Mistähän lähtis vikaa etsimään jos vikakoodi on " P0006 Fuel Shutoff Valve Control Circuit Low " kyseessä audi TT mk1 -99. Autossa ei ilmene mitään fyysistä vikaa, käynnistyy normaalisti, käy normaalisti bensan syönnistä en osaa sanoa viekö normaalia enempää kun on ensimmäinen TT ? ps. tän vikakoodin antoi "realdash" siinä on myös koodin nollaus joten koitan sitä huomenissa ja katson häipyyko koodi?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vikakooditukiryhmä
Collapse
X
-
-
Moottorin vikavalo syttyi ajossa äsken. Mitähän toimenpiteitä auto vaatii? 2015 A6 4G Competition.
Address 01: Engine (J623-CVUB) Labels:. 059-907-401-V2.clb
Part No SW: 4G0 907 589 F HW: 4G0 907 589 B
Component: 3.0BTD EDC17 X23 0004
Revision: 54X23--- CVN: 78A3247D15D91B8DB866C2AD92F1EF3C9B0058CB
Coding: 122A403A256603030000
Shop #: WSC 92521 052 00000
ASAM Dataset: EV_ECM30BTD0114G0907589F 001004
ROD: EV_ECM30BTD0114G0907589F_001.rod
VCID: 372BD7612FCEDBD33E5-8062
VINID: 9D196AAAA11719678020214908C6EFA6F8
2 Faults Found:
4794 - Mass Air Flow Sensor (G70)
P0101 00 [096] - Implausible Signal
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
9567 - NOx Sensor 2 Bank 1
P229F 00 [237] - Implausible Signal
MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Mileage: 123638 km
Date: 2022.11.12
Time: 12:39:03
Engine RPM: 1158.50 /min
Normed load value: 0.0 %
Vehicle speed: 73 km/h
Coolant temperature: 89 C
Intake air temperature: 6 C
Ambient air pressure: 960 mbar
Voltage terminal 30: 14.540 V
Unlearning counter according OBD: 40
Exh r N Ox Pres Comp No Cat2 Ds: 489 ppm
NOx-Sensor 2: O2-Concentration: 0.20204
Oxygen sensor 1 bank 1: voltage raw value O2 signal: 1242.4 mV
Measured NOx conversion: 0.000
EGR Solen.val.: actual value: 100.01 %
Mean injection quantity: 0.00 mg/stroke
Exhaust gas temperature sensor 4: 254.3 C
Readiness: 1 1 0 0 0
Comment
-
Imusarjan läpät vikakoodia.
Auto 2012 1.8tfsi CJEB koneella
15197 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1)
P2014 00 (036) - Electrical Malfunction
Intermittent - Not Confirmed
ajettu 132000km
Pari kertaa nollanu valon taulusta. Ei vaikuta tehoihin eikä käyntiin. Voisko olla anturivika?
Vcds+Hex-v2 käytös
En löydä VCDS Adv.Meas.Values valikosta vaan tuolle anturille mitää tulo/lähtö tietoo. Vai onko edes?
Alipaineella toimii läpät ja tuo yks anturi päässä (06K907386D)
Oikee uskos et olis karstaa jo niin paljoo et jumittas.. en ole viel saanu alipainepumppua käsii et koittas sil liikutella
Suolanen tuo anturiki hinnaltaan...
Anturin vaihdolla selvis... Lääkeruiskulla sai imettyy alipainekelloa että sai läppii liikettä ja samalla vcds näyttä jännitelähdön. Sekoilua oli.Viimeksi muokannut Misifi; 1.2.2023, 09:47.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja AKoponen Näytä viestiMoottorin vikavalo syttyi ajossa äsken. Mitähän toimenpiteitä auto vaatii? 2015 A6 4G Competition.
