Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Osaako kukaan sanoa mistä seuraavat vikakoodit voisi johtua 4F A6:ssa?
Autossa siis muutaman kerran vilahtanut ruudussa ESP fault teksti ja tämmöiset jää siitä muistiin. Aiemmin tehnyt 2x tuon, mutta tänään teki putkeen 7x ja teksti tosiaan vain vilahtaa+summeri huutaa ja katoaa samantien.
Ja nuo koodithan ovat kuin loputon silmukka? Onko tässä nyt ecu tai abs moduuli lahoamassa vai mitä häh?
Address 01: Engine Labels: 059-907-401-ASB.clb
Control Module Part Number: 4F0 910 401 L HW: 4F0 907 401 A
Potilaana A4 1,8T 2002
17700 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265)
P1292 - 004 - Open Circuit - Intermittent
17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult)
P1128 - 001 - System too Lean - Intermittent - MIL ON
Readiness: 0000 0000
Ross-Tech Wiki kertoi seuraavaa
Possible Causes
Mass Air Flow (MAF) Sensor faulty
Oxygen Sensor Control faulty
Oxygen Sensor(s) faulty
Fuel Injector(s) faulty
Voisiko joku kertoa mistä groupista näkee A4 B7 2.0 TDI BRD koneellisesta G235 eli EGT Sensor 1 arvot?
Tuossa puhutaan group 99, mutta tämä ei näytä minulla mitään. Joku 07x näyttä 150-180°C arvoja, mutta kun label-tiedosto ei ole oikein ajan tasalla niin aika pulassa olen.
Mistäpäin pitäisi lähtä purkamaan, s4 b5:ni antoi vikakoodin
00275 ABS Outlet valve; rear right (N135) 35-00 - -
aluksi vika alkoi sillee että abst toimivat hirmu herkästi, sen jälkeen tasamaalla hiljasessa vaudissa kuivalla asfaltilla esp rupes korjailee auton menos ja lopulta kojetaulu oli täynnä valoja (abs, esp, ((!)) )
On vissiin ESP versio, jos profiilin vuosimalli pitää paikkansa.
Venttiili on hydraulilohkossa ja varsinainen ohjainyksikkö takapenkin alla S4 B5:ssa.
Tyypillisesti tuo herkästi toimiva ABS, liittyy takahammaskehän katkeamiseen, mutta tuo vikakoodi ei viittaa siihen. Näin kokemuksen perusteella kattoisin kuitenkin ne takahammaskehätkin. Varsinkin tuon takaoikean.
Onko tuo ainut vikakoodi? Oliko tuon teksin alla jotain lisätietoa, esim. intermittend, fault in electrical circuit tms.
Voi olla myös niin huono tuuri, että kaksi vikaa yhtäaikaa.
Joo ei tule muita vikakoodeja abs/espltä kun tuo.. Ja auton ku laittaa käyntiin niin ei herjaa tuosta vasta kun on liikauttanut autoa jokusia metrejä..
Veikkaisin omiin kokemuksiini pohjautuen abs anturia tai hammaskehää. Myös anturi johto auton sarjasta mahdollinen vikapaikka. Tekeekö joka kerta, vai satunnaisesti? Meneekö lopulta abs vikatilaan?
Viimeksi muokannut javis; 9.11.2014, 09:20.
Perustelu: Lisäys.
Tämmösiä pukkaa kaverin A6 4F Allroadissa 2,7TDI koneella. Onko näissä nyt viitteitä siihen pahamaineiseen läppävikaan, jossa jotku tangot kuluu ja pitäisi vaihtaa...? Nämä tulee takaisin heti koodien poiston jälkeen.
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Control Module Part Number: 4F5 910 401 G HW: 4F0 907 401 C
Component and/or Version: 2.7L V6TDI G000AG 0010
Software Coding: 0011372
Work Shop Code: WSC 02334 785 00200
VCID: 2579CCA7EC1AE2093CD-8070
2 Faults Found:
012597 - Intake Manifold Runner Control
P3135 - 001 - Lower Stop not Reached
Freeze Frame:
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 193359 km
Time Indication: 0
Date: 2014.11.15
Time: 15:56:06
Voisiko joku viisaampi tulkita noita vikakoodeja?
Auto sammui ajosta(a4 2.0 tdi b8) eikä lähtenyt enää käymään.
Tällaista dataa antoi ulos.
Tietysti vähän kiirekin olis saada tietoa mistä vois aloittaa.
