Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vikakooditukiryhmä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vikakoodi...

    Oisko kellään hajuu, mistä kannattais vikaa etsii? Heittää tauluun esp fault error, see owners manual. Tehot hukassa, tekee tätä aika-ajoin...
    Viimeksi muokannut Killeri; 4.6.2016, 21:56. Perustelu: Tapatalkin allekirjotus poistettu.

    Comment


    • Köh..rikkinäinen levy toistaa samaa...lue(tuta) ne vikakoodit.. irtoo kummasti enemmän infoa.

      Comment


      • Aikaisemmat vikakoodit tulikin käsiteltyä, mutta pari päivää sitten ilmeni samaisessa Audissa vikaa. Ovet eivät aukea kaukosäätimen kanssa, vaihdoin paristot avaimeen ja tämäkään ei auttanut tilannetta.

        Kaksi seuraavanlaista koodia onnistuin onkimaan sieltä.

        00955 - Key 1: Adaptation Limit Surpassed

        01367 - Central locking pump run time exceeded (likely leak) 53-00 - - (tätä ei löytynyt Ross-tech sivulta)

        Comment


          Keskuslukon pumppu rikki tai letku vuotaa jostain.

          Comment


          • Kiitos tästä. Vielä täytyy kysyä sen verran, että missä tämä pumppu sijaitsee oikein.

            Comment


              Takaluukussa, oikeassa reunassa pehmusteisiin käärittynä. Noita pumppuja on tavannut mennä noista.

              Comment


                Jos aukeavat avaimella ei vika ole pumpussa.

                Comment


                • Avaimella aukeaa aivan normaalisti. Takaovet eivät aukea lainkaan.

                  Comment


                    Jos avaimesta aukeaa siis vain kyseinen ovi niin vika on keskuslukituksessa, palaamme ehdottamaan pumppuvikaa.

                    Comment


                    • Jep eli avaimella, kun avaan niin vain tämä tietty ovi aukeaa.

                      Comment


                      • Address 01: Engine (CAN) Labels: Redir Fail! Part No SW: 4F7 910 401 K HW: 4F0 907 401 E Component: 2.7TDI EDC17G000CG 0090 Revision: 16H02--- Serial number: Coding: 010D002C02170128 Shop #: WSC 02447 666 88695 VCID: 2B5E08208A32B266F4-807E 1 Fault Found: 001601 - Sensor Reference Voltage A P0641 - 000 - Open Circuit - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 2 Reset counter: 255 Mileage: 275253 km Time Indication: 0 Date: 2016.06.04 Time: 20:15:21 Freeze Frame: RPM: 1575 /min Speed: 90.7 km/h Voltage: 14.06 V Load: 10.6 % Torque: 269.1 Nm Bin. Bits: 00000011 Bin. Bits: 00000000
                        Viimeksi muokannut Killeri; 11.6.2016, 11:25. Perustelu: Tapatalkin allekirjoitus poistettu.

                        Comment


                        • Vikakoodit luettu, tämmönen jäi päällimmäisenä...
                          Viimeksi muokannut Killeri; 11.6.2016, 11:24. Perustelu: Tapatalkin allekirjoitus poistettu.

                          Comment


                          • 2.0TFSI BPJ 260tkm
                            Antaa vikakoodiksi P0420 - 002 - Effiency Below Threshold - Intermittent
                            Onkos näissä ollut jotain tyyppivikaa? Jotain helposti tarkistettavia vikapaikkoja?

                            Comment


                            • Samaa koodia tulee uudestaan. Tosin ehdin sillä ajella +1500km. Mites on alkaako lambda olemaan tiensä päässä kun autossakin on kilometrejä 260tkm?

                              Comment


                                Todellakin on, sen vaihtosuositus on 160 tkm.

                                Comment


                                • Osaisiko joku neuvoa, että minkä lambdan tilaan tuon P0420 - 002 vikakoodin perusteella?

                                  Comment


                                    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...4/P0420/001056
                                    Catalyst System; Bank 1

                                    Comment


                                    • No mutta kun minulle tuo Bank 1 ei kerro yhtikäs mitään... Ennen kattia vai sen jälkeen?

                                      Comment


                                        Jälkeen katin tietenkin. Eihän se ennen kattia oleva anturi katalysaattorin jälkeisestä tilanteesta mitään tiedä. Bank 1 taas on rivikoneen kanssa vähän redundant eikä siitä tarvi välittää, V-koneessa bank 1 ja bank 2 erottelevat eri puoliskot.

                                        Comment


                                        • Kiitos! Halusin vaan saada varmistuksen kun niitä kaksin kappalein siellä on.

                                          Comment


                                          • Potilaana UrS4 turbovitoskoneella, eli moottorikoodi AAN. Välillä palaa vikavalo, välillä valo sammuu. Joskus kiihdytyksessä pätkäisee kunnolla, välillä käy tyhjäkäyntiä huonosti. Vikakoodit:

                                            00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)
                                            07-10 - Signal too Low - Intermittent

                                            00513 - Shareware Version. To Decode all DTCs
                                            27-10 - Please Register/Activate - Intermittent

                                            00537 - Shareware Version. To Decode all DTCs
                                            11-10 - Please Register/Activate - Intermittent

                                            00513 - Engine Speed Sensor (G28)
                                            03-00 - No Signal

                                            Viimeinen koodi taitaa olla vain siitä ettei kone ollut lukuhetkellä käynnissä. Mutta onko joku paikka / tapa selvittää mitä nuo keskimmäiset on, siis noitten numeroiden perusteella?

