä on raati mieltä? Eikös Maffin actual arvo pitäisi olla suurempi kuin specified? Alussa toki näin on mutta kierroksilla ei enää, vaan romahtaa tuonne 750 huitteille specifiedin ollessa kuin naulattuna 879,2.
        Spec. startissa jännä 0.00 kohta?

        Comment


        • Alkuperäinen kirjoittaja Penderi Näytä viesti
          Ok, pitää muutenkin nuo xenonit nyppiä leimaa varten irti, joten tulee samalla tätä kokeiltua. Akku on uusittu marraskuussa. Ja tosiaan ESP-valokin paloi muiden lisäksi.
          Selviskö tämä homma?

          Comment


          • Vikakoodia pukkaa...

            Morjens! Auto on audi 1.8 tq vm. 2002 ja vikavalo syttyy ajoittain ja lukija antaa koodin 17535 Multiplikatiivinen polttoaineen sopeutus, rivi 1; rikas seos.

            Tuota rikasta seosta auto on valittanut ostosta eli helmikuusta asti.
            Ja voiko tuolla olla tekemistä sen kanssa kn ahdot temppuilee eli välillä toimii moitteettomasti ja välillä yhtäkkiä saattaa olla että ei ahda ollenkaan.

            Tulpat ok
            Polttoainepaine 3.5 bar ok
            Haihtuvien päästöjen venttiili ok
            Suuttimet ok
            Kaasuläppä puhdistettu, ok
            Takimmainen lambda vaihdettu, ok

            Comment


            • Nyt jeesiä vikakoodien kanssa. Autossa ollut vika defrost falpin jumiutuminen ja siitä tuleva vikakoodi. Ajoin ilmastoinnin perusasetuksille ja sen jälkeen antaa samaa vikakoodia mutta lisäksi on tullu koodi:

              00707- Potentiometer in positioining motor for defrost flap (G135)
              09-00 - adaption limit surpassed

              Katoin nuita limitti arvoja mitä läpät antaa. Kaikissa muissa normaalit mutta defrost flapilla minimi ja maksimi arvo sama 40. Saako näitä arvoja itse muutettua koneella?

              On todella inhottava ajella varsinkin kostealla kelillä kun ikkunat huurtuvat kokonaan

              Comment


              • Oma 8P kolmonen herjaa silloin tällöin seuraavanlaista haldexilta..
                --------------------------------------------------------------------------------
                --------------------------------------------------------------------------------


                Address 22: AWD Labels: 0AY-907-554-V1.clb
                Control Module Part Number: 0BR 907 554 C HW: 0BR 907 554 C
                Component and/or Version: Haldex 4Motion 3018
                Software Coding: 0000005
                Work Shop Code: WSC 00000 000 00000
                VCID: 45B912830CE2C3091D9-8010
                1 Fault Found:

                00448 - Haldex Clutch Pump (V181)
                011 - Open Circuit - Intermittent
                Freeze Frame:
                Fault Status: 00101011
                Fault Priority: 3
                Fault Frequency: 1
                Reset counter: 40
                Mileage: 148050 km
                Time Indication: 0
                Date: 2015.04.15
                Time: 01:16:48

                Moottorina siis CFGB 2.0 TDI. Tsekkasin liittimet ohjainlaitteelta ja ei havaittavia hapettumia, uitin vielä kontaktisprayssa. Haldexin toiminta testattu nosturilla, takafillarit pyörii veto päällä nätisti, vähäsen jaksaa vielä käkkäriä vastenkin.

                Olisko ohjainlaite menossa kaputt, vaiko esipainepumppu? Pumppuja noista vanhemman sukupolven haldexeista ainakin mennyt vissiin..

                Viisaammat sivistäkkee tyhymää.

                Comment


                • Nyt on korkeapainepumppukin tsekattu ja todettu ehjäksi. Mitähän seuraavaksi tekis jotta saisin auton toimimaan niinkun pitää?
                  Osaisiko kukaan auttaa tässä asiassa?

