fl on front left. Oliko kuskin ovi tai ikkuna auki tms?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vikakooditukiryhmä
Collapse
X
-
01217 - Side Airbag Igniter; Front Driver Side (N199)
Tämmöinen koodi napsahti nyt autosta. Voiko olla jtn. yhteyksiä siihen, kun vaihdoin tuohon Beefemmaan sisälistat ja tuli kynittyä tuolla pelkääjänpuolen jalkatilassa.
Miten lähteä korjaamaan tätä vikaa? nollasin koodin ja samantien napsahti takaisin?
Comment
-
Pistänpä omankin listan vioista tänne, kun tuli luettu ne. Kyseessä Audi A5 -09 3.0 Tdi Q. mitäs asiantuntija raati on mieltä näistä?
Laakkonen antoi oman kustannusarvion kaistanvaihto avustimen korjaamiseen (800-950€) Yritin hiukan etsiä mitä nämä voisi tarkoittaa, mutta sen verran uutta kaikki nämä, että parempi kysyä täältä.
-------------------------------------------------------
Address 3C: Lane Change Labels: Redir Fail!
Part No SW: 8K0 907 566 B HW: 4L0 907 566 B
Component: J0769_SWA_MasterH01 0050
Revision: 00H01000 Serial number: 6PZ 009 014-13
Coding: 0010104
Shop #: WSC 06325 000 00000
VCID: 36693801415C5C9
Part No: 8K0 907 568 B
Component: J0770_SWA_Slave_H01 0050
2 Faults Found:
02852 - Indicator Lamp for Lane Change Assistance (K232)
010 - Open or Short to Plus
Freeze Frame:
Fault Status: 01101010
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 2
Reset counter: 120
Mileage: 119855 km
Time Indication: 0
Date: 2014.07.31
Time: 09:56:29
16365 - Control Module - Electrical Error; CPU 2
014 - Defective
Freeze Frame:
Fault Status: 01101110
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 194
Mileage: 87101 km
Time Indication: 0
Date: 2013.01.18
Time: 00:23:39
-----------------------------------------------
Address 5F: Information Electr. (J794) Labels: 4E0-035-6xx-5F.clb
Part No SW: 8T1 035 666 D HW: 8T1 035 666
Component: H-BN-EU H61 0047
Revision: -------- Serial number: 321LT087543270
Coding: 01010002000681EF15002B1E000000030001
Shop #: WSC 03141 202 93726
VCID: 3B7F2935BA7E811
Subsystem 1 - Part No: 8R0 060 884
Component: EUROPE 2008 5505
Subsystem 2 - Part No SW: 4F0 919 604 HW: 4F0 919 604
Component: DU7 High H43 0306
Subsystem 3 - Part No SW: 8T0 919 609 F HW: 8T0 919 609 F
Component: E0380 Bedient H08 0100
1 Fault Found:
01043 - Control Module; Incorrect Software Version
000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 246
Mileage: 116546 km
Time Indication: 0
Date: 2008.05.27
Time: 01:46:51
Freeze Frame:
Bin. Bits: 00000000 00000000
Bin. Bits: 00000000 00000000
Bin. Bits: 00000000 00000000
Bin. Bits: 00000000 00000000
Bin. Bits: 00000000 00010000
---------------------------------------------------------
Tässä ei ilmeisesti näy, mutta tätä ajaessa auton näyttöön tuli ESP Fault. Check owners manual.????
Edit. Tuolla vielä koko tiedosto scannauksesta. Ja muokattu vikakoodia oikeanlaiseksi.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/...m-74471mi2.txtViimeksi muokannut Sammakko; 31.7.2014, 14:18.
Comment
-
Apuja
Nappasin profiilin kulkineesta vikakoodit muun vian yhteydessä mutta tällainen oli siellä myös:
17831/P1423/005155 - Secondary Air Injection System, Bank 1
Tarkistuskohteita Ross Wikissä ovat:
- Fuse for Secondary Air Injection Pump blown
- Vacuum Hose(s) leaky or Collapsed
- Piping Between Secondary Air Injection Pump and Compi Valve leaking
- Secondary Air Injection Solenoid(s) faulty
- Combi valve(s) faulty
Sulakke on ok. Yritin etsiä netistä kuvaa moottorista jossa näkyisi nuo muut osat lähinnä niiden sijainnista mutta ei vaan mun silmään sellaista löytynyt.
