Kiitos aikaisemmasta avusta. Opettelin vaan nollaamaan vikakoodit, eivätkä enää palanneet. Huomasin vaan että olipa reilusti heppoja hävöksissä kun oli koodit päällä. Nyt taas kulkee niin pirusti, ja vääntö palasi :) Aika opettelua on alkuun tuon vcds:n kanssa
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vikakooditukiryhmä
Collapse
X
-
Kälyn Golfi pomppasi katsastuksesta OBD-testin vuoksi.
Lapussa oli koodi p0138, tämä viittaisi kakkoslambdaan mutta VCDS lokin mukaan ykkönenkin herjaa:
5 Faults Found:
17911 - Load Signal from Alternator Term. DF
P1503 - 35-00 - Implausible Signal
16522 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2
P0138 - 35-10 - Signal too High - Intermittent
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P0130 - 35-10 - Malfunction in Circuit - Intermittent
16554 - Fuel Trim; Bank 1
P0170 - 35-10 - Malfunction - Intermittent
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P0130 - 35-10 - Malfunction in Circuit - Intermittent
Readiness: 0000 0000
Kuittaamalla koodit kaikki muut pysyvät poissa paitsi 16522 tulee hetken päästä takaisin.
Ilmeisesti kannattaa vaihtaa tuo kakkos anturi ekaksi? Toivottavasti homma onnistuu ekalla, sillä omistajalla ei todellakaan ole rahaa ostella turhia antureita...
Comment
-
-
Mistähän jatkaisi vian selvitystä, kun ei saa yhteyttä ecuun. Kaikkiin muihin moduuleihin yhteys toimii.
Ecu siis toimii, auto on jokapäiväisessä ajossa. Toinen ecukin on vaihdettu tuloksetta.
Mittariston rele voi olla rikki. Ihan vastaavan vian korjasin joku aikaa sitten C5:sta.
K-linja menee ton ikäsissä mittariston läpi ja releellä kytketään linja joko mittaristoon tai ECUun.
Comment
-
Ei ole mitään ylimääräisiä virityksiä, alkup. soitin yms.
Tämä vaikuttaa lupaavalta vaihtoehdolta. Paikallisen marmoritiskin varaosamyyjä ei osannut sanoa mikä rele tätä hommaa hoitaa, mutta onko oikea J271?
Comment
-
Äitin polonen ilmottelee välillä tämmöistä vikakoodia:
Address 01: Engine Labels: 036-906-034-APE.lbl
Control Module Part Number: 6K0 906 034 E
Component and/or Version: MARELLI 4LV S155
Software Coding: 00001
Work Shop Code: WSC 06402
VCID: 2C6F4790DCED7541E33-FFFF
2 Faults Found:
16989 - Internal Control Module
P0605 - 35-10 - ROM Error - Intermittent
Meinaako et ecu vetelee viimeisiään? Maadotukset oon kattonu ja ecun liittimet puhistanu ja kattonu ettei oo hapettunu.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viestiSe rele on mittaristossa juotettuna, marmorilla ei ole pienintäkään hajua siitä releestä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Mxwll Näytä viestiKälyn Golfi pomppasi katsastuksesta OBD-testin vuoksi.
Lapussa oli koodi p0138, tämä viittaisi kakkoslambdaan mutta VCDS lokin mukaan ykkönenkin herjaa:
5 Faults Found:
17911 - Load Signal from Alternator Term. DF
P1503 - 35-00 - Implausible Signal
16522 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2
P0138 - 35-10 - Signal too High - Intermittent
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P0130 - 35-10 - Malfunction in Circuit - Intermittent
16554 - Fuel Trim; Bank 1
P0170 - 35-10 - Malfunction - Intermittent
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P0130 - 35-10 - Malfunction in Circuit - Intermittent
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja heiki Näytä viestiLiekköhän kyseessä kuvan vasemman nurkan rele Axicom v23026?
Mittaristo antaa vähemmän yllättävästi koodin 01177.
Ideoita?
Comment
-
Juu, tuo rele välittää K-linja ECUlle, mutta vika siis muualla, jos vaihto ei auta.
Ecuun kannattas yrittää ottaa yhteyttä suoraan, niin sais kaikki ulkoiset viat poissuljettua.
Eli Ecun K-linja kytkettynä suoraan kaapeliin. Kytkentäkaavioissa W-linja, eli mittariston ja ECUn välissä.
Comment
-
Siskon ja sen miehen Passatissa airbageilta pukkaa seuraavat vikakoodit.
3 Faults Found:
01218 - Side Airbag Igniter; Passenger Side (N200)
001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent - MIL ON
01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
00532 - Supply Voltage B+
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Onko tuolla kenties joku liitin minkä kontaktivika voisi aiheuttaa tuon vai mikä tuota vaivaa?