Address 01: Engine (J623-CVUB) Labels:. 059-907-401-V2.clb
Part No SW: 4G0 907 589 F HW: 4G0 907 589 B
Component: 3.0BTD EDC17 X23 0004
Revision: 54X23--- CVN: 78A3247D15D91B8DB866C2AD92F1EF3C9B0058CB
Coding: 122A403A256603030000
Shop #: WSC 92521 052 00000
ASAM Dataset: EV_ECM30BTD0114G0907589F 001004
ROD: EV_ECM30BTD0114G0907589F_001.rod
VCID: 372BD7612FCEDBD33E5-8062
VINID: 9D196AAAA11719678020214908C6EFA6F8
2 Faults Found:
4794 - Mass Air Flow Sensor (G70)
P0101 00 [096] - Implausible Signal
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
9567 - NOx Sensor 2 Bank 1
P229F 00 [237] - Implausible Signal
MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Mileage: 123638 km
Date: 2022.11.12
Time: 12:39:03
Engine RPM: 1158.50 /min
Normed load value: 0.0 %
Vehicle speed: 73 km/h
Coolant temperature: 89 C
Intake air temperature: 6 C
Ambient air pressure: 960 mbar
Voltage terminal 30: 14.540 V
Unlearning counter according OBD: 40
Exh r N Ox Pres Comp No Cat2 Ds: 489 ppm
NOx-Sensor 2: O2-Concentration: 0.20204
Oxygen sensor 1 bank 1: voltage raw value O2 signal: 1242.4 mV
Measured NOx conversion: 0.000
EGR Solen.val.: actual value: 100.01 %
Mean injection quantity: 0.00 mg/stroke
Exhaust gas temperature sensor 4: 254.3 C
Readiness: 1 1 0 0 0
Teki myös yhdellä käynnistyksellä sellaisen, että hehku jäi vilkkumaan moottorin käydessä ja tuntui, että turbot olivat pois pelistä. Lap timerissä ei "pykälät" nousseet, mikä viittaisi tuohon myös. Tämä ei ole toistunut tuon yhden startin jälkeen.
Address 01: Engine (J623-CVUB) Labels:. 059-907-401-V2.clb
Part No SW: 4G0 907 589 F HW: 4G0 907 589 B
Component: 3.0BTD EDC17 X23 0004
Revision: 54X23--- CVN: 78A3247D15D91B8DB866C2AD92F1EF3C9B0058CB
Coding: 122A403A256603030000
Shop #: WSC 92521 052 00000
ASAM Dataset: EV_ECM30BTD0114G0907589F 001004
ROD: EV_ECM30BTD0114G0907589F_001.rod
VCID: 372BD7612FCEDBD31A8-8062
VINID: 9D196AAAA11719678020214908C6EFA6F8
2 Faults Found:
4817 - Leak in Air Intake System
P2279 00 [096] - -
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 125478 km
Date: 2023.01.04
Time: 12:55:45
Engine RPM: 1970.50 /min
Normed load value: 38.4 %
Vehicle speed: 26 km/h
Coolant temperature: 41 °C
Intake air temperature: -10 °C
Ambient air pressure: 990 mbar
Voltage terminal 30: 14.180 V
Unlearning counter according OBD: 37
Charge Pressure Actuator: activation: 90.00 %
Charge air pressure actuator: acknowledgment: 89.47 %
Ambient temperature: -16.0 °C
Charge air pressure: specified value: 2109 hPa
Accelerator pedal travel: 28.31 %
Air mass: actual value (mg/stroke): 1310.1 mg/stroke
Actual charge pressure: 1054 hPa
9567 - NOx Sensor 2 Bank 1
P229F 00 [237] - Implausible Signal
MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 124818 km
Date: 2022.12.24
Time: 16:31:54
Engine RPM: 1478.50 /min
Normed load value: 0.0 %
Vehicle speed: 117 km/h
Coolant temperature: 88 °C
Intake air temperature: -9 °C
Ambient air pressure: 960 mbar
Voltage terminal 30: 14.500 V
Unlearning counter according OBD: 40
Exh r N Ox Pres Comp No Cat2 Ds: 188 ppm
NOx-Sensor 2: O2-Concentration: 0.20398
Oxygen sensor 1 bank 1: voltage raw value O2 signal: 1262.8 mV
Measured NOx conversion: 0.000
EGR Solen.val.: actual value: 100.10 %
Mean injection quantity: 0.00 mg/stroke
Exhaust gas temperature sensor 4: 262.6 °C
Readiness: 1 1 0 0 0
Comment
-
Auto on yleensä aina sisällä lämpimässä. Kun moottorin vikavalo ensimmäisen kerran syttyi, niin olin maantiellä ajelemassa. Nyt kun syttyi toisen kerran (ja tuli tuo limp mode -keissi), niin olin lapissa ja auto ulkosalla - taisipa vielä olla ne kovat pakkaset tuolloin. Auto oli seissyt ilman lämmitystä vajaan vuorokauden ja aamulla kovan pakkasyön jälkeen lähdin liikkeelle n. puolen tunnin lämmittelyn (Defan letkulämmitin + Eber) jälkeen.
