Selvä juttu, jäädään odottelemaan jumiiko uudestaan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vikakooditukiryhmä
Collapse
X
-
Seuraava potilas, A4 3.0 ASN -03 280tkm:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16688 - Cylinder 4: Misfire Detected
P0304 - 35-00 - -
16690 - Cylinder 6: Misfire Detected
P0306 - 35-00 - -
16689 - Cylinder 5: Misfire Detected
P0305 - 35-00 - -
Jakopää, tulpat, etulambdat uusittu 30tkm sitten. Puolakampanja tehty. Huohotin + putket uudet. Molemmat katit ehjäntuntuiset (samanvärinen kenno, tyhjäkäynnillä tulee molemmista pakokaasut läpi). Tyhjäkäynnillä ei tule misfireä mutta samantien alkaa kertymään kaikkiin kolmeen kun kierroksia nostaa.
Mitäs seuraavaksi? Kolmen puolan tai kuuden pakonokan yhtäaikaiseen hajoamiseen en usko. Ketjuja ja sytkävahvistimia ei kyseisessä moottorityypissä käytetä.
Comment
-
Vähän samaa omassa, toissapäivänä anto misfiren 4 pytystä. Kävin puolan ostaa ja tänään anto sit 1 pytystä. Pitää nyt tulpat eka vaihtaa ku näky olevan viimeks vaihdettu 60000 huollossa vuonna 2006..........
Alakierroksilla on tukkosen olonen mut 3500rpm jälkeen mennään taas. Jakopää tehty huhtikuussa. Mulla tosin aiempi misfire tuli tyhjäkäynnillä ja tämänpäivänen tuli sit ajossa joku 2000-2500 kierrosta oli sillä hetkellä.
Comment
-
Kiitos vielä, mutta tälläkertaa päästiin vähemmällä eli löpö loppu.
Autoon oli laitettu webasto minkä jälkeen polttoainemittarin viisari oli jämähtäny 1/4 kohtaan.
Kalibroiko b8:ssa mittari itsensä, kun tankkaa täyteen?
Comment
-
Mitäs seuraavaksi?
Nyt on vasen downpipe lattialla, jako tarkistettu, puristukset 13-14 bar, nokat ihan hyvännäköiset, toisioilmakanava vasempaan kanteen tukittu, maf liitin irti. Aina vaan vasemmalle misfireä, oikenpuoleiseen bankiin ei yhtäkään. Ennakot kanavilla 91-92 seuraa pyydettyjä.
Tästä on porkkis puukottanut softasta takalambdat ja lisäilmapumpun pois joten niistä ei koodia enää voi tullakaan mutta ei pitäisi tähän vaikuttaa.
Comment
-
Ei muutosta liitin irti tai kiinni. Oikealle en saanut katkoksia tuollakaan tempulla.
Kasasin kaikki takaisin ja nyt auto toimii täysin. Henkimaailman hommia, mieluusti olisin löytänyt syyllisen. Vahvimmat epäilykset vasemman kannen säätöyksikköön tai moottorin eculle, pätkii yhteyttä diagnostiikkaan ja välillä ei näytä vikakoodeja vaikka häiriövalo palaa mittaristossa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja TDIq Näytä viestiEi muutosta liitin irti tai kiinni. Oikealle en saanut katkoksia tuollakaan tempulla.
Kasasin kaikki takaisin ja nyt auto toimii täysin. Henkimaailman hommia, mieluusti olisin löytänyt syyllisen. Vahvimmat epäilykset vasemman kannen säätöyksikköön tai moottorin eculle, pätkii yhteyttä diagnostiikkaan ja välillä ei näytä vikakoodeja vaikka häiriövalo palaa mittaristossa.
Juuri tuohon vähän kun antaa kierroksia ja misfiret hyppää esiin hommaan.
Comment
-
A4 8k Tehdaswebasto heitti tuommosta eikä käynnistynyt.
Address 18: Aux. Heat Labels: None
Control Module Part Number: 8K0 265 105 A HW: 8K0 265 105 A
Component and/or Version: Standheizung H07 0040
Software Coding: 550000
Work Shop Code: WSC 06335 000 00000
VCID: 275D3C8056D684190E1-8072
1 Fault Found:
03041 - Energy Management Active
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 80
Mileage: 201179 km
Time Indication: 0
Date: 2015.01.21
Time: 09:34:38
Freeze Frame:
Temperature: -20.0°C
Temperature: -19.0°C
Voltage: 12.60 V
Start
Error Code: 2
Temperature: -20.0°C
Mikä on toi vikakoodi 2? Kun auton sai käyntiin niin normisti käynnisty taas webasto.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja TDIq Näytä viestiIdeoita?
