Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vikakooditukiryhmä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    G85 Steering angle sensor alkoi pakkasten hyydyttämän akun ja sitä seuranneen käynnistysoperaation yhteydessä valittaa tällaista "18036 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Steering Angle Sensor"
    Pysyvä vika ja kun katsoo anglea niin VCDS kertoo sen olevan pysyvästi 0.0 astetta. Kokeilin tehdä basic settingsin sille, mutta ei anna tehdä koska valitaa että Adaptation not OK.
    Kuoliko tuo anturi volttien kyykkäämisestä vai mikä siinä voisi olla. Tein Rosstechin ohjeiden mukaan sitä basic settingsiä, mutta tosiaan ei anna painaa siinä Go'ta.
    Ratin kääntely laidasta laitaan tai lenkin heittäminen ei auttanut. Kyse on tuosta A8:sta. ABS ja ESP on pois pelistä, mutta muuten kaikki toimii.
    Viimeksi muokannut Puuhapete; 4.1.2024, 11:36.

    Comment


    • A6 C7 2.0 TFSI - vikakoodikysymystä (moottorin ja vaihteiston ohjausyksiköt)

      Viime viikolla auto ei yhdelle matkalle lähtiessä halunnut lähteä käyntiin ollenkaan. Pari ensimmäistä starttikertaa startti oli "jurnuttanut" useita sekunteja, mutta moottori ei käynnistynyt. Sitten oli kytkenyt virrat pois ja yrittänyt uudestaan -> lähti käyntiin normaalisti. Tällaista ei omana omistusaikanani (muutama kuukausi) ole tuota ennen eikä jälkeen tapahtunut.

      Menin seuraavana päivänä luettamaan vikakoodeja Motomaatille. Näytti koodeja:
      - P1570 Moottorin ohjausyksikkö estynyt
      - P1701 Vaihteiston ohjausyksikkö; lukittu

      Mitähän näistä pitäisi päätellä? Voivatko nämä liittyä tuota edeltäneen päivän käynnistymisongelmaan, ja pitääkö olla huolissaan? Taisin olla hölmö, kun en samalla nollannut vikakoodeja, jotta näkisi, tuleeko koodit uudestaan näkyville.

      Auto käy ja kukkuu ihan normaalisti muutoin. Itselleni melko tuore auto tämä (135 000 ajettu kaikkiaan, joista itse vain viimeiset pari tuhatta), enkä tunne käyttöhistoriaa niin tarkasti, että voisi mitään päätelmiä tehdä sen perusteella. Sytytystulpat on muuten vaihdettu n. 18.000 km / 1,5 vuotta sitten, jos sillä tiedolla on mitään merkitystä.
      Viimeksi muokannut Killeri; 19.2.2024, 16:11. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

      Comment


      • välkky
        välkky commented
        Editing a comment
        Sori mutta noista Motomaatin koodeista ei pysty oikeen mitään päättelemään, ei tässä tapauksessa eikä muutenkaan.

        Jos ongelma tulee vielä uudestaan niin suosittelen VCDS tai OBD11 vikakoodien lukemista jos vaan mitenkään mahdollista.

    • Elikkä Q7 3.0 d -06 antaa vikakoodia ruiskutusventtiilin a syöttö,sähkövika ruiskutusventtiilin b syöttö,sähkövika.Olisko antaa vinkkiä että mistä tuota katkosta vois etiskellä..Ecu käynyt korjattavana ja kaikki suuttimet näyttää 180 ohm ja muuta koodia ei ilmaannu,vai onko ecu kuitenkin rikki....P1040,P1042 delphillä lueskeltu.
      Viimeksi muokannut Pazzari; 21.2.2024, 19:19.

      Comment


        Vikakoodit voisi lukea vcds:llä, niin tulisi joku tarkempi viankuvaus.

        Comment


        • Audi q7 4.2 tdi Näytöltä hävisi alustan korkeussäätö ja peruutuskameran kuva. Alusta jäi comfort asentoon ja seisonnan jälkeen nousi normisti. Radio toimii ja näkyy normaalisti, samoin ilmastoinnin ja webaston säädöt. Onko tuo näytön ohjausmoduuli entinen? Mistä johtuu että ohjausmodulissa oleva koodi on eri mitä vcds kertoo sen olevan? Boxissa on 4L0910731 L ja vcds kertoo sen olevan 4L0910732 T.