Comment
-
Oliko moottorissa kuormitusta kun maantiellä sytytti vikavalon, ahtopaineet nousemassa tms? Eilen vähän googlasin asiaa ja jossain oliko B8.5 Audissa oli MAP-anturi joka liipaisi tuon "P2279 00" vikakoodin. Jos MAP-mittaa väärin niin voisi myös liipaista tuon NOx-anturin "Implausible Signal"-vikakoodin? Vähän arvailua ja hakuammuntaa, mutta luulisin että NOx-anturin sähköinen vika näkyisi erilaisena vikakoodina kuin "Implausible Signal"??
Comment
-
Tarkoitin että itsekkin sain vikavalon mittaristoon kun motarilla rajoitus muuttui 50 --> 120 km/h jonka kiihdytin tavallisen dynaamisesti. Sulla kuitenkin vikakoodissa lukee "Charge air pressure: specified value: 2109 hPa" sekä "Actual charge pressure: 1054 hPa".
Mutta mulla oli siis silloin vikana vuotava suutin, esimerkkinä vaan moottorin kuormitukseen.
Comment
-
Jos nyt oikein koitan miettiä, niin saattoihan tuo vikakoodi tulla, kun 60 km/h alue muuttui sataseksi ja oli ehkä vähän kiirekin. :)
...tämä siis koskee tuota aiempaa viestiäni (vikakoodin ensimmäinen ilmestymiskerta). Nyt jälkimmäisellä kerralla ajelin kyllä varovasti, kun moottori ei ollut kunnolla ehtinyt lämmetä. Koodi tuli parin kilometrin sisään liikkeellelähdön jälkeen ja enimmäisnopeus arviolta 60 km/h.
Comment
-
Vaihdoin autoon PCV:n ja termostaatin. Tämän jälkeen ko. vikakoodit jää nollauksen jälkeen. Sähköliittimet tarkistin mitkä evät ole ahtimen alla. Auto on 3.0 tfsi A6C6. Vikavaloa ei tule ja auto tuntuu toimivan normaalisti. Mitä seuraavaksi?
004262 - Position Sensor for Intake Air Regulating Flap
P10A6 - 000 - Signal too Low - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 165013 km
Time Indication: 0
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Absolute Pres.: 95.8 mbar
Load: 14.9 %
(no units): 68.88
Voltage: 0.000 V
(no units): 0.0
005480 - Throttle Actuator (J338)
P1568 - 000 - Mechanical Failure - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 165013 km
Time Indication: 0
Freeze Frame:
Load: 94.5 %
Load: 0.0 %
Temperature: 15.0°C
Temperature: -40.5°C
Voltage: 12.95 V
Speed: 0.0 km/h
Vikakoodien kuittaaminen onnistui viimein.Viimeksi muokannut MarkoVTP; 24.1.2023, 19:56.
