Olin kyllä mäkin ihmeissäni... Auto tosiaan nykii/rytää tossa 1800rpm tasakaasulla. Muuten kaikki on vissiin okei...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vikakooditukiryhmä
Collapse
X
-
2 Faults Found
17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S1: Performance too Low
P1103 - 009 - Open or Short to Ground - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 1696 /min
Mass Air / Rev.: 98.1 mg/str
Voltage: 1.520 V
Voltage: 14.48 V
RPM: 2048 /min
Mass Air / Rev.: 98.1 mg/str
Voltage: 2.080 V
Voltage: 14.59 V
17589 - Linear O2 Sensor; Reference Voltage: Open Circuit
P1181 - 006 - Short to Plus - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
RPM: 1984 /min
Bin. Bits: 00001000
Voltage: 0.000 V
Voltage: 0.060 V
RPM: 1088 /min
Bin. Bits: 00000100
Voltage: 0.000 V
Voltage: 0.480 V
Readiness: 0010 0100
tollasta koodia antaa. kuittaamalla koodit niin viikon tai kaks ajelee ennenku taas syttyy. kertokaas mistä lähen vikaa hakemaan? auto on a3 1.6 05
Comment
-
Tällästä löyty:
Address 01: Engine
Controller: 3B0 907 552 L
Component: 2.4L V6/5V G 0002
Coding: 04201
Shop #: WSC 06335
3 Faults Found:
17931 - Crash Signal from Airbag Controller: Implausible Signal
P1523 - 35-10 - - - Intermittent
16955 - Brake Switch (F): Implausible Signal
P0571 - 35-10 - - - Intermittent
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000
Eniten lähinnä tuo airbag juttu mietityttää. Osaiskohan joku sanoa, mistä vois alkaa ettimään vikaa?
E: Unohtu mainita, että ei sytytä airbag valoa kuitenkaan.Viimeksi muokannut tony; 5.2.2013, 19:35.
Comment
-
Nollaa ja katso joskus myöhemmin onko ilmestyneet uusiksi.
Noi "Intermittentit" on semmoisia ettei kannata heti hötkyillä esim. tuo viimeinen "Power Supply Terminal 30: Voltage too Low" eli monesti esim. jännitteiden notkahdus vaikka startissa voi joskus aiheuttaa vaikka mitä tuommosia.
Comment
-
Vieras
Niin kauan kun airbagvalo ei pala, toimii turvalaitteet kuten pitääkin. Jos nyt ei ole niin harvinainen vika, että valo ei jostain syystä syttyisi.
Joten sen kanssa ei kannata liikoja ihmetellä.
Comment
-
Tommosta löyty aiheesta:
00604
Potentiometer -G113 in positioning motor -V71 (for air flow flap) 1)
* Short to earth/SP
* Open circuit/short to
positive /SP
* Adaptation limit exceeded 2)
- Short circuit, open circuit in wiring or fault in pin assignment of connectors between -G113 and -E87.
Air flow flap or fresh/recirculated air flap stiff.
Potentiometer -G113 in -V71 defective.
- Use current flow diagram to locate and eliminate short circuit, open circuit in wiring or fault in pin assignment.
Check air flow valve and fresh/recirculated air flap3) for ease of movement.
Replace positioning motor -V71.
1) This positioning motor actuates the fresh/recirculated air flap in addition to the air flow flap.
2) This fault is only detected during basic setting.
3) Both end stops must be reached.
- ois minulla tuosta V71:n sijainnista ja purusta pieni PDF joten jos haluat niin kerro minne lähetän.
Comment
-
-
Uusi vcds:n käyttäjä ilmoittautuu ja heti on kysyttävää. Koneen puolelta löytyi seuraavat koodit:
4 Faults Found:
00561 - Mixture Adaptation
12-00 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded
01088 - Mixture Control Adaptation 2
12-00 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded
00561 - Mixture Adaptation
15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached
01088 - Mixture Control Adaptation 2
15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached
Readiness: N/A
Ilmeisesti 00561 viittaa ilmamassamittariin mutta minne tuo toinen?
Lisäksi mistä johtuu ilmoitus:"Note: Excessive Comm Errors"?
Näitä löytyy muutamasta paikasta.
Comment
-
Tämmösiä löyty tänään kun sain piuhan kiinni.
16490.P0107 Imusarjan absoluuttisen/barometrisen paineen virtapiirin matala jännite
17968.P1560 Maksimaalinen moottorin nopeus ylitetty
17778.P1370 Sylinteri 6. sytytyksen virtapiiri avoin
17965.P1557 Ahtopaineen paineen ohjauksen/hallinnan positiivinen
poikkeama
18057.P1649 Dataväylä, puuttuva viesti ABS:n ohjausmoduulilta
17743.P1335 Moottorin vääntömomentin valvonnan 2 ohjauksen raja ylitetty
Ihan fiksun kuulosia selityksiä mutta ei kyllä mitään havaintoa mistä tommoset johtuu, okei noh ton absin ymmärrän ehkä kun on vähän liittin paskana (pysyy nipparilla kiinni tällähetkellä)Viimeksi muokannut Saul; 4.3.2013, 18:45.
Comment
-
Potilaana oleva vanhempien Q5 2.0TDI oli eilen aamulla hukannut 2, 4, 6 vaihteet. Auto oli saatu nilkutettua takasin kotia vikavalot palaen.
Myöhemmin koittaessa ei valot enää palanu ja vaihteetkin löytyi.
Varuiksi kuitenkin lukasin koodit kun kerta kone sattui mukaan.
7140 - Function Restriction due to Received Malfunction Value
U1113 00 [032] - -
9641 - Control Circuit for Reductant Pump 1
P208C 00 [032] - Short to Ground
9567 - NOx Sensor 2 Bank 1
P229F 00 [096] - Implausible Signal
9711 - Sensor for Gear Actuator 1
P17E0 00 [096] - Mechanical Malfunction
Itse en noille mitään selitystä löytänyt. Josko täältä joku osaisi tulkita.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Saul Näytä viestiTämmösiä löyty tänään kun sain piuhan kiinni.
16490.P0107 Imusarjan absoluuttisen/barometrisen paineen virtapiirin matala jännite
17968.P1560 Maksimaalinen moottorin nopeus ylitetty
17778.P1370 Sylinteri 6. sytytyksen virtapiiri avoin
17965.P1557 Ahtopaineen paineen ohjauksen/hallinnan positiivinen
poikkeama
18057.P1649 Dataväylä, puuttuva viesti ABS:n ohjausmoduulilta
17743.P1335 Moottorin vääntömomentin valvonnan 2 ohjauksen raja ylitetty
Ihan fiksun kuulosia selityksiä mutta ei kyllä mitään havaintoa mistä tommoset johtuu, okei noh ton absin ymmärrän ehkä kun on vähän liittin paskana (pysyy nipparilla kiinni tällähetkellä)
Ross-Techin sivuilta löytyy aika kattavasti vikakoodeista yleistä tietoutta.
Comment
-
Comment
Comment