                  Comment


                  • Morjensta, tuli eteen uudella audistilla vikavalo juuri ennen katsastusta. Noh parin googletuksen ja kaiffarin kautta saatiin kuitattua pois OBD BT lukijalla ja obd audo doctor softalla lumialla. Katsastuksesta läpi ja kaikki oli iloisia, kunnes....... valo syttyi uudelleen nyt myöhemmin. olen sen pariin kertaan kuitannut pois mutta silti se tulee uudelleen, ehkä kerran viikossa. Olen huomannut myös että auto kun käy pidempään tyhjäkäynnillä niin tämän jälkeen valo saattanee syttyä.
                    Tällainen tuli inffo vikakoodista:
                    "Confirmed Trouble Codes
                    -P0420: Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1) (Powertrain, Generic)

                    Pending Trouble Codes
                    -P0420: Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1) (Powertrain, Generic)

                    Permanent Trouble Codes
                    -none

                    Freeze Frame
                    -P0420: Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1) (Powertrain, Generic)
                    -Fuel system status: Fuel system 1: Closed loop (1)
                    -Fuel system status: Fuel system 2: NA
                    -Calculated engine load: 13.3 %
                    -Engine Coolant Temperature: 72 °C
                    -Short Term Fuel Trim - Bank 1: -3.1 %
                    -Long Term Fuel Trim - Bank 1: 6.3 %
                    -Engine RPM: 2467 RPM
                    -Vehicle Speed Sensor: 55 km/h
                    -Ignition Timing Advance for #1 Cylinder: 21.0
                    -Intake Air Temperature: 16 °C
                    -Air Flow Rate from Mass Flow Sensor: 11.13 g/s
                    -Absolute Throttle Position: 17.3 %
                    -Time Since Engine Start: 637 s
                    -Fuel Rail Pressure: 6940 kPa
                    -Commanded Evaporative Purge: 70.6 %
                    -Barometric Pressure: 100 kPa
                    -Control module voltage: 14.02 V
                    -Absolute Load Value: 25.1 %
                    -Fuel/Air Commanded Equivalence Ratio: 1.036
                    -Relative Throttle Position: 6.3 %
                    -Ambient Air Temperature: 16 °C
                    -Absolute Throttle Position B: 16.5 %
                    -Accelerator Pedal Position D: 27.8 %
                    -Accelerator Pedal Position E: 27.8 %
                    -Commanded Throttle Actuator Control: 8.2 %
                    -Long Term Secondary O2 Sensor Fuel Trim - Bank 1: -0.8 %

                    Diagnostic information provided by OBD Auto Doctor

                    "

                    Auto siis A6, vm2008, avant 2,0 tfsi ja ajettu 235tkm. Autoon on myös vaihdettu softasta vähän lisää potkua eli pitäisi pyöriä voiman siellä 230hv paremmalla puolella, ehkä. Pirteä se kyllä on kun leipää antaa.
                    Hieman myös olen huomannut siinä tyhjäkäynnissä olevan pientä "pätkimistä" tai sitten on vain luulosairautta.

                    Kertokaas gurut mikäs pelissä on ongelman?!??

                    Comment


                    • B5 1.8T AWT -01
                      Kirjoitellaampas pitkästä aikaa näille palstoille mysteerin kera.

                      Ongelmana juurikin tämä kolme piippausta ja punainen !-merkkivalo + abs valo, sekä ajoittainen käynnistyksen eston peliin puuttuminen ja auton sammuttaminen startatessa. (välillä vaatii pari starttia, että jää käymään. Avain ok)

                      ABS ja huutomerkkivalo sammuvat auton sammuttaessa, ja tulevat aina uudelleen noin 20 kilometrin ajon jälkeen.

                      Jarrut toimivat normaalisti, jollei pientä tykytystä polkimeen jarruttaessa huomioida. Jakopääremontti takana viikko takaisin, huohotin järjestelmät uusittu vuosi sitten.

                      Oheista koodia pukkaa:

                      Engine

                      18014- Rough road/Engine torque signal from ABS
                      P1606 - 35- 10 Electrical malfunction - intermittent

                      17978- Engine start blocked by immobilizer
                      P1570 - 35 - 10 intermittent

                      ABS brakes

                      00597 - Wheel speed impulses, deviation (Takarenkaiden profiili isompi kuin edessä)
                      35 - 10 intermittent

                      HVAC

                      00787 - Temperature sensor in fresh air intake duvt (G89)¨
                      30-00 Open or short to plus

                      01206 - Signal for duration ignition off time
                      27-10 implausible signal - intermittent

                      Koodit nollailtu ja nämä ilmestyvät uudelleen.

                      Sen verran haeskelin, että yleinen vika on ABS modulin hajoaminen, jolloin siihen ei VCDS saa yhteyttä. Sain kuitenkin boksin yhteyden ja koodit sieltä luettua.

                      Huohotin remontin yhteydessä havaitsin suhinaa jarrutehostimelle menevästä letkusta sitä väänneltäessä ja ihmettelin noinkohan kuuluu suhista.

                      Mistähän tätä soppaa lähtisi purkamaan?