Comment
-
2006 Audi A6 C6/4G 3.0Tdi ollut jonkin aikaa seisonnassa ja antoi alla olevan vikakoodin. Mistähän tuo voisi johtua?
Address 01: Engine Labels: 059-907-401-ASB.clb
Part No SW: 4F0 910 401 Q HW: 4F0 907 401 C
Component: 3.0L V6TDI G000SG 0030
Revision: --H02--- Serial number:
Coding: 0011312
Shop #: WSC 02334 785 00200
VCID: 2A0DFE15E0FC763B956-807E
VINID: 9D196AAAA116146781189147009A381065
1 Fault Found:
005715 - Please check DTC Memory of ABS Controller
P1653 - 002 -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 189728 km
Time Indication: 0
Date: 2022.06.07
Time: 20:05:46
Freeze Frame:
RPM: 882 /min
Torque: 124.8 Nm
Speed: 0.0 km/h
Duty Cycle: 1.0 %
Voltage: 13.22 V
Bin. Bits: 00101111
Torque: 257.4 Nm
Readiness: 0 0 0 0 0
Comment
-
No oliko siellä vikakoodeja kun tuo yo vikakoodi tuli moottorin puolelle?
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...1/P1653/005715
Comment
-
Nämä oli ABS-kohdassa ennen vikakoodien nollaamista:
Address 03: ABS Brakes Labels: 4F0-910-517.clb
Part No SW: 4F0 910 517 L HW: 4F0 614 517 L
Component: ESP 8.0 quattro H05 0090
Revision: 00000000 Serial number: 00000000000000
Coding: 0004487
Shop #: WSC 02325 785 00200
VCID: 2D07F509D1126103704-8078
2 Faults Found:
00473 - Control Module for Elect. Park/Hand Brake (J540)
013 - Check DTC Memory - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101101
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 10
Mileage: 189723 km
Time Indication: 0
Date: 2022.04.06
Time: 19:56:29
Freeze Frame:
Hex Value: 0x0000
Hex Value: 0x4082
Hex Value: 0x0035
Hex Value: 0x01A3
Hex Value: 0x00FF
01826 - Sensor for Steering Angle (G85); Supply Voltage Terminal 30
000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 3
Reset counter: 226
Mileage: 189728 km
Time Indication: 0
Date: 2022.06.07
Time: 20:05:45
Freeze Frame:
Hex Value: 0x00C0
Hex Value: 0x5282
Hex Value: 0x0024
Hex Value: 0x0191
Hex Value: 0x00FF
Comment
-
Tällainen vikakoodi löytyi -15 Yetistä. Koitin googlettaa, mutta ei oikein osunut mitään mitä olisi ymmärtänyt. Mitään vikaa en ole autossa huomannut, mutta voi tietysti olla että en ole vaan huomannut. Vikavaloja ei pala. Osaako joku auttaa?
Address 5F: Information Electr. (J794) Labels:| 3V0-035-MIB-STD2.clb
Part No SW: 5L0 035 200 HW: 5L0 035 200
Component: MU-S--ER H05 0135
Serial number: SKZAZ2P4636811 Dataset Number: 5L0CV1t____ 0001
Coding: 03130600FF00000011110001000800002F0000C40120810000
Shop #: WSC 33361 790 00999
ASAM Dataset: EV_MUStd4CTSAT 001018
ROD: EV_MUStd4CTSAT_SK35.rod
VCID: 5BE3980873A80F623A9-800E
1 Fault Found:
1546 - Internal Control Module Memory Check Sum Error
B2000 46 [009] - Calibration/Parameter Memory Failure
[Control module faulty: EEPROM error]
Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Mileage: 102097 km
Date: 2023.03.07
Time: 07:32:19
Voltage terminal 30: 12.2 V
Comment
-
Tuo ei vaan suostu poistumaan. Ei siis tule uudestaan, vaan tätä maaliskuussa tullutta ei saa nollattua.
e: Sain jäljitettyä, että on erittäin todennäköistä, että tuolloin onnistuin pudottamaan metalliesineen tupankansytyttimeen ja se poltti sulakkeen. Tämä vikakoodi olisi voinut hyvinkin tulla silloin.
