Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vikakooditukiryhmä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ei noista päivämääristä kannata välittää. Useimmat auton ohjainyksiköt eivät tiedä tarkkaa päivämäärää vaan päättelevät sitä jostain ja aika usein menee ihan pieleen.

    Kilometrilukema on se mistä katsotaan vikakoodin ilmenemisen ajankohta, se pitää varmemmin kutinsa.

    Comment


      VCDS kun kertoo vialle aikaleiman (tai kilometrit), niin onkohan se ensimmäinen vai viimeinen tapahtuma, jos fault frequency on esim. 5 ?

      Comment


      • Mun havaintojen mukaan se kertoo vian ensimmäisen ilmestymishetken.

        Comment


          Joo se on aika milloin vika tulee ensimmäistä kertaa olettaen että controlleri tietää oikean ajan.

          https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/372/

          Comment


            Ok, kiitos vastauksista. Löysin kyllä tuon sivunkin mutta mielestäni siellä ei tuota ihan selkeästi kerrota. Jossain toisessa threadissä tuo kerrottiin myös mutta enempi epävirallisesti.

            Comment


            • A4, B6 1.8T, 2001. Onnistuuko motomaatilla vikakoodien nollaus, mainostavat vikavalon nollausta. Oli moottorin häiriövalo mittarissa, kun nokkaketjun kiristin toimi huonosti. Vika on nyt korjattu, varmaankin vikakoodeja on ihan jonkin verran ja katsastukseen meno edessä.
              Viimeksi muokannut Killeri; 19.5.2022, 09:29. Perustelu: Ei allekirjoituksia, kiitos!

              Comment


                Luulis moottorin vikavalon kuittaaminen onnistuvan motomaatillakin. Vaan jos se homma jotakin maksaa niin melkein sama kävellä sinne motonettiin sisälle ja ostaa halpa muutaman kympin obd lukija ihan ikiomaksi.

                Comment


                • On kaksi asiaa, vikavalo ja vikakoodi(t). Motomaatin mainoksessa kerrotaan vikavalon nollaamisesta. Jos moottorin häiriön merkkivalo mittaristossa nollataan, niin sen aiheuttanut koodi on silloin nollattu, sen takia se merkkivalo sammuu. Vikakoodeja on myös joskus, vaikka mittaristo ei ole ilmaissut mitään. Eli ajatus on että pystyykö motomaatti nollaamaan vikakoodit, mahdolliset sellaisetkin jotka eivät sytytä mittariston merkkivaloa.

                  Comment


                    Pitäis onnistua. En ole sellaista motomaattia koskaan kokeillut. Mutta raja siinä menee joka tapauksessa moottorinohjaimella. Esmes absien tai airbagien tai vaikka nelivedon vikakoodeja siellä tuskin saa edes ulos.

                    Comment


                      Kyllä ne tuolla lupailee kaikenlaista saavansa tehtyä: https://www.motonet.fi/fi/sivut/jarjestelmatestaus

                      E. Tuo ei ole se normi vikakoodien luku vaan kympin kalliimpi testi.

                      Comment


                      • Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                        Pitäis onnistua. En ole sellaista motomaattia koskaan kokeillut. Mutta raja siinä menee joka tapauksessa moottorinohjaimella. Esmes absien tai airbagien tai vaikka nelivedon vikakoodeja siellä tuskin saa edes ulos.
                        Eli jos sattuisi oleman jäänyt vikamuistiin jokin satunnainenkin vikakoodi jarruista tms, niin se näkyisi katsastuksessa motonetin koodien nollaamisen jäljiltä. Olikos täällä palstalla Kuopiosta vag-com/vcds jeesaajaa? Saisi ainakin kaikki nollattua.

                        Comment


                        • Ei katsastuksessa mitään jarrujen vikakoodeja lueta. Moottorinohjaimelta katsotaan eikä sieltäkään kaikkea, vain ne standardin mukaiset päästöihin jollakin tavalla vaikuttavat vikakoodit.

                          Motomaatti myös saa kyllä yhdeyden muihinkin ohjaimiin kuin moottoriin, ainakin niiden raporttien perusteella joita olen nähnyt. Eri asia on sitten se, että ne koodit on suomennettu täysin päättömästi eikä niitä kukaan jaksa alkaa tulkitsemaan, mutta kyllä se jotain yhteyttä muihinkin moduuleihin saa. Joku autocom tai vastaavan tyyppinen yleistesterihän siellä on pohjalla, on lukevinaan kaikkea joka autosta, mutta lopputulos on aina korkeintaan sinne päin.

