Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vikakooditukiryhmä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Ootko kattonut vakkomilla anturien arvoja?

    Comment


      #92
      Jep, taka-anturi näyttää nollaa.

      Comment


        #93
        Eipä siinä juuri muita vaihtoehtoja jää kuin edellämainitut. Voit toki koittaa korjausta odotellessa disabloida koko automaattisäädön ottamalla nro 10 sulakkeen pois. Sen takana ei ole muuta kuin valojen säätö ja säädön diagnostiikka.

        Comment


          #94
          Hyvä tietää. Miten nuo saisi säädettyä järkevälle korkeudelle, jos säädön disabloi? Saako niitä säätömoottoreita pyöriteltyä käsin tms.?

          Comment


            #95
            Umpioissa on manuaalinen korkeussäätö 6mm kuusiokoloilla.

            Comment


            • #96
              Moi,

              Mitähän mulla mahtaa olla vikana, oireet:
              -kojelaudassa näkyy koko ajan, että kaikki ovet olisivat auki
              -sähköikkunat eivät toimi mistään painikkeesta, edes kuskin paletista (se "pääkatkaisin"-painike on kokeiltu)
              -auto nostaa kierroksia satunnaisesti (lienee tuo lämpöanturi, menee vaihtoon heti kun saan koslan talliin)

              Tässä vikakoodit, leikkasin pois kaikki "no fault codes found"-kohdat:

              Sunday,08,September,2013,17:10:20:32264
              VCDS Version: Release 11.11.3
              Data version: 20120401


              Chassis Type: 4B - Audi A6 C5
              Scan: 01 02 03 06 08 15 16 17 18 22 34 35 36 37 45 55 56 57 65 67
              75 76 77

              VIN: WAUZZZ4B62N018633 Mileage: 252760km/157057miles
              -------------------------------------------------------------------------------
              Address 01: Engine Labels: 059-907-401-AKE.clb
              Part No: 4B1 907 401 D
              Component: 2.5l/4VTEDC G000AG D04
              Coding: 01017
              Shop #: WSC 02325
              VCID: 2045FE59A0D8C29

              Subsystem 1 - Part No: 00002000002059
              Component: 130150_1.V77545860186
              WAUZZZ4B62N018633 AUZ7Z0A1891191

              4 Faults Found:
              00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
              30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
              17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
              P1570 - 35-10 - - Intermittent
              18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
              P1654 - 35-00 -
              18058 - Powertrain Data Bus
              P1650 - 35-00 - Missing Message from Instrument Cluster
              Readiness: N/A

              -------------------------------------------------------------------------------
              Address 02: Auto Trans Labels: 01J-927-156.lbl
              Part No: 01J 927 156 CN
              Component: V30 01J 2.5lTDI RdW 2213
              Coding: 00001
              Shop #: WSC 44552
              VCID: 7AF1EC3166C4789

              2 Faults Found:
              18265 - Load Signal
              P1857 - 35-10 - Error Message from ECU - Intermittent
              18270 - Powertrain Data Bus
              P1862 - 35-10 - Missing Message from Instrument Cluster - Intermittent

              -------------------------------------------------------------------------------
              Address 03: ABS Brakes Labels: 4B0-614-517.lbl
              Part No: 4B0 614 517 G
              Component: ABS/ESP front 1728
              Coding: 06459
              Shop #: WSC 02325
              VCID: 254BEF4DBFFA271

              2 Faults Found:
              01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)
              49-10 - No Communications - Intermittent
              18265 - Load Signal
              P1857 - 35-10 - Error Message from ECU - Intermittent

              -------------------------------------------------------------------------------
              Address 08: Auto HVAC Labels: 4B0-820-043-MY2.lbl
              Part No: 4B0 820 043 AA
              Component: A6-Klimavollautomat 0104
              Coding: 00103
              Shop #: WSC 02325
              VCID: 59B393BDC302531

              3 Faults Found:
              00819 - High Pressure Sensor (G65)
              30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
              01592 - Air Quality Sensor (G238)
              57-00 - Electric Circuit Failure
              01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)
              49-10 - No Communications - Intermittent

              -------------------------------------------------------------------------------
              Address 17: Instruments Labels: 4B0-920-xxx-17.lbl
              Part No: 4B0 920 933 G
              Component: KOMBI+WEGFAHRS. VDO D07
              Coding: 00060
              Shop #: WSC 00006
              VCID: 2757E545C5F6351
              WAUZZZ4B62N018633 AUZ7Z0A1891191

              1 Fault Found:
              01300 - Control Module for Navigation with CD-Rom (J401)
              49-10 - No Communications - Intermittent

              -------------------------------------------------------------------------------
              Address 35: Centr. Locks Labels: 4B0-962-258.lbl
              Part No: 4B0 962 258 D
              Component: Zentralverriegelung D34
              Coding: 06721
              Shop #: WSC 02325
              VCID: 2A511C71D6E4089