Voisiko joku antaa kuvan tai kertoa missä nuo putket,letkut,solenoidit ja venttiilit sijaitsee?
Edit. Tässäpä pari linkkiä jos joku muukin kaipailee noita kuvia
http://www.partsbase.org/audi/audi-a...ary-air-valve/
http://www.partsbase.org/audi/audi-a...vacuum-system/
Jannu
Comment
-
Kaverin auto antoi tämän koodin: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...4/P1556/005462
Auto ei siis ahda ennen kuin vasta lähellä n.3000rpm (AJM 1.9TDi)
Onko tuossa oikein mitään muita vaihtoehtoja kuin joko vuoto VNT kellolle tulevassa alipaineletkussa tai vika N75:ssa? Vika tuli ihan yht'äkkiä, joten onko mahdollista, että sillä perusteella viittaisi vahvemmin N75:een?Viimeksi muokannut 54mmy; 4.8.2014, 20:35.
Comment
-
On alkanut tulemaan vikakoodia flektistä, onkohan tuo fan2 kumman puoleinen flekti? En ole vielä ehtinyt sen enempää asiaa tutkia kuin kokeillut sen, että molemmat flektit pyörii hyvin käsipelissä. Voikohan joku yksi huonoliitos kohta aiheuttaa nuo kaikki vikakoodit? Asiaan vähän liittyen, niin onko moottorin häiriövalolle omaa sulaketta, kun se ei toimi ollenkaan vai olisikohan mahdollisesta poltin entinen? En ainakaan löytänyt sulaketta sille. Ja auto on Audi A4 B7 3.0tdi quattro vm 05.
Chassis Type: 8E (8E - Audi A4/S4/RS4 B6/B7 (2001 > 2008))
Scan: 01 02 03 08 09 0F 11 15 16 17 18 25 36 37 45 46 55 56 57 65
67 69 75 76 77
VIN: WAUZZZ8E75A534290 Mileage: 270150km/167863miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Part No SW: 8E0 910 401 E HW: 8E0 907 401 AJ
Component: 3.0L V6TDI G000AG 0010
Revision: --H01--- Serial number:
Coding: 0011171
Shop #: WSC 00011 888 81093
VCID: 2171D899F8611D16B49-8074
001683 - Fan 2 Control Circuit
P0693 - 001 - Short to GND
Freeze Frame:
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 254
Reset counter: 255
Mileage: 269996 km
Time Indication: 0
Date: 2064.00.00
Time: 00:00:00
Freeze Frame:
RPM: 756 /min
Torque: 66.3 Nm
Speed: 0.0 km/h
Duty Cycle: 64.3 %
Voltage: 13.53 V
Duty Cycle: 59.6 %
Duty Cycle: 64.3 %
006481 - Radiator Fan 2 (V177)
P1951 - 002 - Movement Restricted / Jammed - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 121
Reset counter: 255
Mileage: 269997 km
Time Indication: 0
Date: 2064.00.00
Time: 00:00:00
Freeze Frame:
RPM: 1071 /min
Torque: 7.8 Nm
Speed: 51.5 km/h
Duty Cycle: 59.6 %
Duty Cycle: 64.3 %
Duty Cycle: 59.6 %
Duty Cycle: 0.4 %
006473 - Control Module 2 for Coolant Fan
P1949 - 001 - Defective - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 4
Reset counter: 255
Mileage: 270028 km
Time Indication: 0
Date: 2064.00.00
Time: 00:00:00
Freeze Frame:
RPM: 1638 /min
Torque: 175.5 Nm
Speed: 94.1 km/h
Duty Cycle: 13.8 %
Duty Cycle: 21.7 %
Duty Cycle: 13.8 %
Duty Cycle: 0.4 %
Edit: Vian syyksi paljastui sulake S214/30A, uusi sulake ja kaikki vikakoodit lähti pois. Sulake sijaitsee kuskin jalkatilassa ainakin Audi A4 B7 avant 3.0Tdi aut.
