Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vikakooditukiryhmä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Olin kyllä mäkin ihmeissäni... Auto tosiaan nykii/rytää tossa 1800rpm tasakaasulla. Muuten kaikki on vissiin okei...

    Comment


    • #32
      Mistäs muuten sen Hal anturin sit löytää? Sunnuntaina auto toimi pitkän aikaa ihan hyvin,vasta noin 50 km ajon jälkeen rupes temppuileen...

      Comment


        #33
        Vauhtipyörän hammaskehältä löytyy, vaihteiston kyljessä, vasemman vetoakselin läheisyydessä.

        Comment


        • #34
          2 Faults Found
          17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S1: Performance too Low
          P1103 - 009 - Open or Short to Ground - Intermittent
          Freeze Frame:
          RPM: 1696 /min
          Mass Air / Rev.: 98.1 mg/str
          Voltage: 1.520 V
          Voltage: 14.48 V
          RPM: 2048 /min
          Mass Air / Rev.: 98.1 mg/str
          Voltage: 2.080 V
          Voltage: 14.59 V

          17589 - Linear O2 Sensor; Reference Voltage: Open Circuit
          P1181 - 006 - Short to Plus - Intermittent - MIL ON
          Freeze Frame:
          RPM: 1984 /min
          Bin. Bits: 00001000
          Voltage: 0.000 V
          Voltage: 0.060 V
          RPM: 1088 /min
          Bin. Bits: 00000100
          Voltage: 0.000 V
          Voltage: 0.480 V

          Readiness: 0010 0100

          tollasta koodia antaa. kuittaamalla koodit niin viikon tai kaks ajelee ennenku taas syttyy. kertokaas mistä lähen vikaa hakemaan? auto on a3 1.6 05

          Comment


            #35
            lambda anturi vaihtoon.

            Comment


            • #36
              sen unohdinkin mainita että lambdan vaihdoin

              Comment


                #37
                Etummaisen vai takimmaisen?

                Comment


                • #38
                  katin jälkeen

                  Comment


                    #39
                    Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S1: Performance too Low
                    B1 S1 on ennen kattia. Bank1 sensor1

                    Comment


                    • #40
                      elikkäs se mikä on siinä pakosarjassa?

                      Comment


                        #41
                        Joo se ensimmäinen pakosarjassa tai yleensä se on kyllä heti sen jälkeen downpipessä.

                        Comment


                        • #42
                          joo. täytynee kattoo minkä lainen kun ei varmaan samanlainen anturi?

                          Comment


                          • #43
                            Tällästä löyty:

                            Address 01: Engine
                            Controller: 3B0 907 552 L
                            Component: 2.4L V6/5V G 0002
                            Coding: 04201
                            Shop #: WSC 06335
                            3 Faults Found:
                            17931 - Crash Signal from Airbag Controller: Implausible Signal
                            P1523 - 35-10 - - - Intermittent
                            16955 - Brake Switch (F): Implausible Signal
                            P0571 - 35-10 - - - Intermittent
                            18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
                            P1602 - 35-10 - - - Intermittent
                            Readiness: 0000 0000

                            Eniten lähinnä tuo airbag juttu mietityttää. Osaiskohan joku sanoa, mistä vois alkaa ettimään vikaa?

                            E: Unohtu mainita, että ei sytytä airbag valoa kuitenkaan.
                            Viimeksi muokannut tony; 5.2.2013, 19:35.

                            Comment


                            • #44
                              Nollaa ja katso joskus myöhemmin onko ilmestyneet uusiksi.
                              Noi "Intermittentit" on semmoisia ettei kannata heti hötkyillä esim. tuo viimeinen "Power Supply Terminal 30: Voltage too Low" eli monesti esim. jännitteiden notkahdus vaikka startissa voi joskus aiheuttaa vaikka mitä tuommosia.

                              Comment


                              • #45
                                Toi airbag koodi on pari kertaa nollattu jo, mutta tulee aina takas.

                                Comment


                                  #46
                                  Power Supply Terminal 30 : Voltage too Low voi tulla myös jarruvalokytkimestä joka on tuo edellinen koodi.

                                  Airbagin koodi tuleneen varmaan siitä että liittimessä vikaa/haperoa.

                                  Comment


                                    #47
                                    Niin kauan kun airbagvalo ei pala, toimii turvalaitteet kuten pitääkin. Jos nyt ei ole niin harvinainen vika, että valo ei jostain syystä syttyisi.
                                    Joten sen kanssa ei kannata liikoja ihmetellä.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Kiitoksia tiedosta. Ei siis tarvitse pelätä että airbag pamahtaa naamalle joku kaunis päivä. Jarruvalokytkimen pitäs olla kunnossa. Oiskohan antanu jostain syystä vikakoodin kun säädin herkkyyttä ja kokeilin välillä, että mikä on sopiva.

                                      Comment


                                      • #49
                                        00604 V71-6113 potentiometri
                                        tuollainen vikakoodi löyty omasta kulkineesta.
                                        Mikä säätöpotikka on hajalla ?
                                        Auto siis Audi A3 -99
                                        Viimeksi muokannut Jysca; 11.2.2013, 18:56.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Arvausta että oisko ilmaläpän moottorin V71 potikka G113 ?

                                          Comment


                                          • #51
                                            J.S.P Tarkoitatko automaatti-ilmastoinnin säätömoottoria ??