                                            Edit: Rosstekin sivuillahan ne olikin lueteltu. Eli lambda-anturia valittaa kans. Ehkäpä se on vaan seurausta tuosta ekasta? Mitä muuten tarkoittaa nuo "27-10", "11-10", jne, löytyykö niiden selitys jostain?
                                            Viimeksi muokannut Jouni_K; 11.7.2016, 15:20.

                                            Comment


                                              Nuo jälkimmäiset numerot tarkentaa vikakoodia, eli kertovat mitä on tapahtunut, esim tuo XX-10 on "intermittent".
                                              Eipä noita juuri ulkoa tule opeteltua, tuon viimeisen oppii suht nopeaan kun vikoja lueskelee ja lukeehan ne tuossa VCDS:n selostuksessa (nyt tietty rekisteröimätön versio, niin ei kaikki näy)

                                              Comment


                                              • Osaisiko joku neuvoa mistä lähtee paikantamaan vikaa kun b8 vilkuttaa kylmällä koneella kiihdyttäessä hehkun merkkivaloa siinä 2000 kierroksen kohdalla. Antoi vikakoodin p001600 kampiakselin asennon ja nokka-akselin asennon vastaavuus rivi 1 anturi A -satunnainen.

                                                Comment


                                                  Milloin on jakopää viimeksi uusittu? Mahdollisesti pumpun/jakopään ajoitus heittää hivenen.
                                                  http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...0/P0016/000022
                                                  Viimeksi muokannut vV8m5; 13.7.2016, 21:39.

                                                  Comment


                                                  • Jakopää vaihdettu huoltokirjan mukaan n.20tkm sitten.

                                                    Comment


                                                    • Ensimmäinen on oleellinen koodi, mutta eipä se vielä kerro että siinä olisi vikaa. Tee painetesti ja jos tampereella harrastajaveljellä olisi varmasti ehjää MAFfia sillä kannattaa aloittaa. Jos ei tietoa milloin lambda vaihdettu, kannattaa se vaihtaa, boschin numerolla autovaraosat24 tuli noin 60€ alkuperäinen kotiovellle. Maffia voi myös koittaa bräkleenillä puhdistaa, oma puhdistui hyvin, mut älä hinkkaa tai koske anturia.
                                                      Edit: vastasin kujalana urssin pätkimiseen...
                                                      Viimeksi muokannut Joker; 14.7.2016, 00:34. Perustelu: hups

                                                      Comment


                                                      • Lambdan olen joskus vaihtanut, aitoon Boschilaiseen. MAFfin olen joskus putsannut, mutta siitäkin on jo useita vuosia, voisihan sen toki tehdä uudestaan. Ahtovuodot olen aiemmin huomannut suhinasta ennen vikakoodeja, mutta voisihan tuonkin testata kun testityökalukin on tullut tehtyä. Mitä searchilla etsiskelin, niin MAFfin liittimen kanssa on vissiin joillan ollut yhdistysongelmia, joten koitin vähän putsailla sitä, ja uittaa kontaktisprayssa, muttei se auttanut. Käytettyä ehjää MAFfia saa tyrkyttää, jos jollain semmoinen nurkissa ylimääräisenä lojuu. Kumman satunnainen on tuo vika (vielä), ei tule edes joka päivä. Helpottaisi aina vianetsintää, jos vika olisi koko ajan päällä.
                                                        Viimeksi muokannut okkim; 15.7.2016, 23:35. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                                        Comment


                                                          Voikohan profiilin autossa (A4 B6 turbo) olla johtosarja- tai peräti ecu- vika, kun antaa satunnaisesti vikakoodia P0130 vaikka laajakaistalambda on vaihdettu uuteen Boschin tekeleeseen. Vikakoodi alkoi tulla sen jälkeen kun lambdaspacer lopetti koodin P0420 ilmestymisen uuden happitunnistimen vaihdon jälkeen. Katsastuksessa oli muut arvot todella hyvät paitsi häkä sekoili 0.3 ja 2.7 välillä. Vaihdoin ekan lambdan uuteen kun koodia oli tullut jo ennen tätä, mutta ei se loppunut siihen. Häkä seilaa edelleen ja P0130 ilmestyy vaihtelevissa olosuhteissa uudelleen. Auto saatiin leimattua ajoissa kun testerissä tulostui hyväksyttävä lappu pienellä kikkailulla, mutta tuo vikakoodin uusiutuminen pitäisi saada loppumaan. Pakokaasuarvoja on käsitelty jo aiemmin toisessa threadissa, niiden mukaan ei pitäisi olla vikaa katissa, imupuolella, pakopuolella eikä oikein missään muuallakaan. Miksi siis lambdavika ilmoittaa itsestään ilman lamdavikaa?
                                                          Viimeksi muokannut Killeri; 16.7.2016, 00:09. Perustelu: Profiilin autot vaihtuvat ajan kanssa.

                                                          Comment


                                                          • Audi B6 1,8tq optimoitu ja vikakoodia pukkaa p1281

                                                            Tulipa hommattua pojalle opetusautoksi tuollainen otsikon mukainen teiniräpellys. No, hetken kun on ajoa opiskeltu, niin nyt sitä päästään vihkiytymään vikakoodien poistoon ja korjaamiseen :) Eli pari kertaa on tullut toi p1281 koodi (katsottu VAG käsiskannerilla) ja se lähtee pois kuittaamalla ja voi olla pois päiväkausia. Mietin vain, että minkä himmelin toimimattomuus sen vian aiheuttaa, jotta sen voisi korjata?
                                                            Viimeksi muokannut Jammo; 22.7.2016, 19:06.

                                                            Comment


                                                              Yritä katsoa vikakoodit VCDS:llä. Nopealla googletuksella ilmeisesti moottorin lämpötilaan viittaa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X