              11 Faults Found:
              01366 - Opened Due to Crash Signal
              35-00 - -
              00947 - Trunk Lid remote Control Switch (E188)
              29-00 - Short to Ground
              00955 - Key 1
              09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent
              00956 - Key 2
              09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent
              01570 - Turn-Off Delay; Terminal 15
              29-00 - Short to Ground
              01560 - Passenger Door
              59-00 - Can't Unlock
              01559 - Drivers Door
              61-10 - Won't De-Safe - Intermittent
              01560 - Passenger Door
              61-00 - Won't De-Safe
              01561 - Left Rear Door
              61-10 - Won't De-Safe - Intermittent
              01586 - Locking Cylinder Contact Switch; Passenger Side (F242); Close
              29-00 - Short to Ground
              01585 - Locking Cylinder Contact Switch; Passenger Side (F242); Open
              29-00 - Short to Ground

              Comment


                #97
                Kaverin 1.8t b6 A4:ssa syttyi moottorihäiriövalo. Kuittaantui kyllä pois kun äsken nollasin. Millaisia toimenpiteitä vaatii jos uusii?

                Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
                Part No SW: 8E0 909 518 M HW: 8E0 909 018
                Component: 1.8L R4/5VT 0002
                Coding: 0011701
                Shop #: WSC 63351 000 00000
                VCID: 3A712C317644B89

                1 Fault Found:
                17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add)
                P1136 - 001 - System too Lean - Intermittent - MIL ON
                Readiness: 0000 0000

                Toinen vika mikä ei nollaantunut oli tämmöinen. Ilmastointi toimii eikä kuulemma ole huomannut mitään erikoista. Aika selkeästihän se tuossa lukee mikä vika on. Voiko olla sulakkeen takana? Ei tutkittu niitä äsken...

                Address 08: Auto HVAC Labels: 8E0-820-043.lbl
                Part No: 8E0 820 043 J
                Component: A4 Klimaautomat 1015
                Coding: 00000
                Shop #: WSC 63351
                VCID: 2855E679C8E83A9

                1 Fault Found:
                00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113)
                41-00 - Blocked or No Voltage

                Comment


                • #98
                  Itellä kans toi läppävika, autolla siis. Liittynee kuullema sisäilmankiertoon, että se läppä ei toimi oikein, jää jumiin tj. Mullakin kylmää puhaltaa, eikä toi oo ongelmaa tuottanut, niin en oo vielä asialle mitään tehnyt. :)

                  Comment


                    #99
                    Mihin tämä vikakoodi voisi viitata? Potilaana B5 S4 vm.2000.

                    (Vikakoodi tuli siis ryhmästä 01-Engine)
                    18011 - Internal control module: Failed self-test
                    P1603 - 35-10- -- Intermittent

                    Auto on nyt muutamana aamuna käynnistettäessä herjannut punaista huutomerkkiä.
                    Viimeksi muokannut angra; 26.9.2013, 21:41.

                    Comment


                      Onko akku ihan täydessä tikissä?

                      Comment


                        Akku on vanha, mutta toistaiseksi ei ole ainakaan tarvinut olla huolissaan käynnistymisestä. Viikonloppuna oli jäänyt yön ajaksi sisävalokin päälle, mutta tuosta huolimatta lähti mainiosti käyntiin (tämän jälkeen ajettu +300km matka-ajoa, joten varmastikin latautunut tuon jäljiltä).

                        Comment


                          Täälläkin ilmastoinnista virhe:
                          02380 - Positioning Motor for Right Side Vent (V300)
                          003 - Mechanical Failure
                          Onko vaikea korjattava?

                          Comment


                            Tuohon angran mainitsemaan vikakoodiin ja punaisen huutomerkin ilmestymiseen taitaa olla syy allekirjoittaneessa. Ihan täyttä varmuutta asiasta ei ole mutta luultavasti minulla on liian dieselmäiset manööverit startissa.

                            Comment


                              Odotat niin kauan että hehkun merkkivalo sammuu?

                              Comment


                                Eikai siitä "hehkujen odottelusta" voi mitään koodeja tulla, varsinkaan jarrujärjestelmältä? Punaisen huutomerkin takia on syytä lukea koodit abs-purkista.

                                Itselläkin oli B5-aikoina sama tapa odotella mittariston valojen sammumista, jäänne Honda-ajoilta, kun auto lähti helpommin käyntiin pumpun nostaessa pa-paineet ennen starttausta :-P

                                Comment


                                  Tuo liittyy yleensä akun huonoon kuntoon. Kylminä aamuina jännite kyykkää niin paljon, että vikavalo kerkeää syttyä. Mulla oli samanlainen ja vikakoodia ei jäänyt. Aina akun latauksella tai lämpimällä ilmalla ongelma poistui.

                                  Luultavasti kulahtanut laturi aiheutti huonon latauksen akkuun. 200tkm rupeaa näköjään jo vetelemään laturit viimeisiään.