Nyt on vasen downpipe lattialla, jako tarkistettu, puristukset 13-14 bar, nokat ihan hyvännäköiset, toisioilmakanava vasempaan kanteen tukittu, maf liitin irti. Aina vaan vasemmalle misfireä, oikenpuoleiseen bankiin ei yhtäkään. Ennakot kanavilla 91-92 seuraa pyydettyjä.
Tästä on porkkis puukottanut softasta takalambdat ja lisäilmapumpun pois joten niistä ei koodia enää voi tullakaan mutta ei pitäisi tähän vaikuttaa.
Comment
-
Nyt vasta osui silmään tämä viestiketju, joten pahoittelen toiseen kertaan kyselyä:
2003 A4 Avant 1.8Tq, BFB ja manuaalilaatikko.
2 Faults Found:
16825 - EVAP Emission Control Sys
P0441 - 002 - Incorrect Flow - Intermittent
17698 - Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83)
P1290 - 002 - Signal too Small - Intermittent
Readiness: 0000 0000
_______________________________________
Osaako joku näihin sanoa absoluuttista totuutta mitä pielessä vai onko vaan tutkittava?
Comment
-
A4 B7 3.0TDIq S-Line
001025 - EGR System
P0401 - 002 - Insufficient Flow - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00110010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 205857 km
Time Indication: 0
Date: 2064.00.00
Time: 00:00:00
Freeze Frame:
RPM: 2058 /min
Torque: 124.8 Nm
Speed: 93.0 km/h
Duty Cycle: 70.7 %
Duty Cycle: 20.9 %
Mass Air / Rev.: 599.3 mg/str
Duty Cycle: 49.3 %
EGR siis antaa vikakoodia, mistä aloittaa osien uusiminen? käsittääkseni järjestelmässä on alipaineella toimiva venttiili ja sähköinen venttiili?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Janza Näytä viestiJoo tomaatti toi munkin on, tulee vaan koodia oikeelta puolelta. Ompa hyvä tietää että ton takia tarvii nostaa konetta poikkeen. pitänee käyttää leimalla eka ja kattoo mitä tapahtuu.
Koodina tosiaan p0421
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja TDIq Näytä viestiKannattaa käyttää tehtaan koodeja ja hakea niiden perusteella tältä foorumilta/googlesta. Kyseinen koodi on siis 16805 ja tyyppivikana tämän ikäluokan autoissa. Takimmaisen lambdan valvontarajat liian tiukat vaikka päästöt luultavasti ihan kunnossa.
Comment
-
Pääsin ensimmäistä kertaa lukemaan vikakoodit, ja tälläistä pukkasi. Saisinko apuja, että mitä lähden tekemään?
Address 01: Engine Labels: 06A-906-032-APX.clb Part No: 8L0 906 018 N Component: 1.8L R4/5VT G 0002 Coding: 05710 Shop #: WSC 06435 VCID: 3A7B005A269D6CF1604-5140
4 Faults Found: 16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62) P0116 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent 17977 - Cruise Control Switch (E45) P1569 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent 16795 - Secondary Air Injection System P0411 - 35-00 - Incorrect Flow Detected 18010 - Power Supply Terminal 30 P1602 - 35-10 - Voltage too Low - Intermittent Readiness: 0000 0000
Address 17: Instruments Labels: 8L0-920-xxx-17.lbl Part No: 8L0 920 930 B Component: AB-KOMBIINSTR. VDO D09 Coding: 01044 Shop #: WSC 39535 VCID: 2D513B06E7D3CB49F56-515E
5 Faults Found: 00779 - Outside Air Temp Sensor (G17) 30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent 00771 - Fuel Level Sensor (G) 30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent 01128 - Immobilizer Pickup Coil (D2) 35-10 - - - Intermittent 01176 - Key 07-10 - Signal too Low - Intermittent 00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266) 30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
Address 35: Centr. Locks Labels: 8D0-862-257.lbl Part No: 8L0 862 257 G Component: ZV-Pumpe, DWA, Funk D11 Coding: 13130 Shop #: WSC 06435 VCID: 39791F56239B67E969E-4F20
3 Faults Found: 01371 - Alarm triggered by Door Contact Switch; Driver's Side 35-00 - - 01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring 35-00 - - 00955 - Key 1
Comment
-
Okei. Kokeillaan noin. Akku kävi irti tovi sitten, kun asennettiin letkulämmitin, ja akku oli melko tyhjän oloinen. Taidan käyttää laturissa, ja katson sitten onko siitä enää kaluksi, vai tarvitseeko ostaa uusi. Tuo ulkolämpömittari teki oudot, kun tuntui sekoavan kun laitoin vag-comin kiinni. Ennen sitä toiminut normaalisti, ja myös piuhan irroituksen jälkeen näytti taas oikein. Mitään hälyyttävää nuo koodit eivät siis kieli?