          18.3.2024.pdf

          VCDS
          Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 10 x64
          Version: Release 23.11.0
          www.Ross-Tech.com
          Dealer/Shop Name: Vesku´s garace
          Workshop Code: 358 12345
          Diagnostic Trouble Code Report
          Monday,18,March,2024,19:34:39:56489
          VIN: WAUZZZ4L08D013161 License Plate: FIG
          Mileage: Repair Order:
          Control Module Part Number: 4L0 910 732 T HW: 4E0 035 729 A
          Component and/or Version: Interfacebox H43 5150
          Software Coding: 0000000
          Work Shop Code: WSC 00000 000 00000
          VCID: 3A2D38297052534A217-806E
          Additional Info: 4L0910609 E0380 BedienteilH01 0060
          Additional Info: Geraet 00000

          6 Faults Found:
          02257 - Remote Control Receiver
          014 - Defective
          Freeze Frame:
          Fault Status: 01101110
          Fault Priority: 5
          Fault Frequency: 1
          Reset counter: 91
          Mileage: 377479 km
          Time Indication: 0
          Date: 2024.03.02
          Time: 20:10:48

          02259 - Information Display and Control Head (Front) (J685)
          004 - No Signal/Communication
          Freeze Frame:
          Fault Status: 01100100
          Fault Priority: 5
          Fault Frequency: 1
          Reset counter: 91
          Mileage: 377479 km
          Time Indication: 0
          Date: 2024.02.24
          Time: 19:29:12
          Freeze Frame:
          Bin. Bits: 0000010
          VCDS
          Diagnostic Trouble Code Report
          Control Module Part Number: 4L0 910 732 T
          Page 2

          01319 - Control Module for Distance Control (J428)
          004 - No Signal/Communication
          Freeze Frame:
          Fault Status: 01100100
          Fault Priority: 5
          Fault Frequency: 1
          Reset counter: 91
          Mileage: 377479 km
          Time Indication: 0
          Date: 2024.02.24
          Time: 19:29:44

          00658 - Control Head
          004 - No Signal/Communication - Intermittent
          Freeze Frame:
          Fault Status: 00100100
          Fault Priority: 5
          Fault Frequency: 18
          Reset counter: 131
          Mileage: 377479 km
          Time Indication: 0
          Date: 2024.02.24
          Time: 21:08:24

          00384 - Optical Databus
          011 - Open Circuit - Intermittent
          Freeze Frame:
          Fault Status: 00101011
          Fault Priority: 5
          Fault Frequency: 171
          Reset counter: 40
          Time Indication: 15

          01042 - Control Module; Not Coded
          000 - -
          Freeze Frame:
          Fault Status: 01100000
          Fault Priority: 7
          Fault Frequency: 1
          Reset counter: 255
          Time Indication: 15

          Comment


          • Moi! Tyttäreni osti keväällä Audi A5:n 1.8 tsfi vm 2012, joka on nyt pari kertaa sytyttänyt EPC valon, jolloin auto on mennyt suojamoodiin ja tehot minimiin. Auton uudelleenkäynnistettyä on kuitenkin taas toiminut moitteetta ja EPC valo poistunut. Tällä toisella kerralla auto oli kuulemma ravistanut voimakkaasti muutaman sekunnin ja tasoittui kuulemma sitten itsestään. Vikakoodit luettu molemmilla kerroilla kaverin toimesta ja kirjoittelenpa niitä nyt tähän, jos jollakulla teistä olisi aavistuksia, mikä autoa voisi vaivata.
            Kiitos kovasti, jos vai joku vaivautuu tätäkin pohdiskelemaan! Häiriöiden välissä on noin 2kk ja noin 1200km ajoa. Muutoin auto toimii normaalisti. No öljyä tämä syö reippaasti..ehkä noin 1l / 2500km
            Niin ja tuolla toisessa tapauksessa itteäni ihmetyttää toi coolant temperature 103 astetta? Eikös normilämmöt pitäisi olla jossakin 90 asteen kieppeillä??

            Ensimmäinen tapaus:

            15283 - StartStop System; Maximum time for restart exeeded
            P167E 00 [01100000]--
            Intermittent - not confirmed - tested since memory clear

            14849 - Boost pressure control valve/solenoid (bank1)
            P0045 00 [00100000] - open circuit
            Intermittent - not confirmed - tested since memory clear

            15226 - Actuatormodule for turbocherger 1
            P00AF 00 [01100000] - stuck
            Intermittent - not confirmed - tested since memory clear
            Freeze frame:
            Fault priority: 2
            Fault Frequency: 1
            Mileage: 232712 km
            Date: 2024.05.09
            Time: 10:01:33

            Engine rpm 1753,25
            Normed load value 13,7%
            Vehicle speed 31 km/h
            Coolant temperature 14 °C
            Intake air pressure control valve basic setting-LV_BPA_AD_REQ[0]: 00000000
            Charge air pressure control valve uncond voltage sensor-VP_BPA[0]:1.0596V
            Charge air pressure control valve position: target value-POSN_SP_BPA[0]: 93.91 %
            Charge air pressure control valve position: actual value-POSN_BPA_[0]: 88.892 %
            Charge air pressure control valve activation pulse dutyfactor-PWM_BPA[0]: 99.997 %
            Charge air pressure control valve voltage: position closed-VP_BPA_AD_BOL[0]: 4.4141 V
            STATE_BPA[0]: OPM