                          Comment


                          • Ok, suuntaan motomaatille ja siitä katsastukseen. Kiitos infosta.

                            Comment


                            • Jakoketjun kiristimen toiminta hiipui pikkuhiljaa ja moott.vikavalo loimotti kuukausia, kunnes auto korjattiin. Kyseinen systeemi säätää nokka-akselin ajoitusta ja voinee vaikuttaa päästöarvoihin? Ainakin ennen remppaa kone oli jonkin verran tehottoman tuntuinen ja käynnistyksessä vaati usein selvästi normaalia pidemmän startin. Voiko ko. viasta johtuvat vikakoodit aiheuttaa hylkäämisen katsastuksessa?

                              Comment


                              • Mietin tässä vielä onko vikakoodien nollaus välttämätöntä ennen katsastusta. Moottorin vikakoodit näkyy katsastajan läppärillä, vaikkei moottorin häiriövalo palaisikaan mittaristossa. Se saattaa olla mahdollisesti päästöihin vaikuttava asia tässä tapauksessa kun häiriövalo paloi nokka-akselin väärän ajoituksen takia. Jos kuitenkin katsastuksessa päästömittaus pakoputken päästä näyttää ok, niin mitenkähän mennee leiman kanssa? Siis päästöt ok, mutta vikamuistissa moott.häiriöitä - mahdollisesti jotain "emissions" -vikakoodeja?

                                Comment



                                  "Uusi" pikkuässä (S3 8P -11) ei aina lähde pakilla liikkeelle. Tämä nyt ainakin tunnistettuna oireena.

                                  Vikakoodi laatikosta alla. Mekartoniikka vaihtoon tai korjaukseen, vai jotain muuta?


                                  Address 02: Auto Trans Labels: 02E-927-770.clb
                                  Part No SW: 02E 300 013 N HW: 02E 927 770 AL
                                  Component: GSG DSG AG6 511 2601
                                  Revision: 05351112 Serial number: 00001011141076
                                  Coding: 0000024
                                  Shop #: WSC 00642 210 45725
                                  VCID: 1C61DB143AA6485B337-8048

                                  1 Fault Found:
                                  17252 - Transmission Fluid Pressure Adaptation at Limit
                                  P0868 - 001 - - Intermittent
                                  Freeze Frame:
                                  Fault Status: 00100001
                                  Fault Priority: 0
                                  Fault Frequency: 255
                                  Reset counter: 2
                                  Mileage: 182150 km
                                  Time Indication: 0
                                  Date: 2022.07.22
                                  Time: 03:00:15

                                  Comment


                                    Kuukle tarjoilee tuommosta:

                                    VAG Error Code: 17252
                                    EOBD II Error Code: P0868

                                    Fault Location:
                                    Transmission Fluid Pressure (TFP) Sensor - Low

                                    Possible Cause:
                                    Wiring/Connector(s) short to earth.
                                    Fuse(s).
                                    Transmission fluid pressure (TFP) sensor.
                                    Engine Control Module (ECM).
                                    Powertrain control module (PCM).
                                    Transmission control module (TCM) (J217).

                                    Possible Solutions:
                                    Check/Replace all faulty Wiring/Connector(s).
                                    Read Measuring Value Blocks (MVB).

                                    Comment


                                      Alkuperäinen kirjoittaja nomoreford Näytä viesti
                                      vai jotain muuta?
                                      Jos liikkeestä tuon juuri ostit niin sinne heti yhteyttä ja heidän kautta vehkeet kuntoon.

                                      Comment


                                        Yksityiseltä tämä on, ja pieni epäily oli ja siten kyseessä oli tietoinen riski. Se nyt sitten realisoitui. Eli oma moka ja omaan piikkiin menee. Maailma foorumeita tutkiessa on kyllä itselle muodostunut kuva, että mekatroniikka ongelma on kyseessä. Tässä vaiheessa päällimmäisenä on, että missä saa korjautettua TCU:n ja millä aikataululla.

                                        Comment


                                          Ystävän A6 C5 2.7 Bitti antoi hiukan vikakoodeja... mistä kaikkialta voisi lähteä etsimään vikaa?