Nyt vaan on jäljellä arvoitus, että millä tuon saa kuitattua, vai millään?Viimeksi muokannut nomoreford; 12.6.2023, 09:15.
Comment
-
Olisikohan mahdollista päivittää tuon ohjainlaitteen ohjelmisto - merkkiliikkeessä ainakin pitäisi onnistua? Nyt kun muistipiirillä on vähintään yksi bitti väärin, niin tarkistussumma ei täsmää eikä tule täsmäämään ilman bittivirheen korjaamista.
Varmaan ohjainlaitteen jännite kyykännyt huonolla hetkellä ja siitä aiheutunut tuo muistin korruptoituminen.
Comment
-
Tuossa eilen -09 TTS alkoi herjaamaan mitttaristossa ilmoitusta Automatic headlights/Automatic wipers defective eikä pyyhkijät ja ajovaloautomatiikka toiminut.
Tutkin hieman niin siellä tuulilasin alapuolen kaukalossa oli ilmeisesti ollut vedenpoistoreikä pyyhkijänmoottorin puolella hieman tukossa ja lauantain rankkasateen aikaan varmaan päässyt tulvimaan. Toisen puolen vedenpoisto oli auki, joten sieltä ei ollut päässyt hörppäämään vettä sieltä ilmanoton kautta, mutta tottakai auto oli parkissa vielä sinne kuskin puolelle kallelleen, joten pyyhkijän moottori lienee uinut vedessä. Aluksi antoi vikakoodia myös sade- ja valoisuusanturista, mutta kun otin pyyhkijänmoottorin irti ja putsailin sieltä liittimen ja avasin sen moottorin piirilevyn kotelon, minkä sisällä oli hieman kosteutta, niin enää ei siitä anturista vikakoodia tule ja ajovaloautomatiikkaa alkoi toimia, eikä mittaristossa enää herjaa tuo ilmoitusta, mutta pyyhkijät pysyy mykkänä. Nyt tulee vielä alla näkyvät vikakoodit.
Pyyhkijän moottori entinen? Mutta entäs tuo Local Databus? Miksi tuokin vikakoodi tulee tulee vai liittyykö vaan pyyhkijän moottoriin? Pyyhkijöiden sulake on ehjä.
02071 - Local Databus
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 6
Reset counter: 73
Mileage: 210723 km
Time Indication: 0
Date: 2023.07.09
Time: 16:29:00
Freeze Frame:
ON
Voltage: 13.45 V
OFF
ON
OFF
OFF
OFF
00153 - Windshield Wiper Motor; Driver Side (V216)
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 4
Reset counter: 73
Mileage: 210723 km
Time Indication: 0
Date: 2023.07.09
Time: 16:29:00
Freeze Frame:
ON
Voltage: 13.45 V
OFF
ON
OFF
OFF
OFF
Comment
-
Tollanen vikakoodi löytyy WAG-testerillä. Saa poistettua mutta ilmaantuu taas uudelleen kun käynnistää moottorin. Ei tunnu vaikuttavan kumminkaan mihinkään. Siis kaikki kyllä toimii hyvin.
Auto on Audi A4 guattro V6 2,5 litranen moottori automaatti vm 2003. Tietääkö kukaan mitä toi koodi 01375 tarkottaa ?
Comment
-
-
3.0 tdi vikakoodi U0301
Q7 antaa moisen vikakoodin turbon vaihdon jälkeen eli U0301, moottorin ohjauslaite: ohjelmisto ei yhteensopiva. On ihan samanlainen turbo kuin alunperin. Vaatiiko siis vain lisäohjelmoinnin uudelle osalle? Hehkuvalo vilkkuu eikä ahda.
Mietin siksi, koska vasta vaihdoin A6 3.0tdi turbon myös ja alkoi kyllä toimimaan samointein.
Comment
Comment