                      Comment


                        Vaihtamalla oikean kokoiset renkaat?

                        Comment


                        • Oliko jollakin koodausohjetta käynnistykseen ilman kytkinpolkimen painamista ?
                          Auto B8 -09 2.0TFSI Q Avant
                          Viimeksi muokannut hannu h; 21.5.2015, 16:31. Perustelu: Tuli väärään osioon. SAA POISTAA!! Kiitos!!

                          Comment


                            Potilaana C4 A6, ilmastointi ei puhalla kylmää kuin pienen hetken. Kompura kytkee päälle mutta sammuu heti parin sekunnin jälkeen. Vikakoodi palaa aina nollauksen jälkeen.

                            01270 - A/C Magnetic Clutch (N25)~ 42-10 - Speed Deviation too High - Intermittent

                            Ilmastointihuolto tehty eilen, järjestelmä pitää paineet. Kuristin vaihdettiin samalla kerralla. Olisko se sitten magneettikytkin rikki?

                            Comment


                              Siltä näyttää.

                              Comment


                                Katso että koodaukset on oikein, kompura ja ohjainlaite pitää olla yhteensopivat:
                                http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ighlight=01270

                                Comment


                                  Niin, tosiaan. Tähän vaihdettiin viime joulukuussa ohjainlaite. Palaan asiaan, kiitos vinkistä.

                                  Koodaus auttoi ja taas kylmenee. Kiitän vielä toisenkin kerran.
                                  Viimeksi muokannut hopsis; 22.5.2015, 11:06.

                                  Comment


                                    Hieno juttu, Mukava olla väärässä :) !

                                    Comment


                                      Eipä kestä. Jos magneettikytkin vetää niin ei se rikki oikein voi olla.

                                      Comment


                                      • Onko kukaan yrittäny korjata nokka akselin säädintä ja onnistunu siinä Audi a4 2.0tfsi:stä? Edelleen kaivataan apua edellisiin viesteihin liittyen.

                                        Comment


                                        • Korjaus onnistuu uuden nokkapyörän vaihtamalla :)

                                          Comment


                                          • Turhan kallis osa uusia, jos ei ole varma että vika on siinä.

                                            Comment


                                            • Missäs se sit on?

                                              Comment


                                              • Senkun tietäis. Sitä tulinkin tänne viisaammilta kysymään. Täytyy tarkistaa vielä kampiakselin asentoanturi. Tää nokkaakselin säädin maksaa yli 800 eur.

                                                Comment


                                                • Vaihda se säätösolenoidi ensin jos haluat.. sekin voi harvoissa tapauksissa tuota tehdä.

                                                  Comment


                                                    Jos audi a4 b7 biXenon ballastin irrottaa umpiosta ja vaihtaa toisen, niin pitääkö se vika nollata ennen kun rikkoutuneen polttimon ilmoitus häviää mittaristosta? Itsellä kävi niinkin erikoisesti, että kun pesin umpion niin ballasti otti itseensä, eikä valo enää palanut. Irrotin sitten toisesta umpiosta ballastin, jotta sain todettua onko ballasti oikeasti rikki. Siltä vaikutti siinä vaiheessa. Siitä on nyt noin kuukausi ja tänään vasta huomasin, että molemmat valot palaa?!! Silti tauluun tulee joka kerta "left/right main headbeam light". Elikkä kuten jo edellä onko ajotietokone siinä uskossa, että molemmat ballastit on rikki, kun niitä päikseen vaihtelin ja kokeilin? Ja ei korjaannu, ennen kun nollaa?! Pääseekö tuosta jyvälle... Ja kai se tähän lankaan sopii.

                                                    Edit. Tai ei kai se nyt niinkään erikoista ollut että se ballasti hiipu kun sai vettä.

                                                    Comment


                                                    • Olisko päiväajovalot pimeänä?

                                                      Comment


                                                        Kaikki valot toimii. Ihan jokainen polttimo, edessä ja takaa.

                                                        Comment


                                                        • Lähtisin liikkeelle kuitenkin siitä vikakoodin nollauksesta ja katsoo sanooko sen jälkeen mitään.

                                                          Comment


                                                            "left/right main headbeam light"
                                                            Viittaa kaukovaloihin, toimiiko ne?

                                                            Comment


                                                              Pakko nöyrtyä ja todeta oma virhe. DRL ledien vastukset ei toimi. Vaihdoin normipolttimot ja viat hävis taulusta. Täytyy siis korjata vastukset vielä kerran. Sellasta...

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X