Comment
-
Eilen illalla sytty moottorin vikavalo ja tällaisen koodin antaa. Oisiko hyviä ideoita mistä johtuu ja miten vikaa lähdettäis korjaamaan? voiko olla mahdollista anturivikaa?
Autona Audi A4 B7 2.0tfsi
000017 - Bank 1: Camshaft A (Intake) P0011 - 004 - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced) - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame: Fault Status: 10100100
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 249701 km
Time Indication: 0
Freeze Frame: RPM: 1411 /min Load: 40.8 %
Speed: 40.0 km/h
Temperature: 69.0*C
Temperature: -2.0*C
Absolute Pres.: 970.0 mbar
Voltage: 14.224 V
Vikakoodit nollattiin eikä ainakaan paikallaan kaasutellessa syttynyt uudestaan.
Comment
-
Terve voisiko joku vähän valasta noista vioista, joku niistä sytyttää moottorinvikavaloa nollauksen jälkeen ja syttyy heti seuraavalla käynnistyksellä! Kiitän kovasti jo etukäteen!
tietty kaikki noi viat olis hyvä selvittää...
Wednesday,11,February,2015,15:11:35:38741
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator
VCDS Version: 14.10.1.1 (x64)
Data version: 20150130
VIN: WAUZZZ8E75A412044 License Plate: CYK-393
Mileage: 283980km-176456mi Repair Order:
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Chassis Type: 8E (8E - Audi A4/S4/RS4 B6/B7 (2001 > 2008))
Scan: 01 02 03 08 09 0F 11 15 16 17 18 25 36 37 45 46 55 56 57 65
67 69 75 76 77
VIN: WAUZZZ8E75A412044 Mileage: 283980km-176456miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BLB.clb
Part No SW: 03G 906 016 GN HW: 028 101 211 3
Component: R4 2,0L EDC G000SG 9618
Revision: 12345678 Serial number:
Coding: 0000072
Shop #: WSC 55000 205 66400
VCID: 75D9DD661C5663894D6-8020
3 Faults Found:
19558 - Motor for Intake Manifold Flap (V157)
P3102 - 000 - No Signal - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 174.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 11.63 V
Bin. Bits: 00101100
Torque: 0.0 Nm
Torque: 351.4 Nm
16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62)
P0118 - 000 - Signal too High
Freeze Frame:
RPM: 882 /min
Torque: 34.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 13.68 V
Bin. Bits: 00101100
Temperature: -8.1*C
Temperature: 40.5*C
16618 - Boost Pressure Regulation
P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition)
Freeze Frame:
RPM: 3948 /min
Torque: 248.0 Nm
Speed: 91.0 km/h
Load: 100.0 %
Voltage: 14.29 V
Bin. Bits: 00101000
Absolute Pres.: 2233.8 mbar
Absolute Pres.: 2560.2 mbar
Readiness: 1 1 0 0 1
-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags Labels: 8E0-959-655-94.lbl
Part No SW: 8E0 959 655 G HW: 8E0 959 655 G
Component: Airbag 9.41 H10 3230
Revision: 91H10323 Serial number: 0036M000CM9V
Coding: 0034622
Shop #: WSC 06335 000 00000
VCID: 3B4D0B5E7AF2F5F97B2-806E
Subsystem 1 - Serial number: 6332DRB400DB8E2F3
Subsystem 2 - Serial number: 6342DRB400CC8C0F0
Subsystem 3 - Serial number: 6352ARB40032B02EE
Subsystem 4 - Serial number: 6362ARB40031CB59O
Subsystem 5 - Serial number: 63729RB4002FD1C4U
Subsystem 6 - Serial number: 63829RB4002FD287V
1 Fault Found:
01794 - Control Module - Incorrect Chassis (VIN) Number
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00110000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 5
Reset counter: 99
Time Indication: 0
-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv. Labels: 8E0-959-433-MIN.lbl
Part No: 8E0 959 433 BG
Component: Komfortgerát T85 2431
Coding: 06768
Shop #: WSC 06335
VCID: 77C5D76E555A11995FA-FFFF
Subsystem 1 - Part No: 8E1959801B
Component: Tõrsteuer.FS BRM 0205
Subsystem 2 - Part No: 8E1959802B
Component: Tõrsteuer.BF BRM 0205
2 Faults Found:
00532 - Supply Voltage B+
37-10 - Faulty - Intermittent
00932 - Electric Window Motor; Drivers Side (V147)
62-10 - No or Incorrect Adjustment - Intermittent
-------------------------------------------------------------------------------
End-------------------------(Elapsed Time: 08:37)-------------------------
Comment
Comment