                                            Comment


                                            • #52
                                              Tommosta löyty aiheesta:

                                              00604
                                              Potentiometer -G113 in positioning motor -V71 (for air flow flap) 1)
                                              * Short to earth/SP
                                              * Open circuit/short to
                                              positive /SP
                                              * Adaptation limit exceeded 2)
                                              - Short circuit, open circuit in wiring or fault in pin assignment of connectors between -G113 and -E87.
                                              Air flow flap or fresh/recirculated air flap stiff.
                                              Potentiometer -G113 in -V71 defective.
                                              - Use current flow diagram to locate and eliminate short circuit, open circuit in wiring or fault in pin assignment.
                                              Check air flow valve and fresh/recirculated air flap3) for ease of movement.
                                              Replace positioning motor -V71.

                                              1) This positioning motor actuates the fresh/recirculated air flap in addition to the air flow flap.

                                              2) This fault is only detected during basic setting.

                                              3) Both end stops must be reached.

                                              - ois minulla tuosta V71:n sijainnista ja purusta pieni PDF joten jos haluat niin kerro minne lähetän.

                                              Comment


                                              • #53
                                                J.S.P Kiitokset, s-posti os: jyrki.saarinen@pp6.inet.fi

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Uusi vcds:n käyttäjä ilmoittautuu ja heti on kysyttävää. Koneen puolelta löytyi seuraavat koodit:

                                                  4 Faults Found:
                                                  00561 - Mixture Adaptation
                                                  12-00 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded
                                                  01088 - Mixture Control Adaptation 2
                                                  12-00 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded
                                                  00561 - Mixture Adaptation
                                                  15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached
                                                  01088 - Mixture Control Adaptation 2
                                                  15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached
                                                  Readiness: N/A

                                                  Ilmeisesti 00561 viittaa ilmamassamittariin mutta minne tuo toinen?

                                                  Lisäksi mistä johtuu ilmoitus:"Note: Excessive Comm Errors"?
                                                  Näitä löytyy muutamasta paikasta.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Nollaa ja kato tuleeko takas. Imuilmavuoto vois tulla kyseeseen.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Tämmösiä löyty tänään kun sain piuhan kiinni.

                                                      16490.P0107 Imusarjan absoluuttisen/barometrisen paineen virtapiirin matala jännite

                                                      17968.P1560 Maksimaalinen moottorin nopeus ylitetty

                                                      17778.P1370 Sylinteri 6. sytytyksen virtapiiri avoin

                                                      17965.P1557 Ahtopaineen paineen ohjauksen/hallinnan positiivinen
                                                      poikkeama

                                                      18057.P1649 Dataväylä, puuttuva viesti ABS:n ohjausmoduulilta

                                                      17743.P1335 Moottorin vääntömomentin valvonnan 2 ohjauksen raja ylitetty

                                                      Ihan fiksun kuulosia selityksiä mutta ei kyllä mitään havaintoa mistä tommoset johtuu, okei noh ton absin ymmärrän ehkä kun on vähän liittin paskana (pysyy nipparilla kiinni tällähetkellä)
                                                      Viimeksi muokannut Saul; 4.3.2013, 18:45.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Potilaana oleva vanhempien Q5 2.0TDI oli eilen aamulla hukannut 2, 4, 6 vaihteet. Auto oli saatu nilkutettua takasin kotia vikavalot palaen.
                                                        Myöhemmin koittaessa ei valot enää palanu ja vaihteetkin löytyi.
                                                        Varuiksi kuitenkin lukasin koodit kun kerta kone sattui mukaan.

                                                        7140 - Function Restriction due to Received Malfunction Value
                                                        U1113 00 [032] - -


                                                        9641 - Control Circuit for Reductant Pump 1
                                                        P208C 00 [032] - Short to Ground


                                                        9567 - NOx Sensor 2 Bank 1
                                                        P229F 00 [096] - Implausible Signal


                                                        9711 - Sensor for Gear Actuator 1
                                                        P17E0 00 [096] - Mechanical Malfunction

                                                        Itse en noille mitään selitystä löytänyt. Josko täältä joku osaisi tulkita.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Alkuperäinen kirjoittaja Saul Näytä viesti
                                                          Tämmösiä löyty tänään kun sain piuhan kiinni.

                                                          16490.P0107 Imusarjan absoluuttisen/barometrisen paineen virtapiirin matala jännite

                                                          17968.P1560 Maksimaalinen moottorin nopeus ylitetty

                                                          17778.P1370 Sylinteri 6. sytytyksen virtapiiri avoin

                                                          17965.P1557 Ahtopaineen paineen ohjauksen/hallinnan positiivinen
                                                          poikkeama

                                                          18057.P1649 Dataväylä, puuttuva viesti ABS:n ohjausmoduulilta

                                                          17743.P1335 Moottorin vääntömomentin valvonnan 2 ohjauksen raja ylitetty

                                                          Ihan fiksun kuulosia selityksiä mutta ei kyllä mitään havaintoa mistä tommoset johtuu, okei noh ton absin ymmärrän ehkä kun on vähän liittin paskana (pysyy nipparilla kiinni tällähetkellä)
                                                          Ootkos nollannut koodit ja katsonut tuleeko kaikki samat takaisin?

                                                          Ross-Techin sivuilta löytyy aika kattavasti vikakoodeista yleistä tietoutta.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Nollasin ja kaks noista ilmesty takas. Tuo 6 sylinterin virtapiiiri avoin ja ahtopaineen poikkeama

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Voi poistaa

                                                              voi poistaa
                                                              Viimeksi muokannut Pikku_Paha; 6.4.2013, 10:25. Perustelu: Ratkennut

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X