Comment
-
Audi a4 b7 iski tommosta vikakoodia vakkarin jälkiasennus sarjan(mallia slamit) asennuksen yhteydessä. airbag valo alkoi sitten palamaan, jota ei vikakoodien poistolla saanut pois. purin ratin pois ja katsoin että kaikki liittimet meni kiinni varmasti ja mihkään ei vikakoodi poistunut.
seuraavat vikakoodit iskee
00588 - Airbag Igniter; Driver Side (N95)
001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100001
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Time Indication: 0
Date: 2064.00.00
Time: 00:00:00
01587 - Igniter 2 for Airbag; Drivers Side (N250)
001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100001
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Time Indication: 0
Date: 2064.00.00
Time: 00:00:00
Mistäs seuraavaksi jatketaan?
Comment
-
Pistä rahan äänellä, kun vikavalo syttyy ;DDD
Haastetta lisää se, että en omista VAG-COM saatikka VCDS laitteistoa, torquella ja BT OBD-lukijalla mennään.
C5 4.2 ASG
Vikakoodi
Lambda-arvoja
Katin jälkeinen lambda rikki ykköslohkolta?
Tuossa Torquessa on joku kummallisuus, anturidatana ykköslohkon lambda on rikki, vikakoodi väittää sen kuitenkin olevan kakkoslohkon.
Mistä löydän alkuperäisen lambdan varaosanumeron?Viimeksi muokannut Juniku; 20.9.2014, 22:19.
Comment
-
Bosch Part Number : 0258010073
Bosch Short Code : LS10073
Status : Part Number Update (This new number has recently superseded the old part number below)
Supersesed Old Part Number : 0258006287
Type : Diagnostic Sensor (Post-Cat for OBD Systems)
Number of Wires :
Length (mm) : 1700
Ja se alkuperäinenhän on myös Bosch, mutta Audin rinkulapainatuksella varustettu. Toisinsanoen marmorin osanumero on eri, koska Audin varaosanumerolla.
Comment
-
Itsekkään en voi muita lambdoja suositella kuin Boschilaisia. Tuli kokeiltua muutamaa tarviketta, enää en kokeile!
Comment
-
Nyt on VAG-COM.
OBDII lukija antoi vain P0430 koodin, VAG-COM löysi myös koodin P1176.
En ilmeisesti tulkitse ihan oikein näitä, osaisiko joku valaista tätä?
2 Faults Found:
16814 - Catalyst System; Bank 2
P0430 - 35-00 - Efficiency Below Threshold
17584 - Bank1: O2 (Lambda) Correction Behind Catalyst
P1176 - 35-00 - Control Limit Reached
LambdakäppyrätViimeksi muokannut Juniku; 6.9.2014, 17:49.
Comment
-
Vähän päivitystä.
Bank 1 downpipen ja katin välinen haitari on puhki, imee ilmaa kattiin ja aiheuttaa takalambdalle omituisia olosuhteita, selittää vikakoodin P1176.
Ulkolaisilla foorumeilla P0420 ja P0430 ovat tuttu ongelma, jotkut ovat ohjelmoituttaneet uuden softan ECU:un, vaihtaneet lambdat ja katit sekä tarkistaneet imuvuodot jne, kunnes ovat takalambdojen alle laittaneet spacerit (lambda spacer).Viimeksi muokannut Juniku; 18.3.2015, 16:09.
Comment
-
Nyt tuo rakas kulkineeni sitten pitää jonkinlaista mykkäkoulua meikälle, suuttimestakin vielä, ikävä kyllä. VAG COMilla on vikamuisti useaan otteeseen tarkistettu ja aina siellä on tämä ihana koodi:
01249 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30)
29-10 - Short to Ground
Toisella suuttimella oon kans koittanu mut ei auttanut kuin hetken. Liittimen ja johdot sen läheltä tuli myöskin katsottua ja todettua ehjiksi. Yhden päivän onnistuin ajamaan mutta seuraavana päivänä, tuumasi AEB jotta nope, ei mennä mihkään koska käyn kolmella. Tuolla on tällä hetkellä vakiolastu kiinni ja samaan aikaan oli myöskin vakiosuuttimet mutta aattelin, että yksi suuttimista on rikki ja lykkäsin sinne Boschin 440cc suuttimet kiinni, mutta vika vaan jatkui. Kyseessä on 96 vuosimallin A4 AEB moottorilla ja neliveto.
Comment
-
Voi olla et eculta on suuttimien ohjaus palanut ja yksi maissa kokoajan sen takia. Katsoppa samalla paljonko bensaa on jo öljyn sekaan tulvinut.
Comment
Comment