            Ja sitten toinen tapaus:

            15074 _ cylinder disabling
            p130A 00 [01100000] - -
            Intermittent - Not confirmed - tested since memory clear
            Freeze frame:
            Fault priority: 2
            Fault frequency: 1
            Mileage 233977 km
            Date: 2024.07.13
            Time: 12:00:15

            Engine rpm: 1584.50 / min
            Normed load value: 31.0 %
            Vehicle speed 83 km/h
            Coolant temperature: 103 °C
            Intake air trmperature: 29 °C
            Ambient air pressure: 1010 mbar
            Voltage terminal 30: 14.628 V
            Unlearning counter according OBD: 39
            Engine: operating status: PL
            N_TOOTH: 1605 / min
            T_AST_SAE[1]: 1017 s
            TOIL: 98 °C
            STATE_LS_SAE[1]: OL_INTR
            FUP_H_SAE: 19800.0 kpa
            FUP_EFP_MES: 5115.68 hpa

            15178 - Cylinder 2 pressure too high
            p03A5 00 [01100000]
            Intermittent - Not Confirmed - Tested since memory clear

            Freeze frame:
            Fault priority:2
            Fault frequency: 1
            Mileage: 233977 km
            Date: 2024.07.13
            Time: 12:00:15

            Engine rpm: 1572.25 / min
            Normed load value: 30.2%
            Vehicle speed: 83 km/h
            Coolant temperature: 103 °C
            Intake air temperature: 29 °C
            Ambient air pressure: 1010 mbar
            Voltage terminal 30: 14.648 V
            Unlearning counter according OBD: 39
            Engine: operating status: PL
            STATE_LS_SAE[1]: CL
            T_AST_SAE: 1016 s
            MAP_MES:SAE: 102 kpa
            Lambda probe voltage: bank 1: probe 1 (broadband probe): 1.958 V
            FAC_TPS_1_SAE: 38.281250 %
            FUB_SAE: 19480.0 kpa
            Viimeksi muokannut ErkkiMerkki-69; 14.7.2024, 16:49.

            Comment


            • Millä alla olevasta pääsisi eroon? Autoon asennettu Cete Active Sound Gateway BLE ja Danhag Eberin etäohjaukseen. Oletan siis, että liittyy siihen, kun on roikkunut tuolla skannauksista jomman kumman asennuksesta lähtien.


              Address 19: CAN Gateway (J533) Labels:| 4H0-907-468.clb
              Part No SW: 4G8 907 468 HW: 4G8 907 468
              Component: J533--Gateway H13 0075
              Revision: -------- Serial number: 00000001779277 Dataset Number: 4G0909515G 0019
              Coding: C0CD078118
              Shop #: WSC 02391 785 00200
              GVL: FD8FD84CDCA3680F70040000
              ASAM Dataset: EV_GatewPkoUDS 001024
              ROD: EV_GatewPkoUDS_001_AU57.rod
              VCID: 75B71D69754269C2745-8020

              Battery Monitoring Control Module:
              Subsystem 1 - Part No SW: 8T0 915 181 HW: 8T0 915 181
              Component: J367-BDMHella H03 8041
              Serial number: 0643876003

              Voltage stabilizer:
              Subsystem 2 - Part No SW: 8K0 959 663 F HW: 8K0 959 663 F
              Component: J532_DCDCStab H23 0022
              Serial number: 150116000000000003E0

              1 Fault Found:
              5756 - No Communication with Control Module for Engine Noise Simulation
              U10FD 00 [00001001] - -
              Confirmed - Tested Since Memory Clear
              Freeze Frame:
              Fault Priority: 2
              Fault Frequency: 1
              Reset counter: 156
              Mileage: 141142 km
              Date: 2024.05.28
              Time: 19:40:34

              Voltage terminal 30: 11.9 V
              Voltage terminal 15: 11.9 V
              Control Module temperature: 39 °C
              System status: Terminal 15 on
              IN ESP_standstill flag: standstill detected
              Engine running: OFF
              IN ZAS_Te_X: On
              Terminal 15 status via CAN: On
              Terminal 15 status: On
              Datenfeld: 0

              Comment


              • Click image for larger version

Name:	IMG_4488.jpeg
Views:	90
Size:	171,3 Kt
ID:	1977805Ongelmana on että pitkien valojen hieno automatiikka matrix valoissa ei pelaa kyseisen vikakoodin vuoksi

                C1101 15

                liittimiä käytetty irti muttei auttanut, mikähän avuksi?

                Comment


                  Tekstinä koodit, kiitos!

                  https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...on-huono-juttu

                  Tuossa vastaava ongelma

                  https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/24069/
                  Viimeksi muokannut Killeri; 26.9.2024, 20:27. Perustelu: Viesti siirretty, kiitos vinkistä!

                  Comment

                  Working...
                  X