Comment
-
Kuittasin vikakoodit pois tuosta Passatista ja valo sammui. Ilmeisesti ei ainakaan vielä ole syttynyt uudelleen. Jos syttyy niin täytynee nuo liittimet käydä läpi sieltä penkin alta.
Tänään tuli lukaistua työkaverin Seat Exeosta vikakoodit, kun ei rekkarin kilven valot pala, vaikka polttomot ja pohjat pitäisi olla ehjät.
Seuraava koodi sieltä löytyi
Address 46: Central Conv. Labels: 8E0-959-433-MAX.lbl
1 Fault Found:
00892 - Switch for Trunk Closing Cylinder (F248)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
Mahtaako tuo liittyä tuohon ongelmaan? En äkkiseltään keksi miten tuo voisi siihen viitata. Mikä lienee "sulkemis sylinteri" onkaan...
Ross-Techin sivuilta en tuota koodia löytänyt.
Comment
-
Tuossa olisi tuommoinen pieni vikalista mikä tuli Audi A4 B6 1.8T AEB autosta.
G28 anturi pitäisi ilmeisestikkin ainakin vaihtaa? Entä mitenkäs tuo vaihteiston koodin kanssa mitä sille voi tehdä ja entä miten nuo muut koodit?
16706/P0322/000802 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal
16705/P0321/000801 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal
01800 - Light Switch (E1) == === 01800 - Light Switch (E1): Implausible Signal
01315 - Transmission Control Module == === 01315 - Transmission Control Module: No Communications
01561 - Rear Left Door == === 01561 - Rear Left Door: Can't Unlock
01562 - Rear Right Door == === 01562 - Rear Right Door: Can't Unlock
00858 - Connection; Radio Intermediate Frequency (IF) Output to Antenna Amplifier === 00858 - Connection; Radio IF Output to Antenna Amplifier: Short to Ground
Comment
-
Audi A4 B6 -02vm vilkuttelee välillä punaista brake huutomerkkiä ja abs valoa. Tämmöset koodit ainakin löytyi asiaan liittyen:
18256 - Please check DTC Memory of Engine Controller
P1848 - 35-10 - - - Intermittent
01316 - ABS Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
Kylmäjuotos ABS-boksissa?
Comment
-
Mikähä mahtais olla avuks? oon yrittäny ettii foorumilta apua mutta ei ole löytyny elikkäs audi a4 b6 heittää airbägi vikaa ei nollaudu ja koodia antaa
01217 - side airbag igniter; front driver side (n199): short to ground
liittimet penkin alta on laitettu kuntoon ja seurailtu että ne on ainakin oikein ja ehjät
Comment
-
Apua kaivataan. Autona on Audi a4 2.0 tfsi quattro 2005 ja ongelmana on 2 moottoriin liittyvää vikakoodia:
P0016. Nokka-akselin aikaistus ( syl.-rivi 1 )
P000A. Nokka-akselin asentoanturi A ( lohko 1 ) toiminto hidas
Moottorin vikavalo palaa mittaristossa keltaisena.
Ensimmäisenä tietysti vaihdoin nokka-akselin asento anturin ja nollasin vikakoodit. Mutta samat vikakoodit tulee takaisin. Seuraavaksi vaihdoin nokkaketjun ja kiristimen. Eikä vieläkään pysy vikakoodit poissa.
Onko kellään ollut samaa ongelmaa ja saanut nämä koodit pysymään pois?
Comment
-
Täällä olisi tämmöinen potilas, A6 2.5tdi 132kw BAU q+ tiptr. 2004.
-Kylmänä käy raskaasti ja harmaata savua pölläyttää ensimmäiset 5-10sek. Tämän tekee siis vain "kylmänä" käynnistäessä esim. yön yli levänneenä. Starttaa ja käynnistyy ok, mutta nuo lieveilmiöt... Lämpöisenä pelaa normaalisti. Kulutus noussut normaalista 8ltr/100km sinne 12ltr/100km.
-Jonkun matkaa ajettuasi syttyy esp valo.
Vikakoodeja:
00550- start of injection regulation
17-10 control difference- intermittent (=satunnainen)
18265- Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-10 --- intermittent
Lämpötila-anturi vaihdettu ei vaikutusta, voisiko olla MAF vika?? Syöttöpumpun aivot käyneet tarkistuksessa--> ok. Sekä pumpun ennakko katsottu että on arvoissaan. Hehkut pelaa 6/6.
Tämä koodi 18265 löytyy niin abs/esp sekä vaihdelaatikon koodeista.
Comment
Comment