                                          Address 01: Engine Labels: 078-907-551-AZA.lbl
                                          Part No: 4Z7 907 551 N
                                          Component: 2.7L V6/5VT G 0003
                                          Coding: 11752
                                          Shop #: WSC 02334
                                          VCID: 4E9518FF8A181351AC3-5072
                                          WAUZZZ4B94N052357 AUZ7Z0C2489937

                                          Address 01: Engine Labels: 078-907-551-AZA.lbl
                                          Part No: 4Z7 907 551 N
                                          Component: 2.7L V6/5VT G 0003
                                          Coding: 11752
                                          Shop #: WSC 02334
                                          VCID: 4E9518FF8A181351AC3-5072
                                          WAUZZZ4B94N052357 AUZ7Z0C2489937

                                          9 Faults Found
                                          17831 - Secondary Air Injection System; Bank 1 P1423 - 35-00 - Insufficient Flow
                                          17819 - Secondary Air Injection System; Bank 2 P1411 - 35-00 - Insufficient Flow
                                          16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 35-10 - - Intermittent
                                          16690 - Cylinder 6 P0306 - 35-10 - Misfire Detected - Intermittent
                                          16534 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1 P0150 - 35-10 - Malfunction in Circuit - Intermittent
                                          18010 - Power Supply Terminal 30 P1602 - 35-10 - Voltage too Low - Intermittent
                                          17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult) P1128 - 35-00 - System too Lean
                                          17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add) P1136 - 35-00 - System too Lean
                                          16685 - Cylinder 1 P0301 - 35-10 - Misfire Detected - Intermittent
                                          Readiness: 0000 0100

                                          Vaihdettuja osia mm:
                                          Lisäilmapumppu
                                          Kaikki tulpat ja puolat
                                          Kaikki 4 lambdaa

                                          Kiitos jo etukäteen!!

                                          Comment


                                            Tuliko noi vikakoodien nollauksen jälkeen? Jos ei niin nollaisin koodit, ajelisin jonkun aikaa ja tarkistaisin sitten onko jotain tullut takaisin.
                                            Tai vähintään kannattaa tarkistaa löytyykö tarkat ajankohdat, koska koodit on generoitunut.
                                            Tuo Terminal 30 viittaa nimittäin ilmeisesti matalaan jännitteeseen vaikka virta ei olisi päällä.

                                            Comment


                                              Olivat olleet taas hetken päällä ja akku saattaa kyllä olla huono. Tarviipa mainita et koittaa ensin mennä akun vaihdolla.

                                              Comment


                                                Silti tuossa on koodeja, jotka ei välttämättä ole volteista kiinni.

                                                Comment


                                                  Latausjännite kannattaa mitata. Päästölaitteisiin liittyviä koodeja alkaa tulla jos liian matala.

                                                  Comment


                                                  • Moro!

                                                    Olisi pikkusen kiire kun pitäisi huomiseksi saada jälkitarkastuksesta läpi joten kiitän jo etukäteen kaikkia vastaavia !

                                                    Help me ?

                                                    A4 B7, 2.0tfsi koneella.

                                                    Moottorin vikavalo palaa, ylläri ?‍♂️

                                                    Antaa vikakoodia P129E
                                                    "Polttonesteen pienpainejärjestelmä, paine liian pieni"

                                                    Mitähän pitäs alkaa korjaamaan/vaihtamaan...
                                                    Ei muuten kiirettä, mutta huomenna ois jälkitarkastus ?

                                                    Comment


                                                      Viittais vahvasti G410 polttoaineen paineanturiin.

                                                      http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/P310B/012555

                                                      Tuolla "special notes" kohdassa mainitaan tuo laittamasi koodi.

                                                      Comment


                                                        Tuosta vikakoodista P129E löytyy Audin oma Technical Service Bulletin.

                                                        Comment


                                                        • Moi. Olisko kellään tietoa mitä tuo P1923 vikakoodi tarkoittaa? Vaihteiston vikaa se ilmoittaa, mutta tarkemmin en löydä tietoa.
                                                          Viimeksi muokannut Killeri; 24.10.2022, 18:34. Perustelu: Ei allekirjotuksia, kiitos!

                                                          Comment


                                                            Se tarkoittaa että moottorin toisella ohjausyksiköllä vikakoodi.

                                                            Heti eka Google haun tulos:
                                                            http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...1/P1923/006435

                                                            ​​​​​

                                                            Comment


                                                              J4023 ennen kuin kirjoitat seuraavaa viestiä ole ystävällinen ja lue tämä: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...C3%84nn%C3%96t

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X