                                  Comment


                                    Lienee siis parasta uusia ensiksi akku ja ihmetellä sen jälkeen enemmän, mikäli vika ei poistu. Minkähän verran jännitteen pitää laskea, että noita häiriöitä/häiriövaloja alkaa ilmetä?

                                    Viime päivinä vikavalo ei ole syttynyt startin yhteydessä ja omassa ajossa ei siis kertaakaan, mutta en usko että se on kuskista kiinni.
                                    Alkuperäinen kirjoittaja alpi Näytä viesti
                                    Punaisen huutomerkin takia on syytä lukea koodit abs-purkista.
                                    ABS-purkista on luettu koodit, mutta sieltä ei löytynyt mitään.

                                    Comment


                                      Niinhän mä jo viikko sitten sanoin. Heikkoon akkuun noi viat usein kulminoituu.

                                      Comment


                                      • missä olis vika .käytin audi a6 vm 98,vikakoodien luvussa,ja antoi seuraavat viat,456A.toiminta jännite-liian alhainen.
                                        4621,kaasuläpän ohjainyksikkö-virhetila.
                                        463A moottorin ohjainlaite estitilassa.
                                        auto toimii normaalisti. ja kun oireilee niin tauluun syttyy merkkivalot ja piippaa 2kertaa.

                                        Comment


                                          Älä laita kahteen ketjuun.

                                          Mitkä merkkivalot?
                                          Nollattiinko koodit?
                                          Akkujännite mitattu?

                                          Comment


                                          • öljyn merkki valo.jarru merkkivalo.luiston esto merkki valo.koodit nollattu kahteen kertaan, akkujännite mitattu, ok.

                                            Comment


                                              Onko ABSista luettu tai yritetty lukea vikakoodit? Nuo oireet viittais tietyn ABS-yksikön vikaan.
                                              Nuo antamasi vikakoodit on jokun random vikakoodilaitteen tökeröitä suomennoksia, joista on helvetin vaikea ottaa selvää.

                                              Oireileeko kierros- tai nopeusmittari? Jos oireilee, niin se selittää öljynpainevalon ja viittaa yhä enemmän tuohon A6 ABS yksikköön, jossa on ASR eli luistonesto.

                                              tuossa siihen luettavaa:
                                              http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=109030

                                              tuokin kannattaa kaikkien lukea, jotka apua vikoihinsa hakee:
                                              http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=105441

                                              Comment


                                              • 463A moottorin ohjainlaite estitilassa.,456A.toiminta jännite-liian alhainen
                                                mittari taulussa vilkuu öljyn merkki valo ja jarrujärjestelmän merkki valo punaisella.ja abs valo palaa koko ajan keltaisella..ja kun valot syttyy niin auto on tosi laiska, ei toimi vaihtee,tuntuu tehotomalta..mikä avuksi?uusinko moottorin ohjain boxin...korjaamolla todettu,että akku ok.laturi.ok. mitattu 14.8.koodit nollattu mutta tulee heti takaisin..maa johdot tutkittu..

                                                Comment


                                                • joo.kierros lulu mittari ei toimi kun syttyy nuo merkki valot

                                                  Comment


                                                    joo.kierros lulu mittari ei toimi kun syttyy nuo merkki valot
                                                    ABS-yksikkövika, niinkuin tuolla aikaisemmin mainitsin. Pystyn sen korjaamaan.

                                                    Comment


                                                    • puran tänään abs yksikön niin nähään onko johto poiki ynm...ollaan sitten viisaampia..

                                                      Comment


                                                        Älä helvetissä mene avaamaan sitä elektroniikkaosaa, saat sanoo hyvästit sille sen jälkeen. Tarviit kokemusta ja mikroskoopin, että voit edes todeta sen rikkinäiseksi.

                                                        90% niistä mitä mulle on tullut korjattavaksi avattuna, aiheuttaa huomattavaa lisätyötä ja suurinosa niistäkin on toivottomia tapauksia.

                                                        Comment


                                                        • mitä maksaa jos korjaat.jos on vikaa boxissa.
                                                          vaikkutaako se siihen että auto tuntuu tehotomalta,ja vaihteisto ei tunnu toimivan..

                                                          Comment


                                                            Kyllä tuossa ASR mallissa vaikuttaa moottoriin ja vaihteistoon. Olen 99% varma että vika ABS-boksissa. Vastaavia on tullut vastaan aikaisemminkin. Elektrooniikka osa irti vaan hydrauliikkalohkosta.
                                                            Laitoin sähköpostia.

                                                            Comment


                                                              VCDS Engine coding login -koodi / Allroad 4B 2002

                                                              Terve. Mikähän on VCDS:n engine modulen coding login-koodi? Siellä on mulla näköjään autotyyppi väärin ja pitäis laittaa kohdalleen. Ja voihan tuosta login-koodista olla hyötyä muissakin moduleissa.

                                                              Kone: ARE

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X