01-Engine -- Status: Malfunction 0010
02-Auto Trans -- Status: Malfunction 0010
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
04-Steering Angle -- Status: OK 0000
05-Acc/Start Auth. -- Status: Malfunction 0010
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: Malfunction 0010
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: Malfunction 0010
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
53-Parking Brake -- Status: OK 0000
55-Headlight Range -- Status: OK 0000
56-Radio -- Status: OK 0000
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
69-Trailer -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (J623-CAGA) Labels: 03L-906-022-CAG.clb
Part No SW: 03L 906 022 JN HW: 03L 906 022 B
Component: R4 2,0L EDC H01 3174
Revision: 11H01---
Coding: 0104002C02072920
Shop #: WSC 14500 205 61023
ASAM Dataset: EV_ECM20TDI03L906022JN A01004
ROD: EV_ECM20TDI03L906022C.rod
VCID: 7AC3CE58FD418AF121F-802F
4 Faults Found:
7144 - Please Check DTC Memory in CAN Gateway (J533)
U1008 00 [032] - -
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
5227 - Fuel Rail/System Pressure
P0087 00 [101] - Too Low
Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 187016 km
Date: 2015.01.02
Time: 07:28:21
5231 - Fuel Rail/System Pressure
P0087 00 [101] - Too Low
Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 187016 km
Date: 2015.01.02
Time: 07:28:20
4483 - Function Restriction due to Faults in Other Modules
U1113 00 [032] - -
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Readiness: 0 0 0 0 0
-------------------------------------------------------------------------------
Address 02: Auto Trans (J217) Labels: 0AW-927-156.clb
Part No SW: 8K0 927 155 AF HW: 0AW 927 156 G
Component: 0AW 20TDI RdW H01 0007
Revision: --H01--- Serial number: 0000000441
Coding: 000002
Shop #: WSC 06335 000 00000
ASAM Dataset: EV_TCMVL381 A02006
ROD: EV_TCMVL381_AU48.rod
VCID: 77C5D76CCE5397995E1-8022
1 Fault Found:
2225 - RPM Signal from ECU
P0727 00 [108] - No Signal
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 52
Mileage: 187016 km
Date: 2015.01.02
Time: 07:30:08
-------------------------------------------------------------------------------
Address 05: Acc/Start Auth. (J393) Labels: 8K0-907-064-05.clb
Part No SW: 8K0 907 064 M HW: 8K0 907 064 M
Component: BCM2 1.1 H70 0134
Revision: 00002001
Coding: 010200
Shop #: WSC 06335 000 00000
VCID: 3A430E58B5C14AF161F-806F
Subsystem 1 - Part No SW: 8T0 959 754 D HW: 8T0 959 754 D
Component: FBSAUDIB8 IDG H37 0060
Subsystem 2 - Part No SW: 8K0 905 852 D HW: 8K0 905 852 D
Component: ELVAUDIB8 H36 0041
Kiitos. Mistä noi suodatin ja paineanturi löytyy, pumppu on varmaan tankissa?
Itellä ei taidot riitä laittamaan, mutta vois "asentajalle" antaa vinkkiä, ettei koko autoa tarviis purkaa ulkona.
Ei ole minulle kovin tuttu moottori mutta lienee commonrail joten korkeapainepumppu kannen päässä. VCDS:lla voisi myös katsoa miten polttoainepaineet käyttäytyy.
Sori tyhmät kysymykset, mut VCDS kokemukset on eilisessä vikojen luvussa, eli onko monta kohtaa mistä noita paineita voi tarkastaa?
Autohan ei lähde käymään vai tarkoitiko että startatessa ton korkeepainepumpun jälkeiset paineet pitäisi nousta, vai ennen tuota pumppua?
Uskaltaako ylipäätään startata kun ei ole viasta enempää vielä tietoa.
Pystyykö polttoainepumpulle antamaan jotain käskyä millä voi todetta että se toimii?
Measuring groupeista selaamaan mistä löytyy railpressure. Sitä pitäisi löytyä starttauksessa satoja bareja. Korkeapainepumppu on mekaaninen joten ainoastaan startilla pyörittämällä mittaus.
Kiitos vielä, mutta tälläkertaa päästiin vähemmällä eli löpö loppu.
Autoon oli laitettu webasto minkä jälkeen polttoainemittarin viisari oli jämähtäny 1/4 kohtaan.
Kalibroiko b8:ssa mittari itsensä, kun tankkaa täyteen?
Comment